x-mat Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 Niestety muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, silnik spala duże ilości płynu chłodzącego. Jednak mechanik powiedział, że przy okazji tego zabiegu konieczna jest wymiana łańcuszka rozrządu i napinaczy. Trochę mnie to zastanawia bo generalnie są duże dodatkowe koszty a jakoś tkwię w przeświadczeniu że rozrządu w silnikach z łańcuszkiem nie powinno się robić. Mój samochód to T30 2.0 140KM 2005 rok. Co na to zacne towarzystwo? Konieczna wymiana czy nie w takowym przypadku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 26 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2016 A jaki przebieg? Powinno się robić w tego typu przypadkach, chyba że przebieg to 50kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Niestety muszę wymienić uszczelkę pod głowicą, silnik spala duże ilości płynu chłodzącego. Jednak mechanik powiedział, że przy okazji tego zabiegu konieczna jest wymiana łańcuszka rozrządu i napinaczy. Trochę mnie to zastanawia bo generalnie są duże dodatkowe koszty a jakoś tkwię w przeświadczeniu że rozrządu w silnikach z łańcuszkiem nie powinno się robić. Mój samochód to T30 2.0 140KM 2005 rok. Co na to zacne towarzystwo? Konieczna wymiana czy nie w takowym przypadku? mam inne autko ale chyba ten sam silnik, wg mnie możesz teraz zrobić uszczelkę pod głowicą a rozrząd jakby co to zawsze można później wymienić a na razie to jeździć i obserwować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Wymiana uszczelki ma niewielki związek z rozrządem, tzn. taki że trzeba go zdemontować by zdjąć głowicę i wymienić uszczelkę. Jeśli jednak podczas naprawy okaże się że rozrząd wykazuje oznaki znacznego zużycia należy rozważyć jego wymianę by nie płacić dwa razy za to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 nie wiadomo jak policzy mechanik. Nie jest powiedziane, że policzy taniej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Należy wziąć pod uwagę przebieg pojazdu (silnika) Pytający o zasadność nie określił jaki przebieg ma pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 jest tyle spraw, które będą kosztować. Może jak nie ma więcej niż 130-150 to można poczekać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x-mat Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 przebieg 140tyś km, mechanik powiedział że powiedzmy przy 180tys koniecznym będzie zrobienie rozrządu, ale czy ja wiem czy dożyję takiego prebiegu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 właśnie...olej temat. Cenę podał Ci już? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 przebieg 140tyś km, mechanik powiedział że powiedzmy przy 180tys koniecznym będzie zrobienie rozrządu, ale czy ja wiem czy dożyję takiego prebiegu znaczy że wcześniej zmienisz autko? bo chyba to masz na myśli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x-mat Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Liczę na to 40 tys to w moim wykonaniu jakieś 3 lata znaczy że wcześniej zmienisz autko? bo chyba to masz na myśli? Czytam tak forum i trochę mnie strach oblatuje bo użytkownicy sugerują ze od 180tys własnie zaczynają sie problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Liczę na to 40 tys to w moim wykonaniu jakieś 3 lata Czytam tak forum i trochę mnie strach oblatuje bo użytkownicy sugerują ze od 180tys własnie zaczynają sie problemy jeśli chodzi o sam łańcuch rozrządu to jeśli autko było normalnie eksploatowane i "bez historii" to min. 250kkm powinien łańcuch wytrzymać, a mechanik go oglądał że sugeruje 180kkm? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 przebieg 140tyś km, mechanik powiedział że powiedzmy przy 180tys koniecznym będzie zrobienie rozrządu, ale czy ja wiem czy dożyję takiego prebiegu To udokumentowany przebieg? Auto z PL czy import? Pytam bo przebieg jest bardzo mały jak na 11, prawie 12-letni egzemplarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Ponoć benzyniaki mniej jeżdżą a więcej stoją Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x-mat Opublikowano 27 Listopada 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Auto jest z polski do 55tyś ma przebieg udokumentowany w2010r później pojawia się przebieg 118tys w serwisie historiapojazdu.pl, staram się wierzyć że tak jest ale wszytko na to wskazuje. Wywołując ten temat chodziło mi także o zasadność wymiany łańcuszka przy robocie uszczelki pod głowicą. Dodatkowo mechanik "nastraszył" mnie że jeżeli jeżeli są zmienne wałki rozrządu to koszt samych cześci to 2.000zł Ponoć benzyniaki mniej jeżdżą a więcej stoją Thunder coś w tym jest bo ja staram się jeździć jak najwiecej rowerem;) a przynajmniej do pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Auto jest z polski do 55tyś ma przebieg udokumentowany w2010r później pojawia się przebieg 118tys w serwisie historiapojazdu.pl, staram się wierzyć że tak jest ale wszytko na to wskazuje. Wywołując ten temat chodziło mi także o zasadność wymiany łańcuszka przy robocie uszczelki pod głowicą. Dodatkowo mechanik "nastraszył" mnie że jeżeli jeżeli są zmienne wałki rozrządu to koszt samych cześci to 2.000zł Thunder coś w tym jest bo ja staram się jeździć jak najwiecej rowerem;) a przynajmniej do pracy Też bym tak chciał ale mam daleko Co do wymiany łańcucha, zrobisz jak uważasz. Jeśli masz zamiar sprzedać auto w niedalekiej przyszłości to nie warto. Zwłaszcza ze nikt nie da Ci większej kasy przy sprzedaży za ten zabieg. Mało tego, nawet w to nie uwierzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 27 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Listopada 2016 Zaczynamy? Mam dziś dobry dzień i się nudzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x-mat Opublikowano 28 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Grudnia 2016 To jestem po wymianie uszczelki. Sprawa rozrządu zakończyła się tak że nie wymieniałem łańcuszka tylko sam napiacz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 dużo to razem (robota +materiały) kosztowało? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 To jestem po wymianie uszczelki. Sprawa rozrządu zakończyła się tak że nie wymieniałem łańcuszka tylko sam napiacz. Na coś takiego nigdy w życiu bym nie poszedł.Rozrząd w x-trailu to upierdliwa rzecz w naprawie.Jest nawet temat , który warto tu na forum poczytać i obejrzeć zdjęcia.Kompletny rozrząd w tym silniku to 800 zł w częściach i minimum 500 zł w robociźnie.Jaki jest więc sens wymiany samego napinacza? Poza tym którego napinacza , bo jakby nie było są dwa łańcuchy i dwa napinacze. Podziwiam mechanika, który jest w stanie doradzić klientowi wymianę samego napinacza Dać sobie tyle roboty żeby to wszystko rozebrać i wymienić jeden napinacz, to dla mnie wręcz idiotyzm. Wymieniałem niedawno w tym silniku kompletny rozrząd i wiem ile to jest roboty. O ile nie widziałeś tego na własne oczy , że mechanik ten napinacz wymieniał, to jestem w 100% pewny, że policzył sobie za jego wymianę (coś tam, coś tam) i puścił Cię po prostu w trąbę, bo napinacz masz dalej stary. Nikt o zdrowych zmysłach nie wpadłby na tak idiotyczny pomysł żeby w x-trailu 2.0 rozebrać pół auta i wymienić sam napinacz.No chyba, że źle zrozumiałeś i mechanik wymienił Ci napinacz paska klinowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
x-mat Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Na coś takiego nigdy w życiu bym nie poszedł.Rozrząd w x-trailu to upierdliwa rzecz w naprawie.Jest nawet temat , który warto tu na forum poczytać i obejrzeć zdjęcia.Kompletny rozrząd w tym silniku to 800 zł w częściach i minimum 500 zł w robociźnie.Jaki jest więc sens wymiany samego napinacza? Poza tym którego napinacza , bo jakby nie było są dwa łańcuchy i dwa napinacze. Podziwiam mechanika, który jest w stanie doradzić klientowi wymianę samego napinacza Dać sobie tyle roboty żeby to wszystko rozebrać i wymienić jeden napinacz, to dla mnie wręcz idiotyzm. Wymieniałem niedawno w tym silniku kompletny rozrząd i wiem ile to jest roboty. O ile nie widziałeś tego na własne oczy , że mechanik ten napinacz wymieniał, to jestem w 100% pewny, że policzył sobie za jego wymianę (coś tam, coś tam) i puścił Cię po prostu w trąbę, bo napinacz masz dalej stary. Nikt o zdrowych zmysłach nie wpadłby na tak idiotyczny pomysł żeby w x-trailu 2.0 rozebrać pół auta i wymienić sam napinacz.No chyba, że źle zrozumiałeś i mechanik wymienił Ci napinacz paska klinowego. Kompletny rozrząd za 800zł gdzie takie ceny widziałeś może to "idiotyzm" TO PEWNE NA 100% chyba stałeś obok mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kalapan Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 (edytowane) Kompletny rozrząd za 800zł gdzie takie ceny widziałeś może to "idiotyzm" TO PEWNE NA 100% chyba stałeś obok mechanika Proszę bardzo, jest wiele firm, ja akurat mam inną: http://allegro.pl/zestaw-lancuch-rozrzadu-nissan-x-trail-t30-2-0-2-5-i6651566667.html http://allegro.pl/lancuch-rozrzadu-nissan-x-trail-t30-2-0-140km-i6269342837.html http://allegro.pl/lancuch-rozrzad-nissan-x-trail-primera-p12-2-0-2-5-i5712375126.html A co do stania obok mechanika - to rzeczywiście stałem prawie 4 dni.Jeżeli Twój mechanik wymienił choćby napinacz w jeden dzień - to zdrowia życzę Dla jasności poczytaj ten temat - takie opisy "oświecają" - i nie piszę tego złośliwie broń boże... http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103265-t30-wymiana-łańcucha-rozrządu-qr20de-opis-czynności/ O... znalazłem - ja mam ten komplet wymieniony : http://allegro.pl/rozrzad-lancuch-nissan-primera-p12-x-trail-2-0-2-5-i6104603993.html kupiłem dokładnie ten komplet , bo go na niemieckich forach polecali.Nie wiem dlaczego , ale było bardzo dużo pozytywnych opinii.. Edytowane 29 Grudnia 2016 przez Kalapan 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.