Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Zwiększenie ciśnienia doładowania - wytrzymałość silnika


Mariah

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

poszukuję odpowiedzi jakie jest bezpieczne ciśnienie doładowania, tzn. ile zniesie silnik 2.7 zanim np. wydmucha uszczelkę pod głowicą, polecą półki w tłokach, korba powie p... nie robię itd.

 

Jeśli ktoś z was ma jakieś doświadczenia w tym temacie proszę o odpowiedz.

Ze swojej strony mogę podzielić się moim.

WD21 2.7 turbina ori, w stanie... max co biła to 1,1-1,15 bara osiągane w okolicach od 2700 obr/min (pompa oczywiście podkręcona trochę). Jako, że gwizdała i gwizdała, a lekko ze mną nie miała po około 20 tyś km ukruszył się wirnik w części wydechowej i stanęła dęba (bezpieczne dla tego turbo to podobno 20 lub 24 psi - nie pamiętam dokładnie). Z racji, że samochód był potrzebny na szybko zagościł Garrett z TII (mimo planów wrzucenia czegoś z vnt).

Obecnie ciśnienie ustawione na 1,35 bara.

 

I teraz wracając co pytania z początku, czy ktoś z was ma zwiększone ciśnienie, na ile i jak długo silnik to znosi. Jeśli macie wrzuconą vnt miło jeśli się podzielicie info jakie doładowanie macie przy np. 1500, 2000, 2500 obr./min co też da obraz wytrzymałości ukł. korbowo-tłokowego.

Obecna turbina nie wstaje zbyt szybko (brak geometrii), lecz przy raczej krótkich biegach odczuwalny efekt nie jest najgorszy. Ale mając na uwadze, że mój T waży 1975kg, bez zapasu i hi lifta i bez praktycznie żadnych narzędzi i że apetyt rośnie w miarę jedzenia chciałbym by poruszał się sprawniej.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juke 1.6t - było 1.1 chyba, a teraz jest 1.38 przy turbinie wytrzymującej 1.4. Myślę, że ile wytrzymuje to trzeba sprawdzić w danych producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juke to całkiem inny silnik i do tego benzyna, nie powiem samochodzik ciekawy (mówię o odczuciach z jazdy). Miałem tego 190KM, lecz napęd tylko przód. Na miasto fajny, na trasy 6-ty bieg miło - spokojnie, lecz by było dynamicznie trzeba redukować. Z ciekawostek BMW 118 170KM w benzynie sporo słabsze (choć niby 20KM) i tu moje zaskoczenie gorsze odczucia z jazdy.

 

Ale wracając do tematu... nie chodzi mi o turbinę, bo jej mapę to był pewnie znalazł, poza tym ją zawsze można zastąpić inną. Chodzi o wytrzymałość silnika i na tym chciałbym byśmy się skupili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inny silnik - masz rację ale skoro u mnie ze 190 zrobili 240 (ok. 25%) i z 240nm wyszło 320 (30%) i silnik wytrzymuje to chyba ma spory zapas. Fakt, że wersja 190km ma kute korby i wał już fabrycznie. Masz rację co do skrzyni - przełożenia bym zmienił. Ale to Juke i jestem trochę poza tematem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nominał jest 0,7 bara.... ustawianie dwa razy tyle to na pewno za dużo, na zagranicznych mówili ze 1 to bezpieczny max.


redwater ma vnt


ile ci to pali teraz kolego ?

 

i ciekawy jestem jak mierzysz doładowanie przy obrotach, przecież bez obciążenia to niewiele będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no  na HT12 było w piku 1,15 bara. Nigdzie nie mogłem znaleźć mapy kompresora do turbiny HT12, mimo że już leży tylko do odrysowania flansz to z chęcią bym na nią zerknął.

Patrząc na mapę od turbiny z TII 2.7 to to co ładuje u mnie w tej chwili to też sporo za dużo. Przy założeniu, że motor kręcę nie więcej niż 4000 obrotów to GT2056 byłaby taka w sam raz.

Puki co zobaczymy ile pożyje. 1 bar jest w granicach 2500 obrotów, a to co było fabrycznie przy 2000, pełne ciśnienie... szczerze nie pamiętam.

 

Przy założeniu volumetric efficiency na poziomie 85%, wychodzi że nasze samochody fabrycznie mają ustawione ciśnienie na granicy sprawności kompresora pod warunkiem że są kręcone tylko do 4000 obrotów, a przecież kręcą się chyba do 5100. W swoim 4000 osiągam na piątce.

 

Z ciekawostek, spalanie po zwiększeniu dawki i zabawach z ciśnieniem jest praktycznie takie samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste drogi Hubercie. Wpinasz manometr w układ doładowania np. wstawiając trójnik w węzyk, któy daje sprzężenie zwrotne do zaworu upustowego przy turbinie.

 

Zgadza się, bez obciążenia silnika nic się nie da pomierzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile ci to pali teraz kolego ?

 

i ciekawy jestem jak mierzysz doładowanie przy obrotach, przecież bez obciążenia to niewiele będzie.

 

Spalanie było w granicach 12,5l i takie jest teraz (bez jazdy offroad). Zdarzają się wahania do plus minus 0,5l (zazwyczaj plus).

Najmniej zdarzyło się 10,5 a najwięcej prawie 16, ale oba przypadki zdarzyły się tylko jeden raz, więc chyba można je pominąć.

 

Ciśnienie doładowani mierzone w rurze przed przepustnicą podczas jazdy oczywiście.

Bez obciążenia to wynik mało mający wspólnego z tym co jest. Jakieś się pojawi, ale dosyć wysoko (pod 4000 około 0,7 bara).

 

Czy @readwater zagląda tu lub jest gdzieś opisane co zrobił? Kiedyś znalazłem jakieś info, że ma turbinę od rangera z vnt i raczej nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste drogi Hubercie. Wpinasz manometr w układ doładowania np. wstawiając trójnik w węzyk, któy daje sprzężenie zwrotne do zaworu upustowego przy turbinie.

 

Zgadza się, bez obciążenia silnika nic się nie da pomierzyć.

to to wiem,

dlatego pytam jak to jest mierzone - bo co że przy danych obrotach ... i co dalej ? zależnie od obciążenia będzie rożne ciśnienie

 

nie wiem czy zagląda, miał przerobione sterowanie właśnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...