Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

sonda w 2.0 benzyna 103KW


baq84
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam nissan x trail 2.0 benzyna 140 km 4x4 z 2003r. cały czas wyskakuje mi błąd check engine- uboga dawka paliwa rząd pierwszy sondy. wiąże się z tym że auto jest słabę, również wzrosło jego spalanie około 23l/100km. Wymieniałem  juz tą sonde, pierwsza była uniwersalna, druga dedykowana i nic się nie poprawiło. Czy to jest wina sondy jak tak, to jaka będzie dobra bo nie wiem juz jaką kupić. W serwisie zawołali mi 820zł za oryginalną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co drugi dzien kasuje bład check engine, gdzie za każdym razem wyskakuje sonda. 

Nie wiem jaka sonda bedzie dobra abym już miał spokój Kodu nie pamiętam :( Uboga mieszanka rząd pierwszy 

Edytowane przez baq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaki masz przebieg? jeździsz na LPG? coś było robione przy silniku?

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przebieg 204.000, gaz mam. Na gazie wyskakuje bład, jednak ostatnio jeźdze na samej benzynie aby obadać objawy, niestety sa takie same tez wyskakuje ten sam błąd i auto jest słabe szczególnie pod góre . Zapomniałem dodać, że na benzynie mam o ponad 10 x przekroczona emisję spalin przy obrotach 2,5 tys, na jałowym jest idealnie. 

Wiec myślę że przez ten bład ubogiej mieszanki za dużo dawkuje paliwa. 

Edytowane przez baq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie trzeba sprawdzić:

poprawność ustawień LPG

szczelność układu dolotowego i wydechowego

luzy zaworowe

 

Celuję w zawory wydechowe

Edytowane przez marinero
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresję mam 1 11.00 2 11.00 3 11.00 4 11,5 

LPG sprawdzone 3 dni temu- wszystko w porządku 

wyremontowany 1 katalizator, w rurach nic nie jest zatkane

przepływomierz wymieniony przepustnica wyczyszczona chcociaz nie była ąz tak zasyfiona 

Edytowane przez baq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie kompresja ma znaczenie ale nie świadczy o luzach zaworowych bo jeśli np. zawór wdechowy zamyka się za wcześnie to cylinder nie zassie odpowiedniej ilości powietrza, sprężanie raczej mówi o pierścieniach, zawór wydechowy tez może zamykać się lub otwierać za wcześnie za późno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak to najprościej sprawdzić??

ale jak sobie przypominam około 2 lat temu miałem robione zawory

Dleczego wyskakuje mi ta sonda??

Edytowane przez baq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczelinomierzem po zdjęciu pokrywy zaworów - proponuje udać się do mechanika każdy wykwalifikowany umie

a próba olejowa poniekąd potwierdzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wykonania próby potrzebna będzie strzykawka wypełniona ok. 5-10 cm3oleju silnikowego. Jej zawartość należy wstrzyknąć do cylindra przez otwór świecy i ponownie wykonać pomiar ciśnienia sprężania. Przed pomiarem należy zasłonić otwór świecy i wykonać kilkukrotnie obrót wałem korbowym. Uzyskane wyniki ciśnienia sprężania należy porównać z pierwszymi pomiarami (wykonanymi bez dolewki oleju).

  1. Jeśli wyniki obu pomiarów są identyczne to świadczy to o nieszczelności zaworów i ich gniazd (wytarte przylgnie zaworowe);
  2. Jeśli w drugim pomiarze wyniki uległ wyraźnemu wzrostowi to sugeruje on  nieszczelność tłoków, pierścieni tłokowych i gładzi cylindra (dolany olej uszczelnił bowiem tłok w cylindrze);
  3. Jeśli w drugim pomiarze zanotowano tylko nieznaczny wzrost ciśnienia to świadczy to o nieszczelności zarówno zaworów i ich gniazd jak i tłoka. Może też być to sygnał sugerujący problemy ze szczelnością uszczelki pod głowicą silnika (albo występować będą przedmuchy do układu chłodzenia, albo między cylindrami)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wszystko jest ok to szukaj w układzie zasilania powietrzem

Niemniej wskazanie jak się domyślam bank1 sugeruje coś innego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 mam wizyte u mechanika zobaczymy, a jeżeli chodzi o tą sondę?? 

 

wymieniałeś na sondy jakiej firmy? i jakie oznaczenia były na sondach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniałeś na sondy jakiej firmy? i jakie oznaczenia były na sondach?

nie widziałem ze to takie az istotne jest, a jakie powinny byc te sondy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do każdego silnika są inne, mają kod producenta i nie można ich zastępować czymkolwiek co ma tyle samo pinów i taki sam gwint

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktos wymieniał sondę? Jak tak to na jaką. A może ktos podpowie jaka u siebie ma i nie szwankuje. Caly czas wyskakuje i błąd sondy uboga dawka paliwa. Wymieniłem juz 2 sondy

Edytowane przez baq84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...