Gość Darson81 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Mam następujący problem. Centralny zamek nie zawsze zamyka mi drzwi kierowcy, czasami żeby załapał muszę je otworzyć i trzasnąć jeszcze raz lub dwa i wtedy rygluje. Czasem udaje się nawet zamknąć centralny za pierwszym razem:) Nadmienię tylko, że drzwi były kiedyś wymieniane całe od innej primery bo były lekko wgniecione i aby nie bawić się w szpachlowanie tylko były przełożone. Moje pytanie brzmi: Czy waszym zdaniem jest to kwestia elektroniczna (jakiś sterownik lub coś takiego) czy bardziej mechaniczna (coś blokuje itp.) Czy łatwo rozbiera się bok, żeby to sprawdzić, może naprawię to sam zanim podjadę do jakiegoś speca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 19 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2016 Najlepiej było by posłuchać z bardzo bliska czy po zamknięciu w tych drzwiach słychać zadziałanie siłownika, jeśli nie słychać to najpierw posprawdzaj połączenia na kostkach doprowadzających zasilanie do siłownika. Jeśli słychać pracę siłownika to wina może tkwić w niewłaściwie ustawionym ryglu na słupku drzwi który może blokować element ryglujący (a drzwi zamykają się swobodnie, lekko ..?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darson81 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 Najlepiej było by posłuchać z bardzo bliska czy po zamknięciu w tych drzwiach słychać zadziałanie siłownika, jeśli nie słychać to najpierw posprawdzaj połączenia na kostkach doprowadzających zasilanie do siłownika. Jeśli słychać pracę siłownika to wina może tkwić w niewłaściwie ustawionym ryglu na słupku drzwi który może blokować element ryglujący (a drzwi zamykają się swobodnie, lekko ..?) Nie zauważyłem, żeby zamykały się jakoś ciężko, raczej zostały zamontowane solidnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 20 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Grudnia 2016 No to musisz posłuchać pracy siłownika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adrrianaa Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Miałam kiedyś problemy z drzwiami przednimi pasażera. Auto się nie zamykało zawsze, wystarczyło oprzeć się o zamknięte drzwi (te przednie) i otwierały się wszystkie drzwi, a w trakcie jazdy często wyskakiwała kontrolka, że drzwi są nie zamkniete. Okazało się że śruby którymi przykręcony jest rygiel zamka się poluzowały. Wystarczył śrubokręt krzyżakowy, porządne dokręcenie i jest jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Czyli to co pisałem wyżej, to stosunkowo częsty przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 4 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 nie zaszkodziło by też nasmarować mechanizm zamka np. WD-40 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 nie zaszkodziło by też nasmarować mechanizm zamka np. WD-40 No i na dobrą sprawę to od tego należało by rozpocząć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darson81 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 A łatwo się zdejmuje boczki z drzwi: Widziałem tam tylko jedną śrubę pod zaślepką, trzeba potem coś podwadzić itp? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Ile jest śrub nie powiem Ci, ale to łatwo sprawdzić w czasie oględzin, natomiast problem stanowią spinki - zatrzaski na które boczek jest wpięty, trzeba umiejętnie je podważać by wyskoczyły, często jednak zdarza się że ulegają one uszkodzeniu, wówczas jeśli to tylko jeden czy dwa boczek bez nich też będzie przylegał i się trzymał, kwestia który z nich ulegnie uszkodzeniu, ale zawsze można dokupić, kosztuję grosze, nowe i w miejsce uszkodzonych założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boxer511 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Witam, Ze zdjeciem boczku napewno nie bedzie problemu, bajecznie proste, fakt trzeba uwazac na zatrzaski. Mimo wszystko jezeli chodzi o sam centralny to proponowal bym (jak juz bedzie zdjety boczek) wyjac caly zamek, jest to taka puszka na samym prawie koncu drzwi na wysokosci klamki, troche jest zabawy zeby ja wyjac ale nie ma tragedii, nastepnie trzeba ja otworzyc jest bodajze na takich 3 albo 4 zagietych blaszkach ktore trzeba odgac, (bez problemu daja sie pozniej zagac z powrotem) aby dostac sie do srodka. Tam jest taki "cudowny" element z zebatka ktory, czesto lubi siadac (peknac badz wycieraja sie zabki) jezeli zauwazysz jakis ubytek to najprosciej kupic nowy na allegro, koszt ok. 25 zl plus wysylka ale szukaj pod nazwa( zebatka zamka laguna 2) pasuja idealnie, pod nazwa nissan nic takiego sie nie znajdzie, chyba ze serwis.(koszt masakra) Reasumujac poza ta zebatka, nie ma sie tam co zepsuc, to wszystko oczywiscie po pominieciu spraw od strony elektryki. (Nie uzywaj wd 40, bo wyplukuje smar i pozniej jest lipa) Jeszcze chcialbym dodac, ze w p12 nie ma zadnych silownikow zamkow, wszystko co slychac przy otwieraniu jak i zamykamiu to ruch zebatki o ktore wspomnialem wyzej. Pozdrawiam Edytowane 8 Stycznia 2017 przez boxer511 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Boxer511 - jeśli chodzi o WD-40 to posiada również właściwości smarujące, sam stosowałem nie raz do zamków i do dziś jest wszystko ok, zobacz opis: https://pl.wikipedia.org/wiki/WD-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boxer511 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Znam zastosowanie i wlasciwosci wd-40, ale praktyka robi swoje, jest on dobrym preparatem ale potrafi rowniez zaszkodzic niz pomoc. Wszystko zalezy od tego gdzie go sie stosuje, w zamku w p12 napewno nie pomorze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Znam zastosowanie i wlasciwosci wd-40, ale praktyka robi swoje, jest on dobrym preparatem ale potrafi rowniez zaszkodzic niz pomoc. Wszystko zalezy od tego gdzie go sie stosuje, w zamku w p12 napewno nie pomorze. Pozdrawiam stosowałem WD-40 również w zamku swojej P12 i pomogło jak najbardziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boxer511 Opublikowano 10 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2017 (edytowane) Ok,, wd 40 jest super srodkiem, ale w p12 naadaje sie tylko aby przesmarowac sam zamek ktory blokuje drzwi oraz ewentualnie wkladke od kluczyka, bo sam centralny jest schowany w puszce do ktorej bez jej wyjecia i tak nie dojdzie. Mysle ze to zamyka temat Wd 40. Temat toczyl sie o sam centralny. Pozdrawiam Edytowane 10 Stycznia 2017 przez boxer511 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
matador41 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 akurat w przypadku mojej P12 miało to związek z centralnym, ale faktycznie nie ma co dalej ciągnąć tematu WD-40 Pozdrawiam również Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 wreszcie, słuszny wniosek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cherrysky Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 witam mialem tez problem z niezamykajacymi sie drzwiami winowajca okazal sie silniczek. rozebralem go i okazalo ze oderwal sie drucik na uzwojeniu .w sumie ok 1,5h roboty .pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 witam mialem tez problem z niezamykajacymi sie drzwiami winowajca okazal sie silniczek. rozebralem go i okazalo ze oderwal sie drucik na uzwojeniu .w sumie ok 1,5h roboty .pozdro Twój przypadek udowadnia że usterka może być wszędzie i że wszystko, niemalże, da się naprawić potrzebna jest tylko znajomość rzeczy i chęci ma się rozumieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paff Opublikowano 21 Stycznia 2020 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2020 (edytowane) chcialem odgrzac kotleta - Auto Primera P12 HB 2005 - z pilota zamyka wszystki drzwi - z pilota otwiera wszystkie drzwi poza pasazerem przod, po przystawieniu ucha slychac cykniecie zarowno przy probie otwierania jaki i przy zamykaniy, drzwi poprawnie otwieraja sie od srodka Czy dobrze sądze ze problem tkwi w zamku? Czy to moze byc zębatka typu "Laguna2" czy raczej slabnacy silniczek elektryczny? pozdrawiam Edytowane 21 Stycznia 2020 przez paff Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.