Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Wysokie obroty, międzygazy przy zmianie biegu


ElwoodWroclaw
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

Witam wszystkich bardzo serdecznie, to mój pierwszy post na forum.

Od niedawna jestem posiadaczem Primery P12, 2005r. silnik 2.0 benzynowy.

Chciałem prosić Was o poradę, problem jest następujący:

- obroty biegu jałowego ~1200

- przy zmianie biegu występują jakby międzygazy. Auto chwilowo zwiększa obroty o około 200-300.

- przy zatrzymaniu samochodu np. na światłach, obroty spadają (mam wrażenie, że niezbyt szybko) do około 1500 a potem powoli do ~1200

- brak błędów w komputerze

 

Objawy o jakich mówił mi poprzedni właściciel:

- silnik gasł przy redukcji biegu,

- czyszczono przepustnicę

- nie wykonano adaptacji,

- nowe świece, kable, filtry.

 

Czy oprócz wykonania adaptacji przepustnicy, powinienem jeszcze coś sprawdzić?

Zastanawiają mnie te podwyższenia obrotów przy zmianie biegu.

Serdeczności!

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....................................

 

Czy oprócz wykonania adaptacji przepustnicy, powinienem jeszcze coś sprawdzić?

Zastanawiają mnie te podwyższenia obrotów przy zmianie biegu.

Serdeczności!

 

oprócz adaptacji przepustnicy sugeruję też zobaczyć (wyczyścić)  przepływkę , obejrzeć czy gdzieś nie łapie "lewego" powietrza,

i przyjrzeć się cewkom zapłonowym, a czy autko ma instalkę lpg?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj matador41, auto nie ma LPG.

Lewe powietrze tylko na rurze pomiędzy filtrem a silnikiem, czy również jakieś wężyki podciśnieniowe?

Nie znam Primer, ale mam wrażenie że auto ciągnie dopiero od około 3500-4000obr

Serdeczności!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj matador41, auto nie ma LPG.

Lewe powietrze tylko na rurze pomiędzy filtrem a silnikiem, czy również jakieś wężyki podciśnieniowe?

Nie znam Primer, ale mam wrażenie że auto ciągnie dopiero od około 3500-4000obr

Serdeczności!

 

sprawdź jeszcze wężyk (ok 2 cm średnicy) który wychodzi od silnika i wchodzi za przepustnicą

silnik 2,0 zbiera się dobrze już od dołu (od 2000 obr) a pow 3000 obr to już extra ciągnie (jak na swoją moc)

jak pozbędziesz się aktualnie występujących problemów  to sam zobaczysz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adaptacje przepustnicy wykonasz sam. Jest opis na forum. Ksiażkowe obroty biegu jałowego to okolo 650. Dodatkowo zczytaj sobie błędy, podobnie jak adaptacja za pomocą kluczyk/pedał gazu. A dodatkowo jesli nie znasz Primery to jedno zdanie. Primera nie wybaczy ci kiepskiego oleju oraz regulacja zaworów nie jest hydrauliczna, należy samemu regulować i kontrolować luzy zaworowe.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Nie wiedziałem o tych zaworach. Cenna informacja.

Czy możesz polecić jakiś warsztat samochodowy we Wrocławiu, w którym zajmą się porządnie sprawdzeniem silnika Primery?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, sam w tej chwili mieszkam we Wrocławiu i nie znalazłem warsztatu w którym pracuje mechanik znający sie dobrze na naszych silnikach. Ponoć w Japantech maja chłopaki doś duze pojęcie ale jeszcze tego nie sprawdzałem. Jak bedziesz chciał moge rzucic okiem, dużo rzeczy u siebie robiłem sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........Ksiażkowe obroty biegu jałowego to okolo 650..............

 

w mojej P12 obroty na luzie są na poziomie ok.  800 a przy włączonych światłach  oraz  klimie ok. 900

ciekawe jak u innych kolegów, chodzi o silnik 2,0 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem adaptację przepustnicy (naukę biegu jałowego) wg opisu z forum.

Po pierwsze, poszło dopiero za 9 razem. Zrobiłem wszystko jak w opisie ale auto nie chciało przyswoić wiedzy.

Dopiero po zapięciu pasów bezpieczeństwa i zniknięciu informacji o niezapiętym pasie z wyświetlacza, udało mi się przeprowadzić poprawnie procedurę :|

Torque - pokazuje obroty biegu jałowego na poziomie: 575 i trzyma je stabilnie.

Muszę teraz pojeździć trochę i poobserwować zachowanie auta a w szczególności czy będą występowały zwiększenia obrotów przy zmianie biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem adaptację przepustnicy (naukę biegu jałowego) wg opisu z forum.

Po pierwsze, poszło dopiero za 9 razem. Zrobiłem wszystko jak w opisie ale auto nie chciało przyswoić wiedzy.

Dopiero po zapięciu pasów bezpieczeństwa i zniknięciu informacji o niezapiętym pasie z wyświetlacza, udało mi się przeprowadzić poprawnie procedurę :|

Torque - pokazuje obroty biegu jałowego na poziomie: 575 i trzyma je stabilnie.

Muszę teraz pojeździć trochę i poobserwować zachowanie auta a w szczególności czy będą występowały zwiększenia obrotów przy zmianie biegu.

 

z tymi niezapiętymi pasami to ciekawa informacja, pewnie podczas adaptacji żadna kontrolka nie powinna się palić na czerwono np. niezamkniętych drzwi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe. Nie sprawdziłem tego ale przed ostatnią, udaną próbą spuściłem hamulec ręczny (zniknęła kontrolka) oraz zapiąłem pas.

Wtedy się udało. Ale... możliwe, że dopiero za 9 razem nauczyłem się procedury i wykonałem ją poprawnie ;-) diabli wiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeprowadziłem adaptację przepustnicy (naukę biegu jałowego) wg opisu z forum.

Po pierwsze, poszło dopiero za 9 razem. Zrobiłem wszystko jak w opisie ale auto nie chciało przyswoić wiedzy.

Dopiero po zapięciu pasów bezpieczeństwa i zniknięciu informacji o niezapiętym pasie z wyświetlacza, udało mi się przeprowadzić poprawnie procedurę :|

Torque - pokazuje obroty biegu jałowego na poziomie: 575 i trzyma je stabilnie.

Muszę teraz pojeździć trochę i poobserwować zachowanie auta a w szczególności czy będą występowały zwiększenia obrotów przy zmianie biegu.

575 to bardzo dobry wynik

 

według serwisówki M/T: 600±50 rpm,

nic tylko zmieniać olej, lać paliwo i cieszyć się jazdą :)

 

w mojej P12 obroty na luzie są na poziomie ok.  800 a przy włączonych światłach  oraz  klimie ok. 900

ciekawe jak u innych kolegów, chodzi o silnik 2,0 ?

600±50 rpm, powinno być przy rozgrznym silniku do temperatury roboczej i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami.

 

oczywiście mówimy o silniku 2.0 Qr20de

Edytowane przez kolbek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..........

według serwisówki M/T: 600±50 rpm,

nic tylko zmieniać olej, lać paliwo i cieszyć się jazdą :)

 

600±50 rpm, powinno być przy rozgrznym silniku do temperatury roboczej i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami.

 

oczywiście mówimy o silniku 2.0 Qr20de

 

Kolbek masz może link do tej serwisówki albo w pdf ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj email, chcesz po angielsku czy po rosyjsku? W rosyjskiej są lepsze opisy napraw, bardziej szczególowe. Tylko cyrylice trzeba znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj email, chcesz po angielsku czy po rosyjsku? W rosyjskiej są lepsze opisy napraw, bardziej szczególowe. Tylko cyrylice trzeba znać.

 

ok, prześlę na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...