Esox Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Witajcie, potrzebuje rady. Almera ma już 235tys. na liczydle z czego ok 50 na lpg, przez ostatnie 7 lat nie dolewałem grama oleju, jeździłem od wymiany do wymiany. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5w-30, ostatnio zauważyłem że od ostatniej wymiany minęło ok 10 tys i musiałem dolać ok litra. Chce teraz jechać na kolejną wymianę i zastanawiam się czy czasem nie należało by przejść na gęstszy olej ? Jeżeli tak,to jaki, 5w-40 a może 10w-40 ?Będę wdzięczny za cenne wskazówki.pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Gęstszy olej tylko zamaskuje,a nie naprawi... Może spróbuj płukanki silnika i zamień 5w40, na pewno nie warto zmieniać na 10w Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Jeśli zmiana to tylko na 5W40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 ja wolałbym dolewać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Mazda miała 500 000km w tym ok. 100 000 na gazie i nie brała prawie oleju. Przede wszystkim wylej Castrola i wlej coś ludzkiego. 5w40 drogawy ale dobry, 10w i wyżej lej jak będzie tracił kompresję - trochę dłużej pożyje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Może z powodu gazu ew jego regulacji przegrzałeś trochę tłoki. Twój silnik jest bardzo czuły, wręcz zaprojektowany pod te dolegliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 ............ Przede wszystkim wylej Castrola i wlej coś ludzkiego. ............. odnośnie Castrola też nie mam dobrej opinii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marinero Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 niezły jest motul Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 niezły jest motul potwierdzam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Zaczyna się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 a ja używam specol i jako zwykły kierowca (no może dużo jeżdżący) myślę, że ma super cenę w porównaniu do jakości (parametrów). Silnik jest idealnie czysty i się nie rozleciał :-D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 9 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2016 Witajcie, potrzebuje rady. Almera ma już 235tys. na liczydle z czego ok 50 na lpg, przez ostatnie 7 lat nie dolewałem grama oleju, jeździłem od wymiany do wymiany. Do tej pory jeździłem na Castrol Edge 5w-30, ostatnio zauważyłem że od ostatniej wymiany minęło ok 10 tys i musiałem dolać ok litra. Chce teraz jechać na kolejną wymianę i zastanawiam się czy czasem nie należało by przejść na gęstszy olej ? Jeżeli tak,to jaki, 5w-40 a może 10w-40 ?Będę wdzięczny za cenne wskazówki. pozdrawiam jedna dolewka oleju 1l. na 10 tyś km nie świadczy o tym, że silnik bierze jakoś dużo więcej oleju. powinieneś też dobrze obejrzeć silnik, czy się nie poci co w tym wieku jest naturalne zmień na 5W-40 , który jest lepszym olejem i obserwuj co się dzieje. generalnie do 1l. nie ma tragedii jeszcze i możesz pozostać na syntetyku jak będzie więcej łykał to zmień na 10w40 ze względu na koszty dolewek, oraz to iż gęściejszy olej zapewnia lepsze ciśnienie i w zużytych silnikach to on lepiej go chroni niż bardzo rzadka woda typu 5W30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Litr na 10 tys.km w tych silnikach -1.8- to bdb wynik, nawet nowych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 gęściejszy olej zapewnia lepsze ciśnienie i w zużytych silnikach to on lepiej go chroni niż bardzo rzadka woda typu 5W30 Gęstszy olej będzie gorzej "przeciskał się" przez pułapkę olejową jaką producent zaprojektował na tłokach w pierścieniach zgarniających. Zużycie oleju wzrośnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 W citroenie gęstszy olej (15w40) zatrzymał wyciek przy skrzyni. Więc zużycie oleju spadło, a dolewałem nawet 1 litr na 1000km. Każdy olej tworzy film na cylindrach, pirścienie nie są w stanie go całkiem usunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Esox Opublikowano 10 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi.Zmienię teraz olej na 5w-40 może jakiś "lepszej" marki Mobile, Valvoline lub motul i zobaczę co się dzieję.Pozdrawiam Edytowane 10 Grudnia 2016 przez Esox Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Dzięki za odpowiedzi. Zmienię teraz olej na 5w-40 może jakiś "lepszej" marki Mobile, Valvoline lub motul i zobaczę co się dzieję. Pozdrawiam Myślę że możesz zostać przy Castrolu. Skoro tyle nagonione ma na tym oleju i silnik jest w dobrej kondycji, to nie ma co szukać gruszek na wierzbie i kwadratowych jaj. Pamiętaj tylko o wymianie co 10kkm i ma być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Thunder - silnik noe jest w dobrej kondycji skoro bierze olej (chyba, że wycieka), a o castrolu słyszałem ostatnio sporo złego. Głównie, że robią się z niego 'kluchy'. Jeżdżę na millers cfs 5w40nt ale nie trzeba tak drogiego oleju do fabrycznego silnika. Mobil, Valvoline itp będą ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Thunder - silnik noe jest w dobrej kondycji skoro bierze olej (chyba, że wycieka), a o castrolu słyszałem ostatnio sporo złego. Głównie, że robią się z niego 'kluchy'. Jeżdżę na millers cfs 5w40nt ale nie trzeba tak drogiego oleju do fabrycznego silnika. Mobil, Valvoline itp będą ok. Słyszałeś, a ja w drugim aucie mam zalanego Castrola prawie od nowości i nie mam żadnych kluch... a na budziku ponad 200kkm. W Nissanie jest Elf SXR i też bez problemów. Nie daje się nabrać na reklamy. Większość aut jest sprowadzana zza granicy. Nabywcy leją najdroższe oleje, nie wymienię marek, bo każdy wie jakie. Okazuje się że za granicą nikt nie inwestuje w olej jak u nas. Większość samochodów z Niemiec była zalewana Venol-em, notabene najtańszy syntetyk, a my zabijamy się o marki... Przebieg ponad 200kkm, z tym przepałem to zła kondycja wg Ciebie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Słyszałeś, a ja w drugim aucie mam zalanego Castrola prawie od nowości i nie mam żadnych kluch... a na budziku ponad 200kkm. W Nissanie jest Elf SXR i też bez problemów. Nie daje się nabrać na reklamy. Większość aut jest sprowadzana zza granicy. Nabywcy leją najdroższe oleje, nie wymienię marek, bo każdy wie jakie. Okazuje się że za granicą nikt nie inwestuje w olej jak u nas. Większość samochodów z Niemiec była zalewana Venol-em, notabene najtańszy syntetyk, a my zabijamy się o marki... Przebieg ponad 200kkm, z tym przepałem to zła kondycja wg Ciebie? Otóż to,jest tu paru trzeźwo myślących. Co z tego,że Castrol,Mobil,Elf czy inne badziewie skoro to wszystko z jednej wspólnej bazy Europejskiej. Tylko cena inna,proporcjonalna do ilości wypuszczanych reklam. Gdzie takie oleje jak Quaker czy Texaco,kiedyś były na półce w każdym najmniejszym sklepie moto. Dzisiaj na tyle mało popularne,że koszty podrabiania się nawet nie zwrócą. A co do parametrów 0W,5W, czy 10W to pewnie ma znaczenie przy zimnym silniku,bo po rozgrzaniu to wszystkie płyną. Przy dużym przebiegu i braniu oleju,to żadna zmiana na gęściejszy tylko remont albo zalanie jakąś chemią i dojechać do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 .........A co do parametrów 0W,5W, czy 10W to pewnie ma znaczenie przy zimnym silniku,bo po rozgrzaniu to wszystkie płyną. .......... cyfra po w też ma znaczenie, w20 , w30 , w40 , w 50 , w60 mają inne parametry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Porter, a czytałeś co było wyżej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 cyfra po w też ma znaczenie, w20 , w30 , w40 , w 50 , w60 mają inne parametry Nie takie jak przed. I żadna zmiana oleju nie wyleczy przed SKS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Nie takie jak przed. I żadna zmiana oleju nie wyleczy przed SKS. A co leczyć, jak 98% nowych samochodów bierze olej. Kolega pyta czy zmieniać olej na inny, a nie czy remontować silnik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 Nie takie jak przed. I żadna zmiana oleju nie wyleczy przed SKS. czyli wg ciebie cyfry po w mają niewielkie znaczenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.