Andrzej330 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Już nie przeginaj. To za linki. A linki w tym aucie stanowią cały jeden zestaw. Wymiany linek nie brałem pod uwagę, bo chyba nie sposób ich uszkodzić (powyginać czy tp.). Blacha się rozsypie a linki przetrwają. [ Dodano: Wto 04 Wrz, 2007 19:45 ] robertk19 Uzupełnij swój profil wpisując skąd jesteś. Może ktoś pomoże Ci osobiście, bo mieszka blisko. Tak na forum to będzie trudne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Wymiany linek nie brałem pod uwagę, bo chyba nie sposób ich uszkodzić (powyginać czy tp.). Blacha się rozsypie a linki przetrwają. Mylisz się. W momencie kiedy gumki przy skrzyni spękają i nie dopilnujesz tego przed zimą to kiedy przymrozi wtedy łatwo je uszkodzić przerabiałem to,warto zwrócić na to uwagę robertk19, linki idzie wyregulować ,albo sprawdz końcówki linek przy skrzyni jest tam coś w rodzaju ,,zimerbloków,, może to jest wyrobione i są zbyt duże luzy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Osobiście jestem za konkretnym ustaleniem co jest przyczyną ww. stanu rzeczy. Objawy opisane (skąpe) przez robertk19 wcale nie wskazują na linki w 100%. Może coś się dziać w samej skrzyni, a może i sprzęgło zachowuje się niekontrolowanie. Regulacja na ogół jest wskazana jak są problemy ze znalezieniem biegów blokuje się przy wybijaniu na luz - A przy wrzucaniu OK? Jak silnik nie pracuje jest lżej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertk19 Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 witam!objawy są takie zaczeło się od tego że przy wyrzucaniu z biegu na luz były pewne opory po mocniejszym szarpnięciu wchodził luz ,z czasem trzeba było użyć coraz większej siły przy wrzucaniu biegu nie było żadnych problemów,gdy popsikałem olejem w spraju wodziki przy dźwigni biegów przez ok dwa tygodnie był spokój ale z czasem czasem coraz częściej i coraz mocniej blokowało się przy wyrzucaniu na luz.Odkręciłem linki przy skrzyni biegów i próbowałem ruszać dźwignią i też się blokowało dlatego wiem że z linkami jest coś nie tak, zadzwoniłem do salonu, to za linki zaśpiewali mi 1300zł zacząłem szperać w necie no i wyczytałem coś o tej regulacji więc chcę sprawdzić czy może to coś pomoże tylko nie wiem na czy ta regulacja polega,czy możecie mi coś podpowiedzieć :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Odkręciłem linki przy skrzyni biegów i próbowałem ruszać dźwignią i też się blokowało dlatego wiem że z linkami jest coś nie tak Czyli są pozapiekane w pancerzach. Natomiast jeśli się upierasz przy regulacji, to jedynym miejscem jest połączenie linek z lewarkiem. Trzeba odkręcić kawałek plastiku przed komorą silnika. Regulacja jest na zasadzie skracania lub wydłużania pancerza w stosunku do linki. Czyli po prostu się synchronizuje te dźwigienki przy skrzyni z odpowiednim położeniem dźwigni zmiany biegów. Jedna linka jest od wybierania biegów - lewo, prawo. Druga od włączania - przód, tył. Dodaję rycinę: Kliknij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 robertk19, gdybyś chciał dorobić takie linki masz adres,można wysłać im orginał i też dorobia Linki Samochodowe Wyrób i Naprawa. Krystyna Wojtkowiak 60-654 Poznań św. Leonarda 2 TFX (61) 8233756 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hieronim Opublikowano 5 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2007 Robertk19 jak już dostaniesz się do górnej części linek to napsikaj jakiegoś WD40 do pancerzy linek powinno pomóc .Można też zastosować starodawny sposób i za pomocą strzykawki z igłą ,,porobić zastrzyki'' w pancerze linek z oleju rozcieńczonego benzyną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertk19 Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 witam obecnych na forum!!!Wykręciłem te chol..e linki jedna z nich jest zardzewiała na końcu od strony skrzyni biegów.Pod gumkę musiała dostać się woda kombinuję jak ją rozruszać może mi się uda mam taką nadzieję!!! :/ : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 6 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2007 ją rozruszać może mi się uda mam taką nadzieję!!! :WD40 lub odpowiedzni + smar w plynie tzn w postaci olejowej taki gestrzy najpeirw WD40 ile wlezie a potem napackaj smaru ile wlezie efekt gwarantowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 7 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2007 wd 40 czy tym podobne odradzam do konserwacji, do wstępnego oczyszczenia owszem. Smar natomiast jak najbardziej do zakonserwowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damsad Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Witam, mam następujące pytanie: Jak to jest z 1 biegiem w serence? Jeśli autko się "toczy" to mam problem z wrzuceniem jedynki, dopiero w momencie gdy praktycznie się zatrzymam, mogę bezproblemowo wrzucić 1 bieg. Olej w skrzyni po uzupełnieniu. Dodam jeszcze, gdy odpowiednio piździ w nocy (a sarenka nie garażowana), to rano mam w ogóle kłopot. Zazwyczaj zostawiam autko na jedynce, to później nie mogę "odkleić" tej jedynki. Zamarza całkiem porządnie. Trzeba użyć siły i to sporej by ją odblokować. Odpalam, przez chwilę biegi chodzą ciutkę "ospale", ale domyślam się, że olej zmarznięty. Po małej chwili wszystko wraca do normy, pomijając w/w wrzucanie 1 biegu gdy serenka się choć trochę toczy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLUETEC Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 Poranny problem przy niskich temp. wynika z tego, że w sarnie biegi przekładasz za pośrednictewm linek. Na mrozie sztywnieją i ciężko pracują - to norma i "ten typ tak ma" Jak silnik troszkę się nagrzeje to oddaje ciepło, które ogrzewa biegnące w jego pobliżu linki i wszystko wraca do normy. Z "jedynką" to nie powiem dlaczego, ale rzeczywiście tak jest jak piszesz choć jak zrobi się to umiejętnie to "wchodzi" bez problemu... Powiem szczerze, że to nie jest do końca wada... Wyobraź sobie jak masz powiedzmy prędkość około 40 km/h (teoretycznie toczenie) i udaje Ci się wklesczyć jedynkę po czym puszczasz sprzęgło - dla skrzyni to makabra i nikt jej nie powinien tego robić Także skośni postarali się o jej bezpieczeństwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość str3ight Opublikowano 3 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2009 ja mam trcohe inna sugestie. mialem tez taki problem. lekarstwem bylo mocowanie pdealu na szkielecie pod kierownica wypadla sruba i po pewnym czasie sprezglo bralo u samego dolu i biegow prawie nei dalo sie wcisnas to nie jest ta sruba do regulacji. ona jest duzo wyzej ciezko dostac sie kluczem, ale jak sie polozysz i przyswiecisz napewno zobacyzsz czy masz dobrze pzykrecone pozdrawiam napisz co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 4 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2009 Jak napisał Bluetec ten typ tak ma. Pomaga trochę przesmarowanie linek przy skrzyni, ewentualnie ich wymiana. Ale jak zbytnio nie potrzeba, to nie polecam ze względów finansowych. :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 na jedynke nie ma lekarstwa mam to samo rozbierałem juz nawet skrzynie zeby sprawdzic synchronizatory ale wszystko jest ok. kiedys pewien magik od skrzyn biegów powiedzial mi ze skrzynia od samochodu dostawczego tak ma poniewaz sama sie zabespiecza sychronizatorem przed wrzuceniem biegu w takcie jazdy poniewaz inaczej kola zebate szybkoa sie zuzywaja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BLUETEC Opublikowano 5 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Marca 2009 czyli pomogłem, pomogłem? No niech ktoś powie, że pomogłem!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość agnes7811 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 czesc wszystkim mam pytanie czy warto wymienic linki do skrzyni biegow , siadły mi biegi i z tego co wiem to poszla linka mój mechanik ja zrobił ale znów sie zepsuło i twierdzi ze trzeba wymienic całey komplet -prosze o pomoc moze ktos ma inny pomysł :/ pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 agnes7811 nie napisałaś dokładnie co. Tak Ci powiedział mechanik, że trzeba wymienić. A może chce zarobić? Podjedź do innego i zobacz co on powie. Linki są grube i mocne, ciężko je zniszczyć. A może tylko wyrobiły się, czy popękały elementy plastikowe przy dźwigni zmiany biegów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 7 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2009 jesli chodzi o linki zmiany biegów to jesli nie sa uszkodzone mechanicznie czyli: nie sa popekane, nie maja widocznych uszkodzen to mozna je uruchomic. . nalezy je calkowicie zdemontowac z samochodu i po pierwsze powoli rozprostowac, zsunac oslonki na pancerzach po to aby moc wprowadzic penetrant np WD-40, najlepiej jak koncówka wkladu jest zamocowana w imadle. ale w taki sposób aby linka zwisala do dolu. teraz wtryskujemy w pancerz pod osłonke linki penetrant i zaczynamy ruszac pancerzem w jedna i druga strone jednoczesnie wtryskujac penetrant do momentu az wyplynie druga strona pancerza z reguly razem z brudem. pancerz na lince zaczyna luzno pracowac to wtedy bierzemy olej silnikowy i powoli wlewamy w pancerz i robimy tak samo jak przy penetrancie az sie przeleje przez pancerz. tak nasmarowana linka bedzie dzialac bezblednie. tylko olej niech nie bedzie mineralny. metoda moze nie jest szybka ale zdaje egzamin przy kazdej lince Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość agnes7811 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 dzieki za wsparcie -moje linki wyskoczyły z pancerza są popękane - czyli wymiana raczej nic juz z tym nie zrobie pozdrawiam [ Dodano: Pią 08 Maj, 2009 20:24 ] jeszcze jedno pytanko może orientujecie sie za jaką cenę mogę je zakupić i czy jest to opłacalne może lepiej wymienić całą skrzynie no wiecie chłopaki my kobiety nie za bardzo pływamy w tych tematach jesli jest jakas mozliwość inna proszę o podpowiedz pozdraiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 agnes7811, skrzynie to raczej zostaw w spokoju bo to spory wydatek poszukaj samych linek wejdź na allegro tam jest sporo ofert firm zajmujacych sie rozbiurka i sprzedaza czesci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość agnes7811 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 no powiem szczerze ze sprawdzałam i niestety nie znalazłam :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 8 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2009 Szukaj ofert sprzedaży ogólnie rozbitych seren na części i dzwoń czy mają linki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość agnes7811 Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 no wielkie dzieki bede próbowała zobacze co uda sie zrobić pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertes Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 B12. W tym temacie przed półtora roku instruowałeś nas o sposobie regulacji na linkach dźwigni zmiany biegów. Dodana rycina już nie "zatrybia" proszę o dodanie jeszcze raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.