neo6364 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Tak jak w temacie, w nocy było około -20 stopni. Rano jak odpaliłem auto po chwili zorientowałem się iż spora cześć mojego oleju silnikowego zamiast w silniku jest na drodze. Z wstępnych szybkich oględzin wynika ze pościło albo na filtrze albo na tym przewodzie pod nim. Olej jakim go zalewam to Mobil 1 10w30 wymieniony w lato. Pytanie czy ktoś się już z takim czymś kiedyś spotkał?? I czy uznać iż z powodu niskiej temperatury olej był dosyć gesty, a uszczelka na filtrze była wadliwa i nie wytrzymała ciśnienia bądź szukać innej przyczyny tego zdarzenia?? Pozdrawiam w nowym roku Miło się zaczyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Tak, to przez za duze cisnienie. Czemu jezdzisz na takim syfie jak 10w30? Zmien na 5w30, 5w40 a na zime teraz najlepiej 0w40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neo6364 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Sorki co do oleju to mój mały błąd, mam Mobil 1 5w40 (kiedyś zmieniłem z 5w30) Edytowane 7 Stycznia 2017 przez neo6364 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 A filtr oleju dobrze dokrecony jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 10w40 to nie syf. Nadaje się na zimę i lato. Nie nadaje się raczej do mocno obciążonych silników. Kiedyś jeździło się na 15w40 lub 20w40 i było ok. Najlepiej wlać to, co zaleca producent lub ±5. Wlanie drogiego 0w40 i wylanie go na wiosnę to chyba niepotrzebny luksus. Bo na lato tłusta woda się nie nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Chyba nie masz pojecia o czym piszesz. 10w40 i 0w40 maja taka sama lepkość w wysokich temperaturach z tym ze 0w40 to pozadny syntetyk a 10w40 badziewny pól syntetyk. 0w40 będzie sie zachowywal w lato lepiej niż 10w40. Kiedys byly inne silniki Edytowane 7 Stycznia 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArtekR Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Tak - taka sama ale w jakiej temperaturze? 80C? Przy rozruchu na zimno w lato 0w praktycznie nie smaruje (brak filmu olejowego na cylindrach) w zimie stawia mniejszy opór i ułatwia rozruch. To wszystko. Może oprócz reklam w tv spróbuj zdobyć trochę wiedzy gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) Chyba nie masz pojecia o czym piszesz. 10w40 i 0w40 maja taka sama lepkość w wysokich temperaturach z tym ze 0w40 to pozadny syntetyk a 10w40 badziewny pól syntetyk. 0w40 będzie sie zachowywal w lato lepiej niż 10w40. Kiedys byly inne silniki sorry ale to ty nie masz pojęcia, bo 10w nie oznacza półsyntetyków , 5w syntetyków a 15w mineralnych, to klasyfikacja lepkości sae a nie klasyfikacja jakości olejów. ogólnie myślenie ,że 5w30 to woda i lanie jej do silnika to grzech też nie jest do końca prawdą , bo film olejowy w tych olejach jest bardzo mocny. a tu przykład syntetyka 10w30 W przypadku olejów syntetycznych z bazami grupy IV i V występują oleje zarówno 0W20, jak i 25W50, tak samo w przypadku olejów mineralnych występują w zakresie lepkości takim samym jak syntetyczny. Potoczne odczytywanie olejów np. 5W40 jako syntetyczny, 20W50 jako mineralny jest błędem, gdyż lepkość nie mówi nic o jakości oleju i informacji z jakiej grupy pochodzi. nissan oem: Use: normal - OEM recommendation Below 15 API: SL SAE 5W-30 Above -20 API:SL SAE 5W-40 Above -20 API: SL SAE 10W-30 Above -20 API: SL SAE 10W-40 Above -20 API: SL SAE 15W-40 Below 15 ILSAC GF-2 SAE 5W-30 Above -20 ILSAC GF-2 SAE 5W-40 Above -20 ILSAC GF-2 SAE 10W-30 Above -20 ILSAC GF-2 SAE 10W-40 Above -20 ILSAC GF-2 SAE 15W-40 Edytowane 7 Stycznia 2017 przez hot_rider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dieselLPG Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 Tez nad ranem odpalalem w tej temp. Tylko mi prawdopodobnie zj***l sie czujnik cisnienia oleju, bo teraz nawet po dobie stania w garazu pokazuje kosmicznie cisnienie a wszystko jest ok ;p Jak tu nie kochac tej 350Zkarbonki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 7 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2017 (edytowane) A czy ja powiedzialem ze 10w oznacza polsyntetyk? No walsnie nie. Poprostu wiekszosc 10w40 to polsyntetyki. Przy rozruchu w lato na zimno 0w praktycznie nie smaruje. No w zyciu wiekszych bzdur nie slyszalem. Czyli w zime jak olej osiaga te 20 stopni to nagle przestaje smarowac? No niezle Bardzo dobrze wiem co to sa grupy olejowe i czym sie charakteryzuja. Wez kiedys w palce 10w40 i 0w40 i potem mów ktory to tłusta woda. Potem w lato porownaj 0w40 z 10w40, ktory bedzie kapal z bagnetu a ktory nie. Edytowane 7 Stycznia 2017 przez xpl1337 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 tu kolego niżej powiedziałeś że to pół syntetyk 0w40 to pozadny syntetyk a 10w40 badziewny pól syntetyk. 5W30 mineral , jeszcze raz MINERAL tym jest zalana w fabryce nowa zetka, pathfinder, murano, maxima, cała rodzina V6, zdziwiony ? większość tych aut zostaje przy mineralnym 5W30 zmienianym co 3500-5000 mil. i przelatują bez problemu do zjedzenia budy przez rdze... powyżej 200tyś mil. a 10W40 to nie musi byc badziewny olej. racje ma kolega hot_rider w olejach typu 5W30 nawet mineralnych film olejowy jest mocny bo jest grubszy, co też jest zaletą prawda panowie jest taka, jak ktoś jeździ normalnie i serwisuje to na 5W30 dolata do 300-400tyś km, nawet na mineralu, jak ktoś pałuje to na 10W50 nie dolata często to 100tyś km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek1111 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 prawda jest taka że 5w30 sie nie nadaje do silnika 350z wogóle sie nie nadaje do silnika VQ35 DE dyskusja już była z tysiąc razy na temat oleju do autora tematu jak zapaliłeś auto nagżałeś troche silnik czy odrazu palnik pamiętać trzeba że olej sie bardzo długo grzeje a przy takich temperaturach pewnie ze 20km i będzie jeszcze zimny, ja mam termometr oleju w nysce i przy temperaturach żędu +10c trzeba przejechac ok 10km żeby sie nagżał do ok 90c koledze od uszkodzonego czujnika podpowiem ci że nowy kosztuje 600zl w nissanie a w chinolach 90zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 5w30 mineral jest zalewany na dotarcie, i gwarantuje ci ze to mie jest zwykly mineral. A to ze ktos potem zalewa olej z kosiarki do sportowego auta to jego sprawa, i nie uwierzę ze jest to większość tylko sa to jednostkowe przypadki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kazik_R52 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 nie ma kolego czegoś takiego jak dotarcie przez użytkownika, bywałem w fabryce silników w racji zawodu (inżynier, mechanik, itd..) silniki bez osprzętu są podłączane do lini olejowej, paliwowej, chłodzenia, komputera .... olej tam najgorszy siet, filtrowany, setki razy przepływający przez silniki. Tak są docieranie silniki. Potem jest zalewany podstawowy olej jako startowy dla użytkownika i ma to zalety nie będę się rozpisywał jakie... prawda jest taka że 5w30 sie nie nadaje do silnika 350z wogóle sie nie nadaje do silnika VQ35 DE dyskusja już była z tysiąc razy na temat oleju 5W30 i to mineral nadaje się w 100% dla VQ35DE, o tym świadczą już miliony bezproblemowo jezdzących aut na tym oleju (99% USA do 5W30 z tego 90% to mineral 5W30) nie neguje też potrzeby zalewania dużo lepszych olej do Z-tki ze względu na agresywny styl jazdy, ostro jeździcie, wymagania olejowe są większe stąd lepsze oleje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 Dotarcie silnika na hamowni to 5-10h i ty mi teraz probujesz wmowic ze dziesiatki jak nie wiecej silnikow dziennie sa w ten sposob docierane? Nastepny dowod na obalenie twoich dziwnych teori, to to, ze wystarczy sobie spuscic olej z nowego samochodu i zobaczyc ile jest opilkow na korku magnetycznym czy w filtrze oleju, ktore wziely sie wlasnie z docierania, bo przeciez krasnoludki ich tam nie wrzucily. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 8 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2017 nie ma kolego czegoś takiego jak dotarcie przez użytkownika, x2...czasy kiedy użytkownik docierał silnik już dawno minęły Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
neo6364 Opublikowano 9 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2017 Od razu po odpaleniu silnika się to stało do autora tematu jak zapaliłeś auto nagżałeś troche silnik czy odrazu palnik pamiętać trzeba że olej sie bardzo długo grzeje a przy takich temperaturach pewnie ze 20km i będzie jeszcze zimny, ja mam termometr oleju w nysce i przy temperaturach żędu +10c trzeba przejechac ok 10km żeby sie nagżał do ok 90c koledze od uszkodzonego czujnika podpowiem ci że nowy kosztuje 600zl w nissanie a w chinolach 90zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Jakby to był HR to norma, albo wywali oring w filtrze oleju albo rozsadzi magistrale olejową w tylnym deklu... Generalnie w takie mrozy to silnik trzeba odpalić i niech na wolnych obrotach się rozgrzeje by nie generować zbyt dużego ciśnienia oleju, taki rozgrzany w pełni silnik będzie miał ok 30-35psi ciśnienie oleju na wolnych. Jak spadnie ono do 45-50 to można się już przemieszczać ale nie kręcąc pod czerwone pole ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szachi Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 (edytowane) no i przede wszystkim nauczka że olej 10wXX się nie nadaje na PL warunki i takie temperatury, w cieplejszych klimatach można takie stosować, u nas 5wXXkolejna sprawa że olej XXw30 nie nadaję się do Zetki, chyba że ktoś nigdy jej nie kręci wyżej, minimum to XXw40 a najlepiej XXw50 (i koniecznie jak auto jest upalane raz na jakiś czas), zatem idealnie do Zetki będzie 5w50 jeśli chcemy zapewnić dłuższe zdrowie silnika. (olej XXw30 przy dużym i dłuższym obciążeniu silnika nie będzie smarował go prawidłowo więc po co takie coś zalewać w ogóle?)10w30 to do Micry się nadaje i to takiej która jest garażowana Edytowane 11 Stycznia 2017 przez Szachi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hot_rider Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Ale kolega ma 5w, w nastepnym poscie sie poprawił Tapniete przez p8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Takie gadanie ze 5w30 sie nie nadaje w ogole tez jest bez sensu. To jak olej utrzymuje film olejowy, zalezy w duzej czesci od tego z jakies bazy jest wykonany. Przeciez sa tez oleje racingowe 5w30, 0w20 a nawet 0w16. A ze wiekszosc 5w30 to eko smiecie wykastrowane z dodatkow i kolo syntetyka to to nawet nie stalo, to juz inna sprawa. Co do olejow 10w, to ja do swojej starej bejcy zalalem najtansze 10w60 specola, chyba tez najgestszy olej jaki w zyciu widzialem, a przy -15 szklanki przestawaly klepac juz po ok 4-5s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo0711 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Witam wszystkich .Jestem od niedawna (szczęśliwym ) użytkownikiem Notka 1,4 benzyna rok 2008 i mam problem ,który wystąpił właśnie w czasie mrozów .chodzi o to że z dnia na dzień po odpaleniu zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju .Minęło 10 dni od zakupu a tu tak akcja .Jestem zielony ponieważ nawet nie zdążyłem wymienić oleju ,filtra a diagnosta po podłączeniu do komputera stwierdził wadliwą pracę pompy oleju. Obdzwoniłem sporo sklepów i nikt nie jest w stanie nawet w serwisie takiej pompy znaleść ,podobno problem z nr katalogowym.podkreślam że w czasie jazdy kontrolka nie migła ani razu tylko po 2 dniowym postoju przy odpaleniu niespodzianka ,nie wiem też co było wlane ale stan był ok.N moje skromne doświadczenie pdejżewam wodę w układzie smarowani i potencjalnie jego niedrożność. Zdiołęm miskę i sprawdziłem smog oraz jutro wlewam olej i nowy filtr .Pytanie czy ma go dopalić pomimo palącej się lampki oleju i niech złapie trochę temperatury. Przecież jak by pompa była wadliwa to czy może to stać się w jednej chwili ,czujnik oleju jest ok był sprawdzany .Mamy podobny problem z mrozami więc może coś wymyślimy. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
xpl1337 Opublikowano 11 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2017 Kiedy zapala sie kontrolka? Na cieplym czy na zimnym? Podlacz manometr w miejsce seryjnego czujnika cisnienia oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Coobcio Opublikowano 12 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2017 Zależy jak kto dynamicznie jeździ, jak chce się korzystać z potencjału silnika to moim zdaniem 5w50 jest najlepszym kompromisem dla Zetkowych silników. W Zimy do spokojnego turlania się po mieście i jazdy w dolnym zakresie obrotów nawet taka woda jak 5w30 nada się - zwłaszcza na te mrozy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.