Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Chcesz kupić X-traila... Rozważania na temat innych marek.


Gość Zboro
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mialem benzyny choc rozwazalem taki zakup. W koncu kupilem 2.2dCi. Ale powiem swoje co mysle o benzynie. Spalanie spore, dynamika slaba (po 140KM mozna by sie spodziewac wiecej. Co do awaryjnosci niech napisza Ci co maja, ale wydaje mi sie ze co najmniej o polowe mniejsza niz diesel (czyli w zasadzie bezobslugowe). Pod warunkiem ze nie zainstalujesz gazu. Wtedy na dwoje babka wrozyla. Komfort jazdy dobry. Moze nie taki jak w osobowce, ale pozycja za kierownica bardzo dobra, widocznosc na wszystkie strony super. gdyby to auto mialo dynamiczniejszy silnik benzynowy, z pewnoscia kupilbym jako nastepny. Ale jesli komus to nie przeszkadza, to zakup na pewno warty przemyslenia. Wg mnie z trojki RAV 4, hrv (to juz padaczka), X to nissan jest najlepszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisy silnikowe na forum to 90% dizla. Gaz wiadomo. Jeśli piszemy o dynamice 0-100 to benzyna rządzi. Spalanie 1-2 L wyższe od dizla. Przy zakupie za tanie pieniądze dolicz rozrząd za 1500 (łańcuch+otoczenie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.


 


Ja się również podepnę. Otóż poszukuje auta do 20 tysięcy. Chodzi o auto miejskie, ale by pokonało leśną drogę. Nie chodzi mi o zabawy w błocie czy offroad. Chodzi o normalną jazdę po mieście, dłuższe wypady po 500 km oraz przejeżdżanie po leśnych drogach gdzie są wertepy oraz jamy po traktorach no i standardowe błoto. Jako, że mieszkam na wiosce wybór padł na suva lub crossovera . Myślałem nad Toyota rav 4 2 generacja, honda hrv 1.6 125km, nissan xtrail. Niestety honda hrv jest ciężką maszyną do zdobycia jeżeli chodzi o 5 drzwiową i 125km, toyotą jeździłem, taka sobie, ale czytałem , ze awaryjna.. I został x trail, troche te zegary mnie zniechęcają, ale wygląd to wygląd.. Chciałbym sie dowiedzieć jak sprawuje sie takie auto w silniku 2.0 benzyna, jest ich w chu.... Szukam auta do 20 tysięcy. Proszę o opinie nissana, na co zwrócić uwagę, jakie koszty utrzymania, co się sypie często, czy drogie części ?


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak... benzyna, spalanie mi ok 10l, przy buciuku może trochę więcej..., w każdym bądź razie starcza na + - 600km zbiornik...
Co do ceny benzyny 2.0 czystej  to myślę że jak kupić to coś powyżej 15000tyś i powinno wszystko śmigać, rozrząd tam na łańcuchu, wymienić pasek od strony koła pasowego, pompy wspomagania, pompy wody, sprężarki bo to na jednym pasku i cieszyć się jazdą...
Nie używać napędu 4x4 lock na czystym asfalcie gdyż to samo mówi za siebie że nie ma sensu...szkoda podzespołów...na śniegu, błocie jak najbardziej
Co do awaryjności, po zakupie wymieniłem dokładnie po 7tyś przebiegu prawe łożysko kompletne z piastą, oraz gumowe osłony półosi/przegubów przód
Co zegarów... to czuję kolego, że nie siedziałeś w trailu... zegary masz usytułowane na środku deski pod kątem co sprawia, że idealnie wpisują się z widzialnością w kąt oka... Dla mnie to bardzo fajne rozwiązanie...coś nowego...innego jak we wszystkich osobówkach
Nie pal się na x z ceną 10-12 tyś bo tam możesz mieć do wymiany podzespoły zawieszenia, no ale to w każdym aucie się zużywa...
X TRAILÓW 2.0 benzyna czysta jest aż tak dużo...? Tak... ale diesli... benzyn zauważ, że nie ma tak dużo... więc jak decydujesz się na benzynę to przedstawiaj kolego fakty...a benzyn wcale tak dużo nie jest gdyż są praktycznie bezawaryjne...
Jeżeli chodzi o jazdę po drogach polnych, koleinach po ciągnikach...błocie...zaspach...
Mieszkam na wsi... lubię czasem pojeździć po dróżkach bocznych, rzadko załączam napęd przyznam szczerze no chyba, że widzę głębsze koleiny to napęd plus spory prześwit sprawiają, że auto na prawdę świetnie sobie radzi z wyjściem z opresji... ;)  Tylko jak kupisz już to pamiętaj, opony letnie jak i zimowe mają być dedykowane do auta z napędem 4x4 gdzie sztuka kosztuje 500-700zł... ale warto.
Odnośnie silnika...bardzo cicho pracuje...osobiście znajomi siedząc w aucie zastanawiali się czy mam je odpalone, czy nie... :) To duża a nawet bardzo duża zaleta dla mnie... Auto jest bardzo komfortowe, widoczność super! Nie kupuj zagazowanego bo Bóg jeden wie... jak tam wyglądają gniazda zaworowe i w jakiej kondycji jest silnik...o ile ma kondycję jeszcze :)  Kupując przede wszystkim otwórz maskę... sprawdź czy silnik zimny... możesz sprawdzić olej...płyny, wszystko praktycznie widoczne na miejscu...wsiądź...zapal... silnik ma cicho pracować i równo... jeżeli jest zimny może trzymać ok 1000obr to normalne...te silniki szybko łapią temp, duży plus, w zimne dni szybko ciepło...sprawdź czy wszystkie szyby się otwierają, zamykają, z tyłu raczej będzie blokada rodzicielska w zamku i w szybach... co więcej... podjedź na jakąś trawkę...załącz 4x4 LOCK jedyneczka i depnij trochę jak silnik rozgrzany... najlepiej żeby ktoś stał za autem i dodatkowo spojrzał czy wszystkie koła ciągną jednakowo... sprawdź również klimę,,,włącz nawiew i wciśnij AC... będzie słychać psztyknięcie załączającej się sprężarki... temp do 18 stopni i niech dmucha... jest możliwość położenia się pod przodkiem...zrób to, sprawdź czy nie wgnieciona miska, nie ma wycieków, mostu suche, nic nie pokojącego nie wydaje dźwięków...czy miska nie wgnieciona...czy nie ma pęknięć...skręć kierownicą na maxa w prawo i spójrz na koło pasowe, czy nie ma wycieków oleju, jeżeli jest to do wymiany uszczelniacz na kole pasowym/wale cena ok 10zł uszczelniacza... poza tym pisałem o łożysku z piastą, nowa piasta i łożysko to ok 250zł mnie wyniosło...części tylko z inter cars... nie żałuj na części jak coś chcesz wymienić gdyż dasz 20zł więcej a będzie wszystko dłużej pracować... W tym aucie przez 7tysi nie posypało mi się nic... dobra japońska produkcja jak większość japończyków... lejesz benzynę i jeździsz... :)
Z auta jestem bardzo zadowolony, sprowadzone z niemiec od 1 właściciela, i ja jestem 1 właścicielem w polsce... wszystkie faktury, naprawy, przeglądy, serwisy z niemieckich serwisów, książka serwisowa również z przebiegiem, wymianą, datami, pieczątkami, podpisami. Nie patrz na to że łooo... pali 10l... dużo... to jest 1.5 tonowe auto z 2 litrowym motorem i 140km... dodatkowo 4x4 więc jak dla mnie spalanie jest bardzo dobre. Dostosuj się do tego, a myślę że kupisz auto godne i będziesz się nim długo cieszył :)

Edytowane przez TomekX-TRAIL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, a ile jeździsz autem po mieście ? jakie spalanie w mieście ? jak się auto sprawuje w mieście jak i na dłuższych asfaltowych trasach 

? . Osobiście duzo podróżuje autem pokonując nawet do 500km. Czytałem to w x trailerach bolączką są piasty i łożyska jak i elektryka.  Spalanie jak spalanie, do rosji mam nie daleko po tanią benzynę, ale trochę koszt opon przeraża. Niektórzy przez 3 lata nie wymieniają części, mowa o wszystkich autah i dobrych autach Nie wymieniają bo nic sie nie psuje, a takie klocki czy inne rzeczy są rzeczami eksploatacyjnymi.. to rozumiem. Napisałeś, że po 7 tyś km coś Ci sie zepsuło, co to było ? Kosztowne ? U nas ziomek ma x trailera ale w dieslu 2.2... mówił, że większych problemów nie miał . Raz samochód nie miał masy i też że robił już blacharke auta - słabe blachy niby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miasto to czasem kraków, kielce, katowice... ale nie lukałem ile łyka bo to tylko wypady na większe zakupy, kino itp...
Z elektryką nie mam najmniejszego problemu, jak tylko masa czysta, nie zasyfiona to nie ma prawa być problemu bo i z czym przy tak prostym silniku...?
Opony jak opony... cena jak cena... albo bezpieczeństwo albo piechotka Kolego... a bezpieczeństwo jest najważniejsze...
Jak masz blisko do granicy to tym lepiej dla Ciebie...kupisz wahe taniej i latasz... Właśnie napisałeś...lata nie wymieniają części...ale jak coś klęknie...pociągnie jedno za drugim to już robią się ładne koszty a diesle to lubią robić w każdej marce auta...
Tak, po 7 tyś od zakupu miałem luz na łożysku więc wymieniłem całą piastę plus osłony gumowe przegubów, była jedna prawa pęknięta...ale wymieniłem wszystkie... teraz tylko mam do kupienia emulator kątowy sondy lambda za 30zł i po wszystkim, pali na dotyk i jeździ się aż miło
Na dłuższych trasach, ostatnio 700km w dzień z bratem jechałem do warszawy a potem pod dęblin po belkę do jego fiesty mk6 ST i bardzo przyjemnie się jechało...wygodnie przede wszystkim i przestronnie.
Problem z instalacją? :)
Nie u mnieeee :)
Zamontowałem konkretny laser jak to koledzy tutaj ocenili i z elektryką nie mam żadnych problemów... jak wiesz co robisz to zrobisz to dobrze, dodaję foto... obciążenie 20A


 

post-94505-0-83881100-1454960589_thumb.jpg

Edytowane przez TomekX-TRAIL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ROzumiem. Miałem na mysli to, że potrzebuje auta dobrego, a nie auta, które bedę musiał co jakiś czas stawiać na warsztat albo w trasie mi się zepsuje. Co prawda nie miałem takiego drogiego auta i to jest mój 1 zakup, ale wiem, że niektórzy robią po xx tyś bez żadnych awarii samochodu i tego bym chciał od nawet nissana. CO trzeba wymienić to trzeba o wiadomo, opony, klocki czy żarówki, chodzi abrdziej mi o silnik i całą zawieche. Słyszałem, że drogie są części zawieszenia ? Nie wiem czy w aso czy ogólnie, że coś chodzi po 500zł w przednim zawieszeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... auta dobrego... a co rozumiesz pod tym pojęciem? Przecież każde auto może klęknąć wcześniej czy później... Zawieszenie drogie... hmm... w passacie również drogie... w mondeo mk3 też... w skodach również bo na bazie ww... więc kolego z takim podejściem ciężko Ci będzie kupić auto...tak coś czuję... skoro Ty chcesz kupić auto do 20 patyków, to miej na zatankowanie go i wymianę podzespołów eksploatacyjnych niezbędnych do bezpiecznej jazdy... możesz kupić np wahacz za 150zł a możesz kupić za 300zł... ja wybieram za 300zł ze względu na jakoś materiału, firmę, gwarancję, bezpieczeństwo... jest mnóstwo sklepów internetowych z częściami... posiedź, pośledź, będziesz miał rozeznanie co ile kosztuje... w nissanie coś będzie kosztować 300zł a w innym 100zł... ale jest wiele odwrotnych sytuacji, gdzie w nissanie dasz za pierdółkę kilkadziesiąt złotych... a w innym modelu, marce auta kilkaset złotych bo jedna usterka pociągnie drugą... trzeba wiedzieć czego się chce... internet masz, śledź ceny do których masz jakieś wątpliwości że akurat to Ci padnie czy to... będziesz miał jasną sytuację... to nie auta z salony które dopiero wyjechały że zrobisz załóżmy 100 tyś i dopiero coś wymienisz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zawiechy to nie jest tanio. Dobry wahacz (zamiennik) zaczyna się od 400 zeta i nie kupój w necie, bo możesz trafić na badziew. W wahaczach siadają sworznie, lecz nie są wymienialne. Trzeba zmieniać cały wahacz. Ja robiłem ostatnio zawiechę na wahaczach Yamato. Cena za szt. 450 zł w znajomym sklepie + łączniki stabilizatora i końcówki drążków. Razem 1180 + 190 za robociznę ze zbieżnością. W innych markach jest podobnie, więc cenowo nie odbiega od innych.

Od kupna Xsa (zrobiłem ok 50 tysi) to drugi wydatek. Pierwszy to wspawanie rdzenia w intercoolerze za ok 800. Olejów, opon i klocków nie liczę, bo to w każdym aucie jest podobnie.

Wszystko zależy na co trafisz. Sprawny X daje wiele radości z jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kreciuu - jest jedno auto o którym piszesz, które daje gwarancje ze nie będzie kosztowało za dożo przy eksploatacji - auto służbowe:)  Niestety nie każdemu jest to dane ( ze mną włącznie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich w paskudny poniedziałkowy ranek.

Jestem tu pierwszy raz. Cały weekend poświęciłam na czytanie forum. Wydaje się, że już coś kumam. Ponieważ potrzebuję maszynę do ciągnięcia przyczepy (angielska przyczepa do koni przerobiona na gastro) wybór padł na X-Traila T30 Diesel. Dlatego bardzo nisko się kłaniam i proszę o opinię względem tych trzech ofert.

http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-full-opcja-czarne-skory-navi-panorama-zarejestrowany-prywatnie-ID6yeLfx.html

 

http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-nissan-x-trail-2-2-dci-columbus-4-x-4-ID6yhlGF.html

 

http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-nissan-x-trail-2-2dci-136-km-relingi-panorama-dach-os-pryw-ID6ygrXF.html

 

Z góry dziękuję za cenne informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JEśli auto ma być do celów zawodowych i będzie więcej jednak stało (takie sobie przyjąłem założenie) to nie bierz dizla na Boga. O Anka jesteś z Bydy. Ten niebieski wart jest obejrzenia bo blisko.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie! Z tym staniem przez większość czasu to tak nie do końca. Jednak na imprezy i festiwale trzeba dojechać. A i zimą planujemy na południe jechać(przezimować ;) ), też z przyczepą.

Ten niebieski najbliżej tylko, że najgorzej wygląda, no i ten kolor :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolor wg mnie nie jest fabryczny. Ale już on był tu opisywany i nie znalazł zainteresowania kupującego. Ile km będzie robił rocznie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To śmiało możesz szukać diesla. 35 rocznie to nie mało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To masa km, na ile lat przewidujesz użytkowanie? Będzie trochę kosztów i diagnostyki


no i jakie osiedle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam Wszystkich użytkowników NKP. To mój pierwszy post, nie znalazłem działu powitanie, więc zacznę tutaj. Mam na imię Bartek, zawodowo zajmuję się rehabilitacją medyczną -neurolologiczną i pourazową, oraz w ramach resetu-200 ha lasów i terenów zalewowych należących do Przyjaciela-leśnika po TL Warcino jak i ja zresztą. Do tego dojazdy na ryby. Od 3 lat jeżdżę audi a6 jak w moim opisie, jednak czas na zmianę. Potrzebuję wyżej siedzieć i większego prześwitu. Auto będę wymieniaĺ w lipcu-chyba że nadarzy się coś ekstra. Rozglądam się za xtrail I 2.0 . Ważny tempomat, klima i dach.I nie czarny ani czerwony. Ofert wielu nie ma. Ponieważ jest jescze sporo czasu, pytam Forumowiczów- czy ktoś niebawem nie zamierza sprzedawać auta wartego grzechu...handlarzom nie ufam. Ostatecznie pojadè szukać odobiście do Niemiec. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tempomatem będzie słabo w Benzynce. Klimę ma każdy. Dach ma każdy. Dużo benzyn jest czarna. Najlepiej samemu Holandia, Belgia, Niemcy. Chyba, że chodzi Ci o t31 ale tych jest tylko 3 w PL

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holandia i Belgia-może taniej, ale czy lepiej serwisowane? Za to jak pojadę to dopuszczam lekko pukniętego blacharsko. Szukam t30, zamknąć się chcę w 20tys.

Poproszè Kolegów o konstruktywną krytykę : http://otomoto.pl/oferta/nissan-x-trail-4x4-klimatronikskorasuper-stan-ID6yeZuh.html.

Przywieziony z Niemiec przez Właściciela, książka nie do końca. Zamierzam pojechać i obejrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poproś o Vin, dokładną datę pierwszej rejestracji i od kiedy jest w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie ma nic o przebiegu :( a powinno być!!!

Reszta się zgadza- zarejestrowany, badania techniczne aktualne, ważna polisa i pierwszy właściciel w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...