robertbydzia Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Platyny na LPG potrafią bez problemu wytrzymać 100.000km a nawet trochę wiecej (wielokrotnie sprawdzone w Honda Legend i Lexus LS) Platyna nie bez powodu tam się znajduje, jako pierwiastek ma odpowiednie miejsce w tablicy Mendelejewa i to wiele tłumaczy. Mam wrażenie, że częściej kable WN sprawiają kłopoty niż platyny (oczywiście nie dotyczy to aut z cewkami bezpośrednio na swiecach) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Platyny na LPG potrafią bez problemu wytrzymać 100.000km a nawet trochę wiecej (wielokrotnie sprawdzone w Honda Legend i Lexus LS) Platyna nie bez powodu tam się znajduje, jako pierwiastek ma odpowiednie miejsce w tablicy Mendelejewa i to wiele tłumaczy. Mam wrażenie, że częściej kable WN sprawiają kłopoty niż platyny (oczywiście nie dotyczy to aut z cewkami bezpośrednio na swiecach) ale musi być i odpowiednie środowisko do pracy jak źle wyregulowane to i popłynie wszystko Gazownik co zakłada LPG , a co okłamał mnie ??? nie wiem, ja nei mam takich problemów ale nie zakładam budżetowych instalacji tylko odsyłam do konkurencji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Ja na platynkach zrobilem juz 90tys tyle ze bez lpg i chodza jak zloto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Pięknie ,ale pytanie więcej jeździsz po trasie niż po mieście ???? Bo platynki oczyszczają się na trasie a najlepiej autostradzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Pięknie ,ale pytanie więcej jeździsz po trasie niż po mieście ???? 60kkm w trasie to nei ma czasu dla rodziny Bo platynki oczyszczają się na trasie a najlepiej autostradzie hmmm to kolejne jakieś prorodztwo ?? jazda i w trasie i w miescie brak danych na temat wypalania autostradowego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Swiece aby się oczyścić potrzebują dobrego rozgrzania na trasie. Po wymianie na nowe wygrzania jeśli to ominiemy to skracamy żywotność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Swiece aby się oczyścić potrzebują dobrego rozgrzania na trasie. Po wymianie na nowe wygrzania jeśli to ominiemy to skracamy żywotność to powiedz to moim świecą, które wytrzymały ponad 60kkm bo chyba nie były powiadomione o takim fakcie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Ale ja jeszcze nie wymieniłem platynek na platynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość mike12345 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Wiekszosc jazdy to 70-90km/h, sporadycznie trasa i zatloczone miasto, takze idealne warunki;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Ale ja jeszcze nie wymieniłem platynek na platynki no jak? to po co mieszasz?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Ja nic nie mieszam tylko pisze co się wkręca do HR16DE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 18 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2016 Ja nic nie mieszam tylko pisze co się wkręca do HR16DE no jak ?? opisałeś co i jak z wymianą itd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ranger Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Przed zakupem pytałem mechaników nissana,kia,toyota,mazda ,jakie kupić świece też chciałem Denso ale więcej pozytywów dostały platynki made in dzapan Taka ciekawostka kiedyś Denso było montowane na pierwszy montarz u Nissana . Możliwe, choć Denso powstało jako dostawca części dla Toyoty i była to marka Toyoty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Możliwe, choć Denso powstało jako dostawca części dla Toyoty i była to marka Toyoty. tak było i jest też obecnie - Denso jest częścią grupy Toyota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 (edytowane) Dużo teorii mało praktyki, teoretycznie wg tego co czytam, to świece najlepiej wygrzewa się latem w miejskich korkach, dobra temperatura itp. NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK HARTOWANE SWIEC! zakładasz i jeździsz,jesli świeca nie jest "biała" to świadczy o problemie silnika, mieszanki itp. Widział ktoś kiedyś informacje w instrukcji odnośnie różnej żywotności tych samych świec? Faktycznie pojawia się informacja o tzw trudnych warunkach, rzecz w tym, że producenci tworzą takie zapisy dla ochrony własnej d.. y aby nie ponosić kosztów z powodu ewentualnych bubli. Super przykładem mogą być parujące reflektory. W latach 90tych je wymieniano, a teraz dopisano do instrukcji, że to naturalne i po problemie! Podobnie sprawa ma się rozrządem, kiedyś zmieniało się sam pasek, później z rolkami i napinaczem a teraz z pompą wody. W tym przypadku ponownie dam przykład Hondy z drugiej połowy lat 90tych, paski zmieniamy co 100.000Km a rolki co 200.000Km!! o pompie wody ani słowa! jeśli nie cieknie jest ok- zostaje! wytrzymała grubo ponad 400.000km Edytowane 19 Listopada 2016 przez robertbydzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Po wymianie świecy należy ją „wygrzać”. W tym celu uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na chodzie do uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. W tym czasie nie wyłączamy silnika po krótkotrwałej pracy, ponieważ w ten sposób może osadzić się na świecy sadza - powłoka z dużą zawartością węgla. Dzieje się tak ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, która spala się tworząc sadzę. Wygrzanie świecy jest bardzo ważne podczas pierwszego uruchomienia silnia, ponieważ wydłuża czas jej eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 .....NIE MA CZEGOŚ TAKIEGO JAK HARTOWANE SWIEC! zakładasz i jeździsz,jesli świeca nie jest "biała" to świadczy o problemie silnika, mieszanki itp. Widział ktoś kiedyś informacje w instrukcji odnośnie różnej żywotności tych samych świec?........ to prawda, też nigdy o czymś takim nie słyszałem a wymieniłem już sporo kompletów świec na przestrzeni lat w różnych autkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 19 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Po wymianie świecy należy ją „wygrzać”. W tym celu uruchamiamy silnik i pozostawiamy go na chodzie do uzyskania przez niego temperatury eksploatacyjnej. W tym czasie nie wyłączamy silnika po krótkotrwałej pracy, ponieważ w ten sposób może osadzić się na świecy sadza - powłoka z dużą zawartością węgla. Dzieje się tak ponieważ silnik pracujący na ssaniu ma bardzo bogatą mieszankę, która spala się tworząc sadzę. Wygrzanie świecy jest bardzo ważne podczas pierwszego uruchomienia silnia, ponieważ wydłuża czas jej eksploatacji. A czym to uruchomienie na świeżych świecach różnic się od uruchomianie na np świecach jednodniowych? albo tygodniowych? lub miesięcznych? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 OT pompie wody ani słowa! jeśli nie cieknie jest ok- zostaje! wytrzymała grubo ponad 400.000km pompę wymienia się dlatego, że teraz w większości przypadków trzeba rozpinać rozrząd aby tego dokonać a to podraża dość znacznie ewentualne koszty wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Graphia po wymianie odpal silnik zobacz czy silnik pracuję poprawnie i wyłącz nikt nie zmusza cię do wygrzewania Ja po wymianie świec w poprzednich silnikach a wymieniałem sam, odpalałem i jechałem się przejechać i je dłużej wygrzewałem jak tylko do rozgrzania silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
M@reS Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Edek.....nie bajdurz z tym wygrzewaniem świec Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 W Nexii raz tylko zmieniłem świece. Przy przebiegu ok 150 tys.km padła uszczelka pod głowicą. W instrukcji obsługi też piszą,że wymiana co 20 tys.a już ma 200. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Edek01 Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Porter ty jesteś debeściak, jak nic się nie dzieje to po co wymieniać nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 19 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2016 Jak włożysz valeo to wymienisz po 20 000km a ngk czy denso spokojnie jeździsz nawet i 100 000. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertbydzia Opublikowano 20 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2016 (edytowane) OT pompę wymienia się dlatego, że teraz w większości przypadków trzeba rozpinać rozrząd aby tego dokonać a to podraża dość znacznie ewentualne koszty wymiany Pompę wody zmieniamy aby uzyskać gwarancję na wymianę rozrządu, jeśli jest napędzana rozrządem oczywiście. Edytowane 20 Listopada 2016 przez robertbydzia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.