Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[P12] Błąd P0420


Gość Darson81
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Koledzy co jakiś czas wyskakuje mi błąd PO420 /wydajność katalizatora poniżej progu -bank 1/ Wymieniłem niedawno drugą sondę lambda na nową bo zdaniem mechanika to mogło być przyczyną i na jakiś czas problem zniknął, ale pojawił się ponownie. Pytanie: czego dotyczy ten błąd konkretnie? może jest już wypalony katalizator a sondy są dobre i dlatego pokazuje błąd? Z jazdą nie ma najmniejszych problemów. Od niedawna mam LPG ale błąd pojawiał się wcześniej przed założeniem instalacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź przede wszystkim czy nie masz jakiejś nieszczelności w wydechu (zaczynając od kolektora i jego uszczelki), kolejna sprawa to w jakich warunkach wyskakuje ci ten błąd, np przy dłuższej jeździe ze stałą prędkością w okolicach 100km/h, albo tylko przy jeździe miejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0420 przy lpg to norma, chyba, że masz emulator sond.

nie pisz głupot :D 

 

może masz przelane auto 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Auto jeździ bez szarpania czy utraty mocy, kupiłem je trzy miesiące temu, być może ktoś już usunął środek katalizatora i zostawił obudowę tylko:) Wtedy też by ten błąd się pojawiał? Spala też normalnie. A co to jest ten emulator sond? Chodzi mi też o to, czy to sondy pokazująten błąd na podstawie zużytego katalizatora czy to błąd typowy dla samego katalizatora, wtedy wiedziałbym już jak to ogarnąć

Edytowane przez Darson81
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emulator   

II lambada sprawdza stan kata, ale jak masz przelane auto to nawet przy sprawnym kacie i lambadzie tez wywali błąd, sprawdź I lambady 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator sondy to tzw tulejka która oddala sondę od spalin ... jeżeli auto jeździ normalnie to spokojnie możesz zaryzykować montaż takiej tulejka i błąd ci nie powinien wyskoczyć ...

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam całkowicie bez kata. Byłem pewny ,że siedzi tulejka a jej nie ma a z tym wywalaniem błędu to po odpięciu sond wywaliło chyba na 3 dzień dopiero.

 

Nie mógłby ktoś sprawdzić na swoim aucie czy tak to ma być?

Odpiąć 1 sondę żaden problem.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem P11.144 bez kata założony kolektor 4-2-1 i żadnego błędu nei było anu na PB ani na LPG kwestia sprawności auta i wystrojenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A odpięcie sondy?

Nie ma generowanego napięcia a  ECU podstawia napięcie zastępcze przecierz dopiero po wystapieniu błędu.

To samo z odpięciem cewki czemu nie ma błędu?

Ku...to moje zestrojone na ch...szkoda ,że instalatorzy BRC nie mogą do tego wytrojenia się dostroić.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wyjaśnienia ws. emulatorów. Mechanik właśnie proponował mi tą tulejkę na drugą sondę /koszt sto złotych/ i tak zrobię za jakiś czas. Póki co kupiłem skaner diagnostyczny obd i kasuję sam błąd jak się pojawia, z autem nie mam żadnych innych problemów śmiga bardzo dobrze, a objaśnijcie mi jeszcze dokładnie co mam rozumieć pod pojęciem "przelane auto" ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przelane-Za dużo paliwa

Tulejkę sobie kup sam i załóż chyba ,że nie masz możliwości.

Na forum znajdziesz tylko szukaj w google i niech ktoś mi wytłumaczy właśnie czemu szukajka na tym forum nic nie znajduje konkretnego a google zawsze trafia.

Piszę "hasło" i "nissanklub" nawet wystarczy sama "primera p12" i ładnie mam wyniki dostosowane do potrzeb.

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100 zł za tulejka ? Na alledrogo z wysyłka 10 zł . Potem wykrecasz sondę . Wykrecasz tulejka w miejsce sondy i lambde w tulejka . Max 10 minut roboty. Musisz mieć dostęp do kanału .. pozdr

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie myślmy sobie ,że tak łatwo to pójdzie...raz z kumplem spawaliśmy dookoła sondy-bo palnika nie mam i tak ledwo co poszło a z sondy mało co zostało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak się ma klucz do sond to raczej nei powinno być problemu, jakoś zawsze udaje mi się odkręcić 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bądźmy dobrej myśli ale wiesz czasem jak to w aucie bywa.Podaje tylko przykład.

Klucz się złamał ,żaba rosyjska skruszyła ale z przedłużką 1,5 metra poszło.

Dino wiesz wtedy chyba ile niutów tam było.Nakrętkę normalnie darło jak nożem frezarskim.

 

Jedynie stara ruska stal mogła to wytrzymać MADE IN USSR :punk:

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.............................

Na forum znajdziesz tylko szukaj w google i niech ktoś mi wytłumaczy właśnie czemu szukajka na tym forum nic nie znajduje konkretnego a google zawsze trafia.

Piszę "hasło" i "nissanklub" nawet wystarczy sama "primera p12" i ładnie mam wyniki dostosowane do potrzeb.

 

też to zauważyłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...