Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Czy pora na zmianę oleju na gęstszy ?


Esox
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie, potrzebuje rady. Almera ma już 235tys. na liczydle z czego ok 50 na lpg, przez ostatnie 7 lat nie dolewałem grama oleju, jeździłem od wymiany do wymiany. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5w-30, ostatnio zauważyłem że od ostatniej wymiany minęło ok 10 tys i musiałem dolać ok litra. Chce teraz jechać na kolejną wymianę i zastanawiam się czy czasem nie należało by przejść na gęstszy olej ? Jeżeli tak,to jaki, 5w-40 a może 10w-40 ?
Będę wdzięczny za cenne wskazówki.

pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gęstszy olej tylko zamaskuje,a nie naprawi... Może spróbuj płukanki silnika i zamień 5w40, na pewno nie warto zmieniać na 10w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zmiana to tylko na 5W40.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mazda miała 500 000km w tym ok. 100 000 na gazie i nie brała prawie oleju.

Przede wszystkim wylej Castrola i wlej coś ludzkiego.

5w40 drogawy ale dobry, 10w i wyżej lej jak będzie tracił kompresję - trochę dłużej pożyje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może z powodu gazu ew jego regulacji przegrzałeś trochę tłoki. Twój silnik jest bardzo czuły, wręcz zaprojektowany pod te dolegliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

............

Przede wszystkim wylej Castrola i wlej coś ludzkiego.

.............

 

odnośnie Castrola też nie mam dobrej opinii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna się...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja używam specol i jako zwykły kierowca (no może dużo jeżdżący) myślę, że  ma super cenę w porównaniu do jakości (parametrów). Silnik jest idealnie czysty i się nie rozleciał :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witajcie, potrzebuje rady. Almera ma już 235tys. na liczydle z czego ok 50 na lpg, przez ostatnie 7 lat nie dolewałem grama oleju, jeździłem od wymiany do wymiany. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5w-30, ostatnio zauważyłem że od ostatniej wymiany minęło ok 10 tys i musiałem dolać ok litra. Chce teraz jechać na kolejną wymianę i zastanawiam się czy czasem nie należało by przejść na gęstszy olej ? Jeżeli tak,to jaki, 5w-40 a może 10w-40 ?

Będę wdzięczny za cenne wskazówki.

 

pozdrawiam

 

jedna dolewka oleju 1l. na 10 tyś km nie świadczy o tym, że silnik bierze jakoś dużo więcej oleju.

 

powinieneś też dobrze obejrzeć silnik, czy się nie poci co w tym wieku jest naturalne 

 

zmień na 5W-40 , który jest lepszym olejem i obserwuj co się dzieje.

 

generalnie do 1l. nie ma tragedii jeszcze i możesz pozostać na syntetyku

 

jak będzie więcej łykał to zmień na 10w40 ze względu na koszty dolewek, oraz to iż gęściejszy olej zapewnia lepsze ciśnienie i w zużytych silnikach to on lepiej go chroni niż bardzo rzadka woda typu 5W30   

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

gęściejszy olej zapewnia lepsze ciśnienie i w zużytych silnikach to on lepiej go chroni niż bardzo rzadka woda typu 5W30

Gęstszy olej będzie gorzej "przeciskał się" przez pułapkę olejową jaką producent zaprojektował na tłokach w pierścieniach zgarniających. Zużycie oleju wzrośnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W citroenie gęstszy olej (15w40) zatrzymał wyciek przy skrzyni. Więc zużycie oleju spadło, a dolewałem nawet 1 litr na 1000km. Każdy olej tworzy film na cylindrach, pirścienie nie są w stanie go całkiem usunąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.
Zmienię teraz olej na 5w-40 może jakiś "lepszej" marki Mobile, Valvoline lub motul i zobaczę co się dzieję.

Pozdrawiam

Edytowane przez Esox
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi.

Zmienię teraz olej na 5w-40 może jakiś "lepszej" marki Mobile, Valvoline lub motul i zobaczę co się dzieję.

 

Pozdrawiam

Myślę że możesz zostać przy Castrolu. Skoro tyle nagonione ma na tym oleju i silnik jest w dobrej kondycji, to nie ma co szukać gruszek na wierzbie i kwadratowych jaj. Pamiętaj tylko o wymianie co 10kkm i ma być dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thunder - silnik noe jest w dobrej kondycji skoro bierze olej (chyba, że wycieka), a o castrolu słyszałem ostatnio sporo złego. Głównie, że robią się z niego 'kluchy'.

Jeżdżę na millers cfs 5w40nt ale nie trzeba tak drogiego oleju do fabrycznego silnika. Mobil, Valvoline itp będą ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thunder - silnik noe jest w dobrej kondycji skoro bierze olej (chyba, że wycieka), a o castrolu słyszałem ostatnio sporo złego. Głównie, że robią się z niego 'kluchy'.

Jeżdżę na millers cfs 5w40nt ale nie trzeba tak drogiego oleju do fabrycznego silnika. Mobil, Valvoline itp będą ok.

Słyszałeś, a ja  w drugim aucie mam zalanego Castrola prawie od nowości i nie mam żadnych kluch... a na budziku ponad 200kkm.

W Nissanie jest Elf SXR i też bez problemów.

Nie daje się nabrać na reklamy.

Większość aut jest sprowadzana zza granicy.

Nabywcy leją najdroższe oleje, nie wymienię marek, bo każdy wie jakie.

Okazuje się że za granicą nikt nie inwestuje w olej jak u nas.

Większość samochodów z Niemiec była zalewana Venol-em, notabene najtańszy syntetyk, a my zabijamy się o marki...

Przebieg ponad 200kkm, z tym przepałem to zła kondycja wg Ciebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słyszałeś, a ja  w drugim aucie mam zalanego Castrola prawie od nowości i nie mam żadnych kluch... a na budziku ponad 200kkm.

W Nissanie jest Elf SXR i też bez problemów.

Nie daje się nabrać na reklamy.

Większość aut jest sprowadzana zza granicy.

Nabywcy leją najdroższe oleje, nie wymienię marek, bo każdy wie jakie.

Okazuje się że za granicą nikt nie inwestuje w olej jak u nas.

Większość samochodów z Niemiec była zalewana Venol-em, notabene najtańszy syntetyk, a my zabijamy się o marki...

Przebieg ponad 200kkm, z tym przepałem to zła kondycja wg Ciebie?

Otóż to,jest tu paru trzeźwo myślących.

Co z tego,że Castrol,Mobil,Elf czy inne badziewie skoro to wszystko z jednej wspólnej bazy Europejskiej.

Tylko cena inna,proporcjonalna do ilości wypuszczanych reklam.

Gdzie takie oleje jak Quaker czy Texaco,kiedyś były na półce w każdym najmniejszym sklepie moto.

Dzisiaj na tyle mało popularne,że koszty podrabiania się nawet nie zwrócą.

A co do parametrów 0W,5W, czy 10W to pewnie ma znaczenie przy zimnym silniku,bo po rozgrzaniu to wszystkie płyną.

Przy dużym przebiegu i braniu oleju,to żadna zmiana na gęściejszy tylko remont albo zalanie jakąś chemią i dojechać do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.........

A co do parametrów 0W,5W, czy 10W to pewnie ma znaczenie przy zimnym silniku,bo po rozgrzaniu to wszystkie płyną.

..........

 

cyfra po w też ma znaczenie, w20 , w30 , w40 , w 50 , w60  mają inne parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porter, a czytałeś co było wyżej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyfra po w też ma znaczenie, w20 , w30 , w40 , w 50 , w60  mają inne parametry

Nie takie jak przed.

I żadna zmiana oleju nie wyleczy przed SKS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie takie jak przed.

I żadna zmiana oleju nie wyleczy przed SKS.

A co leczyć, jak 98% nowych samochodów bierze olej.

Kolega pyta czy zmieniać olej na inny, a nie czy remontować silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...