Beretto Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 Witam mam problem z QQ 1.5 DCI Podczas jazdy temperatura mi sie podnosi . Wymieniłem czujnik płynu chłodniczego , termostat i odpowietrzony układ i podczas jazdy szybszej temperatura zaczyna mi sie podnosić i wentylator sie załącza . Nie wiem juz co mam zrobic . Moze mieliście taki problem . Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 8 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2016 A płyn jest czysty? Węźe przypadkiem nie są twarde nie pęcznieją? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Może termostat walnięty nie ważne że nowy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beretto Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Węże nie pęcznieją . Dziwne ze wlot i wylot z chłodnicy gorący , chłodnica letna . Termostat jest dobry bo te same objawy co przed wymiana . A stary termostat był dobry . Edytowane 9 Listopada 2016 przez Beretto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) Węże nie pęcznieją . Dziwne ze wlot i wylot z chłodnicy gorący , chłodnica letna . Termostat jest dobry bo te same objawy co przed wymiana . A stary termostat był dobry . Płyn w układzie chłodzenia czysty? Żadnych osadów czy plam oleju, albo "masła"? Pytam o to bo to jeden z możliwych objawów pęknięcia głowicy lub uszkodzenia uszczelki. A może jeździłeś kolego dłuższy czas na wodzie? Pytam bo miałem taki przypadek kiedy w 323 z powodu usterki jeździłem przez jakiś czas na wodzie osady powstałe w wyniku korozji zmniejszyły drożność układu. Edytowane 9 Listopada 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Witam mam problem z QQ 1.5 DCI Podczas jazdy temperatura mi sie podnosi . Wymieniłem czujnik płynu chłodniczego , termostat i odpowietrzony układ i podczas jazdy szybszej temperatura zaczyna mi sie podnosić i wentylator sie załącza . Nie wiem juz co mam zrobic . Moze mieliście taki problem . Dzięki Węże nie pęcznieją . Dziwne ze wlot i wylot z chłodnicy gorący , chłodnica letna . Termostat jest dobry bo te same objawy co przed wymiana . A stary termostat był dobry . Wlać w układ środek do czyszczenia układu chłodzącego,jest tylko jedna uwaga,działanie tego środka może pokazać dziurki i będzie konieczna wymiana chłodnicy.Miałem podobny problem w Matizie,rurki gorące chłodnica prawie zimna,wlany środek wyczyścił chłodnicę,ale po jakimś czasie zaczęła lać . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beretto Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Kolego zmieniłem płyn bo wymieniałem termostat było troszkę syfu typu białe kamyczki cos takiego , bo przed wymiana wlałam środek do czyszczenia dzień przed . Oleju nie ma masła tez nie i płynu nie ubywało i nie ubywa . Tez myślałem ze to głowica ale nie ma cieśnina w układzie dużego jak odkręcisz korek . Zastanawiam sie nad chłodnica czy nie jest zatkana lub uszkodzona pompa wody . Choć rozrząd był zmieniany w lipcu tego roku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 więc może pompa wody się skończyła? może wirnik stoi a kolo pasowe się kręci? i może chłodnica przypchana syfem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Przychylam się do diagnozy marinero. Pompa wody siadła!!! Przerabiałem podobny temat w VW i tam popa się kręciła ale wirnika prawie nie było! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 (edytowane) jeśli wszystko inne działa to chyba to jedyne logiczne wyjaśnienie, tym bardziej że po wlaniu czegoś tam do czyszczenia zdarza się że po płukaniu może ulec szkodzeniu uszczelnienie bądź łożyskowanie (nawet i tym bardziej jeśli jest ślizgowe) Edytowane 9 Listopada 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beretto Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Tez tak mysle ze pompa choć nie jestem do końca pewny bo temperatura spada podczas wolniejszej jazdy . Jutro mam wizytę w nissanie na sprawdzenie problemu. Sam jestem ciekaw co sie dzieje bo objawy wskazują na pompę lub zatkany obieg . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 (edytowane) test ciśnienia powinien powiedzieć prawdę nie wyrzuca Ci płynu? i masz szczelną nagrzewnicę (dywaniki suche?)? Edytowane 10 Listopada 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beretto Opublikowano 25 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Problem temperatury załatwiony . Chłodnica była zatkana . Po wymianie silnik sie nie przegrzewa ale pojawił sie kolejny problem . Nie grzeje w kabinie . Sprawdziłem nagrzewnice i wyglada ze jest zatkana rownież . Jeden przewód gorący drogi letni . Moze wie ktoś gdzie można kupić albo jak to wyczyścić . Bo w serwisie chcą za nagrzewnice ok 400 e . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 25 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 (edytowane) Z wyczyszczeniem, to raczej będzie klapa ! Już Ci współczuje wymiany nagrzewnicy, bo pewnie cały kokpit trzeba będzie ściągać. Wychodzą teraz oszczędności poprzedniego właściciela. Przy jeździe na odpowiednim płynie takie rzeczy nie maja miejsca. Edytowane 25 Listopada 2016 przez horte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 25 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Problem temperatury załatwiony . Chłodnica była zatkana . Po wymianie silnik sie nie przegrzewa ale pojawił sie kolejny problem . Nie grzeje w kabinie . Sprawdziłem nagrzewnice i wyglada ze jest zatkana rownież . Jeden przewód gorący drogi letni . Moze wie ktoś gdzie można kupić albo jak to wyczyścić . Bo w serwisie chcą za nagrzewnice ok 400 e . Możesz wyczyścić wlewając środek do czyszczenia układu chłodzącego w samochodach...ale,jeżeli nagrzewnica jest już leciwa to może wyskoczyć dziurka.Miałem tak właśnie,że nagrzewnica była przytkana,a po wyczyszczeniu rozszczelniła się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 (edytowane) Czy co do drożności układu miałem rację - jazda na wodzie spowodowała powstanie dużej ilości osadów. Można sprawdzić czy są nadal spuszczając płyn i przelewając przez sito lub bawełnianą szmatkę. Zaznaczam ,że nie znam tego silnika ale miałem podobne kłopoty w innym. Przede wszystkim trzeba odpowietrzyć ustawiając nawiew na max i rozgrzać auto na trasie co powinno wypchnąć być może istniejącą bańkę powietrza. Jeśli to nie pomoże... Spróbowałbym wypiąć (jeśli jest taka możliwość - dojście kanał itd.) przewody elastyczne wychodzące od strony silnika i wypłukać czysta wodą pod niewielkim ciśnieniem w jednym lub drugim kierunku powinno pójść; ewentualnie po zdjęciu węży zalać na kilka godzin jakimś mało agresywnym płynem np. woda + kwas cytrynowy lub octowy lub odkamieniacz do czajnika unikałbym agresywnych substancji w całym układzie bo można np. przyspieszyć zużycie łożyskowania pompy wody Edytowane 26 Listopada 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beretto Opublikowano 30 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) Z wymiana nie jest tak złe bo nagrzewnica wychodzi z lewej strony . Nie trzeba wyciągać całego kokpitu . Ale problem jest z cena . Ale w ten weekend bede próbował ja wyczyścić na tyle zeby lepiej grzała . A i tak bede musiał wymienić . A przyczyna tego jest woda bo tu to jest normalne ( debilizm irlandzki ) i mam wrażenie ze ktoś wpuścił uszczelniać do układu i po roku użytkowania wszystko wyszło . Edytowane 30 Listopada 2016 przez Beretto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 30 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 wyjmij i płucz wodą rozpuszczalnikiem itd może ją udrożnisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Rozpuszczalnik raczej nie , tylko coś co rozpuszcza kamień , a raczej wapień odkładający się z wody . ... A przyczyna tego jest woda bo tu to jest normalne ( debilizm irlandzki )... ) ...no cóż , świadomość motoryzacyjna narodu jest niska , kupić nowy pojeździć max 5 lat , popchnąć dalej , niech naprawia inny . A uzupełnianie wodą układu chłodniczego powszechne ! ...tak jak spryskiwacze , w zasadzie 90% kierowców leje wodę i dysze sprysków po jakimś czasie zapchane kamieniem ...ps. może jakiś Mr Muscle odkamieniacz , ja używałem Cement ,and grout remoover , czyli odpowiednik polskiego płynu firmy Atlas do usuwania zaschniętego cementu lub spoiny z płytek . Beretto 5L bańka około 12-15€ .w każdym Hardware shopie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Nie lecie żadnych kwasów, czy odkamieniaczy. Później tego nie idzie zneutralizowac i najdalej po roku będzie po uszczelce pod głowicą i na samej głowicy będą ogromne wżery. Zatkana nagrzewnica, wyrzucić i zamontować nową, bo nawet jak się uda odetkać 20-30% kanałów to i tak normalnie grzać nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beretto Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Z woda to masz racje dolewają gdzie jest to możliwe . FERGUL 11 dzięki za radę sprawdzę to w sobotę . Mam nadzieje ze troszkę pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Nie lecie żadnych kwasów, czy odkamieniaczy. Później tego nie idzie zneutralizowac i najdalej po roku będzie po uszczelce pod głowicą i na samej głowicy będą ogromne wżery. Zatkana nagrzewnica, wyrzucić i zamontować nową, bo nawet jak się uda odetkać 20-30% kanałów to i tak normalnie grzać nie będzie. 100% racji. Nie ma rady na zatkaną nagrzewnicę. Edytowane 1 Grudnia 2016 przez horte Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Kiedyś, gdy były miedziane, można było rozlutować i wyczyścić każdy kanał osobno i to mechanicznie. Teraz przy plastiku i aluminium nie ma o tym mowy. Żadne chemiczne płukanki nie udrożnią kanału w którym nie ma żadnego przepływu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Beretto Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 (edytowane) Nie mam zamiaru wlewać czego kolwiek do systemu bo mam juz nowa chłodnice i to nie ma sensu. W sobotę bede ja wyjmował bo nie trzeba zdejmować kokpitu . I bede próbował ja troszkę udrożnić w miarę możliwości . Wezmę jej wymiary i postaram sie kupić nowa ale nie tu tylko w Polsce bo cena inna i to o 50 % a chce mieć pewność ze kupuje właściwa . Edytowane 1 Grudnia 2016 przez Beretto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fergul11 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Tak na boku dyskusji . Nie wlewać odkamieniacza do układu tylko wyjąć nagrzewnicę i namoczyć zalewając wewnątrz na np całą noc , a później wypłukać wodą pod ciśnieniem z węża w ogrodzie , ale tylko w wypadku jeśli pomoże i będzie szczelna i tylko gdy nie trzeba rozbebeszać połowy auta wewnątrz !!! Przerabiałem taki system w dwuletnim ATU + , dwa razy rozbierałem kokpit TRAGEDIA i zawsze jakiś zaczep się ułamał Co deo wymiarów to tylko połowa sukcesu ważne jest też dojście i odejście króćców z nagrzewnicy ! Zdaje sobie sprawę że chcesz ciąć koszty bo 400€ za nową to obłęd (chłodnica do mitsubishi galant 150€) , ale własnie sam poznałem na własnej skórze skutki oszczędności bo we wspomnianym ATU+ był inny skos odpływów był inny niż w zwykłym ATU . Jeśli już będziesz kupować ewentualny zamiennik to zrób zdjęcia starej nagrzewnicy i spisz dane auta , ale to chyba wiesz bo to podstawa , tak tylko wspomniałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.