m@rcin sz-n Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 koledzymożecie wytłumaczyć zasadę działania alternatora albo tak ma ,albo coś jest z nim nie halo odpalam ładowanie 14,1-14,3 Vprzejadę około 400m i spada do 12,8V jadąc waha się o 3 dziesiąte na górkę , czasem wskoczy do 13,8 V potrzyma i znów spadek do 12,8 Vwskazania z OBD jak i miernika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Było o tym, tak ten typ ma, jak hamujesz silnikiem ładujesz ale jak włączysz światła to ładowanie ponad 14 cały czas, sprawdzałem i tak u mnie jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 13 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 światła włączone (xenon) dmuchawa chodzi to 12,8 normalna jazda miejska ,czasami szyby przemyję to wskoczy na 13,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
scanik Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Jedz tu gdzie sprzedają akumulatory i za free Ci sprawdza i akumulator i ładowanie Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 Było o tym, tak ten typ ma, jak hamujesz silnikiem ładujesz ale jak włączysz światła to ładowanie ponad 14 cały czas, sprawdzałem i tak u mnie jest. Było,ale w wersjach ze SS,tam też są inne akumulatory,odporne na spadki napięcia. Tu raczej powinno być stałe napięcie ok 14.4V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 13 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 13 Grudnia 2016 No tak, mam z SS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Witam, Co to takiego to SS? Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 koledzy możecie wytłumaczyć zasadę działania alternatora albo tak ma ,albo coś jest z nim nie halo odpalam ładowanie 14,1-14,3 V przejadę około 400m i spada do 12,8V jadąc waha się o 3 dziesiąte na górkę , czasem wskoczy do 13,8 V potrzyma i znów spadek do 12,8 V wskazania z OBD jak i miernika Screenshot_20161213-161247.png Witam W qashqaiu jest specjalny układ boscha który reguluje prąd z alternatora jeżeli stwierdza że akumulator jest naładowany to obniża prąd ładowania. według mnie jest to następny układ który wykańcza akumulator. Mnie podejrzewam że z tego powodu padł akumulator po trzech latach. Teraz profilaktycznie doładowuję akumulator średnio co 2 miesiące Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 bhtom, Start-Stop, ekologiczny system nabijania kabzy producentom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 14 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 nie posiadam SSa jutro podjadę do firmy z aku zobaczymy co on powiedam znać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 14 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2016 Witam, U mnie napięcie ładowania, a nie prąd, kolego Autorze zawsze oscyluje w okolicach 14,5V (mierzone przy gnieździe zapalniczki). Po przebojach z alternatorem w poprzednim aucie, teraz w QQ zamontowałem ładowarkę USB z woltomierzem obok gniazda zapalniczki, aby na bieżąco monitorować napięcie ładowania. Moim zdaniem opisane problemy sugerują usterkę obwodu ładowania, a nie samego akumulatora, jednak sprawdzić go nie zaszkodzi. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 16 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 (edytowane) wizyta w akumulatorowni nic nie dała, więc udałem sie do ASO ,a tam gość powiedział to samo co kolega agit11 Witam W qashqaiu jest specjalny układ boscha który reguluje prąd z alternatora jeżeli stwierdza że akumulator jest naładowany to obniża prąd ładowania. według mnie jest to następny układ który wykańcza akumulator. Mnie podejrzewam że z tego powodu padł akumulator po trzech latach. Teraz profilaktycznie doładowuję akumulator średnio co 2 miesiące jednym słowem załamka ,nabijanie kasy sprzedawcą akumulatorów bo przez to aku jest nie doładowany praktycznie i fizycznie w czasie całej jazdy. Tak się zastanawiam czy dało by to usunąć dziadostwo? Edytowane 16 Grudnia 2016 przez m@rcin sz-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 wizyta w akumulatorowni nic nie dała, więc udałem sie do ASO ,a tam gość powiedział to samo co kolega agit11 jednym słowem załamka ,nabijanie kasy sprzedawcą akumulatorów bo przez to aku jest nie doładowany praktycznie i fizycznie w czasie całej jazdy. Tak się zastanawiam czy dało by to usunąć dziadostwo? Tego się nie da wyłączyć. Informacje z tego układu idą do centralnej jednostki. Niestety współczesne auta są naszpikowane elektronika. Jedynym lekarstwem jest doładowanie co pewien czas akumulatora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 16 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2016 Tego się nie da wyłączyć. Informacje z tego układu idą do centralnej jednostki. Niestety współczesne auta są naszpikowane elektronika. Jedynym lekarstwem jest doładowanie co pewien czas akumulatora Albo kupić aku przystosowany do SS,ponoć odporne na skoki napięcia,tylko cena. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Bez paniki tak ma być Altki są super wydajne a aku nie ma szans załapać prądu wiec czasem spada prąd ładowania do 13 V pozatym nie wolno wierzyć w pomiary z programu czy miernika z biedronki bo ja mogę pokazać na takim że mam ładowanie 15 V a drugi Unit za 130 zł pokaże 14,3 Volta ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yan_2007 Opublikowano 17 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Jeżeli mamy być dokładni to amper (A) jest jednostką natężenia prądu a volt (V) jednostką napięcia prądu. Prąd jest pojęciem ogólnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 17 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2016 Tak tu jest . Zapodasz temat a po 5 postach juz o czym innym piszą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Już nie Marcin,wysprzątane. Uwzględnijmy koledzy jedną rzecz,może nie jest prawidłowa,ale tak jak kolega wspomniał prąd jest pojęciem względnym i ogólnie używanym zwrotem odnoszącym się do tego co płynie w kablach pod maską i do mieszkań.Darujmy więc sobie wycieczki naukowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Już nie Marcin,wysprzątane. Uwzględnijmy koledzy jedną rzecz,może nie jest prawidłowa,ale tak jak kolega wspomniał prąd jest pojęciem względnym i ogólnie używanym zwrotem odnoszącym się do tego co płynie w kablach pod maską i do mieszkań.Darujmy więc sobie wycieczki naukowe. No władza daje wiele możliwości,czasem temat się rozbiega,a forum ogólnodostępne,myślę że puki nikt nikogo nie obraża,nie trzeba nic wyrzucać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 No władza daje wiele możliwości,czasem temat się rozbiega,a forum ogólnodostępne,myślę że puki nikt nikogo nie obraża,nie trzeba nic wyrzucać. tylko mnie nie interesuje co to prąd co to amper ,bo to uczyli w szkole ja chciałem uzyskać odpowiedz na moje pytanie. a tu co nowy post to, amper to volt to . teraz to ja od tematu uciekłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vlad24 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Przecież uzyskałeś i to na dwa pytania. Ten typ tak ma i nie da się usunąć. Miało być mało CO2, więc jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Porter nie władza tylko porządek,właśnie to rozbieganie forum o którym tak napisałeś ładnie było powodem skasowania tych postów,które nic nie wnosiły do dyskusji... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 (edytowane) Witam, U mnie napięcie ładowania, a nie prąd, kolego Autorze zawsze oscyluje w okolicach 14,5V (mierzone przy gnieździe zapalniczki). Po przebojach z alternatorem w poprzednim aucie, teraz w QQ zamontowałem ładowarkę USB z woltomierzem obok gniazda zapalniczki, aby na bieżąco monitorować napięcie ładowania. Moim zdaniem opisane problemy sugerują usterkę obwodu ładowania, a nie samego akumulatora, jednak sprawdzić go nie zaszkodzi. Pozdrawiam. Witam Sprawdź sobie napięcie na klemach akumulatora. Układ odcinający (obniżający) napięcie jest zabudowany przy klemach akumulatora. Pozdrawiam Edytowane 20 Grudnia 2016 przez agit11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 21 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 Witam, Sprawdź sobie napięcie na klemach akumulatora. Układ odcinający (obniżający) napięcie jest zabudowany przy klemach akumulatora. Napięcie na klemach mam 14,4V, a na woltomierzu przy zapalniczce 14,2V. O jakim układzie obniżającym napięcie piszesz? W moim modelu, przy klemie plusowej, są tylko bezpieczniki i raczej na pewno żadnego dodatkowego układu tam nie ma. Przewód z alternatora wchodzi bezpośrednio na klemę plusową. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 21 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2016 (edytowane) spójrz na klemę minusową przy aku u mnie znajduję się takie pudełeczko zalane silikonem i od niego odchodzi wiązka kabelków tu masz podglądowe foto a napięcie masz takie gdy odpalisz auto ,rusz kawałek przy włączonym mierniku i zobacz co sie bedzie działo.by najmniej u mnie jest ten pie....y regulator i napiecie wtedy spada do 12,6v a rośnie do 14,4 gdy jestem na dojeździe np do świateł (hamowanie silnikiem) Edytowane 21 Grudnia 2016 przez m@rcin sz-n Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.