Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[R51] Gaśnie...


Swiss
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mechanik mowi ze system paliwa sie nie zapowietrza.

rozklada rece i mowi zeby kierowac sie do ASO, moze oni maja wiecej doswiadczenia.

w sobote jade na wymiane rozrzadu, kwota 1700 zl robocizna, czesci rozrzadu 1000 zl.

i od razu zajma sie tym gasnieciem.


w aso powiedzieli ze mogla byc wina rozrzadu i aby nie naciagac na koszty to pojezdzic i sprawdzic. i d*pa to samo, a nawet gorzej po wymianie rozrzadu bo gasnie teraz.  nagralem to:

 

Edytowane przez Swiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony jakis przewód? to wygląda jakby pompa została wyłączona lub ECU nie dostaje prądu na moment....

ewidentnie jest to jakaś elektryczna sprawa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzis troche pobawilem sie i takie wnioski:

- Zaslepilem EGR i sposcilem wode z filtra = Dalej gasnie

- Odlaczylem przeplywomierz = Juz nie gasnie, ale jezdzi zamulenie, pod najmiejsza gorke trzeba redukowac bieg. Rozumiem ze to przez odpiety przeplywomierz.

- Wyczyscilem przeplywomierz i podlaczylem = Dalej gasnie

 

Jak narazie jezdzilem 1 dzien z odpietym przeplywomierzem i mi ani razu nie zgasl, ale jutro bede dalej testowac.

Ale juz z gory sie zapytam, czy od razu kupowac nowy przeplywomierz czy cos jeszcze sprawdzic?

Czy mozna wykluczyc ze to nie wina wtryskow, pompy, ani zaworu SCV?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdybyś miał kogos blisko na podmiankę, to sprawa przepływki by się wyjaśniła bardzo szybko.

Nie wiem jak ją sprawdzić, nie jestem elektronikiem.

Możesz kupić używkę, na alledrogo chodzą po kilkadziesiąt zł więc jaby co ,dużo nie stracisz. A zawsze może pozostać w zapasie.

odłaczając przepływkę ECU przechodzi w tryb awaryjny dlatego można "jakoś" jechać tzn toczyć się.

Edytowane przez KrisT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne ze nic bledow nie wywala, jedno pytanie czy przy odpietej przeplywce ECU ignoruje tylko przeplywke czy inne czujniki tez?

w serwisowce jest krok po kroku napisane jak sprawdzic przeplywke. W niedlugim czasie przejde cala procedure.

Edytowane przez Swiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. Sprawdź przewody przy wtyczce przepływomierza. Nie ukrywam że łatwo je uszkodzić bo przy samej wtyczce nie są izolowane.

 

Brak błędów w kompie oznacza usterkę po linii mechanicznej pojazdu. Niestety nie jest ona monitorowana. 

 

Przepływomierz (MAF) może wygenerować dwa błędy: pierwszy mówiący o zbyt niskim napięciu i drugi o zbyt wysokim napięciu. W tym momencie powinieneś mieć w systemie ten drugi. Nie sugeruj się lampką Check Engine, ona zapala się tylko przy określonych błędach.

Natomiast jest taka możliwość że MAF rozłącza przekaźnik ECM i silnik gaśnie. Poczytaj w SM o błędzie P0686.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

maf nie wywala błędu, w vw jest tak samo, dopiero po logach danamicznych widac iz maf podaje złe wskazania... w nissanie jak widac jest tak samo.

uszkodzenie MAF nie wywala błędu w ECU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok, d*pa, niestety falszywa nadzieja, dzis zgasl przed skrzyzowaniem i chwile pozniej na drodze sie zacial. czyli teraz duzo wskazuje na wtryski... i zawor scv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KrisT poczytaj SM. Jest określony zakres napięcia który MAF podaje do ECM. W przypadku przekroczenia wartości wyrzuca błąd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wywala błędy to dobrze, Swiss sprawdz wiązki kabli i wtyczki przy wtryskach, pompie itd. Poczyść podoginaj delikatnie blaszki. Sprawdz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaznikami.

Nie mozna wykluczyć  pompy, wtryskiwaczy, zaworu SCV, choć może to być  błachostka jak ułamany przewód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak w tym silniku ida przewody przelewowe?

 




 

ok juz kumam jest w srodku - pod pokrywa zaworow, jak zatem zrobic test przelewowy?

Edytowane przez Swiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj sobie mój temat o demontażu wtryskiwaczy Tam zobaczysz listwę przelewową. Przewód wychodzi pod czujnikiem ciśnienia listwy paliwowej którą masz na zdjęciach. Nawet widać łuk króćca. Widzę że zmiany w tym silniku kosmiczne w porównaniu do wersji 171KM z DPFem.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ściągnij węża z króćca podłącz inny którego koniec wsadzisz do słoika. i już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, a co z pokrywa zaworow? nie montowac jej? odpalic bez pokrywy?


dzis chcialem przeczyscic wtryski i za filtrem paliwa zamontowalem LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG

raptownie zgasl, nie sadze zeby sie zapowietrzyl, po podlaczeniu paliwa odpalil.

Nie wiem czy jest az tak kaprysny ten silnik czy co.

Na dodatek od 2 dni jezdze z podpietym ELM i ani razu mi nie zgasl, juz nie wiem oco chodzi.

wracajac do oryginalnego problemu... on zaczal gasnac nie na rezerwie gdy bylo malo paliwa ale dopiero po zatankowaniu do pelna.

do konca baku brakuje mi 270km, jak bedzie okolo 70 to zatankuje mi jakiegos dobrego shella i zobacze co sie zacznie dziac.

i od razu pytanie bo mi mam zamontowany od filtra do pompy wezyk przezroczysty i widze ze tam dosyc slabe cisnienie jest, w sensie ze malo paliwa leci.

w jeepie to tam leci jak szalone, w 2.5td vm. a w 2.5 dci tak to ma byc? co kontroluje te cisnienie zawor scv?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po jakiego grzyba chcesz ściągać pokrywę zaworów???? Przelew z wtryskiwaczy wychodzi poza silnik!!!! Masz jego króciec schodzący w dół silnika na zdjęciu!!! 

 

bb1b667df1b79.jpg

 

Filozofia pracy jest taka. Od baku idzie linia do filtra dalej na pompę a z niej na listwę. Z pompy oraz z listwy jest też powrót do filtra a dalej do baku. Osobno idzie linia przelewowa z wtryskiwaczy która też przechodzi przez filtr.

Zawór SCV reguluje ciśnienie na listwie. Do tego jest jeszcze zawór upustowy (PDV) na listwie który w razie przekroczenia ciśnienia otwiera się zrzucając ciśnienie (ECM dostaje info o usterce). 

 

Jedna rzecz jest bardzo ważna jak pomiędzy bakiem a listwą zassie powietrze, samochód zgaśnie natychmiast. Przy tym przebiegu sprawdziłbym pompę, może uszczelnienie wirnika pompy ciągnie powietrze a być może gdzieś jest dziurawy przewód. U mnie paliwo zasuwa jak wściekłe do pompy. 

 

Problem dalej leży po stronie mechanicznej. Do jego rozwiązania trzeba zabrać się po kolei, zaczynając od linii paliwowej do filtra.

 

Podłącz sobie uniwersalną pompę paliwa za filtrem wykorzystując przeźroczystego węża. Zobaczysz jakie ciśnienie można osiągnąć i czy powietrza nie zbiera. Jak będzie ok to przepnij układ zaraz przed pompę paliwa i znowu sprawdź. Układ CR w YD25 pracuje jak benzyniak, ciśnienie na listwie jest utrzymywane w stałym zakresie a wtryskiwacze podają tyle paliwa ile ECM im każe, reszta wraca. 

 

Skoro masz podgląd na przelew paliwa do silnika zobacz co się dzieje przy wyższych obrotach. A najlepiej byłoby podnieść samochód postawić na klockach i sprawdzać pracę przy obciążeniu (na biegu). UWAGA NA BEZPIECZEŃSTWO. Jeśli problem leży w dostawie paliwa do silnika to przy gwałtownym przyspieszeniu silnik przełączy się w tryb awaryjny. Wtedy są trzy opcje: padnięty SCV, padająca pompa paliwa (nie daje właściwego ciśnienia), zapchane przewody paliwowe. Dalej nie napisałeś wartości ciśnienia na listwie paliwa przy pracy na wolnych obrotach i 2000rpm bez obciążenia. Dobrze tzn ile???? 

 

Prawidłowe wartości z czujnika FRP: 25-35MPa (wolne obroty), 40-50MPa (2000rpm bez obciążenia). MIL nie wywali błędu niewłaściwych wartości ponieważ są one wykorzystywane do pracy SCV i ECM. Błędy w ECM pojawią się tylko jeśli czujnik FRP będzie podawał niewłaściwe napięcie do ECM.

 

Jeśli dalej samochód gaśnie resetując ustawienia średniego spalania lub przebiegu to problem leży w elektryce a konkretnie głównej magistrali zasilającej. Sprawdź główne bezpieczniki które znajdują się na klemie plusowej.

Edytowane przez sq9mcs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po jakiego grzyba chcesz ściągać pokrywę zaworów???? Przelew z wtryskiwaczy wychodzi poza silnik!!!! Masz jego króciec schodzący w dół silnika na zdjęciu!!! 

 

bb1b667df1b79.jpg

 

Filozofia pracy jest taka. Od baku idzie linia do filtra dalej na pompę a z niej na listwę. Z pompy oraz z listwy jest też powrót do filtra a dalej do baku. Osobno idzie linia przelewowa z wtryskiwaczy która też przechodzi przez filtr.

Zawór SCV reguluje ciśnienie na listwie. Do tego jest jeszcze zawór upustowy (PDV) na listwie który w razie przekroczenia ciśnienia otwiera się zrzucając ciśnienie (ECM dostaje info o usterce). 

 

Jedna rzecz jest bardzo ważna jak pomiędzy bakiem a listwą zassie powietrze, samochód zgaśnie natychmiast. Przy tym przebiegu sprawdziłbym pompę, może uszczelnienie wirnika pompy ciągnie powietrze a być może gdzieś jest dziurawy przewód. U mnie paliwo zasuwa jak wściekłe do pompy. 

 

Problem dalej leży po stronie mechanicznej. Do jego rozwiązania trzeba zabrać się po kolei, zaczynając od linii paliwowej do filtra.

 

Podłącz sobie uniwersalną pompę paliwa za filtrem wykorzystując przeźroczystego węża. Zobaczysz jakie ciśnienie można osiągnąć i czy powietrza nie zbiera. Jak będzie ok to przepnij układ zaraz przed pompę paliwa i znowu sprawdź. Układ CR w YD25 pracuje jak benzyniak, ciśnienie na listwie jest utrzymywane w stałym zakresie a wtryskiwacze podają tyle paliwa ile ECM im każe, reszta wraca. 

 

Skoro masz podgląd na przelew paliwa do silnika zobacz co się dzieje przy wyższych obrotach. A najlepiej byłoby podnieść samochód postawić na klockach i sprawdzać pracę przy obciążeniu (na biegu). UWAGA NA BEZPIECZEŃSTWO. Jeśli problem leży w dostawie paliwa do silnika to przy gwałtownym przyspieszeniu silnik przełączy się w tryb awaryjny. Wtedy są trzy opcje: padnięty SCV, padająca pompa paliwa (nie daje właściwego ciśnienia), zapchane przewody paliwowe. Dalej nie napisałeś wartości ciśnienia na listwie paliwa przy pracy na wolnych obrotach i 2000rpm bez obciążenia. Dobrze tzn ile???? 

 

Prawidłowe wartości z czujnika FRP: 25-35MPa (wolne obroty), 40-50MPa (2000rpm bez obciążenia). MIL nie wywali błędu niewłaściwych wartości ponieważ są one wykorzystywane do pracy SCV i ECM. Błędy w ECM pojawią się tylko jeśli czujnik FRP będzie podawał niewłaściwe napięcie do ECM.

 

Jeśli dalej samochód gaśnie resetując ustawienia średniego spalania lub przebiegu to problem leży w elektryce a konkretnie głównej magistrali zasilającej. Sprawdź główne bezpieczniki które znajdują się na klemie plusowej.

 

dzieki za obszerne wyjasnienie, u mnie wartosci wygladaja nastepujaco mierzone ELM w trakcie jazdy:

FRP2: 80-490 kPa (na biegu jalowym 120kPa)

IAT: -5 - 0 C

MAP: 102-243 kPa

MAF: 11-147 g/s

 

czy to nie zawor SCV reguluje iloscia zasysanego paliwa z baku?

Edytowane przez Swiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czytasz ze zrozumieniem.

 

SCV reguluje tylko ciśnienie pomiędzy listwą a wtryskiwaczami. Wartości z FRP podajesz w trakcie jazdy a wyraźnie napisałem o pracy na wolnych obrotach oraz 2000rpm bez obciążenia, czyli NA POSTOJU!!!!!

 

Zagrzej silnik i na postoju podaj wartości z FRP na wolnych obrotach, później naciśnij i przytrzymaj gaz tak aby 

 

Pompa paliwa zasysa paliwo z baku bez udziału SCV.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba FRP2 to nie to samo co FRP?

FRP2 ma skrajne inne wartosci niz FRP.

 

nie mam dostepu do FRP w ELM.

Edytowane przez Swiss
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam przez ELM a ty nie? W Torque jest możliwość odczytu z tego czujnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli 28.8 -31MPa na postoju i 51MPa przy 2100..

Hmm ciśnienia wyglądają na prawidłowe aczkolwiek Trochę za wysokie jest ciśnienie przy tych 2100rpm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cisneinie jest prawidlowe, moze dlatego ze zimny silnik i bylo -7 na dworze.

OK, samochod mi nie gasnie o 4 dni (jezdze z podpietym kompem), albo za sprawa mrozow i cala woda w baku zamarzla albo silnik juz spalil to z*j**ana czesc paliwa ktora zatankowalem.

Nie wiem ogolnie co jest, czy to a sprawa jakiegos zlego paliwa co zatankowalem czy co. Bo jak mowie samochod zaczal gasnac dopiero to zaatankowaniu do pelna a nie przy jezdzie na rezerwie, moze uklad odpowietrzenia jest walniety, nie wiem. W poniedzialek zatankuje na orlenie cos dobrego i zobaczymy co bedzie sie dziac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć znowu mają być silne mrozy to z orlenem uważaj u mnie ostatnio paliwo z tej właśnie stacji przymarzło a zawsze tankuję vervę ON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupić i dolać depresator. Ja tak robię od czasu gdy mi Paliwo z Statoila zamarzło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...