jolsky12 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Witam mam pytanko Autko Primera hatchback P12 2005r.1,8 benzyna jakie wartosci dla zbierznosci przód teraz mi wyszlo +2,70 Nie mogę znaleźć jakie wartosci i katy. Pozdrawiam proszę pilnie o odpowiedź. Chciałem dodać wymieniony lewy przegub lewy sworzeń wachacza i ściąga w prawo. Brak luzów. Hej witam czy ktos wie jakie powinny być wartosci bo niewiem czy warsztat mnie nie robi w lewo pozro POMÓŻCIE.!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pixel81 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Witam mam pytanko Autko Primera hatchback P12 2005r.1,8 benzyna jakie wartosci dla zbierznosci przód teraz mi wyszlo +2,70 Nie mogę znaleźć jakie wartosci i katy. Pozdrawiam proszę pilnie o odpowiedź. Chciałem dodać wymieniony lewy przegub lewy sworzeń wachacza i ściąga w prawo. Brak luzów. Hej witam czy ktos wie jakie powinny być wartosci bo niewiem czy warsztat mnie nie robi w lewo pozro POMÓŻCIE.!! Witaj, W książce z serii "Sam naprawiam" nalazłem tyle co na obrazku w załączniku, ale nie potrafię przetłumaczyć na język ojczysty. Być może znajdzie się jakiś użytkownik forum ze znajomością rosyjskiego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolsky12 Opublikowano 16 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2017 Dzięki cos pokombinuje przetłumaczyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boszax Opublikowano 19 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2017 Kąty przednich kół do Nissana Primera P12: Camber - kąt pochylenia kół Nominalnie -0°10' Minimalnie -0°55' Maksymalnie 0°35' Różnica pomiędzy prawą a lewą stroną 0°45' Caster - kąt wyprzedzenie sworznia zwrotnicy Nominalnie 1°50' Minimalnie 1°05' Maksymalnie 2°35' Różnica pomiędzy prawą a lewą stroną 0°45' Kingpin offset - kąt pochylenia sworznia zwrotnicy Nominalnie 14°40' Minimalnie 13°55' Maksymalnie 15°25' Problem ze ściąganiem zacznij od kół załóż jakieś inne na przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 20 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2017 A zbieżności przód tył? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jolsky12 Opublikowano 24 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 bardzo dzięki koła były zamieniane tył na przód i zamieniłem same opony lewo-prawo przód Problem ściągania nadal jest jeszcze może zrobię zbieżność i geometrię przodu w innym warsztacie. Tył sprawdzałem brak luzów. Może jeszcze założę letnie na przód i zobaczymy. BARDZO DZIĘKI I POZDRO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
clavikord Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 Też się borykam ze ściąganiem. Zbieżność ustawiona, na obu kompletach kół ściąga mi delikatnie samochód. Już nie wiem o co może to chodzić, ktoś mi wspomnial zebym wymienił poduszki amorów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
boszax Opublikowano 8 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2017 Primery P12 są "podatne" na ściąganie ja w swojej też długo szukałem przyczyny. Zbieżność ustawiona idealnie - pozostałe kąty też w normie. W zawieszeniu zero luzów - wszystko oryginalne. Opony letnie miałem wtedy świeże i w ogóle nie brałem ich pod uwagę. Przyszła zima założyłem dosyć stare zimówki i ściąganie zniknęło. Polecam sprawdzenie też luzów w maglownicy. Niektórzy ludzie są przeczuleni w kwestii ściągania auta i nawet delikatny wiaterek z boku czy mocno pochylony asfalt powoduje u nich flustrację bo auta leci na bok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Jestem na etapie doprowadzania zawieszenia do prawidłowego stanu gdyż auto nie prowadzi się,sciąga itp Narazie sworzen,łaczniki,geometria ale dalej grzebiemy i dzisiaj kolejny raz szarpaliśmy i diagnoza wachacze mocno zmęczone. Ma ktoś doświadczenie jak się sprawdzają zamienniki yamato i moog na tuleje do wachacza w Primerze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Problemy ściągania w primerze p12 są przeważnie dwa,zakładając ,że wszystko inne jest sprawne - wyrobiona piasta - to znam z autopsji - kończąca się maglownica - to znam z doświadczen kolegów Z innych to tuleje wahacza. Zaznaczam ,że może być jeszcze wiele innych rzeczy ,ale te dwie, które wymieniłem jako pierwsze już krwi napsuły nie jednemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 23 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2018 Trzeba jednak zaznaczyć że na felgach 17 cali gdzie opona jest 205/50/R17 zawieszenie zużywa się bardzo szybko. Mój nissan ma założone felgi 16 cali Robiłem zawieszenie przy przebiegu 170 tys km i wymieniałem 3 x tuleje wahacza + 2 x sworzeń wahacza+ 2x łączniki stabilizatora tył. Jeśli chodzi o firmę produkującą tuleje to NTY LTD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Trzeba jednak zaznaczyć że na felgach 17 cali gdzie opona jest 205/50/R17 zawieszenie zużywa się bardzo szybko. Mój nissan ma założone felgi 16 cali Robiłem zawieszenie przy przebiegu 170 tys km i wymieniałem 3 x tuleje wahacza + 2 x sworzeń wahacza+ 2x łączniki stabilizatora tył. Jeśli chodzi o firmę produkującą tuleje to NTY LTD Ja mam 205/60/16 i zawieszenie też nie jest jakoś specjalnie awaryjne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 (edytowane) Problemy ściągania w primerze p12 są przeważnie dwa,zakładając ,że wszystko inne jest sprawne - wyrobiona piasta - to znam z autopsji Mój problem jest ewidentnie w tulejach a przynajmniej napewno sa do wymiany ale opisz co w tym badziewie się jeszcze psuje bo nowe sprawy. Co z tą piastą?Lożysko nie wymienione na czas Trzeba jednak zaznaczyć że na felgach 17 cali gdzie opona jest 205/50/R17 zawieszenie zużywa się bardzo szybko. Mój nissan ma założone felgi 16 cali Robiłem zawieszenie przy przebiegu 170 tys km i wymieniałem 3 x tuleje wahacza + 2 x sworzeń wahacza+ 2x łączniki stabilizatora tył. Jeśli chodzi o firmę produkującą tuleje to NTY LTD Ile masz na tym przejechane NTY co to za firma?cena jakoś bardzo nisko Ja mam 205/60/16 i zawieszenie też nie jest jakoś specjalnie awaryjne. Awaryjne to ono moze nie jest....narazie póki ta tylko specjalna belka z tyłu nie pada.... Ale co do prowadzenia auta przy dużych prędkościach i hamowania to juz inna bajka Edytowane 24 Lutego 2018 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mintaka Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Mój problem jest ewidentnie w tulejach a przynajmniej napewno sa do wymiany ale opisz co w tym badziewie się jeszcze psuje bo nowe sprawy. Co z tą piastą?Lożysko nie wymienione na czas Ile masz na tym przejechane? Awaryjne to ono moze nie jest....narazie póki ta tylko specjalna belka z tyłu nie pada.... Ale co do prowadzenia auta przy dużych prędkościach i hamowania to juz inna bajka Nie narzekam. Mój problem jest ewidentnie w tulejach a przynajmniej napewno sa do wymiany ale opisz co w tym badziewie się jeszcze psuje bo nowe sprawy. Co z tą piastą?Lożysko nie wymienione na czas Ile masz na tym przejechane? Awaryjne to ono moze nie jest....narazie póki ta tylko specjalna belka z tyłu nie pada.... Ale co do prowadzenia auta przy dużych prędkościach i hamowania to juz inna bajka Nie narzekam. zużyte łozysko piasty powoduje że koło stoi krzywo i ma luzy....reszte sam sobie dopowiedz. A najlepiej to znajdz ogarniętego mechanika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 u mnie w aucie troche przod pływał a przy około 120km/h czuć bylo drżenie wiec montażówka w dłoń i sprawdzalem wszystkie połaczenia gumowe i wyszło lewa strona górne tuleje zwrotnicy do wymiany (2 tuleje przy amorku 1 przy wahaczu ) górne łozyska piasty 2 szt - były już zapieczone i sie nie obracały jest juz git ale dla pewności jeszcze zrobie druga strone gdy się ociepli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michaell Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 Ja mam na nowych tulejach przejechane zaledwie 11 tys km. Jak na razie jest ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 (edytowane) zużyte łozysko piasty powoduje że koło stoi krzywo i ma luzy....reszte sam sobie dopowiedz. A najlepiej to znajdz ogarniętego mechanika To jest sprawa chyba oczywista nie jest to jakaś wyjątkowa nietypowa awaria dotycząca tylko tego auta a typowe uszkodzenie. u mnie w aucie troche przod pływał a przy około 120km/h czuć bylo drżenie wiec montażówka w dłoń i sprawdzalem wszystkie połaczenia gumowe i wyszło lewa strona górne tuleje zwrotnicy do wymiany (2 tuleje przy amorku 1 przy wahaczu ) górne łozyska piasty 2 szt - były już zapieczone i sie nie obracały jest juz git ale dla pewności jeszcze zrobie druga strone gdy się ociepli Jacek dobrze że naprawiasz ale żadnego zawieszenia nie robi się tylko po jednej stronie tylko zawsze prawa+lewa. Ja mam na nowych tulejach przejechane zaledwie 11 tys km. Jak na razie jest ok Niestety taki mały przebieg mi nie pomoże w wyborze.Ja bede wymianiał wszystkie. EDIT Dobra już wszystko wiem koniec z kupowaniem Yamato to sprytnie wepchany niby japoński szit intercarsu robiony w Polsce Rosji i Chinach Moog USA jak się trafi oryginał to by śmigało długo Niestety do primery brak japońskich części 555 ale o tym wiem od dawna. Acha a ma ktoś info co do łącznika do kolumny jako całości bo na nim tuleje także wydupczone? Aso?Koszt? http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2003_7/type_23/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/ elemnet 9,10 górne tuleje zwrotnicy do wymiany (2 tuleje przy amorku 1 przy wahaczu ) Te właśnie tuleje skąd miałeś? Edytowane 24 Lutego 2018 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jacek22 Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 spokojnie części mam na druga stronę czekam na cieplejsze dni bo trochę schodzi przy wymianie, gdybyś sam to robił to polecam kupić palnik gazowy "lutlampe" do wypalenia gum w tulejach 3dyszki kosztuje a ułatwia robotę bez tego zewnętrzna tuleja nie chce wyjść tuleje zwrotnicy brałem z allegro bo w sklepach nigdzie nie mogli dostać http://allegro.pl/tuleja-zwrotnicy-wewnetrzna-nissan-primera-p12-i7163370427.html http://allegro.pl/nissan-primera-p12-02-tuleja-zwrotnicy-zewnetrzna-i5854591195.html albo wpisz w allegro "tuleja zwrotnicy p12" wyskoczy kilka i rożnych producentów a najlepsze jest to że mechanik znany jako szpenio od zawieszenia nie chciał sie podjąć mówił że za dużo roboty i lepiej cały element Acha a ma ktoś info co do łącznika do kolumny jako całości bo na nim tuleje także wydupczone? Aso?Koszt? http://nissan4u.com/parts/primera/el_p12e/2003_7/type_23/axle_suspension_and_steering/front_axle_and_front_suspension/illustration_1/ elemnet 9,10 a właśnie tego elementu jako całość nigdzie nie mogłem znaleść Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 24 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2018 No nie ma nie ma jako calosc na jakis ruskich stronach. Generalnie ja mam wiecej do roboty te sanki cale beda piaskowane i malowane bo rdza zre z jednej strony i ten element laczacy tez by pomalowac od razu także zbieram graty i będę czekal na wiosne. Niby pojedyncze elementy niedrogie ale jako calosc jakas suma już bedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.