berater Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Bardzo wysoko brał hamulec ręczny. Żeby jako tako zahamować, dzwignię trzeba było ciągnąć na wysokość nosa. Sądziłem, że powodem są zjechane klocki, a wiedziałem, że się kończą. Wymieniłem. Efekt poprawy skuteczności hamowania prawie niezauważalny. Dzwignia w dalszym ciągu wysoko bierze. W trakcie badania okresowego, okazało się, że różnica w skuteczności hamowania ręcznym, między prawym i lewym kołem, uwaga !!! 60%. Obstawiam wyciągnięte linki. I teraz, gdzie regulacja ? W tunelu, przy dzwigni ? Przy zaciskach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 W T30 jest tu i tu, więc w T31 może być podobnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Tylko, że jeśli dobrze pamiętam, w T30 z tyłu są szczęki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 To co jest w t31? http://www.iparts.pl/auto-czesci/szczeki-hamulcowe,nissan,x-trail-t31-od-2007-03,2-0-dci-fwd-150km,80-6399-4471-100031.html W t30 są tarczobębny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 wymieniłeś klocki czy szczęki? Bo jeśli klocki to nic nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Ale się popisałem wiedzą . Oczywiście macie rację. Co ma piernik do wiatraka. Jak sądzicie, czy ta duża różnica w sile hamowania, to wina szczęk, czy raczej linek. Czy jechać po całości i wymienić jedno i drugie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Może zacząć od szczęk To raczej bardziej prawdopodobne. Linki można sprawdzić pod kątem "spuchniętych" pancerzy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Chyba masz rację. Nie wiem, czy dobrze kombinuję, że gdyby linka była zapieczona w pancerzu, dzwignia chodziłaby z większym oporem ? Chyba, że jest urwana, bo różnica między kołami jest znaczna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 9 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Berater a może masz uszkodzony pancerz w jednej lince i podciągając hamulec zaciągasz z większą siłą tą sprawną stronę tak czy inaczej najlepiej byłoby na podnośnik, zdjąć oba koła i dobrać się do linek żeby je sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 9 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2016 Tak czy siak, przy takiej pogodzie, nie będę tego robił sam. Oddam do warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 to będą szczęki. To są małe gówna. Trzeba kupić najlepiej oryginalne. Chyba renomowane marki ich nawet nie robią, typu bosch i ate 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 proszę bardzo oryginał za śmieszne pieniądze http://allegro.pl/szczeki-hamulcowe-nissan-x-trial-t31-07-rav-4-05-i6174719767.html TRW za nieco większe http://allegro.pl/szczeki-hamulcowe-trw-nissan-x-trail-i6430706441.html i jakieś nieznane za grosze http://allegro.pl/cube-juke-leaf-qashqai-x-trail-koleos-rav-4-i5940245553.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Dzięki. Piwo poleciało do wszystkich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 (edytowane) Cena tego oryginału jest fajna i sam się zastanawiałem czy nie wziąć na zapas.... Niemniej moje doświadczenie z pojazdami posiadającymi tarczo-bębny wskazują że szczęki o ile ktoś nie jeździł na zaciągniętym ręcznym starczają na bardzo długo, natomiast linki - szczególnie kiedy dostanie się do nich woda - często ulegają uszkodzeniu (pancerz lub teflonowa powłoka linki lub zadzior) Edytowane 10 Listopada 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maver27 Opublikowano 10 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 Kolego, hamulec ręczny reguluje się oddzielnie dla każdego koła przez rewizje w tarczy. Reguluje się opór na każde koło. Linki są na kowadełku więc nie ma możliwości aby była duża różnica w wyciąganiu linek. No chyba że któraś stoi w pancerzu, ale to wyczujesz bo też się nie cofa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 10 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2016 No dobra. Ale czy taka różnica wskazuje na blokadę linki, czy raczej na nierówno zużyte szczęki ? Przypominam, że dźwignia hamulca ręcznego nie ma żadnych oporów podczas zaciągania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Obstawiam linkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) Ja stawiam na szczęki, to jest dwaosiem i przebieg duży to tam już nic nie ma. Kto wie czy tarcz nie trzeba będzie zmienić? Edytowane 11 Listopada 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Tarcze jeszcze nie. Sprawdzałem przy wymianie klocków. Szczęki zamawiam. Nurtuje mnie cały czas wątpliwość, czy gdyby jedna z linek była zapieczona, czułbym to na dźwigni, zaciągając hamulec ? Bo dźwignia idzie w górę, bez żadnych oporów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Musisz zajrzeć. Tarcza jest też bębnem pamiętaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 (edytowane) To fakt. Pogrzebałem w fakturach poprzedniego właściciela. O ile linki były wymieniane ok. 110 kkm temu, to wymiany szczęk ani tarcz tylnych nie znalazłem. Czyli może tak być, że szczęki i tarcze są od nowości. Edytowane 11 Listopada 2016 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) A jaki masz przebieg? wg mnie tarcze powinny wytrzymać 100-120kkm więc jeśli masz dużo więcej to raczej były wymienione Edytowane 13 Listopada 2016 przez marinero Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 (edytowane) Tarcze tylne się tak nie zużywają (w sensie hamują dobrze nawet jak są chude) ale bębny tak. Edytowane 13 Listopada 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Jak kierowca uzywa hamulec ręczny zgodnie z przeznaczeniem a cała reszta reszta co nim porusza jest sprawna i niezapieczona to praktycznie jedne szczęki wystarczaja do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mundek28 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Koledzy ,oświećcie mnie co jest z tym systemem hamulcowym na tylnej osi-klocki, szczęki, tarcze, bębny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.