Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Brak ciśnienia zawory czy pierścienie


xksik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Panowie posiadam nissana murano 2009r. 3,5 v6 auto wersja europejska było sprowadzone z Włoch.

Mam problem z sinikiem mianowicie na wolnych obrotach cyklicznie co jakiś czas wypadał zapłon na jednym cylindrze.

Dzisiaj mechanik zdjął kolektor i sprawdził ciśnienie okazało się że na jednym jest tylko 6 atmosfer na pozostałych 10-11

Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś przerabiał już taki temat i w związku z tym mam kilka pytań:

Czy zawory są regulowane ?

Czy da się bez ściągania głowicy sprawdzić gdzie gubi ciśnienie na zaworach czy pierścieniach?

Czy wystarczy naprawić tylko jeden cylinder który nie domaga?

Dodam jeszcze że auto ma przejechane na gazie jakieś 100 tyś km a całkowicie 180 tyś km

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy da się bez ściągania głowicy sprawdzić gdzie gubi ciśnienie na zaworach czy pierścieniach?

Próba olejowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaworów nei uszczelni to jak tak jest to wyjdzie kapitalka silnika, warto zrobic wszytkie cylindry i jak zdjęte głowy to dać do sprawdzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczący wzrost ciśnienia w próbie olejowej potwierdza zużycie pierścieni, ale to dziwne bo zwykle niewiele większe on pozostałych przyspieszone zużycie wykazują pierścienie na cylindrach środkowych i to z reguły po przegrzaniu. Może to oznaczać, że ktoś mógł "uszczelniać" silnik motodoktorem, co zresztą nie ma znaczenia bo żeby wyjąć tłok trzeba rozebrać silnik. Tak jak pisze Dino remont kapitalny jest pewny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pięknie ale możliwe żeby nie brał grama oleju palił od strzała czy zimny czy ciepły miał moc i remont kapitalny trochę lipa no nic trudno jutro mechanik będzie dalej rozbierał nie ma wyjścia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znałem podobny przypadek tzn. auto nie brało oleju a po zastosowaniu 5W30 olej zaczął się stopniowo przebarwiać na ciemnoczerwony, a z czasem pojawimy się objawy podobne do Twoich; po rozebraniu okazało się że pierścienie olejowe zapieczone, kanały olejowe mocno przewężone, bo prawdopodobnie olej nie był wymieniany przed sprzedażą albo został wzbogacony uszczelniaczem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciężka sprawa boję się remontów bo to duża ingerencja i o ile z mojej strony mogę wszystko dopilnować kupić nowe tak jak potrzeba pozostaje robota mechanika i tu mam obawy żeby wszystko poskręcał z odpowiednim momentem powymieniał napinacze czy co tam trzeba ogólnie żeby zrobił to zgodnie że sztuką i zaleceniami producenta jeśli macie pomysły na czym mechanik może się wyłożyć to proszę o sugestię bo wiem że nie zna za dobrze tego modelu silnika.

Ogólnie miejscowość z której pochodzę nie jest za duża i brak renomowanych serwisów sami garażowi mechanicy.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

często się zdarza, że tzw. garazowiec ma większą wiedzę i chęci od serwisów z ładnymi kafelkami :D silnik jak każdy inny, ważne aby miał rozpiskę rozrządu reszta pójdzie łatwo :D to tylko odkręcenie trochę więcej śrubek niż zwykle :D niech zmierzy jeszcze luz zaworowy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luzy regulujesz przez wymianę popychaczy (szklanek) - drogo.

Sprawdź dokładnie całą procedurę napraw w service manual, bo nie jest prosto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie mechanik nie miał czasu i dopiero w poniedziałek będzie dalej walczył z tego co mi mówił zalał cylinder naftą podobno nie zaszkodzi a czy pomoże nie wiem nie wiąże z tym nadziei  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście jasna sprawa jak zjedzone czy popękane to i święcona woda nie pomoże ale może zapieczone a tak jak pisałem mechanik dopiero w poniedziałek będzie działał dalej auto i tak stoi a olej miałem do wymiany na dniach nic nie kosztuje nie zaszkodzi i (pewnie) nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście jasna sprawa jak zjedzone czy popękane to i święcona woda nie pomoże ale może zapieczone a tak jak pisałem mechanik dopiero w poniedziałek będzie działał dalej auto i tak stoi a olej miałem do wymiany na dniach nic nie kosztuje nie zaszkodzi i (pewnie) nie pomoże

widziałem kiedyś zapieczone i pomogło dopiero moczenie tłoków w kwasie z tym że z pierścieni zostały kawałki... nie żebym kontestował dla zasady ale dla przykładu zardzewiałej śruby nie uratuje żaden odrdzewiacz więc nie oczekiwałbym sukcesu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem kiedyś zapieczone i pomogło dopiero moczenie tłoków w kwasie z tym że z pierścieni zostały kawałki... nie żebym kontestował dla zasady ale dla przykładu zardzewiałej śruby nie uratuje żaden odrdzewiacz więc nie oczekiwałbym sukcesu

doskonale zdaję sobie sprawę i nie oczekuję sukcesu, sugestia mechanika i tyle, ja już liczę koszty porażka 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego xksik być może w twoim aucie tak nie będzie ale w moim murano z takimi samymi objawami - wypadanie zapłonu - po wielu poszukiwaniach został wykonany remont silnika z wymianą rozrządu, regeneracją i ,,wzmocnieniem" głowic specjalnie z myślą o gazie, przerobieniem tłoków pod szersze wzmocnione pierścienie . Taka to była hostoria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drogi Kolego xksik być może w twoim aucie tak nie będzie ale w moim murano z takimi samymi objawami - wypadanie zapłonu - po wielu poszukiwaniach został wykonany remont silnika z wymianą rozrządu, regeneracją i ,,wzmocnieniem" głowic specjalnie z myślą o gazie, przerobieniem tłoków pod szersze wzmocnione pierścienie . Taka to była hostoria.

podejrzewam że będzie podobnie też nie lubię pół środków jak coś robić to porządni albo wcale (sprzedać uszkodzony) a powiedz mniej więcej jakie koszty i ile km przejechałeś po remoncie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podejrzewam że będzie podobnie też nie lubię pół środków jak coś robić to porządni albo wcale (sprzedać uszkodzony) a powiedz mniej więcej jakie koszty i ile km przejechałeś po remoncie?

 

Koszty - ok. 10 tys. ale silnik ,,igła,, a kilometrów przejechanych już sporo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszty - ok. 10 tys. ale silnik ,,igła,, a kilometrów przejechanych już sporo.

cytując klasyka "parę złoty a wygoda" no ale trudno naprawić trzeba chodź wolał bym tę kasę wydać w Chorwacji nad basenem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...