Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

p12 zbieżność


jolsky12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanko Autko Primera hatchback P12 2005r.1,8 benzyna jakie wartosci dla zbierznosci przód teraz mi wyszlo +2,70 Nie mogę znaleźć jakie wartosci i katy. Pozdrawiam proszę pilnie o odpowiedź.

Chciałem dodać wymieniony lewy przegub lewy sworzeń wachacza i ściąga w prawo. Brak luzów.

Hej witam czy ktos wie jakie powinny być wartosci bo niewiem czy warsztat mnie nie robi w lewo pozro POMÓŻCIE.!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam pytanko Autko Primera hatchback P12 2005r.1,8 benzyna jakie wartosci dla zbierznosci przód teraz mi wyszlo +2,70 Nie mogę znaleźć jakie wartosci i katy. Pozdrawiam proszę pilnie o odpowiedź.

Chciałem dodać wymieniony lewy przegub lewy sworzeń wachacza i ściąga w prawo. Brak luzów.

Hej witam czy ktos wie jakie powinny być wartosci bo niewiem czy warsztat mnie nie robi w lewo pozro POMÓŻCIE.!!

 

 

Witaj,

W książce z serii "Sam naprawiam" nalazłem tyle co na obrazku w załączniku, ale nie potrafię przetłumaczyć na język ojczysty.

Być może znajdzie się jakiś użytkownik forum ze znajomością rosyjskiego :)

post-93296-0-76697300-1484577386_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąty przednich kół do Nissana Primera P12:

 

Camber - kąt pochylenia kół

Nominalnie -0°10'

Minimalnie -0°55'

Maksymalnie 0°35'

Różnica pomiędzy prawą a lewą stroną 0°45'

 

Caster - kąt wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

Nominalnie 1°50'

Minimalnie 1°05'

Maksymalnie 2°35'

Różnica pomiędzy prawą a lewą stroną 0°45'

 

Kingpin offset - kąt pochylenia sworznia zwrotnicy

Nominalnie 14°40'

Minimalnie 13°55'

Maksymalnie 15°25'

 

Problem ze ściąganiem zacznij od kół załóż jakieś inne na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo dzięki koła były zamieniane tył na przód i zamieniłem same opony lewo-prawo przód Problem ściągania nadal jest jeszcze może zrobię zbieżność i geometrię przodu w innym warsztacie. Tył sprawdzałem brak luzów. Może jeszcze założę letnie na przód i zobaczymy.

BARDZO DZIĘKI I POZDRO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się borykam ze ściąganiem. Zbieżność ustawiona, na obu kompletach kół ściąga mi delikatnie samochód. Już nie wiem o co może to chodzić, ktoś mi wspomnial zebym wymienił poduszki amorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Primery P12 są "podatne" na ściąganie ja w swojej też długo szukałem przyczyny. Zbieżność ustawiona idealnie - pozostałe kąty też w normie. W zawieszeniu zero luzów - wszystko oryginalne. Opony letnie miałem wtedy świeże i w ogóle nie brałem ich pod uwagę. Przyszła zima założyłem dosyć stare zimówki i ściąganie zniknęło. Polecam sprawdzenie też luzów w maglownicy. Niektórzy ludzie są przeczuleni w kwestii ściągania auta i nawet delikatny wiaterek z boku czy mocno pochylony asfalt powoduje u nich flustrację bo auta leci na bok ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Jestem na etapie doprowadzania zawieszenia do prawidłowego stanu gdyż auto nie prowadzi się,sciąga itp

Narazie sworzen,łaczniki,geometria  ale dalej grzebiemy i dzisiaj kolejny raz szarpaliśmy i diagnoza wachacze mocno zmęczone.

 

Ma ktoś doświadczenie jak się sprawdzają zamienniki yamato i moog na tuleje do wachacza w Primerze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy ściągania w primerze p12 są przeważnie dwa,zakładając ,że wszystko inne jest sprawne

- wyrobiona piasta - to znam z autopsji

- kończąca się maglownica - to znam z doświadczen kolegów

Z innych to tuleje wahacza.

Zaznaczam ,że może być jeszcze wiele innych rzeczy ,ale te dwie, które wymieniłem jako pierwsze już krwi napsuły nie jednemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jednak zaznaczyć że na felgach 17 cali gdzie opona jest 205/50/R17 zawieszenie zużywa się bardzo szybko.

Mój nissan ma założone felgi 16 cali

Robiłem zawieszenie przy przebiegu 170 tys km i wymieniałem 3 x tuleje wahacza + 2 x sworzeń wahacza+ 2x łączniki stabilizatora tył.

Jeśli chodzi o firmę  produkującą tuleje to NTY LTD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba jednak zaznaczyć że na felgach 17 cali gdzie opona jest 205/50/R17 zawieszenie zużywa się bardzo szybko.

Mój nissan ma założone felgi 16 cali

Robiłem zawieszenie przy przebiegu 170 tys km i wymieniałem 3 x tuleje wahacza + 2 x sworzeń wahacza+ 2x łączniki stabilizatora tył.

Jeśli chodzi o firmę  produkującą tuleje to NTY LTD

Ja mam 205/60/16 i zawieszenie też nie jest jakoś specjalnie awaryjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problemy ściągania w primerze p12 są przeważnie dwa,zakładając ,że wszystko inne jest sprawne

- wyrobiona piasta - to znam z autopsji

 

 

 

 

Mój problem jest ewidentnie w tulejach a przynajmniej napewno sa do wymiany ale opisz co w tym badziewie się jeszcze psuje bo nowe sprawy.

 

Co z tą piastą?Lożysko nie wymienione na czas

Trzeba jednak zaznaczyć że na felgach 17 cali gdzie opona jest 205/50/R17 zawieszenie zużywa się bardzo szybko.

Mój nissan ma założone felgi 16 cali

Robiłem zawieszenie przy przebiegu 170 tys km i wymieniałem 3 x tuleje wahacza + 2 x sworzeń wahacza+ 2x łączniki stabilizatora tył.

Jeśli chodzi o firmę  produkującą tuleje to NTY LTD

 

Ile masz na tym przejechane NTY co to za firma?cena jakoś bardzo nisko

Ja mam 205/60/16 i zawieszenie też nie jest jakoś specjalnie awaryjne.

Awaryjne to ono moze nie jest....narazie póki ta tylko specjalna belka z tyłu nie pada....

 

Ale co do prowadzenia auta przy dużych prędkościach i hamowania to juz inna bajka

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mój problem jest ewidentnie w tulejach a przynajmniej napewno sa do wymiany ale opisz co w tym badziewie się jeszcze psuje bo nowe sprawy.

 

Co z tą piastą?Lożysko nie wymienione na czas

 

Ile masz na tym przejechane?

Awaryjne to ono moze nie jest....narazie póki ta tylko specjalna belka z tyłu nie pada....

 

Ale co do prowadzenia auta przy dużych prędkościach i hamowania to juz inna bajka

Nie narzekam. 

 

 

Mój problem jest ewidentnie w tulejach a przynajmniej napewno sa do wymiany ale opisz co w tym badziewie się jeszcze psuje bo nowe sprawy.

 

Co z tą piastą?Lożysko nie wymienione na czas

 

Ile masz na tym przejechane?

Awaryjne to ono moze nie jest....narazie póki ta tylko specjalna belka z tyłu nie pada....

 

Ale co do prowadzenia auta przy dużych prędkościach i hamowania to juz inna bajka

Nie narzekam. 

zużyte łozysko piasty powoduje że koło stoi krzywo  i ma luzy....reszte sam sobie dopowiedz.

A najlepiej to znajdz ogarniętego mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w aucie troche przod pływał a przy około 120km/h czuć bylo drżenie  wiec montażówka w dłoń i sprawdzalem wszystkie połaczenia gumowe i  wyszło

lewa strona

górne tuleje zwrotnicy do wymiany (2 tuleje przy amorku 1 przy wahaczu )

górne łozyska piasty 2 szt - były już zapieczone i sie nie obracały

jest juz git ale dla pewności jeszcze zrobie druga strone gdy się ociepli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam na nowych tulejach przejechane zaledwie 11 tys km. Jak na razie jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zużyte łozysko piasty powoduje że koło stoi krzywo  i ma luzy....reszte sam sobie dopowiedz.

A najlepiej to znajdz ogarniętego mechanika

 

To jest sprawa chyba oczywista nie jest to jakaś wyjątkowa nietypowa awaria dotycząca tylko tego auta a typowe uszkodzenie.

 

 

u mnie w aucie troche przod pływał a przy około 120km/h czuć bylo drżenie  wiec montażówka w dłoń i sprawdzalem wszystkie połaczenia gumowe i  wyszło

lewa strona

górne tuleje zwrotnicy do wymiany (2 tuleje przy amorku 1 przy wahaczu )

górne łozyska piasty 2 szt - były już zapieczone i sie nie obracały

jest juz git ale dla pewności jeszcze zrobie druga strone gdy się ociepli

Jacek dobrze że naprawiasz ale żadnego zawieszenia nie robi się tylko po jednej stronie tylko zawsze prawa+lewa.

 

 

Ja mam na nowych tulejach przejechane zaledwie 11 tys km. Jak na razie jest ok

Niestety taki mały przebieg mi nie pomoże w wyborze.Ja bede wymianiał wszystkie.

 

 

 

 

EDIT

Dobra już wszystko wiem koniec z kupowaniem Yamato to sprytnie wepchany niby japoński szit intercarsu robiony w Polsce Rosji i Chinach 

 

Moog USA jak się trafi oryginał to by śmigało długo

 

Niestety do primery brak japońskich części 555 ale o tym wiem od dawna.

Acha a ma ktoś info co do łącznika do kolumny jako całości bo na nim tuleje także wydupczone?

Aso?Koszt?

 

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2003_7/type_23/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/

 

elemnet 9,10

 

 

górne tuleje zwrotnicy do wymiany (2 tuleje przy amorku 1 przy wahaczu )

 

 

Te właśnie tuleje skąd miałeś?

Edytowane przez Fryc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spokojnie części mam na druga stronę czekam na cieplejsze dni bo trochę schodzi przy wymianie, gdybyś sam to robił to polecam kupić palnik gazowy "lutlampe" do wypalenia gum w tulejach  3dyszki kosztuje a ułatwia robotę bez tego zewnętrzna tuleja nie chce wyjść

tuleje zwrotnicy brałem z allegro bo w sklepach nigdzie nie mogli dostać

http://allegro.pl/tuleja-zwrotnicy-wewnetrzna-nissan-primera-p12-i7163370427.html

http://allegro.pl/nissan-primera-p12-02-tuleja-zwrotnicy-zewnetrzna-i5854591195.html

albo wpisz w allegro "tuleja zwrotnicy p12" wyskoczy kilka i rożnych producentów 

a najlepsze jest to że mechanik znany jako szpenio od zawieszenia nie chciał sie podjąć mówił że za dużo roboty i lepiej cały element


 


Acha a ma ktoś info co do łącznika do kolumny jako całości bo na nim tuleje także wydupczone?

Aso?Koszt?

 

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2003_7/type_23/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/

 

elemnet 9,10

 

a właśnie tego elementu jako całość nigdzie nie mogłem znaleść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie ma nie ma jako calosc na jakis ruskich stronach.

Generalnie ja mam wiecej do roboty te sanki cale beda piaskowane i malowane bo rdza zre z jednej strony i ten element laczacy tez by pomalowac od razu także zbieram graty i będę czekal na wiosne.

Niby pojedyncze elementy niedrogie ale jako calosc jakas suma już bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...