jacek_mant Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Witam serdecznie,czy może mnie ktoś poinformować jaki jest koszt wymiany pompy wtryskowej w almerze N16 2200 DI 2000 rok?Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/36272-n16-pompa-wtryskowa-vp44-informacje-dla-posiadaczy-22-d/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buladag Opublikowano 11 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2016 Witam serdecznie,czy może mnie ktoś poinformować jaki jest koszt wymiany pompy wtryskowej w almerze N16 2200 DI 2000 rok? Pozdrawiam. Koszt to wartość tego pojazdu w stanie sprawnym. Innymi słowy nieopłacalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_mant Opublikowano 12 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 Witam serdecznie chodzi mi o sam koszt robocizny w warsztacie.Pompę kupiłem sprawdziłem w bosch car serwisie jest sprawna Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 12 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2016 300-500, lub 4-5h pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek_mant Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 300-500, lub 4-5h pracy dzięki bardzo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 25 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2016 przynajmniej wyplacalne.lepiej naprawic za malą kwotę swoją furę i jeździć,niż kupić młodszy i wsadzic na początek 1/3 kwoty i czekać kiedy będzie jeździc ,a często tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil.lakomy Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Również zastanawiam się na wymianie pompy, czy sterownik z pompy nie jest połączony z immobilajzerem, nie będzie problemu?, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Nie ma immo w sterowniku pompy, ale nie da się tak po prostu przełożyć sterownik z jednej pompy do drugiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil.lakomy Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 W takim razie lepiej oddać sterownik- elektronikę do elektronika czy wymienić całą pompę (na szrotach 200-400zł) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Ja masz za tyle cała pompę w dobrym stanie, to wymieniaj całą. Zależy też w jakim stanie jest twoja pompa. Ja widziałem pompy po 700-1200 za używane z demontażu. Co twojej pompie obecnie dolega? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil.lakomy Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Objawy typowe, kopci, brak mocy, silnik się dławi, trochę szarpie. Przed nowym rokiem mechanik zresetował błędy (na ok.30km jechał dobrze)) i diagnozował poluzowany rozrząd/ przepływomierz/ no i pompę paliwa. Wysyła mnie z nią do regeneracji, a tu już bez obejrzenia kwoty z kosmosu. Szkoda, że mechanik nie był tak miły i niewydrukował/ nie zrobiłem zdjęcia błędom które wykrył program diagnostyczny. Ale powiedział, że pompa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 To sterownik pompy masz sprawny. Najpierw zacznij od wymiany mechanika, potem sprawdź przepływomierz i egr. Odpala ci normalnie, silnik pracuje równo nie kołysze nim na boki podczas pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil.lakomy Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Wydaje mi się, że pracuje równo, z odpaleniem też nie ma problemu, nawet w zimę. Silnikiem raczej nie kołysze, tylko tak jakby trochę głośno chodzi, nawet jak na diesla, i tej mocy jakby mniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 To jeszcze odpal zimny samochód z odpiętym czujnikiem temperatury (dwupinowy od ECU). Jest nad pompą wtryskową obok kolektora sącego. Porównaj dźwięk pracy silnika z czujnikiem i bez niego. Kup ELM327 najtańszy lub jedz do kogoś kto ci sprawdzi przepływomierz. Przy okazji będzie też widać pracę EGR. Na zimnym silniku ma być 15-16gr/s, tzn EGR szczelny/zamknięty. W miarę rozgrzewanią, zawór otwiera się i przepływ spada powoli do 7gr/s. Sprawdź też szczelność na odcinku turbina - kolektor ssący. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil.lakomy Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Błędy które przekazał mechanik: P1241, P1248 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 (edytowane) Wiele tu już było napisane o błędzie P1248, ale rozwiązania nie znalazłem. Niemniej z opisywanych objawów wynika, że chodzi o nastawnik początku wtrysku. Mechanizm powstania jest następujący. Przy dodawaniu gazu, zwiększaniu obrotów i obciążenia sterownik przestawia poprzez impulsy na elektrozawór tłok, tłok przestawia pierścień po którym jeżdżą rolki i następuje odpowiednio wcześniejszy wtrysk. Na pierścieniu, tzn obok, ale są połączone jest umieszczony czujnik który wykrywa położenie pierścienia względem wałka, a tym samym i wału korbowego. Porównując z 2 czujnikiem przy skrzyni wie jakie ma wyprzedzenie wtrysku. Diagnoza - u ciebie ten mechanizm nie działa, lub czasami nie działa. Przyczyn może być wiele i podzielę je na dwie grupy, te znajdujące się w pompie i poza nią. Pompa 1 zablokowany/zatarty pierścień lub tłok przestawiacza razem z korpusem pompy. 2 zatkany filtr siatkowy zaworu sterowania tłokiem, lub uszkodzony zawór (tu raczej defekt stały) 3 zużyta pompa niskiego ciśnienia (zbyt niska wydajnosc) 4 wewnętrzne nieszczelności na gumowych oringach powodujące niewydolność pompy 5 zużyty simmering na wałku napędowym lub inne uszczelnienia przez które pompa zasysa powietrze Poza pompą 1 zatkany filtr paliwa 2 sparciałe, zatkane, zagniecione węże lub przewody metalowe zasilajace i powrotne 3 zatkany zabierak/smok w zbiorniku paliwa 4 nieszczelności powodujące zasysanie powietrza na zasilaniu pompy. Poczynając od uszczelnień powrotów wtryskiwaczy, poprzez wszystkie połączenia przewodów gumowych i metalowych oraz kończąc na zużytym grzybku pompki na filtrze paliwa. Zacznijcie od wyczyszczenia filtra siarkowego na dolnym zielonym zaworze nastawnika kąta wtrysku. Zbierają się tam włókna z filtra paliwa i z czasem uniemożliwiają przepływ paliwa. Jak nie pomoże to podłącz pompę paliwa wężami bezpośrednio do kanistra by wyeliminować wpływ wszystkiego z poza pompy wtryskowej. Jak nie pomoże to problem w samej pompie. Odpalałeś silnik z odpiętym czujnikiem? Jak nie uświadczysz twardej metalicznej pracy na mocno wczesnym wtrysku, to odrazu wiadomo, że problem w pompie. Edytowane 16 Stycznia 2017 przez vlad24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamil.lakomy Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Odpiąłem przepływomierz, pomogło na zimnym silniku na jakieś 5km, później znowu się dławił, ale mniej i trochę inaczej, krótsze i przy mniejszych obrotach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Pytałem o dźwięk na jałowym, by określić czy tłok jest zablokowany czy nie. Jak by zasilanie i pompa niskiego ciśnienia były ok, a tłok zablokowany, będzie mułowaty, miękka praca i biały dym z zapachem ropy. Jak pompa daje za małe ciśnienie, będzie się dławil, szarpał niby gasł na większych obrotach i wciśniętym gazie, a na jałowych będzie chodził normalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mario632 Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Mozesz opisac bardziej gdzie jest ten filtr siatkowy na pompie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Opublikowano 30 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2017 (edytowane) Nie ma immo w sterowniku pompy, ale nie da się tak po prostu przełożyć sterownik z jednej pompy do drugiej. Sterownik da sie przelozyc z pompy do pompy,tylko trzeba przypisac pompe do komputera samochodu i wtedy odpali.Tylko po co skoro piszecie,ze sterownik pompy w aucie jest sprawny,wychodzi na to,ze to cos innego.Wiecej informacji o problemach z autem,to postaramy sie ogarnac problem. Edytowane 30 Maja 2017 przez Jacek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.