piotrekustka Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Witam. Ciagle mam dylemat co wlewać, szczególnie teraz zimą. Zwykły ON czy może jednak lepiej Verva lub któreś premium z Shella bądź Statoila? Przebiegów wielkich nie robię wiec koszty nie są istotne tylko czy to ma sens. Dodam że auto nie jest garażowane. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 W przypadku stacji Shell proponowały Ci paliwa premium. Poza uszlachetniaczami mają gwarantowaną liczb oktanową jak i dodatki przeciw wodzie. Najważniejsze jednak jest regularnie wymieniać filtr paliwa. Co do Statoila jest tak samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 W przypadku stacji Shell proponowały Ci paliwa premium. Poza uszlachetniaczami mają gwarantowaną liczb oktanową jak i dodatki przeciw wodzie. Najważniejsze jednak jest regularnie wymieniać filtr paliwa. Co do Statoila jest tak samo. W Polsce wszedzie paliwo jest tej z"samej beczki"bez wzgledu czy to Shell,Orlen,Statoil ,czy inna stacja sieciowa.Miedzy bajki mozna włozyc to ze np.Shell,czy inny dystrybutor cos dodaje do paliwa.Moze za granica ,gdzie jest duzo rafinerii nalezacych róznych koncernow tak jest -ale nie u nas. Jedynie parę stacji- szczególnie przy granicy z Niemcami ma paliwo z niemieckich rafinerii np ze Szwedt. Natomiast lanie tej"lepszej ropy" -owszem auto moze nieco mniej palić i lepiej chodzić ale akurat dla silnika te paliwo nie jest lepsze.Dłuzej i mniej awaryjnie pojeździ każdy diesel na tej zwyklej ropie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Shell bierze paliwa z Orlenu lub Lotosu (zależy gdzie ma bliżej), jedynie przy granicy z niemcami może być inaczej z tym że podobno Shell bada też jakość dostarczanych paliw i to może być ten plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Shell bierze paliwa z Orlenu lub Lotosu (zależy gdzie ma bliżej), jedynie przy granicy z niemcami może być inaczej z tym że podobno Shell bada też jakość dostarczanych paliw i to może być ten plus Tak bada.. Jestem tylko ciekawy jak po tych "badaniach"okaze sie ze paliwo nie jest takie jakie byc powinno,to co wtedy?? Wysla cysterny aby paliwo kupic za granicą??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Tak bada.. Jestem tylko ciekawy jak po tych "badaniach"okaze sie ze paliwo nie jest takie jakie byc powinno,to co wtedy?? Wysla cysterny aby paliwo kupic za granicą??? na taką okoliczność to na pewno mają podpisane odpowiednie umowy z klauzulami o karach itp.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 na taką okoliczność to na pewno mają podpisane odpowiednie umowy z klauzulami o karach itp.... Może i tak ale kiedy dostawca jest monopolistą i nie ma alternatywy to nie wiele wskorają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Weźcie pod uwagę fakt że to nie rafineria oszukuje, tylko właściciel stacji. Mówię o dodatkach do paliw, to czy rzeczywiście są czy ich nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 szczegolnie teraz zima tankuj ON zimowy, inne dodatki typu '+59 km wiecej na pelnym zbiorniku' sa mniej istotne od 01.10 do 15.11 na stacjach powinno byc oferowane tzw. paliwo przejsciowe o temp. blokady filtra -10'C a od 16.11 do 28.02 tzw. paliwo zimowe o temp. blokady filtra -20'C jesli jest z tym klopot albo stacje u Ciebie 'nijakie' to sam zadbaj o obnizenie krzepniecia ON ja to robie dolewajac do zbiornika przed tankowaniem depresator Skyyd pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) W Polsce wszedzie paliwo jest tej z"samej beczki"bez wzgledu czy to Shell,Orlen,Statoil ,czy inna stacja sieciowa.Miedzy bajki mozna włozyc to ze np.Shell,czy inny dystrybutor cos dodaje do paliwa. Shell bierze paliwa z Orlenu lub Lotosu (zależy gdzie ma bliżej), jedynie przy granicy z niemcami może być inaczej z tym że podobno Shell bada też jakość dostarczanych paliw i to może być ten plus Skąd macie te informacje i wnioski ? Bo z gory powiem są mocno błędne. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez Szakal1990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Co chcesz przez to powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 To że przez pół roku praktyk w czasie studiów siedziałem po 10h w "rozlewni" i szerzone opinie przez piotrek3 i matador41 są błędne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Więc skąd paliwo przychodzi do Shella w Przemyślu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Mógłbym Ci powiedzieć jak wygląda sprawa w Wielkopolsce w obwodzie Poznańskim a nie na Podkarpaciu Zgodzę się z opinią że pochodzi z jednej beczki, bo przejeżdżają przez jedną bramę - ropa to ropa - chodzi o proces jej uszlachetniania oraz politykę stacji o dbałość i czystość zbiorników. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez Szakal1990 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Gdzie ten proces uszlachetniania? Pytam, bo słyszałem że to sprawa właściciela stacji. A teorie że na Shella przyjeżdża paliwo z Niemiec to można sobie między bajki włożyć, bo jeszcze nie widziałem niemieckiej cysterny jadącej do, powiedzmy Wrocławia z paliwem z Niemiec. I na orlenowskie stacje w Niemczech jadące cysterny z Płocka. Co można doradzić? Tankować paliwo na "znajomej " stacji i na mrozach stosować preparaty do paliwa, np. takie jak polecił @borge. I koniecznie przed zimą wymienić filtr paliwa. Nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 To że przez pół roku praktyk w czasie studiów siedziałem po 10h w "rozlewni" i szerzone opinie przez piotrek3 i matador41 są błędne. Bardzo chętnie i z uwagą przeczytam Twoje fachowe uzasadnienie a szczególnie informację nt pochodzenia paliwa sprzedawanego w poszczególnych, sieciowych stacjach w Polsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 Uszlachetniają paliwo pomiędzy etapem tankowania cysterny a poborem próbek i plombowaniem zaworów. I to właśnie ten kluczowy moment. Mówię jak to wygląda w "markowych" stacjach nie prywatnych bo tylko te widziałem, prywatna dystrybucja to inna część. Co dalej często pojawia się opinia, że paliwa pochodzą z ORLENu - bo to ich cysterny dowożą paliwo na stacje i to je widać na np BP czy wspomnianym SHELLu - jest to prawda bo to Orlen ma flotę która się wyjmuje. Paliwo z Niemiec jeździ tylko do fabryk VW w Poznaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 (edytowane) Uszlachetniają paliwo pomiędzy etapem tankowania cysterny a poborem próbek i plombowaniem zaworów. I to właśnie ten kluczowy moment. Mówię jak to wygląda w "markowych" stacjach nie prywatnych bo tylko te widziałem, prywatna dystrybucja to inna część. Co dalej często pojawia się opinia, że paliwa pochodzą z ORLENu - bo to ich cysterny dowożą paliwo na stacje i to je widać na np BP czy wspomnianym SHELLu - jest to prawda bo to Orlen ma flotę która się wyjmuje. Paliwo z Niemiec jeździ tylko do fabryk VW w Poznaniu Napisz wiecej o tym"uszlachetnianiu" Tak sie składa ,ze to co pisze nt temat to nie powielanie zasłyszanych czy przeczytanych gdzieś opinii ale akurat zawodowy kontakt z branża paliwową od wielu już lat a nie praktyk studenckich czy innych.. P.S. paliwo z Niemiec mozna kupic rowniez na wielu stacjach i o dziwo przewaznie nie sieciowych . Ja np.przez dlugi czas je kupowałem na stacji prowadzonej przez ..Policje do momentu kiedy Orlen dal cene na przetargu o jeden grosz taniej anlitrze od dostawcy z niemiec i te paliwo zastapiono tym co jest wszedzie u nas czyli z Orlen-u.. Edytowane 2 Grudnia 2016 przez piotrek3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 A to paliwo z Niemiec przyjechało jakoś zapieczętowane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szakal1990 Opublikowano 2 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2016 paliwo z Niemiec mozna kupic rowniez na wielu stacjach i o dziwo przewaznie nie sieciowych . Które w takim razie, wykluczmy te z przygranicza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek3 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 Które w takim razie, wykluczmy te z przygranicza. Nie sieciowe ale właśnie na pograniczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 3 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2016 To że przez pół roku praktyk w czasie studiów siedziałem po 10h w "rozlewni" i szerzone opinie przez piotrek3 i matador41 są błędne. odpowiem Tobie skąd to wiem - mianowicie od Shella - jakieś 5 lat temu chciałem się dowiedzieć skąd Shell dostaje PB95 i ON (te zwykłe bez dodatków) wysłałem więc do nich emaila z zapytaniem i odpowiedzieli że z Orlenu, nie sądzę żeby obecnie to się zmieniło, ale zawsze możesz zapytać u nich (jeśli w dalszym ciągu udzielają szczerych odpowiedzi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BarracuDa Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Kupuj normalne paliwo i od czasu do czasu wlej troszkę jakiś uszlachetniaczy ... jest na rynku tego sporo.. mówię np o prawdziwym niemieckim produkcie liqui moly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agrok Opublikowano 29 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 Mam pytanie odnośnie spalania z zależności od jakości paliwa. Dopiero dwa razy zatankowałem swojego X-Traila do pełna (benzyna), pierwszym razem było to Statoil, wlałem 98, drugim razem zalałem w Lotos Optima 98 dynamic. Według wskazań komputera różnice w spalaniu przy podobnej jeździe to ok.0,5-0,7 l/100km. Jadąc na tempomacie przy stałej 130 na pierwszym paliwie wychodziło mi ok.7,2, na drugim 7,8. Nie sprawdzałem jak to wychodzi fizycznie, ale możliwe są tak duże różnice? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
herson Opublikowano 30 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2016 Rozumiem, ze za każdym razem jechales ta sama droga, w takich samych warunkach pogodowych ( wiatr, temperatura etc )?? Swoja droga, oprócz pozornej wygody, tempomat nie obniży spalania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.