Gość maciek1821 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Witam, zastanawiam się nad zakupem Primiery z 2004 roku w kombi z silnikiem 1.8 benzyna. Czytam wszędzie, że te silniki w tych samochodach biorą olej. Ale wszystkie biorą, bez wyjątku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guzdi Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 1,8 jak dla mnie to za słaby jeździłem 1,6, 1,8 i wybrałem 2.0 Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 te z 2002 r. miały podobno pierścienie od nissana, a nie francuskie i podobno nie piją, ale mam tylko jednego znajomego z P12, która ma taki silnik - faktycznie ubytki bliskie zera. Większość 1.8 QG18DE pije olej, w zależności od dbania o silnik mogą to być różne wartości... u mnie obecnie spala oleju ok. 120ml/ 1000 km, ale poprzedni silnik potrafił wypić 0,5l/1000km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Witam, zastanawiam się nad zakupem Primiery z 2004 roku w kombi z silnikiem 1.8 benzyna. Czytam wszędzie, że te silniki w tych samochodach biorą olej. Ale wszystkie biorą, bez wyjątku? podobno zdarzają się wyjątki że nie biorą, ale statystyka nie jest zachęcająca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
se55ba Opublikowano 28 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2016 Trzeba nauczyć się z tym żyć Tąpnięte z Centrum Dowodzenia Wszechświatem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 30 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 (edytowane) Witam, zastanawiam się nad zakupem Primiery z 2004 roku w kombi z silnikiem 1.8 benzyna. Czytam wszędzie, że te silniki w tych samochodach biorą olej. Ale wszystkie biorą, bez wyjątku? mój 1.8 jest z 2002 roku i nie bierze oleju :-) jak zrobi trasę 1000 km to dolać muszę 250 ml a jak wokół komina się kręcę to od wymiany do wymiany nic nie dolewam Edytowane 30 Listopada 2016 przez jolo 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 mój 1.8 jest z 2002 roku i nie bierze oleju :-) jak zrobi trasę 1000 km to dolać muszę 250 ml a jak wokół komina się kręcę to od wymiany do wymiany nic nie dolewam Nie bierze, ale bierze??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolo Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Nie bierze, ale bierze??? 1000 km po autostradzie do Niemiec, z prędkościami przelotowymi + - 150, to chyba ma prawo wziąć conieco... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arek1964 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Witam, zastanawiam się nad zakupem Primiery z 2004 roku w kombi z silnikiem 1.8 benzyna. Czytam wszędzie, że te silniki w tych samochodach biorą olej. Ale wszystkie biorą, bez wyjątku? WITAM TEZ TAK SLUSZALEM KUPILEM P12 MIALA 170TYS NAJECHANE WYPUKALEM SILNIK OLEJEM ZA DWA DNI ZNOWY WYMIENILEM NA POL SENTETYK JEST OK...A JADE NIERAZ 1000KM....TERAZ MA 190TYS,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Darek735 Opublikowano 21 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 To i ja potwierdzę.moja Primera ma 210 tysi i nie bierze oleju.Ja śmigam na syntetyku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 25 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2017 Pierwsze serie, z 2002 r. podobno miały jeszcze japońskie pierścienie dlatego oleju nie biorą. Dopiero później zaczęli montować jakiś syf i zaczęły się problemy (???) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 1.8 biorą te co nie był olej pilnowany.Pozycja min i max na bagnecie to jak dobrze pamiętam 1 litr więc zostaje na cały układ 1.8 litra oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 1.8 biorą te co nie był olej pilnowany.Pozycja min i max na bagnecie to jak dobrze pamiętam 1 litr więc zostaje na cały układ 1.8 litra olejuNiestety 0.5litra Ja po 3 wymianach na specolu zauważyłem mocny spadek konsumpcji oleju... ciekawa sprawa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Niestety 0.5litra Ja po 3 wymianach na specolu zauważyłem mocny spadek konsumpcji oleju... ciekawa sprawa Najlepszy spadek jest po wymianie pierścieni - do zera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Najlepszy spadek jest po wymianie pierścieni - do zera Zgadza się, ale także znaczącej liczby dolarów na koncie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Zgadza się, ale także znaczącej liczby dolarów na koncie Tak zależy ile jeździsz i ile oleju wypalasz, ale trzeba też wziąć pod uwagę ze dostaje tez po d*pie sonda lambda i katalizator, który się zapcha i może pęknąć... rozwalając przy okazji pierścienie od wzrostu temperatury i ciśnienia... Też długi czas uprawiałem "dolewki", ale się to zemściło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Przy wartości tych aut... Nie wiem czy warto się bawić w remonty silnika, chyba że się umie samemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 Przy wartości tych aut... Nie wiem czy warto się bawić w remonty silnika, chyba że się umie samemu Też prawda... ale jeśli będziesz musiał włożyć w naprawę kata czy silnika po jego awarii to włożysz zdecydowanie więcej albo przynajmniej tyle ile włożyłbyś w zrobienie głowicy i pierścieni. Trzeba mieć to na uwadze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 31 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2017 (edytowane) Jak by patrzeć na wartość to już przy 5 letnim aucie nie warto nic robić bo wartośc spadła o połowę od ceny zakupu. Pierscienie uszczelniacze oleje plyny i robota powinna się zamknąć poniżej 2 tysków w dobrym zakładzie. Myślę ,że cena banalna przy cenie np.rorządu i jego wymianie....I jak go trzeba wymienić to też stwierdzimy ,że się nie opłaca?Z autami już takie życie za jazdę ciągle się płaci lub płaci się raz konkretnie na kilka lat w salonie u dealera.Która opcja jest lepsza i tańsza? Niestety 0.5litraJa po 3 wymianach na specolu zauważyłem mocny spadek konsumpcji oleju... ciekawa sprawa Co masz na myśli z tym 0.5L ?Do silnika wchodzi 2.8 litra Edytowane 31 Marca 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 (edytowane) Jak by patrzeć na wartość to już przy 5 letnim aucie nie warto nic robić bo wartośc spadła o połowę od ceny zakupu. Pierscienie uszczelniacze oleje plyny i robota powinna się zamknąć poniżej 2 tysków w dobrym zakładzie. Myślę ,że cena banalna przy cenie np.rorządu i jego wymianie....I jak go trzeba wymienić to też stwierdzimy ,że się nie opłaca?Z autami już takie życie za jazdę ciągle się płaci lub płaci się raz konkretnie na kilka lat w salonie u dealera.Która opcja jest lepsza i tańsza? Co masz na myśli z tym 0.5L ?Do silnika wchodzi 2.8 litra Tak, ale 2 tys w przypadku tych aut to znacząca część ich wartościPoza tym w takiej kwocie nikt nie zrobi remontu silnika Tyle jest między min i max na bagnecie w przypadku p 12 Edytowane 1 Kwietnia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 (edytowane) Wspomniana naprawa mojego kosztował ileś lat temu 1800zl w renomowanej firmie z częściami i robotą Tak, ale 2 tys w przypadku tych aut to znacząca część ich wartościPoza tym w takiej kwocie nikt nie zrobi remontu silnikaTyle jest między min i max na bagnecie w przypadku p 12 To lepsza wiadomość ale i tak jest mało oleju nawet jak jest max taka jest prawda.A sprawdzałeś sam? Opinia profesjonalnego zakładu zajmującego się silnikami który robił ten silnik jest spójna z tym. Przykładowe przepałowanie przez Polskę na oleju który ma przykładowo 9 tyśków, jeszcze dodatkowy ubytek po drodze i tak mamy załtawione pierścienie i tak był załatwiony silnik w moim aucie. Zresztą każde pierścienie i górę załatwia się przy pałowaniu z ubytkiem oleju,przejaranym olejem itp.Pierścienie się przyjarają do tłoka,tyle w temacie i pozamiatane Także polecam pilnować górnej kreski Edytowane 1 Kwietnia 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Tak, sprawdzałem, jedna kreseczka na bagnecie to ok. 30 ml, a jest 18 kreseczek :-) U mnie się udało podratować pierścienie płukankami i syntetykiem PAO 5w-40. Na początku brał ok. 120 ml na 1000 km, teraz bierze nie więcej niż połowę tego, aczkolwiek.... nie wiadomo jak długo potrwa ten błogi stan, hihi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
switch Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Dokładnie. Poza tym fizyki nie oszukasz płukankami. Przegrzane olejowe schowają się w rowkach tłoków i już nie wrócą. Warto wymieniać olej szybciej i pilnować jego stanu. Co do kosztów mi udało się około 4tys km temu naprawić ten silnik za 1500zl. Same części 500zl reszta to robocizna i głowica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2017 mnie wymiana silnika wyszła ok. 2400 zł, więc także wolałbym remont za 1,500, ale... w mojej okolicy chcieli min. 3000 zł. Poza tym silnik z mniejszym przebiegiem = mniej rozciągnięty łańcuch ;-) bo w starym na pewno był do wymiany, więc koszta skoczyłyby o ok. tysiaka. Olej wymieniam co 10 kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Pany ja zdecydowałem wymieniać wcześniej bo koszty małe,zaczernia się dośc szybko w tym aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.