Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[Serena] skrzynia biegów


Gość jaca2206
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witam, jak w temacie. Wciskam sprzęgło i pod spodem auta w okolicy silnika skrzypi mi linka. Przez pewien czas był spokój, teraz "awaria" powróciła. Cała do wymiany? Czy może wystarczy przesmarować? W warsztacie zapowiedzieli "wymiana za 50zł". Chyba cena ok? :)

Może ktoś wie gdzie można zakupić takową? Dodatkowo dzieje się coś takiego, gdy przeciągnę bieg ostro piłując auto, to w momencie wciśnięcia sprzęgła by zmienić na następny bieg, coś ostro charczy w skrzyni? sprzęgle? Jak puszczę sprzęgło i jeszcze raz wcisnę by zmienić bieg, jest ok. W normalnej jeździe, wszystko jest ok, choć w momencie dociskania sprzęgła czuję w nodze (fajnie wyszło :) jakby delikatnie coś na pedale sprzęgła się tarło...gdzieś dalej, nie wina samego pedału. Możliwe że ta linka się blokuje? Ale tylko przy konkretnie wysokich obrotach? Czy to już porażka? Serenka 1.6 2000r. Pozdrowienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czopochrup

wiec o ile sie orientuje serenki maja sprzegla hydrauliczne... tzn nie ma linki... mozliwe iz te charczenie, drgania wywoluje lozysko oporowe ?

 

jaki masz przebieg ?

 

mi tez skrzypi tam cos jak wciskam sprzeglo... [u mnie sprzeglo jest na wykonczeniu]

gdy przeciągnę bieg ostro piłując auto
Serenka 1.6
hyhyhyyhh 1.6 ;d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

mam problem z linkami skrzyni biegów tzn blokuje się przy wybijaniu na luz za linki w salonie zaśpiewali mi 1300zł jestem załamany możecie mi coś doradzić wspominacie coś o regulacji:)

Mój mechanik przesmarował linki i nie pomogło. Po ponownym sprawdzeniu ustalił, i powiedział, że są dwie linki: jedna przód/tył i odpowiada za wkleszczanie biegów oraz druga lewo/prawo odpowiadająca za luz i taką linkę znalazłem na allegro za 70 zł. Ale mnie nawaliła ta pierwsza. Mechanik stwierdził, że jest załamany pancerz i pracująca w nim linka, ocierając się jest hamowana i nie wkleszcza biegu. :rolleyes:

Może koledzy mają namiar na kogoś kto takie linki produkuje. :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz kolego linka do allegro:

http://allegro.pl/item984743052_nissan_serena_linki_zmiany_biegow_linka.html

 

tyle tylko, że cena jest jak dla mnie zabójcza.

 

Proponuję ci popytać tych, którzy oferują części z rozbiórki serenek, niekoniecznie wystawiają same linki, ale takich wpisów typu "posiadam wszystkie części - zadzwoń" jest na allegro dużo. Myślę, że coś znajdziesz, pytanie tylko za ile?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanicy w miejsu mojego zamieszkania odradzaja wymiane oleju w manualnej skrzynki biegow preferujac ewentualne uzupelnienie. twierdzą, że najczęściej po wymianach olejów dziwne rzeczy dzieją się z skrzyniami. Wierzyć im? Mi biegi wchodzą aczkolwiek czuję przy jedynce mały opr ale wchodzi. Wsteczny też ciężko wchodzi ale wchodzi. Pozostałe biegi bez zarzutów. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy samochodu Serena

 

w manualnej sie nic nie dzieje po wymianie oleju a nawet sie ją zaleca chociażby po to zeby pozbyc sie drobnych opiłków ze skrzyni. Może chodziło im o automatyczna skrzynię bo w tych jak ktos niefachowo wymieni olej to juz amen i skrzynia do naprawy albo do wymiany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dostałem reprymendę od moderatora, ale tak się złożyło że pomimo przeglądnięcia forum tematu który mi wskazano nie znalazłem. Tym bardziej że ostatni wpis był w kwietniu. Bywa. Do rzeczy.

Chcę wymienić olej bo zacząłem mieć problemy ze zmianą biegów. Auto ma przebieg 108tyś i po prostu mu się to należy. Będę w najbliższym czasie wymieniał olej w silniku i dlatego zainteresowanie skrzynią. Znalazłem tu cenne informacje co do rodzaju i ilości oleju. Za smarowanie linek też się wziąłem. Zrobiłem z twardej folii i izolacji lejki na końcach pancerzyków i nalałem tam oleju od amortyzatorów ( nie gęstnieje tak szybko ). Same się smarują przy zmianach biegów. Drugie ich końce obejrzę jak będę pod autem. Do dyfra dobiorę się w drugiej kolejności. Pozostało mi trochę oleju dedykowanego do dyfrów motocyklowych. Zrobię mieszanie. Jest nieprzyzwoicie drogi. Ale dobry, ze sporą ilością dodatków uszlachetniających.

"Wojowanie" ze skrzynią zacznę od górnego korka. Jak coś nie pójdzie ze spustowym to po prostu zakręcę go z powrotem. I będę się wtedy pytać dalej.

Podziękowanie za wskazanie ścieżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W Serenie do skrzyni biegów olej powinien być zgodny z Api GL-4 np. 75W/90, natomiast do mostu zgodny z API GL-5 np. 80W/90. Są takowe oleje, które są zgodne z obydwoma normami.

Generalnie oleje zgodne z API GL-4 są mniej bogate w dodatki od Gl-5 i przeważnie są to syntetyki i półsyntetyki - 75W-90, 75W-140, 80W-140 przeznaczone do recznych skrzyń przekładniowych.

Natomiast GL-5 to głównie oleje mineralne, bogatsze o około dwukrotnie wiekszej ilosci dodatków smarnościowych - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-140, 90, 140.

Stąd ta różnica. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w

których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozje chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów.

No i ja sobie wlałem taki jaki w tym wątku wyczytałem: Mobilube 1 SHC 75W-90 http://www.mobil.com...1SHC75W-90.aspx , ale zachowanie mam podobne, do opisanego w jedym poście. W zimne dni, po długim postoju, zanim ruszę biegi chodzą prawidłowo. Jak ruszę, to już z 1 na 2 ciężko przełączyć. Jakbym chciął ponownie na 1 - również ciężko, 3 tylko nieco lepiej i reszta tak samo. Jeśli by był kłopot z linkami, to obstawiam na "jawowo" również by nie zawsze trafiały ? Na razie jest ciepło - jak będą mrozy, to poobserwuję dokładniej. Jeśli z linkami było by OK, to jedyne co przychodzi do głowy, to to, że w butelce producenta był jakiś inny olej z beczki :(.

Olej zmianiałem w warsztacie, mam fakturkę.

Edytowane przez Markoni Rzeszów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

(...) stosujcie syntetyki o wysokim współcynniku lepkości.

No to ten co wlałem chyba ma taki właśnie współczynnik.

Przejechałem się do ASO Nissana, pogadałem z chłopakami. Oleju kazali mi nie ruszać - taki ma być. Jeden uznał, że może się sprzęgło kończyć - łapie dość wysoko.

W jednym poście tu czytałem, że da się skok pedała podregulować śrubą, w innych poście, że sprzęgło jest hydrauliczne... - zobaczymy, co z tego wyjdzie. Coś pewnie niedługo napiszę.

 

P.S.

Znalazłem wątek o regulacji sprzęgła: http://forum.nissank...ette-regulacja/ .

Edytowane przez Markoni Rzeszów
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie sprzęglo jest hydrauliczne ponieważ kiedyś wymiaeniałem weżyk. Jaki rodzaj oleju stosujesz i jaki ma wsółczynnik lepkości ?

 

agnes7811, skrzynie to raczej zostaw w spokoju bo to spory wydatek poszukaj samych linek wejdź na allegro tam jest sporo ofert firm zajmujacych sie rozbiurka i sprzedaza czesci

W każdym dużym mieście jest taki zawód jak LINKARZ - mechanizor który dorabia linki różnych typów do wszystkich samochodów. Przyjemnność kosztuje podobnie jak linka nowa, czasami więcej czasami mniej, ale jest idealnym rozwiązaniem w przypadku linek nietypowych. W Szczecinie taki gość jest na Kruszwickiej 4, obok mojego warsztatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Zmieniłem sprzęgło (AISIN), bo brało już górą. Tarcza jeszcze by chwilkę może wytrzymałą, ale łożysko miało już okrpne luzy, które czułem na pedale sprzęgła (swoją drogą, ciekawe czemu...??). Teraz ciepło, to nie wiem, ale na oko to nic albo niewiele się zmieniło z biegami: jak stoję chodzą lekutko, jak tylko ruszę, już trzeba biegi troszeczkę "odklejać". Zobaczymy co będzie, jak będzie zimniej.

 

Przy okazji: nówka linki na Allegro http://www.allegromat.pl/aukcja108635 tylko cena zaporowa: 250 za sztukę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość roberts-1975

zalecany olej u nas to jest 75w90

ja taki lalem u siebie bo tez mi ciezko biegi chodzily ale po wymianie oleju bylo bez zmian i okazalo sie iz winne byly linki ktore zapikaly sie w pancerzu

po przeczyszczeniu i nasmarowaniu teraz jest bez zarzutu biegi wchodza lekko

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

(...)

W Serenie do skrzyni biegów olej powinien być zgodny z Api GL-4 np. 75W/90, natomiast do mostu zgodny z API GL-5 np. 80W/90. Są takowe oleje, które są zgodne z obydwoma normami.

Generalnie oleje zgodne z API GL-4 są mniej bogate w dodatki od Gl-5 i przeważnie są to syntetyki i półsyntetyki - 75W-90, 75W-140, 80W-140 przeznaczone do recznych skrzyń przekładniowych.

Natomiast GL-5 to głównie oleje mineralne, bogatsze o około dwukrotnie wiekszej ilosci dodatków smarnościowych - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-140, 90, 140.

Stąd ta różnica. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w

których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozje chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów.

(...)

Też to miałem a po wymianie jak ręką odjął.

 

 

No i ja sobie wlałem taki jaki w tym wątku wyczytałem: Mobilube 1 SHC 75W-90 http://www.mobil.com...1SHC75W-90.aspx , ale zachowanie mam podobne, do opisanego w jedym poście. W zimne dni, po długim postoju, zanim ruszę biegi chodzą prawidłowo. Jak ruszę, to już z 1 na 2 ciężko przełączyć. Jakbym chciął ponownie na 1 - również ciężko, 3 tylko nieco lepiej i reszta tak samo. Jeśli by był kłopot z linkami, to obstawiam na "jawowo" również by nie zawsze trafiały ? Na razie jest ciepło - jak będą mrozy, to poobserwuję dokładniej. Jeśli z linkami było by OK, to jedyne co przychodzi do głowy, to to, że w butelce producenta był jakiś inny olej z beczki :(.

Olej zmianiałem w warsztacie, mam fakturkę.

 

 

zalecany olej u nas to jest 75w90

ja taki lalem u siebie bo tez mi ciezko biegi chodzily ale po wymianie oleju bylo bez zmian i okazalo sie iz winne byly linki ktore zapikaly sie w pancerzu

po przeczyszczeniu i nasmarowaniu teraz jest bez zarzutu biegi wchodza lekko

pozdrawiam

 

Wymienili mi wczoraj przy okazji innej roboty olej w skrzyni biegów na API-GL5 Castrol (o ile pamiętam, 80W/90). Wszystkim wymiana oleju na dobry pomogła, o ile linki sprawne. Ja mam teraz jeszcze gorzej niż miałem: na zimnej skrzyni nie idzie odkleić biegu, z wbiciem też kłopot, ale na postoju nie ma żadnego problemu.

Zmartwiło mnie bardzo to, że w oleju były żółte opiłki, czyli moje synchronizatory się zużywają.

Moje objawy na niebiesko - tylko teraz są jeszcze mocniejsze.

Pytania:

1) Czy klejenie się synchronizatorów (było nie było olejem!) może być powodem ich nadmiernego zużywania się ?

2) Czy mogę mieć linki do regulacji, jeśli na postoju wszystko wchodzi łatwo, jak się rozgrzeje również, a ruszając z zimie jest masakra! ?

3) Napiszcie proszę dokładnie jakiej firmy i jaki model oleju używacie.

Chyba zafunduję mojej Serence to http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje/przekladniowe/amsoil-manual-transmission-transaxle-gear-lube-75w90-gl4-detail . Jeśli macie lepsze pomysły, to piszcie proszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam tego oleju, nigdy nie stosowałem. Parametrami pasuje do Serenki. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik wziął młotek i wybił mi z głowy olej w cenie 75 zł / litr ;-). Wlaliśmy Lotos półsyntetyk GL-4 75W90 w cenie 53 zł za całość. Jest prawie tak jak trzeba: nie ma efektu klejenia się synchronizatorów! Jest troszkę "toporniej" niż na Mobilu. Pojeżdżę trochę i potem zafunduję pełny syntetyk o dokładnie takich samych parametrach.

Wniosek: Skrzynia Sereny nie oleju, który spełnia obie normy GL-4 i GL-5, taki miałem wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...