ElwoodWroclaw Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Dzień dobry, Witam wszystkich bardzo serdecznie, to mój pierwszy post na forum. Od niedawna jestem posiadaczem Primery P12, 2005r. silnik 2.0 benzynowy. Chciałem prosić Was o poradę, problem jest następujący: - obroty biegu jałowego ~1200 - przy zmianie biegu występują jakby międzygazy. Auto chwilowo zwiększa obroty o około 200-300. - przy zatrzymaniu samochodu np. na światłach, obroty spadają (mam wrażenie, że niezbyt szybko) do około 1500 a potem powoli do ~1200 - brak błędów w komputerze Objawy o jakich mówił mi poprzedni właściciel: - silnik gasł przy redukcji biegu, - czyszczono przepustnicę - nie wykonano adaptacji, - nowe świece, kable, filtry. Czy oprócz wykonania adaptacji przepustnicy, powinienem jeszcze coś sprawdzić? Zastanawiają mnie te podwyższenia obrotów przy zmianie biegu. Serdeczności! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 .................................... Czy oprócz wykonania adaptacji przepustnicy, powinienem jeszcze coś sprawdzić? Zastanawiają mnie te podwyższenia obrotów przy zmianie biegu. Serdeczności! oprócz adaptacji przepustnicy sugeruję też zobaczyć (wyczyścić) przepływkę , obejrzeć czy gdzieś nie łapie "lewego" powietrza, i przyjrzeć się cewkom zapłonowym, a czy autko ma instalkę lpg? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwoodWroclaw Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Witaj matador41, auto nie ma LPG. Lewe powietrze tylko na rurze pomiędzy filtrem a silnikiem, czy również jakieś wężyki podciśnieniowe? Nie znam Primer, ale mam wrażenie że auto ciągnie dopiero od około 3500-4000obr Serdeczności! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Witaj matador41, auto nie ma LPG. Lewe powietrze tylko na rurze pomiędzy filtrem a silnikiem, czy również jakieś wężyki podciśnieniowe? Nie znam Primer, ale mam wrażenie że auto ciągnie dopiero od około 3500-4000obr Serdeczności! sprawdź jeszcze wężyk (ok 2 cm średnicy) który wychodzi od silnika i wchodzi za przepustnicą silnik 2,0 zbiera się dobrze już od dołu (od 2000 obr) a pow 3000 obr to już extra ciągnie (jak na swoją moc) jak pozbędziesz się aktualnie występujących problemów to sam zobaczysz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 7 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Adaptacje przepustnicy wykonasz sam. Jest opis na forum. Ksiażkowe obroty biegu jałowego to okolo 650. Dodatkowo zczytaj sobie błędy, podobnie jak adaptacja za pomocą kluczyk/pedał gazu. A dodatkowo jesli nie znasz Primery to jedno zdanie. Primera nie wybaczy ci kiepskiego oleju oraz regulacja zaworów nie jest hydrauliczna, należy samemu regulować i kontrolować luzy zaworowe. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwoodWroclaw Opublikowano 7 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2016 Dzięki! Nie wiedziałem o tych zaworach. Cenna informacja. Czy możesz polecić jakiś warsztat samochodowy we Wrocławiu, w którym zajmą się porządnie sprawdzeniem silnika Primery? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Niestety, sam w tej chwili mieszkam we Wrocławiu i nie znalazłem warsztatu w którym pracuje mechanik znający sie dobrze na naszych silnikach. Ponoć w Japantech maja chłopaki doś duze pojęcie ale jeszcze tego nie sprawdzałem. Jak bedziesz chciał moge rzucic okiem, dużo rzeczy u siebie robiłem sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 ..........Ksiażkowe obroty biegu jałowego to okolo 650.............. w mojej P12 obroty na luzie są na poziomie ok. 800 a przy włączonych światłach oraz klimie ok. 900 ciekawe jak u innych kolegów, chodzi o silnik 2,0 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwoodWroclaw Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Przeprowadziłem adaptację przepustnicy (naukę biegu jałowego) wg opisu z forum. Po pierwsze, poszło dopiero za 9 razem. Zrobiłem wszystko jak w opisie ale auto nie chciało przyswoić wiedzy. Dopiero po zapięciu pasów bezpieczeństwa i zniknięciu informacji o niezapiętym pasie z wyświetlacza, udało mi się przeprowadzić poprawnie procedurę Torque - pokazuje obroty biegu jałowego na poziomie: 575 i trzyma je stabilnie. Muszę teraz pojeździć trochę i poobserwować zachowanie auta a w szczególności czy będą występowały zwiększenia obrotów przy zmianie biegu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Przeprowadziłem adaptację przepustnicy (naukę biegu jałowego) wg opisu z forum. Po pierwsze, poszło dopiero za 9 razem. Zrobiłem wszystko jak w opisie ale auto nie chciało przyswoić wiedzy. Dopiero po zapięciu pasów bezpieczeństwa i zniknięciu informacji o niezapiętym pasie z wyświetlacza, udało mi się przeprowadzić poprawnie procedurę Torque - pokazuje obroty biegu jałowego na poziomie: 575 i trzyma je stabilnie. Muszę teraz pojeździć trochę i poobserwować zachowanie auta a w szczególności czy będą występowały zwiększenia obrotów przy zmianie biegu. z tymi niezapiętymi pasami to ciekawa informacja, pewnie podczas adaptacji żadna kontrolka nie powinna się palić na czerwono np. niezamkniętych drzwi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ElwoodWroclaw Opublikowano 8 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 Bardzo możliwe. Nie sprawdziłem tego ale przed ostatnią, udaną próbą spuściłem hamulec ręczny (zniknęła kontrolka) oraz zapiąłem pas. Wtedy się udało. Ale... możliwe, że dopiero za 9 razem nauczyłem się procedury i wykonałem ją poprawnie ;-) diabli wiedzą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 (edytowane) Przeprowadziłem adaptację przepustnicy (naukę biegu jałowego) wg opisu z forum. Po pierwsze, poszło dopiero za 9 razem. Zrobiłem wszystko jak w opisie ale auto nie chciało przyswoić wiedzy. Dopiero po zapięciu pasów bezpieczeństwa i zniknięciu informacji o niezapiętym pasie z wyświetlacza, udało mi się przeprowadzić poprawnie procedurę Torque - pokazuje obroty biegu jałowego na poziomie: 575 i trzyma je stabilnie. Muszę teraz pojeździć trochę i poobserwować zachowanie auta a w szczególności czy będą występowały zwiększenia obrotów przy zmianie biegu. 575 to bardzo dobry wynik według serwisówki M/T: 600±50 rpm, nic tylko zmieniać olej, lać paliwo i cieszyć się jazdą w mojej P12 obroty na luzie są na poziomie ok. 800 a przy włączonych światłach oraz klimie ok. 900 ciekawe jak u innych kolegów, chodzi o silnik 2,0 ? 600±50 rpm, powinno być przy rozgrznym silniku do temperatury roboczej i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami. oczywiście mówimy o silniku 2.0 Qr20de Edytowane 8 Grudnia 2016 przez kolbek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 ..........według serwisówki M/T: 600±50 rpm, nic tylko zmieniać olej, lać paliwo i cieszyć się jazdą 600±50 rpm, powinno być przy rozgrznym silniku do temperatury roboczej i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami. oczywiście mówimy o silniku 2.0 Qr20de Kolbek masz może link do tej serwisówki albo w pdf ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 daj email, chcesz po angielsku czy po rosyjsku? W rosyjskiej są lepsze opisy napraw, bardziej szczególowe. Tylko cyrylice trzeba znać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2016 daj email, chcesz po angielsku czy po rosyjsku? W rosyjskiej są lepsze opisy napraw, bardziej szczególowe. Tylko cyrylice trzeba znać. ok, prześlę na PW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.