Gość jaca2206 Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 Może ktoś wieco to może być jak jest zimny silnik to nie mogę wbić drugiego biegu dopiero po wciśnięciukilku razy sprzęgła wskakuje bieg tak jest i z jedynką dopiero po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna noralnie wskakiwać bieg. :?: :?: :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 29 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2005 jak masz biegi na linkach(a raczej masz) to sprawdz czy nie ma na nich luzów,przy gajdze jest na takich łacznikach kólkowych(to raczej odpada jak sie wyrobi to wcale nie idzie wkleszczyć biegów) a przy skrzyni cos wrodzaju simerbloka moze to cie wyrobiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bercik Opublikowano 30 Października 2005 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2005 A może poprostu masz zalaną skrzynie gęstym olejem i zanim sie rozgrzeje to cieżko chodza biegi.Dzieje sie tak gdy ktoś naleje do skrzyni hipolu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość andrzejhary Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2006 Widzę że temat był już poruszny jakieś pół roku temu. Czy ktoś się już uporał z ciężko wchodzącymi biegami bo mam też problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaca2206 Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 u mnie ciężko chodziły biegi bo nalałem hipolu a powinien być syntetyk po zalaniu go nowym olejem biegi chodzą jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 17 Lipca 2006 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2006 eeee u mnie nawet spox wskakuja nie narzekam... chociaz czasami 2 faktycznie ma malutkie opory ktore da sie pokonac mocnijszym szarpnieciem ;p ale rzadko... jedynie mnie sprzeglo martwi bo zabiera od samej gory a ze sie nie da regulowac tzn ze kiedys tam czeka mnie wymiana ;x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość JAN DUBOWSKI Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 Skok pedału sprzęgła można regulować śrubą pod pedałem. Miałem lekkie problemy z pierwszym biegiem. Po regulacji skoku pedału sprzęgła, biegi przełączają się wzorowo. Ostatnio wymieniałem wężyk gumowy doprowadzający DOT do wysprzęglika (stary zaczął przeciekać na zacisku z metalem). Idealnie pasuje wężyk hamulcowy od cinqecento a kosztował tylko 23,00zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 14 Września 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Września 2006 u mnie inna sprawa jest sprzeglo zabier od gory ciekawe il jeszcze pociagnie ^^ cos mi sie zdaje ze za jakis czas bedzie do wymiany ^^ troche kaszana tarcza + docisk ~500 zl ;x zamienniki lól Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piromarek Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Witam. Widziałem , że temat był już poruszany jednak nie znalazłem lekarstwa. Czy uporał się ktoś z Was z trudno wchodzącymi begami w serenie? U mnie od początku biegi wchodziły jakoś trochę dziwnie, jednak ostatnio mam obawy , że coś się zaczyna psuć. Mianowicie : w sytuacji jeśli silnik jest nie włączony biegi zazwyczaj wkleszczją się łatwo, natomiast po odpaleniu mam znaczący problem z włączeniem jedynki i wstecznego ( pozotałe też nie wchodza najlepiej ) Oczywiście samochód był u mechanika ( na regenerację sprzęgła) , który stwierdził , że to nie sprzęgło bo silnik rozłącza i regeneracji nie zrobił. Co nie przeszkadzało mu w skasowaniu 50 zł za jak stwierdził "kłopoty" i smarowanie linek od biegów . Co, jak widzicie, na niewiele się zdało. Proszę o sugestie co do kolejnych działań. pozdrawiam Piromarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 a) regulacja linek [mankament tego auta po jakims czasie trza je wyregulowac/naciagnac/wymienic] najczesciej regulaja wystarcza wymienic olej w skrzyni! c) w tym aucie ciezko wchodzi 2 jak auto jest zimne... u mnie reszta biegow wchodzi bardzo latwo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Najważniejszy jest olej. Musi być zgodny z Api gl-4. Druga sprawa to regulacja i przesmarowanie linek. Jeśli skrzynia jest dobra to nic więcej nie może być. Zajrzyj pod gumową osłonę (harmonijka przy skrzyni, gdzie wychodzi linka z oplotu i dalej łączy się z dźwignią do skrzyni). Tam jak guma puści wodę robi się tragedia. Linka od biegów strasznie rdzewieje i się blokuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bertland Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Mi równiez biegi ciężko chodzą ale wchodzą. Faktem jest, że auto mam od niedawna i podobno długo stało w Niemczech. Co zrobić żeby luźniej wchodziły? Powiedzcie też czy zalecana jest wymiana oleju w skrzyni biegów? Różne są opinie na ten temat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 27 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2007 Ja bym zalecił. Dlatego, że nie wiadomo czym jest zalana. Może od nowości nie był wymieniany, a po tylu latach traci swoje właściwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Bertland Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 Mechanicy w miejsu mojego zamieszkania odradzaja wymiane oleju w manualnej skrzynki biegow preferujac ewentualne uzupelnienie. twierdzą, że najczęściej po wymianach olejów dziwne rzeczy dzieją się z skrzyniami. Wierzyć im? Mi biegi wchodzą aczkolwiek czuję przy jedynce mały opr ale wchodzi. Wsteczny też ciężko wchodzi ale wchodzi. Pozostałe biegi bez zarzutów. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy samochodu Serena Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 To co to za mechanicy. Najważniejsze jest, aby zalać odpowiedni a nie np. gorszy jakościowo i niezgodny z normami. Pisałem chyba wcześniej. Podstawą jest wymiana oleju, do tego drobna regulacja linek oraz sprawdzenie, czy gdzieś nie podrdzewiały szczególnie w miejscach gdzie wychodzi z oplotu. Jeśli skrzynia jest w porządku, to nic innego być nie może. Zimą (przy ostrych mrozach) będą drobne problemy na początku zanim samochód się nie rozgrzeje, bo olej mocno gęstnieje, a normalnie jest on dość gęsty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość bonzo Opublikowano 3 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2007 To co to za mechanicy. Najważniejsze jest, aby zalać odpowiedni a nie np. gorszy jakościowo i niezgodny z normami. Pisałem chyba wcześniej. Podstawą jest wymiana oleju, do tego drobna regulacja linek oraz sprawdzenie, czy gdzieś nie podrdzewiały szczególnie w miejscach gdzie wychodzi z oplotu. Jeśli skrzynia jest w porządku, to nic innego być nie może. Zimą (przy ostrych mrozach) będą drobne problemy na początku zanim samochód się nie rozgrzeje, bo olej mocno gęstnieje, a normalnie jest on dość gęsty. nic dodać nic ująć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Jeszcze dodam odnośnie oleju. Jest on dość gęsty, ponieważ samochód nie był nawet sprzedawany w Polsce, a przeznaczony do dużo cieplejszych krajów (Hiszpania, Włochy). Tam tak nie mrozi. Nie wiem jaki lali bądź zalecali w Japoni, ale czy ktoś posiada egzeplarz, który wyszedł z fabryki innej niż z kraju w/w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 a co to za roznica ? :> wp rzekladniach w 90% samochodow jest 80W/90 :> i taki byl lany do skrzyni w 1996 identyczny jak w tylnim moscie... wg autodaty wchodzi tam 2.1L oleju Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 5 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2007 Mechanicy w miejsu mojego zamieszkania odradzaja wymiane oleju w manualnej skrzynki biegow preferujac ewentualne uzupelnienie. twierdzą, że najczęściej po wymianach olejów dziwne rzeczy dzieją się z skrzyniami. "Lepiej tam nie grzebmy, bo będzie na nas". A pomechanikujmy przy czym innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 10 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2007 a co to za roznica ? :> wp rzekladniach w 90% samochodow jest 80W/90 :> i taki byl lany do skrzyni w 1996 identyczny jak w tylnim moscie... wg autodaty wchodzi tam 2.1L oleju Różnica jest wielka. Właśnie, że w niewielu samochodach lany jest taki sam olej do skrzyni biegów i do mostu czy także do skrzyni rozdzielczej. Chyba że ów jeden olej spełnia wszystkie wymagania. W Serenie do skrzyni biegów olej powinien być zgodny z Api GL-4 np. 75W/90, natomiast do mostu zgodny z API GL-5 np. 80W/90. Są takowe oleje, które są zgodne z obydwoma normami. Generalnie oleje zgodne z API GL-4 są mniej bogate w dodatki od Gl-5 i przeważnie są to syntetyki i półsyntetyki - 75W-90, 75W-140, 80W-140 przeznaczone do recznych skrzyń przekładniowych. Natomiast GL-5 to głównie oleje mineralne, bogatsze o około dwukrotnie wiekszej ilosci dodatków smarnościowych - 80W, 80W-90, 85W-90, 80W-140, 85W-140, 90, 140. Stąd ta różnica. Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w których producent zaleca tylko GL-4 może powodować korozje chemiczną stopów metali kolorowych, np. brązowych synchronizatorów. To tyle. Nie to, że się na tym dobrze znam, ale szukając oleju do skrzyni biegów odpowiedniego do mojej Serenki, pochłonąłem dużo wiedzy na ten temat. Dlatego występują problemy z wrzuceniem 1 czy 2 w naszych samochodach. Też to miałem a po wymianie jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość czopochrup Opublikowano 11 Lipca 2007 Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2007 W Serenie do skrzyni biegów olej powinien być zgodny z Api GL-4 np. 75W/90, natomiast do mostu zgodny z API GL-5 np. 80W/90. Są takowe oleje, które są zgodne z obydwoma normami.to dziwne czyl iautodata klamie ;> bo wg programu i tu i tu mozn nalac 80W/90 :x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertk19 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 witam wszystkich szczęśliwych posiadaczy serenki mam mały problem i czy ktoś z was mógłby mi pomóc go rozwiązać mam problem z linkami skrzyni biegów tzn blokuje się przy wybijaniu na luz za linki w salonie zaśpiewali mi 1300zł jestem załamany możecie mi coś doradzić wspominacie coś o regulacji co to jest i na czym polega pazdrowionka dla wszystkich jestem tu pierwszy raz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej330 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Zapomnij o salonach - autoryzowanych serwisach. Za co 1300 zł. Ci zaśpiewali? Za wyregulowanie. Podjedź do jakiegokolwiek mechnika powinien każdy z tym sobie poradzić lub znaleźć przyczynę. Nie powinien kosztować dużo. Myślę, że do 100 zł. (i tak dużo) za regulację to max. Więcej to przesada. Tak na forum to ciężko doradzić. Może to wcale nie regulacja linek czy pedału. Może skrzynia siada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość B12 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 Za co 1300 zł. Ci zaśpiewali? Za wyregulowanie. Już nie przeginaj. To za linki. A linki w tym aucie stanowią cały jeden zestaw. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość robertk19 Opublikowano 4 Września 2007 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2007 nie za regulację za linki taka cena. byłem u dwóch mechaników jeden wcale nie wiedział co się dzieje a drugi powiedział mi że linki do wymiany ale wyczytałem na forum i w kilku innych miejscach że nie koniecznie trzeba wymieniać te linki że czasem wystarczy ich regulacja.Możecie mi powiedzieć na czym to polega jak to zrobić :?: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.