pawelekm Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Ok. Sprawdze patent ze zraszaczem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yoozva Opublikowano 19 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Grudnia 2013 Mi ostatnio poszarpywało, słabiej się kręciło i przy zwalnianiu czasami próbowało przygasnąć, a po zapięciu biegu D i trzymaniu na hamulcu trzęsło mi całym autem, lekko, ale irytowało. Wyskoczył mi błąd katalizatora - wymieniłem, rzeczywiście trochę się z niego sypnęło, a później wyszło wypadanie zapłonu…okazało się że jedna ze świec miała przygniecioną elektrodę, ale sprawdź na wszelki wypadek stopień kompresji na cylindrach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 (edytowane) Świece mam nowe. Jak pisałem sprawdzę na razie metody 'garażowe'. Okres przedświąteczny - nie mogę na razie pozwolić sobie na wstawienie auta do mechanika (sprawdzenie kompresji, ciśnienia oleju -> ale tu wydaje mi się, że zaraz paliłaby się kontrola oleju) tym bardziej, że żona drze japę , że znów coś grzebię w garażu zamiast jej pomóc Wróżąc z fusów, pierwsze co to stawiam raczej na cewki - oby ... Ok. Dziś nie wróciłbym prawie z pracy. Tzn. nie mogłem wieczorem odpalić X'a. Rozrusznik kręci bez żadnego problemu, jak szalony , akumulator sprawny, a silnik nie chciał odpalić. Po 15 minutach "kręcenia" w końcu załapał (dodałem trochę gazu). Po rozgrzaniu - bez problemu - odpala na dotyk. ------------------------------------------------------------------- Zgodnie z propozycją sprawdziłem patent ze zraszaczem. Autko w garażu, +10st.C, odpaliłem (o dziwo bez żadnych problemów), podniosłem maskę i pryskałem zraszaczem (przy zgaszonym świetle). Niestety żadnych anomalii nie zaobserwowałem. Aha, podpinałem także pod komputer - żadnych błędów nie pokazuje. Co jeszcze mogę sprawdzić samemu ? Edytowane 30 Grudnia 2013 przez pawelekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 30 Grudnia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2013 (edytowane) no to fajnie, jedną rzecz chyba udało się wyeliminować. Pisałem CI jeszcze jak sprawdzić przepływomierz - tak wstępnie. Spróbuj. Komp na pewno złapie błąd po takiej akcji, więc będziesz musiał go skasować. Zaobserwowałeś jeszcze jakieś objawy? PS. a nie łapie Ci gdzieś lewego powietrza? posprawdzaj cały dolot od przepływomierza do kolektora ssącego czy gdzieś coś nie puściło lub pękło. Ew. może się też zapowietrzać układ paliwowy. Jesteś w stanie nagrać film z w/w objawami? byłoby łatwiej. Edytowane 30 Grudnia 2013 przez zeshky Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 13 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2014 Odgrzebię temat, bo niestety z braku czasu i z powodu pracy nie mogę grzebać przy aucie. Pojeździłem trochę samochodem, w międzyczasie zamieniłem po prostu cewki miejscami i wyskoczyła żółta ikonka silnika ...... Po podpięciu pod komputer pokazał się błąd losowego wypadania zapłonów - nie konkretny cylinder, ale jak napisałem "losowo" .... Błąd skasowałem i jak na razie się nie pojawił (kilka dni). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trailer Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 Witam serdecznie, mam także T30 2.0l. w benzynie 2004r., 210 tys.km. i powiem, że z tym objawem borykam się 2 lata. Pomijam fakt, że żre olej ok. 0,8l na 1000km, ale ogólnie sprawuje się bez żadnych spadków mocy dymienia więc po prostu kupuje go taniej, dolewam i jeżdżę. Czytnik pokazuje błąd P0300 - WYPADAJĄCE CYKLE ZAPŁONU nie przypisując problemu do żadnego z cylindrów. Auto dojeżdżając do świateł ma tendencje do spadku obrotów. Samochód od dwóch lat pali nazwijmy to poprawnie, lecz nie z tzw. dotyku. Z czasem zauważalnie gorzej. Podejrzewałem jedną z cewek więc kupiłem 1szt. którą sam zmieniałem wymiennie z cylindra na cylinder wykluczając powoli kolejne, stąd wiem, że przyczyną nie jest cewka. Skalę porównawczą mam i odniesienia do innych samochodów także, ten jest moim 14 autem. Jest ok i ma sporo zalet, ale nie podoba mi się jego silnik wg mnie za słaby do tego auta i z apetytem na olej. Poza tym, żaden z moich poprzednich nie zachowywał się w ten sposób, a nawet jeżeli tak, to przyczyna zazwyczaj była prosta: cewka, kable, filtr, świeca, a nawet czasem aku, a tu????? Ostatnio podjechałem do ASO i zgłosiłem problem. Podpięli się, błąd wyskoczył oczywiście ten sam i zaczęli od (wg mnie słusznej zasady - first things first), czyszczenia przepustnicy i ponownej regulacji biegu jałowego. I powiem Wam, że POMOGŁO!!! Auto przy hamowaniu ma znowu stabilnie opadające obroty i nie ma tendencji do gaśnięcia. Teraz przyszły mrozy i rano pali coraz gorzej, dzisiaj było -18 i ledwo ostatnim tchnieniem słabszego akumulatora zaskoczył, ale na 3 cylindrach, po chwili dołączając czwarty. Potem było już tylko lepiej. Dzisiaj wyjmę i naładuję akumulator, ale głowę daję że to nie jest winowajca … Obawiam się czegoś z rozrządem wszyscy o tym wiecznie gdzieś piszą lub mówią. Straszą, że łańcuch się rozciąga, że czujnik zmiennych faz sczytuje wtedy inne wartości, najlepiej wymienić cały rozrząd i zrobić kapitalny remont silnika, zmienić sondę lambda i katalizator, wtedy może będzie lepiej zapalał z naciskiem na słowo - MOŻE!!!!! Nie bardzo to rozumiem. Silnik czy nagrzany, czy tuż po rozruchu pracuje naprawdę ładnie i cicho. O co tu chodzi w tym aucie, może ktoś miał podobne objawy i sobie zdecydowanie z tym poradził? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 24 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2014 sprawdź ciśnienie na cylindrach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 28 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2014 A może to wina filtra paliwa znajdującego się w baku ? (da się go w ogóle wymienić ?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 29 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2014 Jeśli jest tam filtr to na pewno można go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Pytanie do posiadaczy benzyniaków - czy ktoś przeprowadzał już taką operację ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zeshky Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Filtr paliwa powinno się wymieniac co 60k km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Filtr paliwa powinno się wymieniac co 60k km Zgadza się, ja mam 100 tys. i też chcę wymienić ale nie nie wiem gdzie go szukać? Czy w baku jest? Na pewno takiego filtra nie ma na allegro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 (edytowane) Dlatego właśnie pytam. Filtr jest w baku - ponoć niewymienny. Na allegro jest, prawdopodobnie to taki filtr: http://allegro.pl/filtr-paliwa-nissan-almera-tino-primera-x-trail-i3881244258.html Edytowane 3 Lutego 2014 przez pawelekm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Mi wydaje się że znajduje się on po lewej stronie auta z tyłu. Wystarczy się pochylić tak mi się zdaje bo widziałem coś podobnego do filtra paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 3 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2014 Raczej niemożliwe - w instrukcji sewisowej jest nawet rysunek - filtr jest "w baku". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 4 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2014 Może i tak ale zawsze warto sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Mi wydaje się że znajduje się on po lewej stronie auta z tyłu. Wystarczy się pochylić tak mi się zdaje bo widziałem coś podobnego do filtra paliwa U mnie też z tyłu po stronie kierowcy jest takie coś podobne do filtra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawelekm Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 W którym jest to dokładnie miejscu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radekradek7155 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 (edytowane) Z tyłu po lewej stronie auta, jak się pochylisz będziesz widzał,blisko zderzaka Edytowane 5 Lutego 2014 przez radekradek7155 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 5 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2014 Z tyłu po lewej stronie auta, jak się pochylisz będziesz widzał,blisko zderzaka tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dawid41333 Opublikowano 28 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2014 Witam! Mam podobny problem z X trailem 2,0 benzyna. Mianowicie po odpaleniu auta ( tylko na zimnym silniku) obroty podskakiwały do 1500 a potem nagle spadały do 200-300 aż światła przygasały. Sytuacja trwała ok 5 sekund po czym było już ok. Wyjąłem i przeczyściłem przepustnice była cała czarna w środku ( silnik krokowy obok niej zanitowany także jest nie rozbieralny) i po zmontowaniu obroty wynoszą 1500 i nie chcą spaść. Zrobiłem ok 60 km i nic. Znalazłem na którymś forum możliwość nauczenia silnik właściwych obrotów za pomocą kluczyka i pedału gazu ale u mnie to nie działa. Czy adaptacje przepustnicy zrobi się tylko za pomocą komputera, jeśli tak to wystarczy zwykły program czy musi być specjalistyczny tylko do nissana, ewentualnie jaki? Drugie pytanie czy te przeczyszczenie przepustnicy coś da czy przyczyny szukać gdzieś indziej, dodam że poza ty problemem jest wszystko ok. Pochodzę z okolic Łodzi, Pabianic wiec może ktoś z tych okolic ma kompa do ustawienia tej przepustnicy. Pozdrawiam Witam! Mam podobny problem z X trailem 2,0 benzyna. Mianowicie po odpaleniu auta ( tylko na zimnym silniku) obroty podskakiwały do 1500 a potem nagle spadały do 200-300 aż światła przygasały. Sytuacja trwała ok 5 sekund po czym było już ok. Wyjąłem i przeczyściłem przepustnice była cała czarna w środku ( silnik krokowy obok niej zanitowany także jest nie rozbieralny) i po zmontowaniu obroty wynoszą 1500 i nie chcą spaść. Zrobiłem ok 60 km i nic. Znalazłem na którymś forum możliwość nauczenia silnik właściwych obrotów za pomocą kluczyka i pedału gazu ale u mnie to nie działa. Czy adaptacje przepustnicy zrobi się tylko za pomocą komputera, jeśli tak to wystarczy zwykły program czy musi być specjalistyczny tylko do nissana, ewentualnie jaki? Drugie pytanie czy te przeczyszczenie przepustnicy coś da czy przyczyny szukać gdzieś indziej, dodam że poza ty problemem jest wszystko ok. Pochodzę z okolic Łodzi, Pabianic wiec może ktoś z tych okolic ma kompa do ustawienia tej przepustnicy. Pozdrawiam Problem rozwiązany, oryginalny program nissana i 2 minuty pracy. Przepustnica ustawiona. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylwek22 Opublikowano 22 Lipca 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2016 Witam Koledzy jaki ma być luz na zaworach 2.0 benzyna 2004r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kolbek Opublikowano 3 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 3 Września 2016 Jeśli to QR20DE to: Valve clearance standard: Hot Intake : 0.32 - 0.40 mm (0.013 - 0.016 in) Exhaust : 0.33 - 0.41 mm (0.013 - 0.016 in) Cold* Intake : 0.24 - 0.32 mm (0.009 - 0.013 in) Exhaust : 0.26 - 0.34 mm (0.010 - 0.013 in) tutaj masz mój temat o regulacji. http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103222-p12-regulacja-zawor%C3%B3w-p12-qr20de/?hl=regulacja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
davidoff89 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 Witam, od jakiegoś czasu pojawił się w moim Nissanie pewien problem. Samochod po rozgrzaniu,dodaniu gazu i puszczeniu pedału traci obroty-spadają do 500,potem wracają znów na 800. Podczas chamowania,np dojazd do świateł jak zahamuje z użyciem sprzęgła to silnik potrafi zgasnąć. Pojawił się check engine błąd p0300. Dodam że dzieje się to podczas jazdy na benzynie jak i na lpg. W czym może tkwić problem? Z góry dziękuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2016 (edytowane) jest w tym gaz? wypadają zapłony, świece, zawory sprawdzić. Edytowane 23 Grudnia 2016 przez karibox1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.