voyo Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Może od początku zacznę. 2 dni auto postało pod chmurką i nie chciało odpalić. W prawdzie akumulator roczny...ale ok zdarza się może jakaś lampka, wzmak od radia, w końcu jest zima. Wyjąłem wziałem do ładowania. Po ładowaniu całonocnym niestety praktycznie bez zmian! Rozrusznik kręci ale obraca silnikiem z niebywałym trudem, dosłownie 2 razy i amba. Zabrałem jeszcze na jedno ładowanie na noc i dziś jakimś cudem zapalił! Auto popracowało z 10min na postoju i ruszyłem nim w drogę...radość jednak nie trwała długo...za chwilę czujnik od temperatury powędrował na koniec skali! Bojąc się przegrzania silnika szybko zawróciłem do bazy. Dodam, że silnik chodził bez jakiś niepokojących akustycznie objawów, ciągnał budę też bez problemów. Po zatrzymaniu otworzyłem maskę i sprawdziłem czy nie ma wycieku płynu chłodzącego, ale w wyrównaczym wszystko było ok., dotknałem jeszcze wąż idący od chłodnicy do termostatu był zimny a za termostatem upał. Więc niby termostat...ale Bodek mi go wymieniał dosłownie 2 miesiące temu (wtedy nie dogrzewał mi się silnik)! Dodam jeszcze że próbowałem po chwili powtórnie odpalić auto...i kicha...znów strasznie mozolnie obrócił rozrusznik silnikiem i dałem sobie spokój. Boję się że to coś poważniejszego może być niż słaby akumulator i powtórnie termostat... Macie jakieś pomysły, sugestie? Auto z podpisu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 termostat jakiej firmy to raz do sprawdzenia aku i alternator przy czym ten pierwszy albo praktycznie już nie trzyma albo nie naładował się wcale opcje są 2 ,.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 2 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Termostat był założony CALORSTAT by Vernet, więc chyba nie najgorszy ? A akumulator mam jeszcze na gwarancji i muszę go dowieźć do sklepu z którego brałem...a to 80km od miejsca gdzie aktualnie jestem... :-( mobile mesage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 lepszy był by wahler i 2x droższy odpowiedz sobie sam .. jeśli jest taka sytuacja do sprawdzenia ładowanie i ważna kwestia słabo odpalił czy słabo kręcił ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 2 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Czytałem że Vernet jest też ok.Jak okaże sie ze to termostat to oddaje ten i na reklamacji Wahler wezmę jak radzisz. Nic to,jutro kolumbryne czeka dzień poważnej proby. Wyprawa 80km do mechanika i po nowy akumulator. I tu pytanie czy da radę taką odległość pokonać z zamkniętym termostatem ? Niska temperatura będzie napewno sprzymierzeńcem...ale czy to wystarczy? Wiem że trzeba ogrzewanie na maxa włączyć. Jakieś może jeszcze patenty znacie ? A jak bym bezpiecznik wyjął odpowiedzialny za termostat (tylko który to) ? Kiedyś widziałem gdzieś patent ze zworką...ale gdzie ją wstawić?... mobile mesage A co do odpalania, to fatalnie kręci..whip whip i zdycha...przerwa i znów 2 razy i tak za 4 tym bodajże silnik zaskoczył i raczej w miarę równo pracował mobile mesage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Przy tych temperaturach w czasie normalnej jazdy (bez upalania i korków) nie powinien się nawet otworzyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 2 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 (edytowane) Kurde uswiadomiles mi że to może nie być termostat tylko np. pompa wody ! Auto miałem włączone zaledwie 15minut a temp. na zewnątrz byla -3 a wskazówka mi poleciała błyskawicznie na czerwone pole. No i teraz pytanie czy z jesli to pompa wody a jesli tak to nie zatre silnika na trasie liczącej 80km? mobile mesage Edytowane 2 Stycznia 2017 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 80 Km bez chłodzenia to na pewno nie zatrzesz bo olej masz ale zagotujesz po 10 km albo mniej przy takich temperaturach na pewno się otwiera termostat nie siej herezji kolego ,. co do reszty sprawdz alternator jak się kręci ale ze ściągniętym paskiem do tego pompę wody też zobacz jak chodzi coś się mogło zatrzeć i będzie jedno na drugie zwalać objawy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nice-wawa Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 Jak słabo kręci sprawidził bym rozrusznik i przewody od aku do rozrusznika , przeczyść klemy . Co do wysokiej temperatury sprawdź czy jest płyn w chłodnicy . Na teromstacie zamkniętym spokojnie dojedziesz tylko wiatraki będą często chodziły . Ja miałem u siebie zamknięty termostat to spokojnie trzymał temperature w normie ale wiatraki często chodziły . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ulisses Opublikowano 3 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 3 Stycznia 2017 przy takich temperaturach na pewno się otwiera termostat nie siej herezji kolego ,. Tofu, napisałem kiedy się otworzy. Najprościej wyjąć wkład i sprawdzić czy będzie się znów grzał. Co do odpalania to przede wszystkim sprawdzić na innym aku, posprawdzać masy i tak jak pisał Nice, przewody rozrusznik - aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 4 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2017 Auto wylądowało w warsztacie..po 70km przejażdżce na holu w sniezyce. Bezcenne doznanie. Nie polecam. Natomiast w trakcie jazdy cały czas paliły mi się ikony akumulatora, oleju i Airbag.A najlepsze jest to że po wyjęciu kluczyka świeciły dalej ! Do reszty już mi chyba zglupial komp w aucie. Chyba że coś z tą stacyjka nie teges. A może to jakiś tryb awaryjny? mobile mesage Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 5 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2017 ale miałeś stacyjkę włączoną auto dopalone czy jak ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
voyo Opublikowano 8 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 (edytowane) Sytuacja wyjaśniona. Komputer nie miał masy. Kabel był zaśniedziały i praktycznie nie przewodził prądu. A do tego zdechł rozrusznik który poszedł do regeneracji, po której auto pali od pierwszego. Akumulator też dało się odratowac, został naładowany w zakładzie profesjonalnym prostownikiem i elegancko teraz chodzi. Właśnie zrobiłem 300 km i jest git. Także odetchnąłem z ulgą. Dziw bierze że 1 spieprzony kabel tak potrafi wpłynąć na o pracy całej jednostki. Plusem tej całej sytuacji jest fakt że w końcu miałem kiedy wymontować i założyć nowe odbłyśniki do ksenonów w lampach. Pięknie teraz dają. mobile mesage Edytowane 8 Stycznia 2017 przez voyo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Tofu Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 NO i pienie niestety w dużej mierze problemy wynikają z pierdół wiec warto dbać o nie ... jak Ci padną xenony to polecam firmę BOSMA robi dużo taniej nić Osram czy PH ,,, i robi wersje 6000 k świecąca naprawdę białym światłem no i dużo mniejsza szansa że trawisz na podróbkę .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.