Swiss Opublikowano 4 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 (edytowane) mechanik mowi ze system paliwa sie nie zapowietrza. rozklada rece i mowi zeby kierowac sie do ASO, moze oni maja wiecej doswiadczenia. w sobote jade na wymiane rozrzadu, kwota 1700 zl robocizna, czesci rozrzadu 1000 zl. i od razu zajma sie tym gasnieciem. w aso powiedzieli ze mogla byc wina rozrzadu i aby nie naciagac na koszty to pojezdzic i sprawdzic. i d*pa to samo, a nawet gorzej po wymianie rozrzadu bo gasnie teraz. nagralem to: Edytowane 4 Lutego 2017 przez Swiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 4 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2017 uszkodzony jakis przewód? to wygląda jakby pompa została wyłączona lub ECU nie dostaje prądu na moment.... ewidentnie jest to jakaś elektryczna sprawa... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 OK, dzis troche pobawilem sie i takie wnioski: - Zaslepilem EGR i sposcilem wode z filtra = Dalej gasnie - Odlaczylem przeplywomierz = Juz nie gasnie, ale jezdzi zamulenie, pod najmiejsza gorke trzeba redukowac bieg. Rozumiem ze to przez odpiety przeplywomierz. - Wyczyscilem przeplywomierz i podlaczylem = Dalej gasnie Jak narazie jezdzilem 1 dzien z odpietym przeplywomierzem i mi ani razu nie zgasl, ale jutro bede dalej testowac. Ale juz z gory sie zapytam, czy od razu kupowac nowy przeplywomierz czy cos jeszcze sprawdzic? Czy mozna wykluczyc ze to nie wina wtryskow, pompy, ani zaworu SCV? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) gdybyś miał kogos blisko na podmiankę, to sprawa przepływki by się wyjaśniła bardzo szybko. Nie wiem jak ją sprawdzić, nie jestem elektronikiem. Możesz kupić używkę, na alledrogo chodzą po kilkadziesiąt zł więc jaby co ,dużo nie stracisz. A zawsze może pozostać w zapasie. odłaczając przepływkę ECU przechodzi w tryb awaryjny dlatego można "jakoś" jechać tzn toczyć się. Edytowane 5 Lutego 2017 przez KrisT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 5 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 (edytowane) dziwne ze nic bledow nie wywala, jedno pytanie czy przy odpietej przeplywce ECU ignoruje tylko przeplywke czy inne czujniki tez? w serwisowce jest krok po kroku napisane jak sprawdzic przeplywke. W niedlugim czasie przejde cala procedure. Edytowane 5 Lutego 2017 przez Swiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 Hmmm. Sprawdź przewody przy wtyczce przepływomierza. Nie ukrywam że łatwo je uszkodzić bo przy samej wtyczce nie są izolowane. Brak błędów w kompie oznacza usterkę po linii mechanicznej pojazdu. Niestety nie jest ona monitorowana. Przepływomierz (MAF) może wygenerować dwa błędy: pierwszy mówiący o zbyt niskim napięciu i drugi o zbyt wysokim napięciu. W tym momencie powinieneś mieć w systemie ten drugi. Nie sugeruj się lampką Check Engine, ona zapala się tylko przy określonych błędach. Natomiast jest taka możliwość że MAF rozłącza przekaźnik ECM i silnik gaśnie. Poczytaj w SM o błędzie P0686. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 5 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2017 maf nie wywala błędu, w vw jest tak samo, dopiero po logach danamicznych widac iz maf podaje złe wskazania... w nissanie jak widac jest tak samo. uszkodzenie MAF nie wywala błędu w ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 ok, d*pa, niestety falszywa nadzieja, dzis zgasl przed skrzyzowaniem i chwile pozniej na drodze sie zacial. czyli teraz duzo wskazuje na wtryski... i zawor scv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 KrisT poczytaj SM. Jest określony zakres napięcia który MAF podaje do ECM. W przypadku przekroczenia wartości wyrzuca błąd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KrisT Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 jeśli wywala błędy to dobrze, Swiss sprawdz wiązki kabli i wtyczki przy wtryskach, pompie itd. Poczyść podoginaj delikatnie blaszki. Sprawdz skrzynkę z bezpiecznikami i przekaznikami. Nie mozna wykluczyć pompy, wtryskiwaczy, zaworu SCV, choć może to być błachostka jak ułamany przewód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 (edytowane) jak w tym silniku ida przewody przelewowe? https://drive.google.com/open?id=0By4wf5wr1IgJSXVrMTVlNS1SX3c https://drive.google.com/open?id=0By4wf5wr1IgJN0xXS1BFU1N2S1U https://drive.google.com/open?id=0By4wf5wr1IgJeEVTNlFLTENUWmM ok juz kumam jest w srodku - pod pokrywa zaworow, jak zatem zrobic test przelewowy? Edytowane 6 Lutego 2017 przez Swiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 (edytowane) Poczytaj sobie mój temat o demontażu wtryskiwaczy Tam zobaczysz listwę przelewową. Przewód wychodzi pod czujnikiem ciśnienia listwy paliwowej którą masz na zdjęciach. Nawet widać łuk króćca. Widzę że zmiany w tym silniku kosmiczne w porównaniu do wersji 171KM z DPFem. Edytowane 6 Lutego 2017 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 6 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 no ok, ale dalej jak zrobic test przelewowy jesli przewody przelewowe sa pod pokrywa zaworow? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 6 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2017 Ściągnij węża z króćca podłącz inny którego koniec wsadzisz do słoika. i już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 no ok, a co z pokrywa zaworow? nie montowac jej? odpalic bez pokrywy? dzis chcialem przeczyscic wtryski i za filtrem paliwa zamontowalem LIQUI MOLY DIESEL SPÜLUNG raptownie zgasl, nie sadze zeby sie zapowietrzyl, po podlaczeniu paliwa odpalil. Nie wiem czy jest az tak kaprysny ten silnik czy co. Na dodatek od 2 dni jezdze z podpietym ELM i ani razu mi nie zgasl, juz nie wiem oco chodzi. wracajac do oryginalnego problemu... on zaczal gasnac nie na rezerwie gdy bylo malo paliwa ale dopiero po zatankowaniu do pelna. do konca baku brakuje mi 270km, jak bedzie okolo 70 to zatankuje mi jakiegos dobrego shella i zobacze co sie zacznie dziac. i od razu pytanie bo mi mam zamontowany od filtra do pompy wezyk przezroczysty i widze ze tam dosyc slabe cisnienie jest, w sensie ze malo paliwa leci. w jeepie to tam leci jak szalone, w 2.5td vm. a w 2.5 dci tak to ma byc? co kontroluje te cisnienie zawor scv? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 (edytowane) A po jakiego grzyba chcesz ściągać pokrywę zaworów???? Przelew z wtryskiwaczy wychodzi poza silnik!!!! Masz jego króciec schodzący w dół silnika na zdjęciu!!! Filozofia pracy jest taka. Od baku idzie linia do filtra dalej na pompę a z niej na listwę. Z pompy oraz z listwy jest też powrót do filtra a dalej do baku. Osobno idzie linia przelewowa z wtryskiwaczy która też przechodzi przez filtr. Zawór SCV reguluje ciśnienie na listwie. Do tego jest jeszcze zawór upustowy (PDV) na listwie który w razie przekroczenia ciśnienia otwiera się zrzucając ciśnienie (ECM dostaje info o usterce). Jedna rzecz jest bardzo ważna jak pomiędzy bakiem a listwą zassie powietrze, samochód zgaśnie natychmiast. Przy tym przebiegu sprawdziłbym pompę, może uszczelnienie wirnika pompy ciągnie powietrze a być może gdzieś jest dziurawy przewód. U mnie paliwo zasuwa jak wściekłe do pompy. Problem dalej leży po stronie mechanicznej. Do jego rozwiązania trzeba zabrać się po kolei, zaczynając od linii paliwowej do filtra. Podłącz sobie uniwersalną pompę paliwa za filtrem wykorzystując przeźroczystego węża. Zobaczysz jakie ciśnienie można osiągnąć i czy powietrza nie zbiera. Jak będzie ok to przepnij układ zaraz przed pompę paliwa i znowu sprawdź. Układ CR w YD25 pracuje jak benzyniak, ciśnienie na listwie jest utrzymywane w stałym zakresie a wtryskiwacze podają tyle paliwa ile ECM im każe, reszta wraca. Skoro masz podgląd na przelew paliwa do silnika zobacz co się dzieje przy wyższych obrotach. A najlepiej byłoby podnieść samochód postawić na klockach i sprawdzać pracę przy obciążeniu (na biegu). UWAGA NA BEZPIECZEŃSTWO. Jeśli problem leży w dostawie paliwa do silnika to przy gwałtownym przyspieszeniu silnik przełączy się w tryb awaryjny. Wtedy są trzy opcje: padnięty SCV, padająca pompa paliwa (nie daje właściwego ciśnienia), zapchane przewody paliwowe. Dalej nie napisałeś wartości ciśnienia na listwie paliwa przy pracy na wolnych obrotach i 2000rpm bez obciążenia. Dobrze tzn ile???? Prawidłowe wartości z czujnika FRP: 25-35MPa (wolne obroty), 40-50MPa (2000rpm bez obciążenia). MIL nie wywali błędu niewłaściwych wartości ponieważ są one wykorzystywane do pracy SCV i ECM. Błędy w ECM pojawią się tylko jeśli czujnik FRP będzie podawał niewłaściwe napięcie do ECM. Jeśli dalej samochód gaśnie resetując ustawienia średniego spalania lub przebiegu to problem leży w elektryce a konkretnie głównej magistrali zasilającej. Sprawdź główne bezpieczniki które znajdują się na klemie plusowej. Edytowane 7 Lutego 2017 przez sq9mcs Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 7 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 (edytowane) A po jakiego grzyba chcesz ściągać pokrywę zaworów???? Przelew z wtryskiwaczy wychodzi poza silnik!!!! Masz jego króciec schodzący w dół silnika na zdjęciu!!! Filozofia pracy jest taka. Od baku idzie linia do filtra dalej na pompę a z niej na listwę. Z pompy oraz z listwy jest też powrót do filtra a dalej do baku. Osobno idzie linia przelewowa z wtryskiwaczy która też przechodzi przez filtr. Zawór SCV reguluje ciśnienie na listwie. Do tego jest jeszcze zawór upustowy (PDV) na listwie który w razie przekroczenia ciśnienia otwiera się zrzucając ciśnienie (ECM dostaje info o usterce). Jedna rzecz jest bardzo ważna jak pomiędzy bakiem a listwą zassie powietrze, samochód zgaśnie natychmiast. Przy tym przebiegu sprawdziłbym pompę, może uszczelnienie wirnika pompy ciągnie powietrze a być może gdzieś jest dziurawy przewód. U mnie paliwo zasuwa jak wściekłe do pompy. Problem dalej leży po stronie mechanicznej. Do jego rozwiązania trzeba zabrać się po kolei, zaczynając od linii paliwowej do filtra. Podłącz sobie uniwersalną pompę paliwa za filtrem wykorzystując przeźroczystego węża. Zobaczysz jakie ciśnienie można osiągnąć i czy powietrza nie zbiera. Jak będzie ok to przepnij układ zaraz przed pompę paliwa i znowu sprawdź. Układ CR w YD25 pracuje jak benzyniak, ciśnienie na listwie jest utrzymywane w stałym zakresie a wtryskiwacze podają tyle paliwa ile ECM im każe, reszta wraca. Skoro masz podgląd na przelew paliwa do silnika zobacz co się dzieje przy wyższych obrotach. A najlepiej byłoby podnieść samochód postawić na klockach i sprawdzać pracę przy obciążeniu (na biegu). UWAGA NA BEZPIECZEŃSTWO. Jeśli problem leży w dostawie paliwa do silnika to przy gwałtownym przyspieszeniu silnik przełączy się w tryb awaryjny. Wtedy są trzy opcje: padnięty SCV, padająca pompa paliwa (nie daje właściwego ciśnienia), zapchane przewody paliwowe. Dalej nie napisałeś wartości ciśnienia na listwie paliwa przy pracy na wolnych obrotach i 2000rpm bez obciążenia. Dobrze tzn ile???? Prawidłowe wartości z czujnika FRP: 25-35MPa (wolne obroty), 40-50MPa (2000rpm bez obciążenia). MIL nie wywali błędu niewłaściwych wartości ponieważ są one wykorzystywane do pracy SCV i ECM. Błędy w ECM pojawią się tylko jeśli czujnik FRP będzie podawał niewłaściwe napięcie do ECM. Jeśli dalej samochód gaśnie resetując ustawienia średniego spalania lub przebiegu to problem leży w elektryce a konkretnie głównej magistrali zasilającej. Sprawdź główne bezpieczniki które znajdują się na klemie plusowej. dzieki za obszerne wyjasnienie, u mnie wartosci wygladaja nastepujaco mierzone ELM w trakcie jazdy: FRP2: 80-490 kPa (na biegu jalowym 120kPa) IAT: -5 - 0 C MAP: 102-243 kPa MAF: 11-147 g/s czy to nie zawor SCV reguluje iloscia zasysanego paliwa z baku? Edytowane 8 Lutego 2017 przez Swiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Nie czytasz ze zrozumieniem. SCV reguluje tylko ciśnienie pomiędzy listwą a wtryskiwaczami. Wartości z FRP podajesz w trakcie jazdy a wyraźnie napisałem o pracy na wolnych obrotach oraz 2000rpm bez obciążenia, czyli NA POSTOJU!!!!! Zagrzej silnik i na postoju podaj wartości z FRP na wolnych obrotach, później naciśnij i przytrzymaj gaz tak aby Pompa paliwa zasysa paliwo z baku bez udziału SCV. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 8 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 (edytowane) ale chyba FRP2 to nie to samo co FRP? FRP2 ma skrajne inne wartosci niz FRP. nie mam dostepu do FRP w ELM. Edytowane 8 Lutego 2017 przez Swiss Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Ja mam przez ELM a ty nie? W Torque jest możliwość odczytu z tego czujnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 OK odczytalem torque. Na biegu jalowym 288-310 bar przy 2100rpm: 510 bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 Czyli 28.8 -31MPa na postoju i 51MPa przy 2100.. Hmm ciśnienia wyglądają na prawidłowe aczkolwiek Trochę za wysokie jest ciśnienie przy tych 2100rpm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Swiss Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 cisneinie jest prawidlowe, moze dlatego ze zimny silnik i bylo -7 na dworze. OK, samochod mi nie gasnie o 4 dni (jezdze z podpietym kompem), albo za sprawa mrozow i cala woda w baku zamarzla albo silnik juz spalil to z*j**ana czesc paliwa ktora zatankowalem. Nie wiem ogolnie co jest, czy to a sprawa jakiegos zlego paliwa co zatankowalem czy co. Bo jak mowie samochod zaczal gasnac dopiero to zaatankowaniu do pelna a nie przy jezdzie na rezerwie, moze uklad odpowietrzenia jest walniety, nie wiem. W poniedzialek zatankuje na orlenie cos dobrego i zobaczymy co bedzie sie dziac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bobek428 Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Ponoć znowu mają być silne mrozy to z orlenem uważaj u mnie ostatnio paliwo z tej właśnie stacji przymarzło a zawsze tankuję vervę ON Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9mcs Opublikowano 10 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2017 Kupić i dolać depresator. Ja tak robię od czasu gdy mi Paliwo z Statoila zamarzło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.