xksik Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Witam. Panowie posiadam nissana murano 2009r. 3,5 v6 auto wersja europejska było sprowadzone z Włoch. Mam problem z sinikiem mianowicie na wolnych obrotach cyklicznie co jakiś czas wypadał zapłon na jednym cylindrze. Dzisiaj mechanik zdjął kolektor i sprawdził ciśnienie okazało się że na jednym jest tylko 6 atmosfer na pozostałych 10-11 Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś przerabiał już taki temat i w związku z tym mam kilka pytań: Czy zawory są regulowane ? Czy da się bez ściągania głowicy sprawdzić gdzie gubi ciśnienie na zaworach czy pierścieniach? Czy wystarczy naprawić tylko jeden cylinder który nie domaga? Dodam jeszcze że auto ma przejechane na gazie jakieś 100 tyś km a całkowicie 180 tyś km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Czy da się bez ściągania głowicy sprawdzić gdzie gubi ciśnienie na zaworach czy pierścieniach? Próba olejowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 raczej głowica do regeneracji (gniazda) robić dwie razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Jestem tego samego zdania co Dino i można to potwierdzić sprawdzając luzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Próba olejowa. mechanik robił i po wlaniu oleju ciśnienie wzrosło do 10 tylko czy to pewne czy olej nie mógł uszczelnić zaworów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 zaworów nei uszczelni to jak tak jest to wyjdzie kapitalka silnika, warto zrobic wszytkie cylindry i jak zdjęte głowy to dać do sprawdzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 Znaczący wzrost ciśnienia w próbie olejowej potwierdza zużycie pierścieni, ale to dziwne bo zwykle niewiele większe on pozostałych przyspieszone zużycie wykazują pierścienie na cylindrach środkowych i to z reguły po przegrzaniu. Może to oznaczać, że ktoś mógł "uszczelniać" silnik motodoktorem, co zresztą nie ma znaczenia bo żeby wyjąć tłok trzeba rozebrać silnik. Tak jak pisze Dino remont kapitalny jest pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 to pięknie ale możliwe żeby nie brał grama oleju palił od strzała czy zimny czy ciepły miał moc i remont kapitalny trochę lipa no nic trudno jutro mechanik będzie dalej rozbierał nie ma wyjścia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 znałem podobny przypadek tzn. auto nie brało oleju a po zastosowaniu 5W30 olej zaczął się stopniowo przebarwiać na ciemnoczerwony, a z czasem pojawimy się objawy podobne do Twoich; po rozebraniu okazało się że pierścienie olejowe zapieczone, kanały olejowe mocno przewężone, bo prawdopodobnie olej nie był wymieniany przed sprzedażą albo został wzbogacony uszczelniaczem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 skoro oleju w ogóle nie bierze to nie chce mi się wierzyć w zapieczone pierścienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 ciężka sprawa boję się remontów bo to duża ingerencja i o ile z mojej strony mogę wszystko dopilnować kupić nowe tak jak potrzeba pozostaje robota mechanika i tu mam obawy żeby wszystko poskręcał z odpowiednim momentem powymieniał napinacze czy co tam trzeba ogólnie żeby zrobił to zgodnie że sztuką i zaleceniami producenta jeśli macie pomysły na czym mechanik może się wyłożyć to proszę o sugestię bo wiem że nie zna za dobrze tego modelu silnika. Ogólnie miejscowość z której pochodzę nie jest za duża i brak renomowanych serwisów sami garażowi mechanicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 często się zdarza, że tzw. garazowiec ma większą wiedzę i chęci od serwisów z ładnymi kafelkami silnik jak każdy inny, ważne aby miał rozpiskę rozrządu reszta pójdzie łatwo to tylko odkręcenie trochę więcej śrubek niż zwykle niech zmierzy jeszcze luz zaworowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 a gdyby nie miał rozpiski rozrządu to mogę ja jakoś ją zdobyć ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 24 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 https://www.google.pl/search?q=rozrz%C4%85d+murano+3.5&newwindow=1&espv=2&biw=1366&bih=676&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwicwuW1jsLQAhUJWBQKHWUeC7kQsAQIMA#imgrc=iLRCfZyWu1zsAM%3A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 24 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2016 dzięki wielkie jak coś wydrukuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wkar Opublikowano 25 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2016 Luzy regulujesz przez wymianę popychaczy (szklanek) - drogo. Sprawdź dokładnie całą procedurę napraw w service manual, bo nie jest prosto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 26 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Na razie mechanik nie miał czasu i dopiero w poniedziałek będzie dalej walczył z tego co mi mówił zalał cylinder naftą podobno nie zaszkodzi a czy pomoże nie wiem nie wiąże z tym nadziei Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 jeśli pierścienie są zjedzone to nafta będzie raczej sączyć się do oleju w misce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 oczywiście jasna sprawa jak zjedzone czy popękane to i święcona woda nie pomoże ale może zapieczone a tak jak pisałem mechanik dopiero w poniedziałek będzie działał dalej auto i tak stoi a olej miałem do wymiany na dniach nic nie kosztuje nie zaszkodzi i (pewnie) nie pomoże Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 oczywiście jasna sprawa jak zjedzone czy popękane to i święcona woda nie pomoże ale może zapieczone a tak jak pisałem mechanik dopiero w poniedziałek będzie działał dalej auto i tak stoi a olej miałem do wymiany na dniach nic nie kosztuje nie zaszkodzi i (pewnie) nie pomoże widziałem kiedyś zapieczone i pomogło dopiero moczenie tłoków w kwasie z tym że z pierścieni zostały kawałki... nie żebym kontestował dla zasady ale dla przykładu zardzewiałej śruby nie uratuje żaden odrdzewiacz więc nie oczekiwałbym sukcesu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 widziałem kiedyś zapieczone i pomogło dopiero moczenie tłoków w kwasie z tym że z pierścieni zostały kawałki... nie żebym kontestował dla zasady ale dla przykładu zardzewiałej śruby nie uratuje żaden odrdzewiacz więc nie oczekiwałbym sukcesu doskonale zdaję sobie sprawę i nie oczekuję sukcesu, sugestia mechanika i tyle, ja już liczę koszty porażka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gogoartur Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Drogi Kolego xksik być może w twoim aucie tak nie będzie ale w moim murano z takimi samymi objawami - wypadanie zapłonu - po wielu poszukiwaniach został wykonany remont silnika z wymianą rozrządu, regeneracją i ,,wzmocnieniem" głowic specjalnie z myślą o gazie, przerobieniem tłoków pod szersze wzmocnione pierścienie . Taka to była hostoria. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Drogi Kolego xksik być może w twoim aucie tak nie będzie ale w moim murano z takimi samymi objawami - wypadanie zapłonu - po wielu poszukiwaniach został wykonany remont silnika z wymianą rozrządu, regeneracją i ,,wzmocnieniem" głowic specjalnie z myślą o gazie, przerobieniem tłoków pod szersze wzmocnione pierścienie . Taka to była hostoria. podejrzewam że będzie podobnie też nie lubię pół środków jak coś robić to porządni albo wcale (sprzedać uszkodzony) a powiedz mniej więcej jakie koszty i ile km przejechałeś po remoncie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gogoartur Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 podejrzewam że będzie podobnie też nie lubię pół środków jak coś robić to porządni albo wcale (sprzedać uszkodzony) a powiedz mniej więcej jakie koszty i ile km przejechałeś po remoncie? Koszty - ok. 10 tys. ale silnik ,,igła,, a kilometrów przejechanych już sporo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xksik Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Koszty - ok. 10 tys. ale silnik ,,igła,, a kilometrów przejechanych już sporo. cytując klasyka "parę złoty a wygoda" no ale trudno naprawić trzeba chodź wolał bym tę kasę wydać w Chorwacji nad basenem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.