Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

CD20T Kopci, dusi się, wariuje wskaźnik temp.


qoompel

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

 

Jestem świeży i proszę o poradę ;)

 

Posiadam od roku CD20T.

 

Kiedy zaczęły się mrozy, 2 minuty pod odpaleniu silnika wskaźnik temperatury cieczy na zegarach poszybował na max. Po chwili sam spadł do normalnego poziomu. Taka sytuacja miała miejsce z 4 razy. Pompy wody nie wymieniałem, płyn chłodniczy w normie (ilościowo i jakościowo).

 

Dzisiaj zdarzyło mi się coś niepokojącego. Podczas wolnej jazdy silnik zaczął przerywać. Zatrzymałem się. Zaświeciła się kontrolka CHECK, silnik nie mógł się wkręcić powyżej 2.000obr, kopcił intensywnie na jasno. Po chwili kontrolka CHECK zniknęła, a silnik zaczął pracować miarowo i wkręcał się dobrze. Za chwilę znów to samo.

 

Miałem wrażenie, że pompka nad filtrem paliwa chodziła za miękko. Czyżby paliwo mogło zamarznąć? Ropa może nie być najlepszej jakości...

 

Podstawa pompy paliwowej bez widocznych wycieków paliwa. Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem. Raz mi silnik zgasł, kiedy ostro przyspieszałem a po chwili puściłem pedał gazu. Filtry wymieniane 3 m-ce wcześniej razem z olejem 10W40. Płyn chłodniczy i olej w normie.

 

Pomyślałem sobie, że może to być problem z czujnikiem temperatury chłodziwa. Później doczytałem, że czujniki są dwa: jeden ma wyjście na zegary, drugi do ECU. Co do dziwnych wskazań temp. cieczy na zegarach: obstawiałem pompę wody, termostat i czujnik. Teraz już nie wiem, bo musiałby popsuć się czujnik od ECU, żeby przez to silnik koślawo pracował... Wyjąłem wtyczkę od czujnika przy termostacie (góra silnika) i po chwili włączyły się wentylatory. Przy okazji: gdzie jest drugi czujnik?

 

Co Wy o tym myślicie? Kupiłem dobrego paliwa, ale dzisiaj już nie ruszę filtra paliwa ani czujników...

 

Pozdro! :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo wczoraj. Pojechałem do mechanika, podłączył kompa i pokazał mu 3 błędy. Wszystko wskazywało na przepływomierz. Dowiem się czy działa jak zamontuje mi go w poniedziałek. A dziwna praca silnika to efekt wprowadzenia go w stan awaryjny.

Miałem to samo wczoraj. Pojechałem do mechanika, podłączył kompa i pokazał mu 3 błędy. Wszystko wskazywało na przepływomierz. Dowiem się czy działa jak zamontuje mi go w poniedziałek. A dziwna praca silnika to efekt wprowadzenia go w stan awaryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...