agit11 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Aku Ci się zasiarczył, bo jak piszesz, niemal cały czas był niedoładowany. Teraz załatwisz kolejny aku, bo o ile nie będzie "bum", to wygotujesz elektrolit. Jak jego poziom spadnie, czekają Cię niespodzianki. Zainwestuj w ładowarkę elektroniczną, a unikniesz wielu problemów. W tym temacie znajdziesz kilka propozycji ... i cennych rad http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/103399-%C5%82adowanie-akumulatora/?view=findpost&p=1145368 Witam Tu nie chodzi o ładowarkę elektroniczną bo mam nawet 2 różne ale chodzi o prąd ładowania w samochodzie. Niestety przez układ optymalizacji ładowania boscha napięcie ładowania w samochodzie często spada do 12V przez to jeżeli się jeździ na krótkich odcinkach praktyczne akumulator jest ciągle niedoładowany przez co się zasiarcza. Podejrzewam że napięcie które mam teraz po wypięciu tego układu (ok. 14,4V) jest bardziej bezpieczne do akumulatora niż napięcie 12V które miałem z powodu tego układu. Próbowałem co pewien czas go doładowywać prostownikiem ale widocznie za rzadko. Prostownik mam polskiej firmy AGRI 25 Turbo. Jest to dobry prostownik. Ponadto jak masz zasiarczony akumulator ładowarką elektroniczną go nie naładujesz. Poziom elektrolitu staram się co pewien czas sprawdzać w zasadzie jest cały czas w normie płyty są całe zalane. A jeżeli chodzi o bum to raczej w to nie wierzę. Ładowałem akumulator prostownikiem (ok 4,5-5A) i w zasadzie po kilkanaście godzin (akumulator lekko gazował i był lekko ciepły) i nic się nie działo z nim. Napięcie na prostowniku jak pisałem jest ok 15,5-16V a na alternatorze w tej chwili mam 14,4V. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Ja wczoraj całą trasę ze Śląska do Poznania zrobiłem podglądając w menu serwisowym napięcie. O ile na samym początku jazdy miałem ok. 14,6, to już po chwili zaczęło spadać, ale najniższe jakie zobaczyłem, to było ok.12,7. Nigdy nie miałem 12,0 o którym Ty piszesz przy podłączonym układzie. ... Ponadto jak masz zasiarczony akumulator ładowarką elektroniczną go nie naładujesz. Jak masz porządną ładowarkę (jaką mam podałem wcześniej w linku), nie tylko naładujesz zasiarczony aku, ale jeżeli ładowarka stwierdzi taki stan, to przed rozpoczęciem ładowania, najpierw go odsiarcza. Nie ma też szans, by wzrosła temp. aku podczas ładowania, już nie wspomnę o gazowaniu. Mogę ją podłączyć na nieograniczony czas - po naładowaniu przechodzi w tryb podtrzymywania, czyli wyłączy ładowanie, a jak napięcie spadnie do ok. 12,4 doładowuje ... i tak w kółko. No ale każdy chwali swoje ... tylko efekty mamy różne Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam Pierwszy raz w życiu wymieniałem akumulator w samochodzie. Poprzednie samochody sprzedawałem z oryginalnymi akumulatorami. Nigdy nie miałem problemu z akumulatorem. To jest drugi akumulator w tym samym samochodzie. Oryginalny wytrzymał dokładnie 3 lata i 3 miesiące padł dokładnie 3 miesiące po gwarancji. Drugi ma akurat 2 lata i 3 miesiące i podejrzewam że te 3 lata nie wytrzyma. Widocznie krótkie trasy które najczęsciej robię nie sprzyjają temu modelowi ładowania. Albo sam układ źle dobiera napięcie ładowania w moim samochodzie. Optymalne napięcie by było w granicach 13,7-13,9 V ale te 14,4V jest na pewno bardziej optymalne niż w większośći 12V. Po prostu nawet nie byłem świadomy że do tak niskiego napięcia spada ładowanie. Ale widziałem że więcej użytkowników ma ten sam problem z napięciem co ja. Dopiero teraz gdy mam podpięty voltomierz i cały czas kontroluję napięcie widzę że za późno to zrobiłem Pozdrawiam Edytowane 10 Kwietnia 2017 przez agit11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
porter59 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Witam Jeżdżę już tydzień i bez problemów. Nic się nie dzieje cały czas monitoruję napięcie i mam cały czas średnio 14,4-14,7 z reguły cały czas pokazuje 14,5. Chyba to niczemu nie szkodzi, na razie nie mam żadnych innych objawów za wyjątkiem tego że lepiej kręci rozrusznik Pozdrawiam Mała wtyczka,a duży krok dla żywotności akumulatora. No i tym sposobem wracamy do czasów,kiedy akumulatory dożywały 10-ciu lat. Drugi plus to taki,że jak siądzie nie musisz kupować droższego,dedykowanego do SS,wystarczy ten zwykły,tańszy,mniej odporny na skoki napięcia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 19 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2017 też wypiełem tę je@#$...ą nowoczesna instalację i oczko w aku zrobiło się zielone .doładowywałem aku w styczniu to po 2 mieś z zielonego zrobiło się na czarne a teraz znów jest zielone i mam nadzieje ze juz takie zostanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kubalon Opublikowano 20 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2017 A najdziwniejsze z tego to to że w nissanie niedoładowanie akumulatora powoduje różne dziwne niespodzianki, opisane przez użytkowników wcześniej, a ja dodam jeszcze jedną. Wspominałem o dziwny zachowaniu radia, wyłączone uporczywie się włączało przy uruchomianiu autka, po dłuższej trasie wróciło wszystko do normy, warto doładować jak jeździmy po mieście albo wybrać się w trasę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben3 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Czy podłączenie aku do prostownika z rozruchem da podobny efekt jak podłączenie pod klemy i "pożyczenie" mocy od innego kierowcy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Ostrożnie z odpalaniem z boosterów itp... ostatnio widziałem skutki takie jak: spalony licznik, radio, panel klimy, pompa abs i alternator... Jeśli akumulator jest kompletnie martwy całe napięcie i prąd pójdzie w instalację, a aku nic nie weźmie na siebie i mega problem gwarantowany. Wpierw trzeba podładować aku (np prostownikiem albo z innego auta), a potem można używać starterów itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Witam Ja bym nie ryzykował odpalanie auta z prostownika z rozruchem. Za duże ryzyka uszkodzenie elektroniki samochodu jak odpalać samochód to tylko przewodami z innego samochodu to jest bezpieczne. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek.j4 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Ja wczoraj całą trasę ze Śląska do Poznania zrobiłem podglądając w menu serwisowym napięcie. Mam pytanie w jaki sposób można monitorować napięcie ładowania w czasie jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 podłączając woltomierz do akumulatora i pewnie przez obd2 np w telefonie z apką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Mam pytanie w jaki sposób można monitorować napięcie ładowania w czasie jazdy. Witam Najprościej podłączając dowolny woltomierz do gniazda zapalniczki ja sobie kupiłem ładowarkę USB z woltomierzem do gniazda zapalniczki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 23 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Mam pytanie w jaki sposób można monitorować napięcie ładowania w czasie jazdy. Przytrzymując wciśnięty przycisk SETUP, prawym pokrętłem 90 st w lewo, 180 st w prawo i powrót pokrętła w lewo. Włączy się menu serwisowe, a tam znajdziesz resztę. Dalej - "Informacja o pracującym systemie" ... i masz co chcesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ben3 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Problemy zaczynają się wtedy, gdy pakujemy do samochodu zbyt mały akumulator w stosunku do realnych potrzeb samochodu. Akumulator szybciej się zużywa i nie daje rady pociągnąć rozrusznika. Taka jest niestety prawda. Generalnie warto zaopatrzyć się w jakiś przyzwoity prostownik, ale nie jakiś z lidla, że będzie ładował przez 24h aku, tylko coś w stylu https://kraftdele.info/prostowniki/406-prostownik-akumulatorowy-ladowarka-12-24v-50a.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 No to wymyśliłeś. Ten prostownik to chyba do czołgu - zerknij w jego parametry i zobacz do jakich aku jest przeznaczony ( 120 - 320 Ah). Prąd ładowania - 50 A. Co do pojemności aku, to powinno się stosować o takiej pojemności, jak założono w fabryce. Za mały nie podoła,natomiast zbyt duży będzie wiecznie niedoładowany, co skutkuje zasiarczeniem i po nim. Co do akumulatorów i technik ładowania, to jest oddzielny temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Przytrzymując wciśnięty przycisk SETUP, prawym pokrętłem 90 st w lewo, 180 st w prawo i powrót pokrętła w lewo. Włączy się menu serwisowe, a tam znajdziesz resztę. Dalej - "Informacja o pracującym systemie" ... i masz co chcesz. możesz doprecyzować przycisk setup i p/l pokrętło ? chodzi o te na zegarach czy od klimy ? ;-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek Adamczyk Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 możesz doprecyzować przycisk setup i p/l pokrętło ? chodzi o te na zegarach czy od klimy ? ;-) Przycisk SETUP na NC i prawe pokrętło również na NC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek555 Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2017 Mała wtyczka,a duży krok dla żywotności akumulatora. No i tym sposobem wracamy do czasów,kiedy akumulatory dożywały 10-ciu lat. Drugi plus to taki,że jak siądzie nie musisz kupować droższego,dedykowanego do SS,wystarczy ten zwykły,tańszy,mniej odporny na skoki napięcia. Ja również odłączyłem w/w wtyczkę i jeździłem jakieś dwa dni , po czym podłączyłem ją spowrotem i o dziwo napięcie ładowanie nie spada mi już do 12.1 V tylko trzyma się w zakresie 13.9 14.5 V ,czyżby się coś uszkodziło poprzez wypięcie tej wtyczki ? Przed odłączeniem wtyczki miałem następujące wartośći napięcia : 14,5 V po odpaleniu przez jakieś 60 s potem napiecie spadało do 12,1 V a jeżeli były włączone swiatła to około 12,7 - 13,1 V Ja również odłączyłem w/w wtyczkę i jeździłem jakieś dwa dni , po czym podłączyłem ją spowrotem i o dziwo napięcie ładowanie nie spada mi już do 12.1 V tylko trzyma się w zakresie 13.9 14.5 V ,czyżby się coś uszkodziło poprzez wypięcie tej wtyczki ? Przed odłączeniem wtyczki miałem następujące wartośći napięcia : 14,5 V po odpaleniu przez jakieś 60 s potem napiecie spadało do 12,1 V a jeżeli były włączone swiatła to około 12,7 - 13,1 V Dzisiaj po kolejnym odpaleniu ładowanie wróciło do normy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
agit11 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Witam Do normy czyli jakie jest napięcie? Ja cały czas jeżdżę z odpiętą wtyczką i napięcie cały czas jest w granicach 14,1-14,3 niekiedy po odpaleniu samochodu 14,6 ale po chwili spada do 14,3. Skończyły mi się problemy z niedoładowaniem akumulatora Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacek555 Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Witam Do normy czyli jakie jest napięcie? Ja cały czas jeżdżę z odpiętą wtyczką i napięcie cały czas jest w granicach 14,1-14,3 niekiedy po odpaleniu samochodu 14,6 ale po chwili spada do 14,3. Skończyły mi się problemy z niedoładowaniem akumulatora Pozdrawiam 14,5 V po odpaleniu potem spada do 12,1 , przy włączonych światłach około 13,1V i przy hamowaniu silnikiem wzrasta do 14,5 V - to jest ta "norma" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2017 Jeżdżę bez żadnych kombinacji z wtyczkami, itp. Dopóki aku jest niedoładowany (po dłuższym postoju), napięcie ładowania w czasie jazdy wynosi ok. 14,7 V, a w miarę "napełnienia" aku, spada do ok. 13,1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
m@rcin sz-n Opublikowano 4 Sierpnia 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2017 14,5 V po odpaleniu potem spada do 12,1 , przy włączonych światłach około 13,1V i przy hamowaniu silnikiem wzrasta do 14,5 V - to jest ta "norma" tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniujr Opublikowano 17 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2017 (edytowane) Sprawdzałem dzisiaj na tym ukrytym menu NC i miałem 14,4-14,5. Zima idzie, zobaczymy... nowy aku Varty zakupiony na początku roku. Wtyczki przy aku nie ruszałem. Edytowane 17 Września 2017 przez maniujr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MaG155 Opublikowano 29 Października 2019 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2019 Po odpięciu wtyczki od modułu pomiaru prądu akumulatora, mój QQ wyświetla błąd sytemu Start/Stop. U Was też to występuje? Mam auto z 2013r Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.