Gość B12 Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 proszę o dodanie jeszcze raz. Jest Żeby mieć wygodny dostęp proponuję odkręcić kawałek plastiku przed dźwignią zmiany biegów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość damsad Opublikowano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2009 Witam, jak w temacie. Wciskam sprzęgło i pod spodem auta w okolicy silnika skrzypi mi linka. Przez pewien czas był spokój, teraz "awaria" powróciła. Cała do wymiany? Czy może wystarczy przesmarować? W warsztacie zapowiedzieli "wymiana za 50zł". Chyba cena ok? Może ktoś wie gdzie można zakupić takową? Dodatkowo dzieje się coś takiego, gdy przeciągnę bieg ostro piłując auto, to w momencie wciśnięcia sprzęgła by zmienić na następny bieg, coś ostro charczy w skrzyni? sprzęgle? Jak puszczę sprzęgło i jeszcze raz wcisnę by zmienić bieg, jest ok. W normalnej jeździe, wszystko jest ok, choć w momencie dociskania sprzęgła czuję w nodze (fajnie wyszło jakby delikatnie coś na pedale sprzęgła się tarło...gdzieś dalej, nie wina samego pedału. Możliwe że ta linka się blokuje? Ale tylko przy konkretnie wysokich obrotach? Czy to już porażka? Serenka 1.6 2000r. Pozdrowienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 wiec o ile sie orientuje serenki maja sprzegla hydrauliczne... tzn nie ma linki... mozliwe iz te charczenie, drgania wywoluje lozysko oporowe ? jaki masz przebieg ? mi tez skrzypi tam cos jak wciskam sprzeglo... [u mnie sprzeglo jest na wykonczeniu] gdy przeciągnę bieg ostro piłując auto Serenka 1.6 hyhyhyyhh 1.6 ;d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertes Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 mam problem z linkami skrzyni biegów tzn blokuje się przy wybijaniu na luz za linki w salonie zaśpiewali mi 1300zł jestem załamany możecie mi coś doradzić wspominacie coś o regulacji:) Mój mechanik przesmarował linki i nie pomogło. Po ponownym sprawdzeniu ustalił, i powiedział, że są dwie linki: jedna przód/tył i odpowiada za wkleszczanie biegów oraz druga lewo/prawo odpowiadająca za luz i taką linkę znalazłem na allegro za 70 zł. Ale mnie nawaliła ta pierwsza. Mechanik stwierdził, że jest załamany pancerz i pracująca w nim linka, ocierając się jest hamowana i nie wkleszcza biegu. Może koledzy mają namiar na kogoś kto takie linki produkuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość RFX Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Tutaj masz kolego linka do allegro: http://allegro.pl/item984743052_nissan_serena_linki_zmiany_biegow_linka.html tyle tylko, że cena jest jak dla mnie zabójcza. Proponuję ci popytać tych, którzy oferują części z rozbiórki serenek, niekoniecznie wystawiają same linki, ale takich wpisów typu "posiadam wszystkie części - zadzwoń" jest na allegro dużo. Myślę, że coś znajdziesz, pytanie tylko za ile? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 9 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2010 lol 390 zl :0 powalilo sie mu chyba w glowce :} Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pawel2163 Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2010 Mechanicy w miejsu mojego zamieszkania odradzaja wymiane oleju w manualnej skrzynki biegow preferujac ewentualne uzupelnienie. twierdzą, że najczęściej po wymianach olejów dziwne rzeczy dzieją się z skrzyniami. Wierzyć im? Mi biegi wchodzą aczkolwiek czuję przy jedynce mały opr ale wchodzi. Wsteczny też ciężko wchodzi ale wchodzi. Pozostałe biegi bez zarzutów. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy samochodu Serena w manualnej sie nic nie dzieje po wymianie oleju a nawet sie ją zaleca chociażby po to zeby pozbyc sie drobnych opiłków ze skrzyni. Może chodziło im o automatyczna skrzynię bo w tych jak ktos niefachowo wymieni olej to juz amen i skrzynia do naprawy albo do wymiany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andyg Opublikowano 22 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2010 Dostałem reprymendę od moderatora, ale tak się złożyło że pomimo przeglądnięcia forum tematu który mi wskazano nie znalazłem. Tym bardziej że ostatni wpis był w kwietniu. Bywa. Do rzeczy. Chcę wymienić olej bo zacząłem mieć problemy ze zmianą biegów. Auto ma przebieg 108tyś i po prostu mu się to należy. Będę w najbliższym czasie wymieniał olej w silniku i dlatego zainteresowanie skrzynią. Znalazłem tu cenne informacje co do rodzaju i ilości oleju. Za smarowanie linek też się wziąłem. Zrobiłem z twardej folii i izolacji lejki na końcach pancerzyków i nalałem tam oleju od amortyzatorów ( nie gęstnieje tak szybko ). Same się smarują przy zmianach biegów. Drugie ich końce obejrzę jak będę pod autem. Do dyfra dobiorę się w drugiej kolejności. Pozostało mi trochę oleju dedykowanego do dyfrów motocyklowych. Zrobię mieszanie. Jest nieprzyzwoicie drogi. Ale dobry, ze sporą ilością dodatków uszlachetniających. "Wojowanie" ze skrzynią zacznę od górnego korka. Jak coś nie pójdzie ze spustowym to po prostu zakręcę go z powrotem. I będę się wtedy pytać dalej. Podziękowanie za wskazanie ścieżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 15 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2011 (edytowane) W Serenie do skrzyni biegów olej powinien być zgodny z Api GL-4 np. 75W/90, natomiast do mostu zgodny z API GL-5 np. 80W/90. Są takowe oleje, które są zgodne z obydwoma normami. Generalnie oleje zgodne z API GL-4 są mniej bogate w dodatki od Gl-5 i przeważnie są to syntetyki i półsyntetyki - 75W-90, 75W-140, 80W-140 przeznaczone do recznych skrzyń przekładniowych. Natomiast GL-5 to głównie oleje mineralne, bogatsze o około dwukrotnie wiekszej ilosci dodatków smarnościowych - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-140, 90, 140. Stąd ta różnica. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozje chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. No i ja sobie wlałem taki jaki w tym wątku wyczytałem: Mobilube 1 SHC 75W-90 http://www.mobil.com...1SHC75W-90.aspx , ale zachowanie mam podobne, do opisanego w jedym poście. W zimne dni, po długim postoju, zanim ruszę biegi chodzą prawidłowo. Jak ruszę, to już z 1 na 2 ciężko przełączyć. Jakbym chciął ponownie na 1 - również ciężko, 3 tylko nieco lepiej i reszta tak samo. Jeśli by był kłopot z linkami, to obstawiam na "jawowo" również by nie zawsze trafiały ? Na razie jest ciepło - jak będą mrozy, to poobserwuję dokładniej. Jeśli z linkami było by OK, to jedyne co przychodzi do głowy, to to, że w butelce producenta był jakiś inny olej z beczki . Olej zmianiałem w warsztacie, mam fakturkę. Edytowane 15 Grudnia 2011 przez Markoni Rzeszów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 17 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2011 Przypadłośc niektórych Serenek, stosujcie syntetyki o wysokim współcynniku lepkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 27 Grudnia 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 (edytowane) (...) stosujcie syntetyki o wysokim współcynniku lepkości. No to ten co wlałem chyba ma taki właśnie współczynnik. Przejechałem się do ASO Nissana, pogadałem z chłopakami. Oleju kazali mi nie ruszać - taki ma być. Jeden uznał, że może się sprzęgło kończyć - łapie dość wysoko. W jednym poście tu czytałem, że da się skok pedała podregulować śrubą, w innych poście, że sprzęgło jest hydrauliczne... - zobaczymy, co z tego wyjdzie. Coś pewnie niedługo napiszę. P.S. Znalazłem wątek o regulacji sprzęgła: http://forum.nissank...ette-regulacja/ . Edytowane 27 Grudnia 2011 przez Markoni Rzeszów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Loxeal Opublikowano 1 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 U mnie sprzęglo jest hydrauliczne ponieważ kiedyś wymiaeniałem weżyk. Jaki rodzaj oleju stosujesz i jaki ma wsółczynnik lepkości ? agnes7811, skrzynie to raczej zostaw w spokoju bo to spory wydatek poszukaj samych linek wejdź na allegro tam jest sporo ofert firm zajmujacych sie rozbiurka i sprzedaza czesci W każdym dużym mieście jest taki zawód jak LINKARZ - mechanizor który dorabia linki różnych typów do wszystkich samochodów. Przyjemnność kosztuje podobnie jak linka nowa, czasami więcej czasami mniej, ale jest idealnym rozwiązaniem w przypadku linek nietypowych. W Szczecinie taki gość jest na Kruszwickiej 4, obok mojego warsztatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Zmieniłem sprzęgło (AISIN), bo brało już górą. Tarcza jeszcze by chwilkę może wytrzymałą, ale łożysko miało już okrpne luzy, które czułem na pedale sprzęgła (swoją drogą, ciekawe czemu...??). Teraz ciepło, to nie wiem, ale na oko to nic albo niewiele się zmieniło z biegami: jak stoję chodzą lekutko, jak tylko ruszę, już trzeba biegi troszeczkę "odklejać". Zobaczymy co będzie, jak będzie zimniej. Przy okazji: nówka linki na Allegro http://www.allegromat.pl/aukcja108635 tylko cena zaporowa: 250 za sztukę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gandrzej Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 sprawdz pompe sprzęgła i siłownik morze ubywac płyn lub się zapoeietrzac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 I jakie by wówczas były objawy ? Czyli, co by się działao, gdyby było jak piszesz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gandrzej Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 przy zapowietrzonym ciężko wchodzą biegi i nieraz ciężko je wyjąc . dzięki za instrukcję do przepływki jakoś dam rade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość roberts-1975 Opublikowano 8 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2012 zalecany olej u nas to jest 75w90 ja taki lalem u siebie bo tez mi ciezko biegi chodzily ale po wymianie oleju bylo bez zmian i okazalo sie iz winne byly linki ktore zapikaly sie w pancerzu po przeczyszczeniu i nasmarowaniu teraz jest bez zarzutu biegi wchodza lekko pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (...) W Serenie do skrzyni biegów olej powinien być zgodny z Api GL-4 np. 75W/90, natomiast do mostu zgodny z API GL-5 np. 80W/90. Są takowe oleje, które są zgodne z obydwoma normami. Generalnie oleje zgodne z API GL-4 są mniej bogate w dodatki od Gl-5 i przeważnie są to syntetyki i półsyntetyki - 75W-90, 75W-140, 80W-140 przeznaczone do recznych skrzyń przekładniowych. Natomiast GL-5 to głównie oleje mineralne, bogatsze o około dwukrotnie wiekszej ilosci dodatków smarnościowych - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-140, 90, 140. Stąd ta różnica. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozje chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. (...) Też to miałem a po wymianie jak ręką odjął. No i ja sobie wlałem taki jaki w tym wątku wyczytałem: Mobilube 1 SHC 75W-90 http://www.mobil.com...1SHC75W-90.aspx , ale zachowanie mam podobne, do opisanego w jedym poście. W zimne dni, po długim postoju, zanim ruszę biegi chodzą prawidłowo. Jak ruszę, to już z 1 na 2 ciężko przełączyć. Jakbym chciął ponownie na 1 - również ciężko, 3 tylko nieco lepiej i reszta tak samo. Jeśli by był kłopot z linkami, to obstawiam na "jawowo" również by nie zawsze trafiały ? Na razie jest ciepło - jak będą mrozy, to poobserwuję dokładniej. Jeśli z linkami było by OK, to jedyne co przychodzi do głowy, to to, że w butelce producenta był jakiś inny olej z beczki . Olej zmianiałem w warsztacie, mam fakturkę. zalecany olej u nas to jest 75w90 ja taki lalem u siebie bo tez mi ciezko biegi chodzily ale po wymianie oleju bylo bez zmian i okazalo sie iz winne byly linki ktore zapikaly sie w pancerzu po przeczyszczeniu i nasmarowaniu teraz jest bez zarzutu biegi wchodza lekko pozdrawiam Wymienili mi wczoraj przy okazji innej roboty olej w skrzyni biegów na API-GL5 Castrol (o ile pamiętam, 80W/90). Wszystkim wymiana oleju na dobry pomogła, o ile linki sprawne. Ja mam teraz jeszcze gorzej niż miałem: na zimnej skrzyni nie idzie odkleić biegu, z wbiciem też kłopot, ale na postoju nie ma żadnego problemu. Zmartwiło mnie bardzo to, że w oleju były żółte opiłki, czyli moje synchronizatory się zużywają. Moje objawy na niebiesko - tylko teraz są jeszcze mocniejsze. Pytania: 1) Czy klejenie się synchronizatorów (było nie było olejem!) może być powodem ich nadmiernego zużywania się ? 2) Czy mogę mieć linki do regulacji, jeśli na postoju wszystko wchodzi łatwo, jak się rozgrzeje również, a ruszając z zimie jest masakra! ? 3) Napiszcie proszę dokładnie jakiej firmy i jaki model oleju używacie. Chyba zafunduję mojej Serence to http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/przekladniowe/amsoil-manual-transmission-transaxle-gear-lube-75w90-gl4-detail . Jeśli macie lepsze pomysły, to piszcie proszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 11 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2014 Nie znam tego oleju, nigdy nie stosowałem. Parametrami pasuje do Serenki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marekzieba Opublikowano 14 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2014 Mechanik wziął młotek i wybił mi z głowy olej w cenie 75 zł / litr ;-). Wlaliśmy Lotos półsyntetyk GL-4 75W90 w cenie 53 zł za całość. Jest prawie tak jak trzeba: nie ma efektu klejenia się synchronizatorów! Jest troszkę "toporniej" niż na Mobilu. Pojeżdżę trochę i potem zafunduję pełny syntetyk o dokładnie takich samych parametrach. Wniosek: Skrzynia Sereny nie oleju, który spełnia obie normy GL-4 i GL-5, taki miałem wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciejbilu Opublikowano 27 Października 2014 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2014 Hej, Czy ma ktoś może w swoich zbiorach zdjęcie pokazujące jak idą linki skrzyni biegów? Gdzie ich szukać oraz punktu krytyczne... Dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.