Troll Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Witam, tak jak w temacie. Mianowicie na felgi stalowe oryginalne wymiar J15x7JJ R15 nałożyć opony Cooper discoverer STT PRO 33x12.5 R15 Wiem że da rade założyć taką opone na felgę, ale czy ktoś może wie jak to wyglada w praktyce? Czy to bezpieczne? Czy to dobrze wygląda? Jeżeli da rade i wszystko byłoby ok to bym odrestaurował felgi i kupił dystanse żeby zmienić troche odsadzenie od piasty. Z góry dziekuje za pomoc i pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 11 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Tak jak piszesz da się to założyć, ale będzie wyglądać trochę dziwnie, bo ta felga jest trochę za wąska i zrobi się balon (chyba, że tak ci się podoba) Zdecydowanie odradzam dystanse, które sztucznie wydłużają półoś co ma wpływ na zużywanie łożysk i uszczelniaczy, szczególnie w przednim moście. Ja zrobiłbym tak Sprzedałbym oryginalne felgi, dołożyłbym kasę przeznaczoną na dystanse i kupiłbym nowe felgi stalowe 15x8 ET-25, jeżeli jeszcze nie kupiłeś opon, to możesz też kupić felgę 16x8 ET-25 i do tego oponę 285x75x16 (33x11x16) mam taki zestaw na moim Y60, ale u mnie wystaje, bo pozbyłem się plastikowych poszerzeń Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 11 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2016 Dzięki za odpowiedź, jeżeli kupie takie felgi z et-25 i założe jednak te 33x12.5 R15 to koło bedzie na równo z standardowymi poszerzeniami nadkoli? Nie chciałbym aby było schowane ani wystające poza obrys auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lemmy69 Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Tak jak Snake napisał 7"-owa fela jest trochę za wąska do 12,5" opony dystanse też odradzam Przy ewentualnym zakupie felg nie kieruj się ceną czy wyglądem/zdjęciem ale grubością/firmą ... zdarzają się chińskie wynalazki po 150/szt. ... i gną się jak papier (o stalowych piszę oczywiście) Sam jeżdżę na stalowych Mangelsach 15J8 et(-)20 ... patrolowych opony 31/10,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 12 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 opona 33x12,5x15 przy feldze 15x8 ET-25 będzie trochę wystawać jeśli masz oryginalne plastikowe poszerzenia tak jak pisałem mam w w swoim Y60 285x75x16 (33x11x16) i bez poszerzeń wystają (poźniej wrzucę ci fotkę), więc niestety będę musiał się przeprosić z plastikami których chciałem się pozbyć, ale trafił mi się komplet MT-ków z małym przebiegiem i z felgami w dobrej cenie no i grzechem było nie kupić za te pieniądze gdybym nie kupił tych kół założyłbym 33x10,5x15 na oryginalnej feldze od Patrola 15x7, uważam że jest to optymalny rozmiar do jazdy turystycznej w Patrolu wiem że wąska opona nie wygląda tak fajnie jak 33x12,5x15, ale z kolei przy dłuższych przejazdach węższa opona ma mniejsze opory toczenia, co przekłada się na nieco mniejsze spalanie, a co do właściwości terenowych, to nie zauważyłem różnicy między 10,5 a 12,5 (jeździłem na jednych i na drugich) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 12 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2016 Ok, rozumiem. Zależy mi na tym aby mieć akurat takie opony i dlatego do nich chciałbym kupić odpowiednie felgi. Jake ET felgi będzie odpowiednie aby przy tym rozmiarze opona była na równo z oryginalnymi poszerzeniami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 na zdjęciu jest opona 285x75x16 czyli 33x11x16 na feldze 8 cali z ET-25 opona 33x12,5x15 na feldze 8 cali z ET-25 będzie wystawać jeszcze bardziej o jakieś 3cm, wiec ja założyłbym felgę 15x8 ET0 dzięki takiej konfiguracji uzyskasz efekt taki jak na zdjęciu, czyli z plastikowymi oryginalnymi poszerzeniami będzie w sam raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Musze to przeliczyć jeszcze. Zastanawiam sie czy przy takiej konfiguracji nic nie bedzie tarło? Czy te poszerzenia będą ok? Patrolowska oryginalna felga ma chyba et13? Dzisiaj sprawdzałem i na tych felgach z oponami 31x10.5 r15 do rantu poszerzenia koło schowane jest na jakieś 25-30mm. Poza tym chciałem jeszcze spytać o chlapacze bo moje to troche słabo wyglądają :/. Musze je mieć? Jak nie będę ich miał to pouszkadzam konserwacje podwozia/nadwozia? Są jakieś zamienniki? Na necie widziałem jakieś nowe ale tylko na tył i komplet kosztował 800zł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 zgadza się Patrolowska felga w oryginale ma ET13 chlapacze sobie odpuść i tak teren ci je zweryfikuje negatywnie, bardziej pouszkadzasz auto jak je powyrywasz z kawałkami karoserii co do opon i felg, jeśli będziesz robił lift zawieszenia, to trzeba pamiętać jeszcze o tym, że jeśli nie dasz regulowanych Panhardów, to nawet przy lifcie +2" jeden most wysunie się w prawo a drugi w lewo (zaraz pewnie mnie tu zlinczują , że przy dwóch calach, to wystarczy dać 4 sprężyny i 4 amory i wio, ale mam to w .....) nie jest to duże przesunięcie przy lifcie +2" to około 2-3cm, nikt na to nie zwraca uwagi, ale jak pojedziesz na geometrię to i tak wyjdzie, że auto zostawia 4 ślady, ale to już zupełnie inny temat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 (edytowane) No to juz sam nie wiem. Troche tego jest. Te panhardy troche przerazaja cena i montarzem jak dla mnie dodatkowe utrudnienie. Czy potrzebuje jeszcze dropboxy? Nie bede zbyt wiele jezdził w terenie a jeżeli już to lekki. Bardziej patrze na kwestie wizualne i ewentualne możliwości. Lifta robie ponieważ zmiana opon jest nieunikniona i pomyslałem że przy tym warto go zrobić. Dlatego też chciałem mieć te chlapacze jeżeli piasek z drogi bedzie mi uszkadzał auto . Edytowane 15 Listopada 2016 przez Troll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Nie przejmuj się za bardzo tymi panhardami - 98% parchów z 2" liftem ma standardowe i większość nawet nie wie że powinny być regulowane - czyli nie trzeba (teraz mnie snake będzie linczował) co do dropboxów to kup tuleje mimośrodowe i będzie git. Co do chlapaczy podzielam zdanie snake'a więcej szkody może być niż pożytku - a co do uszkodzeń auta to ogólnie znana prawda jest taka że pierwsza rysa boli najbardziej - później jakoś leci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Tzn moze wydawac sie to wiekszosci dziwne ale ja nie mam zamiaru jezdzic tym samochodem w terenie, nawet w zime auto stoi w garazu. Wiem ze wiekszosc patroli wykorzystywana jest do jazdy terenowej ale mi po prostu podoba sie ten samochod, to jak sie nim jezdzi. Jest nietuzinkowy i ma w sobie to cos. Traktuje go jako hobby. Mi ogolnie nie jest potrzebny ten lift do zabaw w terenie ale dla efektu wizualnego. Nie zamierzam uszkodzic tego auta. Dlatego prosze was o rady takie jak by to byla limuzyna czyli ma wygladac i chcialbym aby byl zrobiony dobrze tak jak sie nalezy. Aktualnie zbieram wiedze od was, przeczesuje internet i zliczam koszta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 Przede wszystkim patrola jest ciężko uszkodzić - pomijam uderzenia w drzewa itp - więc tym się specjalnie nie stresuj. Kup zestaw +2" i tuleje mimośrodowe - jeżeli to wersja 3d to dodatkowo musisz zrobić obniżenie skrzyni i sobie pojeździj trochę - wtedy sam będziesz wiedział czy potrzebujesz jakiś dodatkowych modyfikacji. EDIT: Tak przy okazji to znalazłem zdjęcie mojego parcha jak miał opony 305x70r16 czyli 33x11r16 i felgę et-30 i wyglądał jak poniżej tzn opona wystawała trochę ponad standardowe nadkole Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 15 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 (edytowane) Podkładki pod skrzynie będę musiał dać mam wersje 3d. W sumie niedawno miałem wymieniane tuleje w wachaczach na nowe poliuretanowe. Zastanawiam sie czy można je zostawić do czasu aż sie skoncza czy trzeba odrazu wymienić na mimośrody? O kolach musze jeszcze troche poczytać i policzyć ale przyda mi sie twoje info. Edytowane 15 Listopada 2016 przez Troll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 W takim razie zamiast mimośrodów i podkładek pod skrzynię zamontuj dropboxy - wahacze powinny pracować ok i obniży się skrzynia (ok 8mm) - pytanie czy nie za bardzo przesunie most do przodu (ok 0,5 cala) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 15 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2016 (edytowane) ja bym nie dawał dropboxa przy dwóch calach (stosuje się raczej przy liftach 3 cale i więcej), skoro wymieniłeś przed chwilą tuleje wahaczy, słusznie piszesz, że zostawiłbyś dopóki się nie zużyją, lift 2" możesz zrobić na centrycznych tulejach, a jak się skończą, to wsadzisz mimośrody, kup na razie sprężyny i amory i obowiązkowo podkładki skrzyni biegów (tylko w wersji krótkiej) zamiast mimośrodów kup sobie łączniki stabilizatora do liftu, pomyślałbym o odbojnikach do liftu a o panhardy będziesz się martwił na końcu, jeżeli koniecznie chcesz, to załóż na początek tylny Edytowane 19 Listopada 2016 przez SNAKE4X4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Tak jak mówisz snake do 2cali nie trzeba żadnych przerubek i dodatków to prawda stara poparta praktykom kolegi w tym temacie Wysłane z mojego SM-G350 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 (edytowane) Witam ponownie. Chcialem sie dowiedziec czy do tych cooperow potrzebne sa dętki? Zakupilem dzisiaj felaski 4mad 15x8 et-25. Teraz ogarniam oponki cooper discoverer stt pro w rozmiarze 33×12.5 r15, szukam gdzie dostane najtaniej te z bialym nadrukiem na boku Edytowane 8 Grudnia 2016 przez Troll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Dętki nie będą potrzebne - zakłada się tylko w przypadku kiedy jeździ się bardzo niskim ciśnieniu - typu 0.5-0.8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 O ktòre coopery ci chodzi bo opony z jednej strony są z białym opisem a z drugiej standard Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 (edytowane) Podziekowal kolego . Cooper discoverer stt pro 33x12.5 r15 one maja chyba oznaczenie OWL. Edytowalem poprzedni post bo cos zle napisalem. Edytowane 8 Grudnia 2016 przez Troll Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Mają białe napisy w tym rozmiarze. Najtaniej chyba tutaj http://www.aaaopony.pl/pl/pneumatiky.php?druh=6&vyrobce=Cooper&sirka=33&profil=12.5&prumer=15&id=120671 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Troll Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Tez u nich patrzylem, nawet napisalem emaila ale nie ma tam nic o bialych napisach jak beda normalne to pewnie tez wezme bo cena jednak kusi w porownaniu do konkurencji. Zastanawiam sie jeszcze czy ta firma ogarnia bo brak opinii na ich temat :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saydack Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 No faktycznie opinie mają kiepskie - szczerze to ja zawsze zamawiam na opony-4x4.pl - zadzwoń, potarguj się lub też http://www.sklepopon.pl/cooper-discoverer-stt-pro,p-85820?gclid=Cj0KEQiApqTCBRC-977Hi9Ov8pkBEiQA5B_ipQW-1WcZqTHe5VWlYGjClNSSENT_J_DqZRmiLguc6MIaAtKd8P8HAQ też kiedyś coś kupowałem - przyszło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SNAKE4X4 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 rynek opon jest tak wyżyłowany jeśli chodzi o marże, że na fajerwerki z rabatami bym nie liczył, ale oczywiście trzeba próbować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.