Gość woltekss Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam. Posiadam nissana x-traila 2.0 benzyna 140KM auto na wolnych obrotach pufa w tłumik silnik niby chodzi na wszystkie cylindry ale praca jego jest nierówna i dziwnie przebiera.Byłem na adaptacji przepustnicy błedów brak!!!Po resecie ustawien silnika wszystko wraca do normy ale po przejechaniu sie autem problem znowu sie pojawia(podczas jazdy przy obr.3-4 tys jaby delikatnie sie dławił brak mocy). Zauważyłem ze po odpaleniu silnik pracuje nierówno ale po około 30s praca silnika wyrównuje sie.Po dodaniu gazu auto nieraz spada na obrotach i gasnie i zaczyna znowu delikatnie pufac i nierówno pracuje.Świece nowe.Tłumiki drożne .Odczyty z sondy lambda przy złej pracy-uboga mieszanka paliwa.obroty silnika 800-830 obr.s Prosze o POMOC!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość konrad k Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Witaj. Sprawdz świece u mnie pomogło. Teraz mam podobny problem strzela, nie równo chodzi , brak mocy oczywiście brak jakiegokolwiek błędu. Myśle że należy sprawdzic cewki (świece niby ok), komputer.Może ktoś potrafi trafnie odpowiedzieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maaloxx Opublikowano 8 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2011 Witam Kolege U mnie tez jakiś czas temu tak dziwnie pracował silnik ale okazało sie że przepływomierz trzeba było przeczyścić .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 9 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2011 (edytowane) Kolego konrad k myslę, że zalożyciel postu uporał się z problemem w ciągu 10 miesięcy. Gdyby było inaczej atakowałby nas jak zdiagnozować usterkę. Przykro tylko, że nie dopisał jak jego problemy się skończyły. Oczywiscie chwała ci za dobre chęci. Ja bym sprawdził dokładnie sondę tlenu. Ale jest jeszcze parę innych możliwoci. Pozdrawiam. Edytowane 9 Listopada 2011 przez LeonMP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maćko Opublikowano 1 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2011 U mnie takie pufanie w tłumik źle się skończyło brak luzu na zaworach wydechowych i to nie koniec problemów bo komplet szklanka +popychacz to koszt w aso 250 zł Może ktoś z kolegów ma dostęp to tanich oryginalnych części? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Czy w X-Trailu reguluje się wogóle zawory? czy to zadanie hydrauliki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maćko Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 Gdyby to było zadanie hydrauliki to nie miałbym problemów bynajmniej u mnie trzeba regulować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 benzyniak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maćko Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 benzyniak ale zagazowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mark_75 Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 benzyniak ale zagazowany ... słabo to widzę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 W silniku QR20DE regulacja zaworów odbywa się przez wymianę specjalnych wkładek - nie mam pojęcia, jak się fachowo nazywają, ale jeżeli widziałeś tzw. szklanki do przegubów wału napędowego, to jest to coś bardzo podobnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
graphia Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 często należy sprawdzać luzy zaworowe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 2 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2011 często należy sprawdzać luzy zaworowe? Dobre pytanie. O ile mi wiadomo, serwisówka w ogóle nie przewiduje okresowego sprawdzania luzów - należy to jednak zrobić w razie problemów (np. dziwne dźwięki dochodzące z silnika) albo "przy okazji", czyli kiedy jest zdjęta pokrywa głowicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maćko Opublikowano 3 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2011 Skoro serwis nie przewiduje sprawdzania luzów to dla czego bynajmniej u mnie przy 85 tyś km skończyła się regulacja? Nie było żadnych stuków w silniku tylko puchanie w tłumik Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 4 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2011 Skoro serwis nie przewiduje sprawdzania luzów to dla czego bynajmniej u mnie przy 85 tyś km skończyła się regulacja? Nie było żadnych stuków w silniku tylko puchanie w tłumik Nie wiem, co rozumiesz przez "skończyła się regulacja"? W zaworach nie ma żadnego elementu regulacyjnego, którego zakres może się "skończyć". Cała "regulacja" odbywa się przez użycie wkładek (bardzo podobnych do tzw. szklanek) o różnej grubości elementu stykającego się bezpośrednio z zaworem. Co do tych 85 tysięcy, które zrobiłeś, to nie ma co się ekscytować - łańcuch rozrządu, który rzekomo ma wystarczać dożywotnio, wymieniłem w okolicach 200 tysięcy. Co prawda nie był jeszcze za mocno wyciągnięty, ale napinacz był już na tyle wysunięty, że zostawianie starego łańcucha nie miało sensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość glo Opublikowano 5 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2011 Gaz wymusza co jakieś 40 tyś. regulacje zaworów. Zawory przy spalaniu gazu robią się zbyt ciasne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maćko Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Szklanki zostały wyjęte wszystkie wydechy miały tylko po 0,10 poszły do szlifu zobaczymy jaki będzie efekt ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 8 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Grudnia 2011 Tzn. 0,1 mm luzu między wałkiem i szklanką? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maćko Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Były poprostu zbyt ciasne a szlifowanie kosztowało 90 zł za sztukę,a czy to jest 0,1 mm to nie jestem w stanie odpowiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
netoperek Opublikowano 9 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Grudnia 2011 Cena jak darmo - w ASO zapłaciłbyś za jedną tyle, co za szlifowanie kompletu:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość maćko Opublikowano 18 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2011 Niby remont się udał tylko jest mały problem auto słabo pali jak jest zimne trzeba chwilę pokręcić co przed remontem nie miało miejsca jak jest ciepły nie ma problemu ktoś może wie jaka może być przyczyna? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 (edytowane) Witajcie, Mam kilka pytań: 1. Co może być przyczyną, że po odpaleniu auta (raczej na zimnym silniku) po ruszeniu czuć wyraźnie, że samochód lekko przerywa (jakby miał czkawkę) ? (świece nowe, olej nowy 5W-40, filtr powietrza nowy, kiedyś miałem błąd losowego wypadania zapłonów - ale auto jeździło normalnie - po jakimś czasie błąd już w ogóle się nie pojawił). Po rozgrzaniu "do normalnej" temperatury raczej wszystko wraca do normy. 2. Zauważyłem także, że od niedawna również po odpaleniu zamiast "wskakiwać na obroty" od razu to auto lekko najpierw przygasa (tak jakby miał zgasnąć) a później obroty szybko rosną (jakbym dodał gazu) i wszystko wraca do normy. 3. Nie wiem czy to akurat nie jest normalne, ale czy silnik 2.0 jest aż tak cholernie słaby ? Z kompletem pasażerów np. 4 dorosłe osoby (bez bagażu) rozpędzenie do 100 trwa cholernie długo (wieczność...), czuć, że auto ma sporą trudność - jakby nie miało mocy, żeby osiągnąć taką prędkość. Trzeba go kręcić wysoko - a rozpędza się jak pociąg .... Mam wrażenie, że golf III 1.4 (75KM) mojej żony jeździ szybciej ......... O ile jadę sam to jeszcze pół biedy. Dodam, że auto jest garażowane więc w pomieszczeniu panują temperatury rzędu +10st. Powyższe objawy występują bez względu na to czy auto stało w garażu czy na dworze przy np. -5st. Jakieś sugestie ? Edytowane 19 Grudnia 2013 przez pawelekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 zmierz przepływkę i sprawdź cisnienie oleju, auto w gazie?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Nie, samochód nigdy nie miał gazu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 może któraś cewka kuleć lub jak wymieniałeś świece nie docisnąłeś/zamontowałeś jej poprawnie. Weź zraszacz do kwiatków od żony, napełnij wodą, nagrzej auto żeby "dobrze chodziło", otwórz maskę i lej wodę po cewkach i przewodach zapłonowych (jeśli są) - jak auto zacznie inaczej pracować to już wiesz że coś z zapłonem. Dalej szukaj która cewka/przewód. Dobrze też wykonać takie polewanie w nocy - robisz to samo co wyżej tylko musi być ciemno - lejesz i szukasz czy nie skaczą iskry - jak skaczą to jest gdzieś przebicie w obwodzie zapłonu. Możesz też mieć złą przerwę na świecach. Proponowany przepływomierz też może być winny ale zwykle benzyny na zimnym pracują w trybie open loop, co znaczy że komp nie korzysta z pomiarów przepływki, lambdy i jeszcze kilku. Wstępnie możesz sprawdzić przepływkę odpinając ją - jak auto będzie jechało zauważalnie gorzej - muł w niskich partiach obrotów to jest OK, jak nie będzie zmiany to na90% jest padnięta. Więc szukałbym mocno w układzie zapłonowym bo on też może być winny braku mocy. Sprawdzisz to wszystko w jeden wieczór. Daj znać co z tego wynikło to będziemy dalej szukać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.