Gość RNG1984 Opublikowano 13 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2016 Na początku chciałbym się przywitać z kolegami, otóż jestem nowy na Forum Posiadam Nissana Qashqai 2011 rok, 2.0 dci 150 km 4x4, od tygodnia słychać w tylnej części nadwozia dziwny dzwięk przypominający wycie jakby łożyska w kole, natomiast jadąc w zakręcie odgłos ustaje, to samo dzieje się podczas przyśpieszania ( w przypadku łożyska z reguły nasila się a tu ustaje) po zdjęciu nogi z gazu odgłos ponownie nasila się. Napęd 4x4 działa dołącza się i czy jest spięty czy w trybie auto odgłosy są takie same. Wycieków oleju z mostu nie ma. Auto ma przejechane 198 tys km, czy możliwe aby dyferencjał był już do wymiany ? przy okazji zapytam o kilka drobiazgów- kiedy należy spodziewać się wymiany koła dwumasowego? Będę wdzięczny za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 10 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Października 2017 Na początku chciałbym się przywitać z kolegami, otóż jestem nowy na Forum Posiadam Nissana Qashqai 2011 rok, 2.0 dci 150 km 4x4, od tygodnia słychać w tylnej części nadwozia dziwny dzwięk przypominający wycie jakby łożyska w kole, natomiast jadąc w zakręcie odgłos ustaje, to samo dzieje się podczas przyśpieszania ( w przypadku łożyska z reguły nasila się a tu ustaje) po zdjęciu nogi z gazu odgłos ponownie nasila się. Napęd 4x4 działa dołącza się i czy jest spięty czy w trybie auto odgłosy są takie same. Wycieków oleju z mostu nie ma. Auto ma przejechane 198 tys km, czy możliwe aby dyferencjał był już do wymiany ? przy okazji zapytam o kilka drobiazgów- kiedy należy spodziewać się wymiany koła dwumasowego? Będę wdzięczny za pomoWItam, co było powodem wycia? Od dwóch dni i u mnie wyje i buczy z tyłu (naped 4x4), wycie zwieksza sie podczas hamowania silnikiem ale tez zanika prawei calkowicie gdy zaciagne reczny w czasie jazdy. Tym tropem rozebralem oba koła chcąc wymienic szczęki ręcznego i klocki hamulcowe. Szczęk nie wymieniłem bo jak nowe i wszystko ok z recznym, wymieniłem klocki i wlóżyłem nową piastę z łożyskiem lewą, w czasie przejażdzki wyje tak samo, wywalilem prawa piaste i włożyłem starą z lewej strony....wyje nadal tak samo. Spuściłem olej z mostu i zalalem nowy, wycie takie samo albo nawet troche wieksze. Olej był ciemny z dużą ilościa opiłków, na magnesie śruby tez sporo opiłków. Może te opiłki przy tym przebiegu to norma a moze jakies łożysko sie wysypało. Czy ktoś miał podobne problemy? Czy to wycie z mostu, czy półośki? wał napędowy raczej by nie wył... prosze o jakies sugestie ps wszytko bylo ok dopoki nie wymieniłem opon, od razu zaczeło wyć, żonglowałem potem oponami bo myslalem ze to od nich ale jednak nie, dziwny zbieg okolicznosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 (edytowane) Od dwóch dni i u mnie wyje i buczy z tyłu (naped 4x4), wycie zwieksza sie podczas hamowania silnikiem ale tez zanika prawei calkowicie gdy zaciagne reczny w czasie jazdy. Tym tropem rozebralem oba koła chcąc wymienic szczęki ręcznego i klocki hamulcowe. Szczęk nie wymieniłem bo jak nowe i wszystko ok z recznym, wymieniłem klocki i wlóżyłem nową piastę z łożyskiem lewą, w czasie przejażdzki wyje tak samo, wywalilem prawa piaste i włożyłem starą z lewej strony....wyje nadal tak samo. Spuściłem olej z mostu i zalalem nowy, wycie takie samo albo nawet troche wieksze. Olej był ciemny z dużą ilościa opiłków, na magnesie śruby tez sporo opiłków. Może te opiłki przy tym przebiegu to norma a moze jakies łożysko sie wysypało. Czy ktoś miał podobne problemy? Czy to wycie z mostu, czy półośki? wał napędowy raczej by nie wył... prosze o jakies sugestie ps wszytko bylo ok dopoki nie wymieniłem opon, od razu zaczeło wyć, żonglowałem potem oponami bo myslalem ze to od nich ale jednak nie, dziwny zbieg okolicznosci W QQ 2 zastosowali tarczo-bębny ze z tyłu są szczęki? Czy moze w wersji 4x4 tak jest? Edytowane 11 Października 2017 przez scanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 W QQ 2 zastosowali tarczo-bębny ze z tyłu są szczęki? Czy moze w wersji 4x4 tak jest? U mnie są, a w innych wersjach nie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 (edytowane) U mnie są, a w innych wersjach nie ma?U mnie zwykle tarcze z tylu i przodu. Co prawda z tyłu wymieniałem same klocki ale bym widział jakby to byly tarczo bębny.. QQ 2012r. Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka Edytowane 11 Października 2017 przez scanik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 (edytowane) QQ+2 2.0dci 4x4 2010 z tyłu ma tarczobęben 296mm (wentylowana). Na bębnie jest ręczny. Edytowane 11 Października 2017 przez maniujr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
horte Opublikowano 11 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2017 Od dwóch dni i u mnie wyje i buczy z tyłu (naped 4x4), wycie zwieksza sie podczas hamowania silnikiem ale tez zanika prawei calkowicie gdy zaciagne reczny w czasie jazdy. Tym tropem rozebralem oba koła chcąc wymienic szczęki ręcznego i klocki hamulcowe. Szczęk nie wymieniłem bo jak nowe i wszystko ok z recznym, wymieniłem klocki i wlóżyłem nową piastę z łożyskiem lewą, w czasie przejażdzki wyje tak samo, wywalilem prawa piaste i włożyłem starą z lewej strony....wyje nadal tak samo. Spuściłem olej z mostu i zalalem nowy, wycie takie samo albo nawet troche wieksze. Olej był ciemny z dużą ilościa opiłków, na magnesie śruby tez sporo opiłków. Może te opiłki przy tym przebiegu to norma a moze jakies łożysko sie wysypało. Czy ktoś miał podobne problemy? Czy to wycie z mostu, czy półośki? wał napędowy raczej by nie wył... prosze o jakies sugestie ps wszytko bylo ok dopoki nie wymieniłem opon, od razu zaczeło wyć, żonglowałem potem oponami bo myslalem ze to od nich ale jednak nie, dziwny zbieg okolicznosci Czy opony wymieniłeś wszystkie? Są nowe? W x'trailu długi czas walczyłem z hałasami z tylnej osi i niestety okazało się, że winne były nowe opony. Najlepsze jest jednak to, że wszystkie 4 sztuki były trafione i zmiana nic nie dawała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 12 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2017 Tylny dyferencjał wymieniony on był winowajcą, utwierdza mnie to, żeby wymieniac oleje w mostach, skrzyniach i dyfrach co max 60 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
luc123456 Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Tylny dyferencjał wymieniony on był winowajcą, utwierdza mnie to, żeby wymieniac oleje w mostach, skrzyniach i dyfrach co max 60 tys Wygląda mi na to że mam to samo. Mój ma już 317 tyś. Nie próbowałeś tego gdzieś naprawiać? Gdzie kupiłeś dyfer/sprzęgło/most (mamy 3 w 1)? Dzięki za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
doomster Opublikowano 28 Października 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2017 Wygląda mi na to że mam to samo. Mój ma już 317 tyś. Nie próbowałeś tego gdzieś naprawiać? Gdzie kupiłeś dyfer/sprzęgło/most (mamy 3 w 1)? Dzięki za pomoc. w sumie u nas nie ma mostu, jest tylny dyferencjał z którego wychodzą półośki (sprzegła tam nie ma) znalazłem tani na olx, podobno ma tylko 50 tys przebiegu. Naprawa dużo droższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Tylny dyferencjał wymieniony on był winowajcą, utwierdza mnie to, żeby wymieniac oleje w mostach, skrzyniach i dyfrach co max 60 tys Przy jakim przebiegu poleciał ten dyfer? Ja mam 90 tys. Samochód serwisowany w ASO ale nie wiem czy olej w dyfrze był wymieniany. Sądzę, że nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Przy jakim przebiegu poleciał ten dyfer? Ja mam 90 tys. Samochód serwisowany w ASO ale nie wiem czy olej w dyfrze był wymieniany. Sądzę, że nie. Pisałem już kilka razy że ten olej należy wymieniać co 60 tysięcy wbrew temu co piszą w instrukcji i co twierdzą w serwisie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 W skrzyni biegów i rozdzielaczu również? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 W skrzyni biegów i rozdzielaczu również? Oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 (edytowane) Co jest takiego w tej skrzyni biegów, że wymaga tak częstej zmiany oleju? Nie mówimy o automacie. Proszę o odpowiedz czy do 6 biegowej skrzyni manualnej będzie odpowiedni olej Ravenol MTF-1 75W85 GL4/GL5. Taką lepkość zaleca instrukcja. On jest czerwony. Oryginalny olej też jest czerwony? Edytowane 8 Marca 2018 przez cezzar1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Author53 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Co jest takiego w tej skrzyni biegów, że wymaga tak częstej zmiany oleju? Nie mówimy o automacie. Proszę o odpowiedz czy do 6 biegowej skrzyni manualnej będzie odpowiedni olej Ravenol MTF-1 75W85 GL4/GL5. Taką lepkość zaleca instrukcja. On jest czerwony. Oryginalny olej też jest czerwony? W innych państwach wymiana jest nawet częstrza https://www.nissan.ca/en/owners/maintenance-schedules.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 Cześć, Tytuł postu dotyczy mojego problemu, wiec pozwole sobie go tu opisać. Posiadam auto z silnikiem 1.6b z napędem na przednie koła. Podczas jazdy tak od 50km/h w zwyż słychać wycie z tyłu auta. Wycie te jest tak jakby pulsacyjne. Najgłośniejsze wycie jest przy prędkości 80km/h. Co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Z góry dziękuję za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Duzyy Opublikowano 27 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2021 Jeśli nie opony to łożyska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lasiat Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 10 godzin temu, Duzyy napisał: Jeśli nie opony to łożyska. Jeśli opony to co mogę w takiej sytuacji zrobić? Tylko wymiana ich wchodzi w grę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cezzar1 Opublikowano 28 Stycznia 2021 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2021 Podnieś koła i pokręć. Zużyte łożyska usłyszysz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.