Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P11] - kilka ogólnych pytań po zakupie


aleextra

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

5 dni temu kupiłem Primerę z 1998r. Użytkowane jako drugie auto. Silnik 2.0, 131km, benzyna+LPG od 2008. Autko fajnie jeździ, moje pierwsze z taką mocą :) To też jest moje pierwsze z łańcuchem rozrządu. Przebieg ma 250tys km, ale sprowadzone z Holandii, więc pewnie z 300-400 ma - sprowadzony w czasie gdy żaden 10 letni samochód nie mógł mieć więcej niż 90tys przebiegu - co się w końcu zmienia. Moim głównym autem jest Seat Toledo 2008 z 390tys km na liczniku :)

 

Kupiony:

https://www.otomoto.pl/drukuj/nissan-primera-lpg-mozliwa-zamiana-pilne-ID6yIaMP.html

 

 

Pytania:

  • Lany jest olej 10w40 półsyntetyk. Jeszcze nie wymieniłem, przejdę na GM 10w40 (jakoś mam zaufanie do niego i nie jest drogi). Ale od oleju zależy sprawność łańcucha - czy to dobry wybór?
  • Czy autem z łańcuchem można hamować silnikiem? Nie jestem przyzwyczajony to tak wysokoobrotowych silników :) Niesamowita sprawa, zupełnie inaczej pracuje niż takie.. bardziej rodzinne auta. Z tego co wyczytałem, to  łańcuch lubi wyższe obroty niż niższe, nie lubi szarpania (np. redukcja i przy hamowaniu lub agresywnym przyspieszaniu takie szarpnięcie)
  • Kilka rzeczy było do zrobienia, część już po (ale olej jeszcze nie wymieniony... Liczyłem się ze sporymi kosztami a nie wiem czy autko zostawić sobie czy to jednak za duże ryzyko). Przy skręcie w prawo słychać stuki po lewej stronie - z tego co wiem mogę walczyć z wymianą pełnego zawieszenia i mogę nic nie osiągnąć? Na stacji diagnostycznej co do przodu diagnosta nie miał najmniejszych zastrzeżeń. Mój mechanik także.
  • Mam radio - niefabryczne. Jest jakiś problem z chyba napięciem - za głośno puszczę - resetuje się. Po odpaleniu auta także - jakby dostawał za niskie napięcie. Wygląda na to, że sprzedający na miesiąc przed sprzedażą kupił nowe radio. Czy jest sens grzebać przy tym problemie (auto do mechanika, sam nie ruszam), czy zostawić jak jest i martwić się tylko jeśli bezpieczniki będą lecieć
  • Jak sobie zostawię autko, czy warto w mojej sytuacji zabezpieczać podwozie? Szukam auta na około 3 lata. Rdza jest także na dwóch blachach - lewe przednie nadkole i pęcherz po prawej stronie nad nadkolem - spytam lokalnego lakiernika/blacharza czy warto, bo pewnie z 800zł pójdzie na to. Czy są tanie sposoby aby powstrzymać rudą?
  • Silnik na biegu nr. 2 i 3 - jeszcze nie wiem w jakich sytuacjach, ale zdarza się, że na początku przyspiesza z takim falowaniem.. Nie wiem jak to opisać, mam takie samo doświadczenie jak jechałem autem po remoncie, po zatarciu silnika - raczej oznacza to, że silnik już swoje przeszedł? Czy jest sens prosić mechanika o sprawdzanie kompresji itp, czy to już zbędny wydatek przy tak starym aucie i planowanym użytkowaniu na 3 lata? Przebieg będzie w okolicach 700km/miesiąc, w większości trasa + 2-4 razy w tygodniu parkowanie w okolicach urzędu marszałkowskiego w Katowicach (kto wie ten się autem rzadko tam wybiera :D ) Raz mając auto w dieslu przepaliłem 50zł w centrum Katowic... Ale to tylko z 2 tygodnie tym autem jeździłem, za drogo :)

 

Dzięki za pomoc i odpowiedzi. Większość wątków jak widzę dotyczy wersji po liftingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem primere z sr20 i z tego co pamietam to jezdzilem tylko na 10w40 i lpg, przelatalem ze 150tys, auto licznikowo mialo na koniec z 250tys realnie pewnie blizej 400tys. Co do lancucha, to hamujesz jak chcesz i ile wlezie, pamietam tylko ze kombinowalem z roznymi 10w40 i na niektorych przy starcie silnika lancuch tak metalicznie "zahalasowal" na 2sekundy. Stuki przy skrecie u mnie byla polos , tego diagnosta moze nie wykryc na przegladzie. Resetowanie radia wyglada na problem z radiem, zawsze mozesz miernikiem sprawdzic napiecie na kablu radia oraz prad ladowania akumulatora. Przyspieszenie z falowaniem ? Rozne przyczyny, przeplywka, lpg, inne, trzeba sprawdzic na poczatek tego Staga i wyregulowac, zwroci Ci sie to potem w paliwie. Sprawdzenie kompresji to podstawa, bedziesz wiedzial czy inwestowac czy zajezdzic do konca. Rdze doraznie mozesz sam powstrzymac troche, papier, chemia, szpachlowka , dobrac lakier w sprayu ( zrobia do koloru auta) nie bedzie profesjonalnie ale przyzwoicie, podwozie juz chyba sobie odpusc, poogladaj tylko czy bezpiecznie jest i cos sie nie urwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem kiedyś primerę P11 i jeździła cały czas na 10w40, silnikiem jak najbardziej hamowałem i nic się złego nie działo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do radia miałem chyba identyczny problem z niedawno kupioną P11, przeszukaj forum :) Podpowiem na szybko, że wystarczyło odprowadzić masę i problem ustał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi. Co do radia to szukałem takiego tematu na forum, ale chyba mi nie wyszło :) Przeglądu nie przeszedł, hamulce z tyłu do wymiany... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...