bhtom Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 Witam, Co do marki akumulatorów, jak pisałem wcześniej, Polecam markę Topla. Co do "tego ustrojstwa" na przewodzie masowym, na początek wystarczy sprawdzić ile przewodów wychodzi z "niego". Cudów nie ma, na pewno układ mierzy prąd płynący w przewodzie masowym. Tak więc na jego przewodach pojawia się zapewne napięcie lub rezystancja zmieniająca się wraz ze zmianami wartości prądu. Trzeba wszystko pomierzyć. Nie wierzę, że nie da się pominąć układu i sprawić, że aku będzie ładowane należytą wartością napięcia. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 No tak,tylko jest jedno ale...potrzeba jednego zdesperowanego elektryka,któremu bedzie się chciało tym zająć...a oto to już na prawdę trudno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 6 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2017 trzeba by mieć jakiś lepszy miernik bo zwykłe chyba daja radę do 10 A gdzieś coś widziałem 20A Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marinez Opublikowano 2 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2017 Prawda jest taka że aku teraz a 10 lat temu to niebo a ziemia i dawniej tak wytrzymywały gdzie nie było inteligetnych systemów ładowania alternatory miały mniejsze moce itp ,, Warto też wspomnieć że duże ładowanie jest na wyższych obrotach . Jeśli ktoś był by zainteresowany to swojego czasu polecano Ukraińskie akumulatory Westa itp ja się nadłem namówić na jakąś licencjonowaną wersję bosha o pseudonimie GIGAWATT(250zł 60A) alternator mam 120 A u lubię kręcić furę do obcinki i szału nie ma Mam podobne doświadczenia. Z drugiej strony, np. polskie akumulatory, z których kiedyś kpiono, dzisiaj wytrzymują praktycznie tyle co zagraniczne (np. jenox), a kosztują wciąż mniej. Ale tę refleksję o wytrzymałości można by przenieść na wiele innych dziedzin sprzętu - stare Nokie, stare Mercedesy, stare części komputerowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qashlak Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Sprawdził bym nie tylko napięcie ale prąd ładowania i upływy prądu na sucho..Odpinasz kleme z plusa miernik przestawiasz na Ampery oczywiście przestawiasz tez kable w mierniku na pomiar prądu, Jedna końcówka do klemy druga do +aku i masz zmierzony prąd jeśli pobór na sucho będzie większy niż 200-300mA to trzeba poszukać co go pobiera (alarm,radio,webasto,żarówki,wzmacniacze itp,).Oraz trzeba sprawdzić przy zapalonym silniku prąd ładowania aku z alternatora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 3 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2017 Trzeba dodać jeszcze ,o czym często zapominamy.Ważna jest czystość akumulatora wokoło klem.Sól drogowa,wilgoć ,pył,wszystko to delikatnie przewodzi dając większy upływ prądu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 14 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2017 Jeśli mogę wtrącić swoje 3 grosze to pobór prądu mierzony na postoju (po uśpieniu się elektroniki pojazdu) powinien być poniżej 50 mA (0,050 A). U mnie wynosi ok. 35 mA. Ja wcześniej też wymieniałem akumulator 2 razy, najpierw w ramach gwarancji w ASO, potem kupiłem aku nieoryginalny, mocniejszy ale prąd wciąż uciekał... W końcu kupiłem multimetr i okazało się, że na postoju był chwilowy pobór ok. 2 Amper przez kilka sekund i tak co kilka minut. Po kilku dniach szukania sprytny elektryk w serwisie znalazł "złodzieja" prądu. Był nim ukryty lokalizator GPS z funkcją zdalnego odcięcia paliwa. Produkt niemarkowy, nie dostosowany do sieci CAN i to on zakłócał moduły elektroniczne w QQ. Poprzedni właściciel korzystał z usług firmy która namierza pojazd po zgłoszeniu kradzieży. Niestety ta firma nie zabrała swojej zabawki z samochodu po wypowiedzeniu usługi... Co mi napsuł krwi ten gadżet to napsuł ale z jaką satysfakcją go potem wyrzuciłem do kosza na elektro-śmieci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 (edytowane) U mnie padł aku w zeszłym tygodniu, więc zanim kupiłem nowy posprawdzałem. Na sucho bierze ok 50mA (mam dołożony alarm Cobra), ładowanie 14,7V. Kupiłem w Specparts (sieć sklepów w całym kraju) Varta E44 77Ah/780A za 319pln! Rocznik 2017 z 2 letnią gwarancją. Katalogowo 440pln. Stary akumulator miał równe dwa lata, jakaś dziwna polska firma. Po otwarciu okazało się, że nie ma wody. Mam nadzieję, że to nie regulator napięcia... Edytowane 15 Lutego 2017 przez maniujr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 @ manjur: A czy to ładowanie 14,7 V to na wolnych obrotach? Serwisówka podaje, że regulacja napięcia w QQ powinna się mieścić pomiędzy 14.1 - 14.7V. Gdyby rzeczywiste napięcie wyszło poza ten zakres wtedy zapali się lampka ładowania w samochodzie. U mnie na "luzie" i włączonych światłach latem było 14,4V. Przykładowo prostowniki procesorowe mają program "zimowy" gdzie jest napięcie 14,7V ale tylko dla niskich temperatur. Generalnie napięcie powyżej 14.5 V jest niezdrowe dla aku (może wygotowywać elektrolit i uszkadzać płyty) choć niektóre akumulatory znoszą napięcie ładowania aż do 14.8V. Skraca się też żywotność żarówek w samochodzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 zabiłeś mi teraz gwoździa... nie pamiętam dokładnie... może to było 12,7V na odłączonym aku, a 14,4V na wolnych obrotach... muszę jeszcze raz sprawdzić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bhtom Opublikowano 15 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2017 Witam, Po otwarciu okazało się, że nie ma wody. Niestety, jeśli aku nie jest bezobsługowy trzeba czasami odkręcać korki i sprawdzać poziom elektrolitu. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 @ manjur: A czy to ładowanie 14,7 V to na wolnych obrotach? Serwisówka podaje, że regulacja napięcia w QQ powinna się mieścić pomiędzy 14.1 - 14.7V. Gdyby rzeczywiste napięcie wyszło poza ten zakres wtedy zapali się lampka ładowania w samochodzie. U mnie na "luzie" i włączonych światłach latem było 14,4V. Przykładowo prostowniki procesorowe mają program "zimowy" gdzie jest napięcie 14,7V ale tylko dla niskich temperatur. Generalnie napięcie powyżej 14.5 V jest niezdrowe dla aku (może wygotowywać elektrolit i uszkadzać płyty) choć niektóre akumulatory znoszą napięcie ładowania aż do 14.8V. Skraca się też żywotność żarówek w samochodzie... ładowanie 14,55V na luzie i bez włączonych świateł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chris02 Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Czyli napięcie ładowania mieści się w specyfikacji Nissan. Niby niektóre serwisy zalecają aby nie przekraczało 14,4 ale ja bym się nie przejmował. Może to błąd multimetru? Warto co jakiś czas sprawdzać napięcie na aku (zimą raz na 2-3 tygodnie a latem co miesiąc-półtora). Jeśli napięcie spadło na 12,4V lub mniej to doładować prostownikiem. Chodzi o to, że kiedy aku jest głęboko rozładowany to po pierwsze zaczyna się zasiarczać a po drugie po uruchomieniu silnika alternator próbuje go szybko doładować dużym amperażem (a to jest dla aku szkodliwe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 trzeba by mieć jakiś lepszy miernik bo zwykłe chyba daja radę do 10 A gdzieś coś widziałem 20A Tu masz niedrogi i dobry z pomiarem do 20 A http://allegro.pl/miernik-lcd-multimetr-z-temperatura-dt9208a-sonda-i6667429712.html Kupiłem kilka dni temu. Jego wskazania porównałem ze wskazaniami profesjonalnego multimetru kolegi i były identyczne. Swoje testy opisuję tutaj http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103399-%C5%82adowanie-akumulatora/?view=findpost&p=1157577 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Witam Trochę odgrzewam temat na temat inteligentnego ładowania w qashqaiu ale zaryzykowałem i odpiąłem wtyczkę przy tym ustrojstwie na klemie minusowej akumulatora. Nareszcie mam prawie stałe napięcie ładowania w przedziale 14,4 -14.6V. Akumulator przed tym był cały czas niedoładowany po kilkuset metrach jazdy napięcie spadało do 12,1V. Teraz mam spokój cały czas jest aku ładowane. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 ... zaryzykowałem i odpiąłem wtyczkę przy tym ustrojstwie na klemie minusowej akumulatora. Nareszcie mam prawie stałe napięcie ładowania w przedziale 14,4 -14.6V. Opisz proszę trochę szerzej, co masz na myśli pisząc o "odpięciu wtyczki", bo z tego co widzę u siebie, to tam nie ma nic do odpinania .. ale mogłem czegoś nie zauważyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Witam Wypiąłem wtyczkę od układu regulacji napięcia ładowania akumulatora, posiłkuję się tu zdjęciem kol Yan_2007 na którym zaznaczyłem przewód który wypiąłem. W tej chwili mam cały czas napięcie 14,4-14,7V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Serdecznie dziękuję. Sprawdzę, czy u mnie mam identycznie, bo wcześniej takiej wtyczki nie zauważyłem. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 u mnie też jest te ku%$^&o ciekawe czy to czemuś nie zaszkodzi ?pojeździj i daj znać, jak bedzie oki to zacznie sie masowe odpinanie wtyczek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2017 u mnie też jest te ku%$^&o ciekawe czy to czemuś nie zaszkodzi ? pojeździj i daj znać, jak bedzie oki to zacznie sie masowe odpinanie wtyczek Witam Jeżdżę już tydzień i bez problemów. Nic się nie dzieje cały czas monitoruję napięcie i mam cały czas średnio 14,4-14,7 z reguły cały czas pokazuje 14,5. Chyba to niczemu nie szkodzi, na razie nie mam żadnych innych objawów za wyjątkiem tego że lepiej kręci rozrusznik Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawcio Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Zajrzałem tak na szybko do siebie i trochę rura od dolotu powietrza przeszkadza o ile to ta sama wtyczka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JACKO29 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Wszystko fajnie,tylko żeby akumulator nie zrobił kiedyś BUUUUM! z przeładowania.Sprawdzaj jego ciepłotę po jeździe,obserwuj dookoła czy gdzieś nie jest mokry.Bezobsługowe też mają "wentyle" muszą oddychać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Wszystko fajnie,tylko żeby akumulator nie zrobił kiedyś BUUUUM! z przeładowania.Sprawdzaj jego ciepłotę po jeździe,obserwuj dookoła czy gdzieś nie jest mokry.Bezobsługowe też mają "wentyle" muszą oddychać. nie powinien się wysadzić, tak sądzę . w każdym innym aucie tez jest stałe ładowanie od czasu zapłonu aż do czasu zakończenia jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Witam Ostatnio ładowałem akumulator często prostownikiem w którym napięcie było większe ok 15,5-16,5V i nic się nie stało. Fakt akumulator się gazował i temperatura była ok 45 stopni.(był ciepły) Ładowałem go po ok 8-10h. Więc jeśli chodzi o buum z przeładowania to raczej się nie boję. Faktem jest że prawdopodobnie ten układ ekologiczny wykończył mi drugi akumulator. Moje jazdy to często w miejscu krótkie odcinki a przez napięcie 12,1 v to akumulator był ciągle niedoładowany czego nie byłem świadomy. Dopiero się o tym przekonałem gdy zacząłem monitorować cały czas napięcie ładowania. Przez te niskie napięcie prawdopodobnie mi się akumulator zasiarczył Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Aku Ci się zasiarczył, bo jak piszesz, niemal cały czas był niedoładowany. Teraz załatwisz kolejny aku, bo o ile nie będzie "bum", to wygotujesz elektrolit. Jak jego poziom spadnie, czekają Cię niespodzianki. Zainwestuj w ładowarkę elektroniczną, a unikniesz wielu problemów. W tym temacie znajdziesz kilka propozycji ... i cennych rad http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103399-%C5%82adowanie-akumulatora/?view=findpost&p=1145368 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.