Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Kierownica nie wraca do pozycji "0"


Dragasani
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Posiadam Nissana Note E11 1.4 z 2006r. Pojawił się u mnie problem z przednim zawieszeniem, którego nie umiem rozgryźć i może ktoś na forum mi doradzi, a mianowicie zaczęło mnie znosić w lewą  stronę, okazało się że mam do wymiany z przodu  stabilizatory, tulejki pionowe, sworznie  oraz łożysko na lewej kolumnie Mc Persona. Po wymianie tych elementów została zrobiona komputerowa zbieżność (dodatkowo miałem zapieczone  końcówki drążka kierowniczego) i teoretycznie wszystko miało być ok.

  

Pojawił się jednak inny objaw, który tak mi się wydaje, wcześniej nie występował, a mianowicie podczas skrętu w lewo kierownica nie chce wrócić do pozycji „0”, trzeba jej pomóc, natomiast w drugą stronę działa wszystko ok. Czuję też tak jakby kierownica  chciała sama cały czas ustawiać się w pozycji lekko skręconej w lewo o około 15 st.

Objaw ten jest także odczuwalny jak wjadę na jakąś nierówność  gdzie koło zostanie odciążone.

 

Przerzuciłem zimowe koła tył na przód oraz spróbowałem  na letnich z przodu ale efekt  był w dalszym ciągu odczuwalny.

Przy hamowaniu auta nie znosi w żadnym kierunku. Nie słyszę żadnych stuków  podczas skręcania.  Gdy trzymam kierownicę prosto auto jedzie prosto.

 

Jeżeli ktoś miał  podobne objawy i wie  gdzie może być przyczyna to proszę o informację.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Posiadam Nissana Note E11 1.4 z 2006r. Pojawił się u mnie problem z przednim zawieszeniem, którego nie umiem rozgryźć i może ktoś na forum mi doradzi, a mianowicie zaczęło mnie znosić w lewą stronę, okazało się że mam do wymiany z przodu stabilizatory, tulejki pionowe, sworznie oraz łożysko na lewej kolumnie Mc Persona. Po wymianie tych elementów została zrobiona komputerowa zbieżność (dodatkowo miałem zapieczone końcówki drążka kierowniczego) i teoretycznie wszystko miało być ok.

 

Pojawił się jednak inny objaw, który tak mi się wydaje, wcześniej nie występował, a mianowicie podczas skrętu w lewo kierownica nie chce wrócić do pozycji „0”, trzeba jej pomóc, natomiast w drugą stronę działa wszystko ok. Czuję też tak jakby kierownica chciała sama cały czas ustawiać się w pozycji lekko skręconej w lewo o około 15 st.

Objaw ten jest także odczuwalny jak wjadę na jakąś nierówność gdzie koło zostanie odciążone.

 

Przerzuciłem zimowe koła tył na przód oraz spróbowałem na letnich z przodu ale efekt był w dalszym ciągu odczuwalny.

Przy hamowaniu auta nie znosi w żadnym kierunku. Nie słyszę żadnych stuków podczas skręcania. Gdy trzymam kierownicę prosto auto jedzie prosto.

 

Jeżeli ktoś miał podobne objawy i wie gdzie może być przyczyna to proszę o informację.

 

Pozdrawiam.

A zbieżność jest ok?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność tak jak napisałem powyżej była ustawiana zaraz po wymianie elementów przedniego zawieszenia. Jak trzymam kierownicę prosto to jadę prosto. Jak ją puszcze to kierownica po jakimś czasie obraca się w lewo (ok. 15 stopni) i auto zaczyna skręcać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbieżność tak jak napisałem powyżej była ustawiana zaraz po wymianie elementów przedniego zawieszenia. Jak trzymam kierownicę prosto to jadę prosto. Jak ją puszcze to kierownica po jakimś czasie obraca się w lewo (ok. 15 stopni) i auto zaczyna skręcać.

Jeszcze raz zbieżność,w innym warsztacie.

Też tak miałem w Note.Nawet zaprosiłem perswazyjnie mechanika by się ze mną przejechał.Ale uparł się że jest wszystko dobrze,wizyta w innym warsztacie,rachunek na rękę i zwrot gotówki u partacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony już trochę lat mają (ok.7) bieżnik jest ok, choć przez jazdę gdy mnie auto ściągało, troszkę się przekosił.  Przekładałem jednak koła tył na przód i  wsadzałem również  na przód letnie opony na innych felgach (w lepszym stanie  niż zimówki) i problem z kierownicą dalej występował.

 

Tak jeszcze się zastanawiam czy wpływ na to nie ma fakt, że wymienione zostało tylko  łożysko McPersona z jednej strony. 

 

Pojadę i zrobię jeszcze raz zbieżność w innym miejscu. Wezmę może ze sobą wydruk  co dostałem przy wcześnejszej zbieżności tak dla porównania ze stanem faktycznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony już trochę lat mają (ok.7) bieżnik jest ok, choć przez jazdę gdy mnie auto ściągało, troszkę się przekosił.  Przekładałem jednak koła tył na przód i  wsadzałem również  na przód letnie opony na innych felgach (w lepszym stanie  niż zimówki) i problem z kierownicą dalej występował.

 

Tak jeszcze się zastanawiam czy wpływ na to nie ma fakt, że wymienione zostało tylko  łożysko McPersona z jednej strony. 

 

Pojadę i zrobię jeszcze raz zbieżność w innym miejscu. Wezmę może ze sobą wydruk  co dostałem przy wcześnejszej zbieżności tak dla porównania ze stanem faktycznym.

Ustawianie zbieżności na starych oponach mija się z celem,mogą ładnie wyglądać,ale nie oznacza to,że nie nadają się na przemiał.

Zbieżność w innym warsztacie tak,ale po założeniu nowych opon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Macphersony wymienia się z obu stron....może to w Twoim wypadku powodować złe ustawianie się czujnika skrętu.

2. Sam czujnik skrętu...daje sygnał do elektrycznego wspomagania.

 

 

Jak dla mnie pogorszyło się bo wstawiałeś nowe części tylko z jednej strony. Opony nie mają aż takiego wpływu na skręcanie kierownicy w jedną stronę. Mogą "znosić" przy większych prędkościach, mogą huczeć i trząść. Ale nie będą znosiły tak jak kolega opisał.

 

........................................................

Wysłane z Samsunga Galaxy S6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Macphersony wymienia się z obu stron....może to w Twoim wypadku powodować złe ustawianie się czujnika skrętu.

2. Sam czujnik skrętu...daje sygnał do elektrycznego wspomagania.

 

 

Jak dla mnie pogorszyło się bo wstawiałeś nowe części tylko z jednej strony. Opony nie mają aż takiego wpływu na skręcanie kierownicy w jedną stronę. Mogą "znosić" przy większych prędkościach, mogą huczeć i trząść. Ale nie będą znosiły tak jak kolega opisał.

 

........................................................

Wysłane z Samsunga Galaxy S6

Ale kolega zmieniał tylko łożysko,a to szczegół raczej nieistotny do zbieżności.

Kiedyś w starym aucie chciałem ustawić zbieżność,a serwis postawił warunek wymiany opon na nowe.

Też były 7-mio letnie i na oko całkiem dobre.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam do wymiany z przodu  stabilizatory, tulejki pionowe, sworznie  oraz łożysko na lewej kolumnie Mc Persona.

 

Nie tylko łożysko....wymieniał kilka elementów z jednej strony.

Miałem taki problem w Mercku W169 i tam zawinił czujnik skrętu. Samochód jak by nie jechał zawsze skręcał lekko w prawo. Czujnik skrętu obrał sobie taką pozycje jako 0.

 

 

 

........................................................

Wysłane z Samsunga Galaxy S6

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie tylko łożysko....wymieniał kilka elementów z jednej strony.

Miałem taki problem w Mercku W169 i tam zawinił czujnik skrętu. Samochód jak by nie jechał zawsze skręcał lekko w prawo. Czujnik skrętu obrał sobie taką pozycje jako 0.

 

 

 

........................................................

Wysłane z Samsunga Galaxy S6

Może to słuszny kierunek i pomoże.

U mnie w starym czujnika nie było,za to pomogła wymiana opon na nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli najlepsza droga to wymienić to łożysko,  zakupić nowe oponki i zrobić jeszcze raz zbieżność. W takim kierunku pójdę.

 

Jeszcze takie pytanie, na stacji diagnostycznej  podejrzewali także, że może być to usterka wspomagania i sugerowali by podpiąć auto pod komputer i  sprawdzić, ale wydaje mi się, że gdyby był problem z wspomaganiem to zapaliłaby mi się kontrolka na konsoli (wspomaganie u mnie działa generalnie lekko). Nie wiem czy jest tam  sterownik, który można zresetować by po zrobieniu zbieżności ustawić na nowo pozycję 0, czy coś takiego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Macphersony wymienia się z obu stron....może to w Twoim wypadku powodować złe ustawianie się czujnika skrętu.

 

 

Nie, nie ma takiej potrzeby. To plastikowe łożysko które odpowiada za obracanie kolumny podczas skręcania kół. Wymienia się wadliwe i tyle. Problem może być jedynie taki, że drugie też się kwalifikowało do wymiany a tego nie zrobiono. Teraz jedno chodzi lekko a drugie z oporem. I to może powodować problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie ma takiej potrzeby. To plastikowe łożysko które odpowiada za obracanie kolumny podczas skręcania kół. Wymienia się wadliwe i tyle. Problem może być jedynie taki, że drugie też się kwalifikowało do wymiany a tego nie zrobiono. Teraz jedno chodzi lekko a drugie z oporem. I to może powodować problemy.

I tutaj się mylisz....takie rzeczy wymienia się parami. Są to części zawieszenia które odpowiadaj za trakcje. Zakładane są w tym samym czasie i mają taki sam czas zużycia więc powinno się je wymieniać parami. Bo potem są takie niespodzianki. Osobiście mogę wymieniać stronami inne rzeczy ale nie w zawieszeniu, od którego zależy moje bezpieczeństwo i komfort.

 

 

........................................................

Wysłane z Samsunga Galaxy S6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj się mylisz...

otóż niekoniecznie - w ubiegłym roku zaczęło hałasować łożysko po lewej stronie na mc personie w note e11 brata - charakterystyczne dźwięki: pobrzękiwanie i trzeszczenie słyszalne dobrze podczas kręcenia kierownicą na postoju. Wymieniono tylko to lewe, bo prawe było w dobrym stanie. To zwykły kawałek plastiku. W aucie nie pojawiły się żadne opisane wyżej objawy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tutaj się mylisz....takie rzeczy wymienia się parami. Są to części zawieszenia które odpowiadaj za trakcje. Zakładane są w tym samym czasie i mają taki sam czas zużycia więc powinno się je wymieniać parami. Bo potem są takie niespodzianki. Osobiście mogę wymieniać stronami inne rzeczy ale nie w zawieszeniu, od którego zależy moje bezpieczeństwo i komfort.

 

Nie, nie mylę się. Łożysko mcphersona nie ma nic wspólnego z trakcją. Zakładając, że łożysko jest wadliwe i stawia opór większy niż powinno, to geometria zawieszenia w żadnym razie nie zmienia się. Ten element wymienia się jak jest uszkodzony a nie parami. Jak ktoś chce to jego sprawa. Miałem jedno łożysko wymieniane na gwarancji. Mam bardzo dobry kontakt ze swoim ASO - wręcz koleżeński. Przedyskutowałem to wtedy bardzo wnikliwie i wiem co piszę ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to plastik.....ale ulega spłaszczeniu, deformacja itd. Dla mnie to też element przedniego zawieszenie i wymiana parami nie jest aż taka kosztowna.

 

Uszkodzenie powoduje przestawienie konta pochylenia i wyprzedzenia osi zwrotnicy. A to może powodować problem z powrotem kół z zakrętu do jazdy na wprost (przy sprawnych kątach dzieje się to automatycznie).

 

 

 

........................................................

Wysłane z Samsunga Galaxy S6

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

oryginalne łożyska, mcpherson - przynajmiej w moim note 1,4 z 2009 r, miały inną budowę (i co za tym idzie wysokość) niż zamienniki kupione do wymiany (zamienniki "SNR" jakie kupowałem do nota pasują również do renault clio III). Oryginały , jakie miałem, to była straszna lipa! Wymianiłem z obu stron bo oryginały padły po 15 tys. km i trzeszczały przy skrętach - jedna strona wyraźnie, druga dopiero lekko zaczynała. Zastanawiam się jednak czy taka różnica w wysokości po obu stronach może dawać objaw opisywany przez Ciebie... i czy w Twoim note mogły być jeszcze te oryginalne łożyska przed wymianą? Sprawdziłbym jeszcze, czy poprawnie osadzono sprężynę w kielichu na amortyzatorze, tzn, czy koniec jej ostatniego zwoju dolega do ogranicznika w tym kielichu.... - tzn czy sprężyna nie jest obrócona w kielichu - łatwo sprawdzić.

Z tego co wiem, w notach, prócz zbieżności, nie ustawia się pozostałych parametrów zawieszenia, poza zbieżnością, pozostałe odchyłki od wartości fabrycznych można usunąć tylko przez wymianę wadliwej części.

 

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że to plastik.....ale ulega spłaszczeniu, deformacja itd. Dla mnie to też element przedniego zawieszenie i wymiana parami nie jest aż taka kosztowna.

 

Uszkodzenie powoduje przestawienie konta pochylenia i wyprzedzenia osi zwrotnicy. A to może powodować problem z powrotem kół z zakrętu do jazdy na wprost (przy sprawnych kątach dzieje się to automatycznie).

 

 

Zużyte łożysko macphersona powoduje tylko i wyłącznie nadmierne problemy ze skrętem typu opór, trzaski, "strzelanie" sprężyny. Nic innego nie powoduje. Zużycie nie powoduje zmiany geometrii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z głupoty byłem w ASO Nissana u nas i przy okazji kupiłem nowe wycieraczki szyby przedniej ale na temat......pytałem o te łożyska Macphersona i jest faktycznie problem !. U nas wymieniają obydwie strony bo co dostawa to inne wysokości !!!. Jednak tak jak pisał kolega wyżej. Widziałem jedne i drugie różnica w wysokości to aż 3-4 mm !! :thumbsdown:

Jeżeli z jednej strony jest łożysko takie jak mają w magazynie to wymieniają jedną stronę, jak inne to wymieniają obydwie bo są problemy w zawieszeniu !!. Więc nie mów że nic się nie dzieje jak łożysko jest nie teges.

Chciałem zrobić fotkę z różnicą jedne a drugie ale na to się nie zgodzili ;).

 

 

 

........................................................

Wysłane z Samsunga Galaxy S6

Edytowane przez M@reS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak z głupoty byłem w ASO Nissana u nas i przy okazji kupiłem nowe wycieraczki szyby przedniej ale na temat......pytałem o te łożyska Macphersona i jest faktycznie problem !. U nas wymieniają obydwie strony bo co dostawa to inne wysokości !!!. Jednak tak jak pisał kolega wyżej. Widziałem jedne i drugie różnica w wysokości to aż 3-4 mm !! :thumbsdown:

Jeżeli z jednej strony jest łożysko takie jak mają w magazynie to wymieniają jedną stronę, jak inne to wymieniają obydwie bo są problemy w zawieszeniu !!. Więc nie mów że nic się nie dzieje jak łożysko jest nie teges.

Chciałem zrobić fotkę z różnicą jedne a drugie ale na to się nie zgodzili ;).

 

Jak nowe diametralnie się różni od starego, to nie ma co się dziwić. Ale raczej chodzi tu o symetrię działania a nie geometrię zawieszenia. Łożyska te okazały się tak słabe, że faktycznie Nissan w pewnym momencie zmienił ten element na inny - wzmocniony. Potem się okazało, że znowu coś zmieniono. W ten sposób można się było załapać na sytuację, że w samochodzie jest łożysko starego typu a wymieniane "trzeciej generacji". W takich przypadkach możliwe, że było zalecenie wymiany parami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...
W dniu 3.01.2017 o 09:09, Dragasani napisał:

Witam,

Posiadam Nissana Note E11 1.4 z 2006r. Pojawił się u mnie problem z przednim zawieszeniem, którego nie umiem rozgryźć i może ktoś na forum mi doradzi, a mianowicie zaczęło mnie znosić w lewą  stronę, okazało się że mam do wymiany z przodu  stabilizatory, tulejki pionowe, sworznie  oraz łożysko na lewej kolumnie Mc Persona. Po wymianie tych elementów została zrobiona komputerowa zbieżność (dodatkowo miałem zapieczone  końcówki drążka kierowniczego) i teoretycznie wszystko miało być ok.

  

Pojawił się jednak inny objaw, który tak mi się wydaje, wcześniej nie występował, a mianowicie podczas skrętu w lewo kierownica nie chce wrócić do pozycji „0”, trzeba jej pomóc, natomiast w drugą stronę działa wszystko ok. Czuję też tak jakby kierownica  chciała sama cały czas ustawiać się w pozycji lekko skręconej w lewo o około 15 st.

Objaw ten jest także odczuwalny jak wjadę na jakąś nierówność  gdzie koło zostanie odciążone.

 

Przerzuciłem zimowe koła tył na przód oraz spróbowałem  na letnich z przodu ale efekt  był w dalszym ciągu odczuwalny.

Przy hamowaniu auta nie znosi w żadnym kierunku. Nie słyszę żadnych stuków  podczas skręcania.  Gdy trzymam kierownicę prosto auto jedzie prosto.

 

Jeżeli ktoś miał  podobne objawy i wie  gdzie może być przyczyna to proszę o informację.

 

Pozdrawiam.

Dzień dobry. Mam podobny problem w swoim qashqaiu. Co było przyczyną w Pana przypadku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 31.10.2024 o 21:36, Casteros napisał:

Dzień dobry. Mam podobny problem w swoim qashqaiu. Co było przyczyną w Pana przypadku?

Witam, czy uporales sie z qasqaiem? Kupilem auto z takim samym problemem ze nie wraca do jazdy na wprost. Prosze o jakas podpowiedz jak sobie z tym poradzic. Zbieznosc 2x ustawina

Edytowane przez laskens
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...