Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić X-traila... Rozważania na temat innych marek.


Gość Zboro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zapychający się DPF - nie u każdego postępuje to tak samo. Jedni mają problemy prawie od wyjazdu z salonu, a inni przejeżdżą prawie 200kkm bez problemów z filtrem.

Strider ,sam wiesz dobrze ,ze nt temat pisac mozma wiele i tu i nie tylko wielu to zrobiło.

W 90% decyduje o drożności filtra lub nie styl jazdy a przede wszystkim gdzie sie jeździ a nie olej jaki jest w silniku.

Podajesz ze 200 tys.km niektorzy przejeżdżają bez problemów z filtrem.To byłbym swoisty ewenement ,bo taki przebieg to nawet i wg producentów aut jest graniczny dla żywotności filtra w ogóle..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...

-W których modelach i od jakiego roku konkretnie jest dpf?

...

 

T32, T31 - wszystkie modele na ropę robione do UE mają montowany DPF. O ile pamiętam to T31 był montowany w Petersburgu i modele, które trafiały do Rosji mogły nie mieć DPF'u (tego nie wiem).

 

O T30 poczytaj tu (8-my post):

http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/94392-x-trail-czy-tak-powinno-by%C4%87/?view=findpost&p=973262

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy te filtry mozna samemu czyscic,bo gdzieś słyszałem że można karcherem i jest ok,czy tylko serwis.

Kolego, aby się z Ciebie nie śmiali (ja też nie jestem Alfa i Omegą) ale czasami warto korzystać chociaż z googla.  http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/dpf-czyli-filtr-czastek-stalych-same-problemy/s1fwt

DPF to jakby następny "tłumik" jak go wymyjesz karcherem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać da się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej podany przykład dotyczył czyszczenia filtra mokrego FAP .

w X-trailach montowany jest filtr suchy DPF.

W przypadku filtra mokrego FAP sam karcher moze dac rade ale już w przypadku  DPF (filtra suchego)to samo mycie karcherem moze byc nieskuteczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyżej podany przykład dotyczył czyszczenia filtra mokrego FAP .

w X-trailach montowany jest filtr suchy DPF.

W przypadku filtra mokrego FAP sam karcher moze dac rade ale już w przypadku  DPF (filtra suchego)to samo mycie karcherem moze byc nieskuteczne...

 

A co to za różnica przy myciu jaki jest typ filtra. Budowa filtra mokrego i suchego jest taka sama. Różnica jest tylko w sposobie dochodzenia do warunków wypalania. W mokrym filtrze wypalanie odbywa się za pomocą dodatkowego płynu (AdBlue), który obniża temperaturę spalania, a w suchym za pomocą dodatkowych dotrysków paliwa, które podnoszą temperaturę spalania. W obu przypadkach budowa filtra jest taka sama - wkładka ceramiczna pokryta związkami metali szlachetnych.

 

Tak naprawdę filtr w głównej mierze zapychany jest popiołami, których nie można spalić, a nie sadzami. Proces wypalania jak najbardziej powinien zachodzić od strony wlotu do filtra, czyli na wlocie podajemy wysoka temperaturę, a proces czyszczenia (wydmuchiwania/wypłukiwania) z popiołów od drugiej strony, bo cząstki popiołów weszły do filtra, ale nie mogą przejść przez otwory i je zatykają. Dlatego też przedmuchiwanie najskuteczniejsze jest gdy robione jest w przeciwnym kierunku niż naturalny ruch spalin.

 

Mycie samą wodą pod ciśnieniem dla filtra raczej nie jest szkodliwe. Każdy z nas kiedyś pobrudził się sadzą i wie, że jest ona tłusta i nie da się jej zmyć zimną wodą, wiec myjąc ręce używaliśmy do tego mydła. A na końcu i tak płukaliśmy je wodą. W przypadku filtrów powinien być użyty odpowiedni preparat, który rozpuszcza sadzę a jednocześnie jest neutralny dla metali szlachetnych na wkładzie ceramicznym. Ten preparat działa dokładnie tak jak płyny do czyszczenia kominków -  rozpuszcza sadzę. Co nie znaczy, że taki preparat zalecam.

 

Inna sprawą jest podejście producentów do serwisowania takich filtrów. Akurat w przypadku Citroena widać, że podeszli do tego po ludzku, czyli tak aby było to jak najmniej kosztowne dla końcowego użytkownika. Łatwy dostęp = tani serwis.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gkowal..

Widziałes kiedys jaki wyglada w sródku uzywany FAP(filtr mokry) a DPF(filtr suchy)??

DPF- zapychanie jego mozna bardziej nazwac zapiekaniem.Na sciankach filtra zapieka sie sadza i trzyma sie tak mocno jak zapieczony i długo nie czyszczony piekarnik.Dlatego jest wyczyszczenie samych karcherem jest praktycznie nie mozliwe -bez wcześniejszego potraktowania go agresywną chemią i wysoka temperaturą.

Natomiast to co sie osadza w filtrze mokrym -FAP da sie czesto usuwac własnie samym ,silnym strumieniem wody z  karchera -jak pokazany przyklad z cytryną.

Dlatego Z filtrami mokrymi FAP sami uzytkownicy maja mniej problemów -poza koniecznościa stosowania kosztownego płynu do filtra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno o wypalanie czy jest to jakoś sygnlizowane,że akurat zaczeło sie i lepiej nie gasić auta.

A to zalezy od modelu auta.

X-trail T30 I T31 ma kontrolke od DPF i kiedy ona zapali sie nie wolno gasic silnika do momentu kiedy kontrolka zgasnie sama.

Dobrze jest wtedy auto potrzymac na wyzszych obrotach aby była odpowiednio wysoka temp. ,ktora jest nie zbędna do wypalania filtra DPF.

W necie jest wiele wskazówek jak to powinno sie wykonywać w sposób prawidłowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten posiada DPF? http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-4x4-columbia-2006r-super-stan-ii-wlasciciel-salon-pl-ID6yenVf.html#ce3e556da5 

  Ogólnie to nie pasuje mi w nim, że ma znaczek columbia, a ma zmienione fotele. Ogólnie to czym się różni columbia poza fotelami i znaczkiem?

Obok niego jest też ten: http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-ID6ydXx5.html, nie wiem do którego jechać zobaczyć, bo niestety muszę liczyć na pociągi.

Edytowane przez Wkooshony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ten posiada DPF? http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-4x4-columbia-2006r-super-stan-ii-wlasciciel-salon-pl-ID6yenVf.html

Ogólnie to nie pasuje mi w nim, że ma znaczek columbia, a ma zmienione fotele. Ogólnie to czym się różni columbia poza fotelami i znaczkiem, bo się już gubię, każdy pisze że Columbia, a fotele podstawowe albo skórzane. Ogólnie czy ktoś mi by mógł wytłumaczyć różnice pomiędzy poszczególnymi wersjami, elegance, sport, columbia itd.?

Obok niego jest też ten: http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-ID6ydXx5.html, nie wiem do którego jechać zobaczyć, bo niestety muszę liczyć na pociągi. 

<piszę ponownie, bo poprzedni post mi ucina>

Edytowane przez Wkooshony
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Columbia bez problemu może być ze zwykłą tapicerką, może być też Columbia w najniższej specyfikacji ogólnej np comfort

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie co to jest "Columbia"? Znaczek na klapie czy co?

 

Tak Columbia jest to znaczek na klapie. W 2006 Nissan podpisał umowę marketingową z firmą ubraniową Columbia Sportswear. Do wszystkich samochodów była dodawana kurtka tej firmy. Wszystkie trzy podstawowe wersje wyposażeniowe z tego roku (Comfort, Sport, Elegance) i ich odmiany (Sport+) występowały ze znaczkiem Columbia i kurtką.

 

Więcej o tym można poczytać np tu:

http://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/wspolna-akcja-promocyjna/lt53r

http://www.prnewswire.com/news-releases/nissan--columbia-sportswear-join-forces-to-deliver-consumer-package-in-2006-55101822.html

 

Nissan-and-Columbia-clothing-at-Sai-Pass

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie z innej beczki.  jakimi kosztami trzeba się liczyć przy przebiegu rzędu 270000. Np patrząc na takie ogłoszenie.

 

 

http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-2-2dci-136km-navi-szyber-f-vat-4x4-ID6yehn9.html#3c8f13e90e

Za mało jest informacji w ogłoszeniu .

Czy byl serwisowany,czy ma udokumentowany ponad wszelka watpliwość przebieg ,czy był kupiony w Polsce-bo jak poza to ma dpf w tym roczniku.

To wszystko zalezy od wielu czynników ,bo jak mial wszystko robione na czas ,dbajacego o niego wlasciciela to przy przebiegu 270 tys.km moze byc w stanie idealnym a moze byc calkiem odwrotnie.

Tak po zdjeciach i przy tak skromnych informacjach nt tego auta nic pewnego stwierdzic sie nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale na pewno można spodziewać się hamulców tylnych i sprzęgła. Moim zdaniem też jeśli ktoś sprzedaje to przewidywał to wcześniej (na pewno bardziej przewidywał niż nie przewidywał) i drogie elementy nie będą wymienione czyli sprzęgło, turbo i wtryski. Często opony są słabe. Czyli minimum kilka tysi. Poza tym jest to handlarz. Więc kupił go tanio. Radio zamontowane niechlujnie ale to nie problem bo piździng i tak wyląduje w koszu. Auto ma CB niechlujnie założone (woda 100% ciekła do środka więc nie martw się nią po prawej w bagażniku).

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej podjedź i przekonaj się sam.

Wsiądziesz do auta, jazda próbna i potem opisz jakie wrażenia.

Dopiero wtedy można coś napisać.

Teraz to koledzy piszą co może być a nie musi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ale na pewno można spodziewać się hamulców tylnych i sprzęgła. Moim zdaniem też jeśli ktoś sprzedaje to przewidywał to wcześniej (na pewno bardziej przewidywał niż nie przewidywał) i drogie elementy nie będą wymienione czyli sprzęgło, turbo i wtryski. Często opony są słabe. Czyli minimum kilka tysi. Poza tym jest to handlarz. Więc kupił go tanio.

Oj nie strasz człowieka.

Moje wszystkie X-traile były kupowane uzywane i w zadnym ani nie robilem turba,ani wtryskow ,sprzegła czy dwumasy.Mam kontakt z osobami co kupiły ode mnie moje dwa T30 i pomimo ciagłej eksploatacji i paru latek  jakie  upłyneły od sprzedaży -rownież nic w autach z w/w rzeczy nie było robione.

Obecny T31 ,ktorego eksploatuje juz trzeci rok a kupiony był z przebiegiem ponad 200 tys.km -tez nic nie bylo robione poza typowymi naprawami,typu klocki,plyny,końcowki drązkow,gumy stabilizatora,płyny ,flitry ,itp.

Ważne aby dobrze auto sprawdzic ,bo wiekszośc typowych problemów na jakie skarza sie własciciele kupionych ,uzywanych aut to ,ze przebieg rzeczywisty jest dwukrotnie wiekszy niz podaje to sprzedawca.Wiec nie ma co sie dziwic ze jak auto naprawdę ma prawdziwy przebieg rzędu 400-500tys.km to już przychodzi  czas na wymiane wielu kosztownych elementow.

Ja kazde auto jakie kupuje bardzo dokladnie sprawdzam na wszystkie mozliwe sposoby.

Moj obecny T31 był non stop serwisowany w ASO,jeden wlasciciel ,w tym salonie kupiony i w tym samym salonie zostawiony do sprzedania .Tydzień przed wystawieniem do sprzedania mial ostatni przeglad w ASO oraz rejestracyjny i zostały w nim załozone nowe opony zimowe na kolach alu a w bagazniku dostałem drugi komplet orginalnych alusow bez opon.

A poprzedni wlasciciel kupil tez w tym salonie kolejnego,nowego Nissana.

Edytowane przez piotrek3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to od kogo kupuje. Za moim płotem jest od 10 lat wiejski komis. Można powiedzieć, że z punktu widzenia merytorycznego i eksperymentalnego jestem jego współwłaścicielem :]

Także hamulce tył o będzie 100% i do tego te drogie sprawy to będzie też 100%. Zatem jakby nie liczyć 100% :] To jest tania sprawa jak zejdzie kilka tysięcy po zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...