tomzok Opublikowano 26 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2016 Witam W moim SR20 pękł łańcuch rozrządu, stwierdziłem że zamiast remontować silnik (w którym zostały uszkodzone zawory wydechowe) zmienię słupek, po włożeniu "nowego" próbowałem odpalić silnik, jednak nie działa pompa paliwa (brak napięcia), oraz brakuje iskry. Moje pytanie brzmi, czego może to być wina, jak sprawdzić czy wysiadł aparat czy może sterownik silnika. Dodam iż po włączeniu zapłonu słychać dwukrotne cyknięcie przekaźnika oznaczonego na zdjęciu czerwoną strzałką, czego wcześniej nie było. W chwili gdy auto zgasło (nie wiedząc że to pękł łańcuch) próbowałem auto odpalić, czy to mogło uszkodzić coś w aparacie lub sterowniku. Kontrolka immo gaśnie po włączeniu zapłonu. Co mierzyć, czego i gdzie szukać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 sprawdź czy dochodzi 12V Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LeonMP Opublikowano 27 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2016 Kolego tomzok, w pierwszej kolejności sprawdziłbym jakimś dobrym (pewnym) interfejsem czy jest połączenie z sterownikiem silnika. Ale najpierw sprawdź wszystkie bezpieczniki. Ten przekaźnik jest prawdopodobnie od ABS-u. Może coś przestawione? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomzok Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2016 DINO - niewiele napisałeś a tak bardzo pomogłeś. Najważniejsze wiedzieć od czego zacząć poszukiwania. Tak było w tym przypadku. Dzięki! Po raz pierwszy dokonywałem zabiegu demontażu silnika, wymiany łańcucha rozrządu i montażu następnego motoru. Byłem pełen obaw o elektronikę silnika po pęknięciu łańcucha. Dziś już wiem że nic złego nie wydarzyło się. "Cuda" się działy - kontrolka check nie działała, pompa paliwa nie pracowała, przekaźnik ze zdjęcia wyżej - dziwnie pracował, brak iskry na świecach. Okazało się, iż brakuje masy na przewodach dochodzących do aparatu zapłonowego (2 czarne przewody), a tym samym brak 12V. Zacząłem poszukiwania. DIAGNOZA - Wiązka przewodów idąca do przepustnicy posiada na swej długości dwa oczka, do przykręcenia przewodów do kolektora ssącego, od strony przegrody (ciężkie miejsce, mało widoczne i trudno dostępne). W wyniku demontażu a następnie montażu silnika oczka z przewodami ukryły się za przewodami hamulcowymi na przegrodzie. Problem zniknął po prawidłowym podłączeniu. Temat do zamknięcia. Dziękuję kolegom za pomoc. Pozdrawiam i życzę klubowiczom Wszystkiego Dobrego w 2017 Roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.