sph3r3 Opublikowano 30 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 Od nowości zauważyłem że wskazania temperatury zewnętrznej w moim aucie są nie-ten-teges... Latem zawyża mi o kilka stopni (no ale to w miarę normalne bo w końcu czujnik jest pod maską a ta się nagrzewa), ale zimą to jest masakra - zawsze mam 3 do 5 stopni więcej (na plus) niż jest na zewnątrz, przykład: 7-dma rano, moje dwa termometry zewnętrzne zamontowane w domu pokazują około -4,8 do -5,4 (różnica między parterem a pietrem - norma). 5 minut później wsiadam do auta, jadę dobre 10-15 minut a auto schodzi z temperaturą do +1 maksymalnie do 0 i jakby nie chciało usilnie zejść niżej. No sory - pęd lodowatego powietrza + lodowate temperatury powinny jednak dać radę i na czujniku powinno być znacznie poniżej 0. Byłem w ASO to mi powiedzieli że ten typ tak ma, że to jest ok, że im pomiary wyszły ok itp. , ale chciałbym od was drodzy koledzy i koleżanki usłyszeć czy to prawda i u was też tak zawyża w zimne dni czy też mam naprawdę felera i będę to do skutku reklamował . Z góry dzięki za odzew ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 30 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 Jest podobnie, i w Note też było podobnie.Nie jest to super pomiar trzeba sobie zdać z tego. sprawę. Na termometrze miałem -3 a pokazywał 0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
myszorek Opublikowano 30 Listopada 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2016 U mnie zawyża około 2oC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 Czyli norma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sph3r3 Opublikowano 1 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2016 ehhh...a w moim oplu astrze H i uprzednio w skoda Fabia jakoś te czujniki były idealne - podawały informacje takie jakie miałem na innych urządzeniach do pomiaru temperatury zewnętrznej Może Nissan zapomniał nas poinformować że to miernik temperatury komory silnika a nie temperatury zewnętrznej ? :> 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMK Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 Norma u mnie też zawyża. Norma u mnie też zawyża. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tz1609 Opublikowano 30 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2017 U mnie też pokazuje 2 stopnie więcej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasziek Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Codziennie rano jezdza obwodnica Krakowa - co jakis czas spogladam na tablice z temp na wezle tynieckim i czasami porownuje z tym co mam przy zegarach. Nie ma roznic oprocz tego, ze QQ nie pokazuje czesci po przecinku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 u mnie w Xie jest podobnie, ale zauważyłem, że potrzebuje "chwili" ( czasami kilku minut, na aktualizację temp. po wyjeździe z garażu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmamot Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 (edytowane) Wczoraj wracając do domu po pracy okazało się że jednak na wyświetlaczu pokazało się minus jeden st. Natomiast na termometrze elektronicznym w domu termometr wskazywał minus 1,7 . Nie jest tak źle jakby można było przypuszczać Edytowane 2 Lutego 2017 przez pmamot Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Czujnik - sensor jest niestety umieszczony zbyt blisko chłodnicy / komory silnika. W tej małej wnęce powietrze się miesza - po nagrzaniu się silnika, temperatura podnosi się o ok. 1,5 / 2 st C. Można ewent. wypiąć czujnik z belki i zamocować bliżej zderzaka, niestety prawdopodobnie przy demontażu pęknie uchwyt kostki z czujnikiem. Jakieś inne rozwiązanie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 Jest trochę zabawy żeby się do niego dostać.A czy pęknie,wątpię,umiejętne podważenie powinno dać radę,jest montowany na wcisk jak większość takich dupereli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 7 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2018 A j mam plan ( od miesiąca ) żeby włożyc termometr i na zwnątrz i do środka. Zewnątrz chyba rzeczywiście pokazuje ( u mnie ) ok +1 więcej. Ale wg przepisów europejkich trzeba mieć certyfikowany termometr do co najmniej 0,1 st C. Ale gdy znajdę chwilkę pojade do marketu - wybiorę 1 z 10 termometrów które wskazują te sama temperaturę i sprawdzę - temp przy czujniku T zewn . No i wewnątrz pojazdu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
OsobaNN Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 (edytowane) Brzyk.. ciekawi mnie co to za przepis UE... możesz przybliżyć temat ? Edytowane 8 Marca 2018 przez OsobaNN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 skok myślowy z tą UE. ALe już tłumaczę. ( troche poza wątkiem ). Pracowałem kiedyś w miejscu gdzie ważyło się odczynniki. Przykładowo instrukcja mówiła że potrzeba 15 g odczynnika. Granica błedu to +/- 1 g. Ale waga musiała mierzyć skalą do 0,01 g. A temp otoczenia to 15- 30 st. Ale termometr musi wskazywać 0,1 st C. Wszystko musi być certyfikowane co roku. Bo tak mówiła dyrektywa UE. Stąd mój skok myślowy żeby dobrze ocenić temperatury zewn i wewnt - trzeba mieć dokładny termometr Przepraszam za wywody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 8 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2018 Najpewniej to zamów z Biura Miar i Wag z Sevres. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redmarek Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 (edytowane) Najciekawsza jest logika wyświetlania temperatury zewnętrznej jeśli od wyłączenia zapłonu minęło więcej niż 5 godzin wyświetlona zostanie aktualna temperatura jeśli mniej niż 5 godzin wyświetlona zostanie ostatnia zapamiętana. Edytowane 9 Marca 2018 przez redmarek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 9 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2018 Ogólnie rzecz ujmując, to lipa z tymi wskazaniami. Podziwiam rozwiązania producentów, gdzie wartość podawana jest nawet "po przecinku". Oczywiście są inne większe problemy, ale jest to wg mnie niestety niefortunne rozwiązanie jak dla marki za ...niemałe pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drds Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Najciekawsza jest logika wyświetlania temperatury zewnętrznej jeśli od wyłączenia zapłonu minęło więcej niż 5 godzin wyświetlona zostanie aktualna temperatura jeśli mniej niż 5 godzin wyświetlona zostanie ostatnia zapamiętana. Potwierdzam, jak ostatnio wyjeżdżałem z garażu, w którym parkowałem ze 2 godziny to pokazywało -10. A naprawde było tam +18. Myslałem ,że termometr się "zawiesił" a tu takie cuda Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Brzyk Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 a mi się wydaję żę mój wskazuje temperaturę rzeczywistą bez opóźnień i efektu pamięci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Niby nic, niby banał, ale powoli mam mętlik w bańce. Wg mnie odpalenie fury powinno dawać zawsze wynik "real" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomkek1912 Opublikowano 10 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Witam. Mnie zastanawia jedno. Piszecie o jakis efektach pamieci, zlych wskazaniach itp, itd... ja mam pulsara, wcześniej miałem almerę. W tym pierwszym wskazanie lubilo sie wieszać... ciągle sie zastanawiam na ile rozwiazania w qq i pulsarze sie różnią... mam dosć drogi termometr do mierzenia temperatury ciala i otoczenia, zakładam więc, że nie jest to jakieś chońskie dziadostwo. Czujnik zauważyłem, że jest jakieś pól metra nad ziemią z przodu pod maską. Różnica wskazan czujnika w aucie, a na tym termometrze to niecały jeden stopien celsjusza. Mierzyłem tym wrzącą wodę, temperature z termy, wg mnie dobrze pokazuje, w związku z tym zakładam też że pokazywana tempertura z czujnika nie jest wiele przkłamana. Zarówno w almerze jak i pulsarze te wskazania róznia się w zimie o ok. 4-5 stopni w porownaniu z termometrem, który mam na balkonie. Przykładowo, ostatno jak mi pokazywal, przy scianie budynku, na wysokości 2,5 metra temperature -12-16 to w aucie było o jakies 4 stopnie mniej (na wspomnian termometrze elekronicznym -3 mniej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Zrobiłem trochę testów - sprawa jest wg mnie jeszcze bardziej skomplikowana. Wynik - wskazania temperatury są niedokładne w miarę zwiększania prędkości. Tłumaczę to sobie tak, że w przypadku jazdy spokojnej (wolno), powietrze, nawet to wymieszane ma możliwość "ucieczki" z okolic czujnika. Niestety problem się pojawia, gdy prędkość jest wyższa (np. poza korkami) i wtedy o nawet 2 stopnie się .....podwyższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
redmarek Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 Informacja z serwisu w trakcie reklamowania wskazań czujnika temperatury jeśli prędkość < 20km/h wzrost temperatury nie będzie wyświetlany , wyświetlana będzie temperatura taka jak po włączeniu zapłonu, jeśli prędkość >20km/h podczas pierwszych 5 minut wzrost temperatury będzie bardzo wolny, po 5 minutach wzrost wyświetlanej temperatury będzie szybszy, jeżeli prędkość spadnie poniżej 20 km/h chociaż na chwilę wzrost temperatury będzie aktualizowany wolniej przen następne 5 minut. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
serg_on Opublikowano 23 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2018 (edytowane) Jeśli to prawda, a z tego co widzę - wszystko się potwierdza, to ręce opadają . Jednak po przemyśleniu sprawy, szczególnie informacji od redmarka (wielkie dzięki), uważam, że producent jednak chyba chciał "dobrze". Zapewne zakładał, że nie ma co mierzyć i podawać odczytu temperatury np. w korku, w mieście, gdzie opary z rur, kanalizacji, komór silników etc., czyli w zakresie prędkości < 20 km/h. W tej sytuacji nawet (może) nie ma wpływu temp. komory silnika (chłodnica, silnik). Poprzednie podawane przez Was informacje o różnych odczytach należy zweryfikować o przedział prędkości z jaką się QQ poruszał oraz czas jaki upłynął od/do granicy .... 20 km/h. Cóż, skomplikowali to w tej sytuacji dość mocno, ale intencje były raczej ok. Przykład: "jeżeli prędkość spadnie poniżej 20 km/h chociaż na chwilę wzrost temperatury będzie aktualizowany wolniej przez n następne 5 minut....": - jedziesz np. autostradą 20 km, zjeżdżasz na chatę zjazdem i wolno 19 km/h dociągasz na dwójce powiedzmy 2-3 km do domu - do 5 min. tym samym można "dotransportować" wskazania temp. nawet z tej ....autostrady. Stajesz pod domem, a tu 3-5 stopni mniej lub więcej, zależnie od uwarunkowań mikroklimatu. Jeśli źle to sobie tłumaczę, mile widziana ...konstruktywna krytyka. Edytowane 24 Marca 2018 przez serg_on Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.