Fryc Opublikowano 22 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 (edytowane) Ale co ciekawe... sonda 1 przy postoju, silnik jednolite obroty ok. 800-900, a sonda lata - pokazuje napięcia od 0,1 do 0,8... nie powinno napięcie stać w miejscu? przecież ilość spalin jest bez zmian, nie zwiększam obrotów silnika itp., powietrza leci stała dawka. Sonda nr 2 pokazuje w miarę stabilny wynik. Musisz poczytać o zasadzie działąnia sondy,sygnał ma się zmieniać U mnie nawet nie zauważyłem ostatnio że auto znowu na paliwie się zrypało. Wszystkie kilka testów,z sondą ,bez sondy,na trybie awaryjnym pokazuje to samo.Lipny przepływomierz. Auto idzie jak burza w tych miejscach co wykres MAF idzie ostro w górę za przepustnicą i przed obrotami w innych jest muł i przerywa. Szczególnie to widać od około 5-6 tyśków gdzie pokazuje ,że jest mniej powietrza to ECU zmniejsza dawkę i zamiast bogato to fizycznie sondy pokazują ,że jest ubogo.Widać na sondach całkowity brak kata(wykresy się praktycznie pokrywają) Długoterminowa praktycznie zawsze tam jest ponad -21% Chyba że spadek przepływu powietrza powoduje np. to że coś sie złego dzieje np. w układzie rorządu Bo na 3 z 4 wykresów przez 2 sekundy przy około 4500 auto wcale nie przyspiesza i po tym idzie wszystko w dół. Teraz czekam na przepływkę i sprawdzę ten sam test. Edytowane 22 Stycznia 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 22 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 u mnie jest trochę inaczej... jak jeżdżę w miarę spokojnie, przyśpieszam powoli to jeździ bez zarzutu, jest moc itp. Jednak, gdy depnę na maksa, to często, ale nie zawsze, szarpnie autem, wtedy korekta długoterm. leci na chwilę na -22 i zaraz wraca do normalnego poziomu, auto przyśpiesza itp. MAF pokazuje teoretycznie dobre wartości, przy mocnym przyśpieszaniu ładnie rośnie do nawet 70-80 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 22 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2017 Zrob taki test jak ja w torque mozna nanosic wykresy?tutaj do 8 na raz inaczej bedziesz gdybal dalej i dalej.Moj temat w sumie to sie zaczal chyba w lipcu.przy sokojnej tez u mnie to wyglada w miare dobrze ale w takich warunkach nic nie idzie wywnioskowac.Przy pelnym obciazeniu takie szczegoly moze znajdziesz bo jak inaczej.jadac rowno 2500 mozesz patrzec na przebieg sondy.U mnie tak widze ,ze jest bogato ale to juz mi nic wiecej nie mowi.Bo skad wiadomo jaka wartosc ma byc wtedy na przeplywce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 24 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2017 (edytowane) OK, jutro postaram się pomęczyć mechanika, żeby wziął laptopa i trochę lepszy soft. Pojeździmy i może uda się coś wywnioskować. update- 24-1-2017 Fryc: jakie efekty po wymianie części? ps. ja z diagnozą muszę czekać do czwartku, bo nie dałem rady wcześniej. Edytowane 24 Stycznia 2017 przez sebastiw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 25 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 (edytowane) OK, jutro postaram się pomęczyć mechanika, żeby wziął laptopa i trochę lepszy soft. Pojeździmy i może uda się coś wywnioskować. update- 24-1-2017 Fryc: jakie efekty po wymianie części? ps. ja z diagnozą muszę czekać do czwartku, bo nie dałem rady wcześniej. Sytuacja wygląda nastepująco: Klemy rozpięte na kilka minut i podmiana wkładu przepływki od silnika 2.0 Jest znaczna poprawa testowanie przepływek bez odpowiedniego testu i programu mija się z celem. Test w tym przypadkuto bieg nr 3 i pełna piz*a do odcinki -ja robiłem te testy do lekkiej górki Na wykresach gołym okiem widać poprawę w przebiegu przepływki ale ma także jakieś zatrzymanie koło 3 tyśków. Auto ma jeszcze trochę muła poniżej 2-3 tyśków ale w miarę jazdy sie poprawiło. Korekta długoterminowa wzrosła.W czasie stałego utrzymywania 2500 wygląda ,że stabilizuje sie i lata wkoło zera.Po gazowaniu idzie na minus ale sukcesywnie się to poprawiało.Ostatnio szło do -9 na początku -15. Z obserwacji przepustnica do adapatacji(na początku szarpało) po jezdżeniu lepiej ale za wolno obroty spadają itp. To pierwszy test na paliwie gdzie dlugotermninowa jeszcze była duzo na minusie: To na gazie korekta już jest bardziej na plus Martwi mnie dlaczego przy pałowaniu na paliwie jest ubogo a powinno byc bogato.Na kolejnych dwóch testach było lepiej ale prawidłowo to jest na gazie.Auto ogólnie teraz jedzie lepiej na gazie niż na paliwie. Z tego miejsca wielkie podziękowania dla kolegi Kolbek za szybką wysyłkę gratów i pomoc w rozkminianiu tego ciężkiego tematu. Edytowane 25 Stycznia 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebastiw Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Czyli u Ciebie faktycznie problem może tkwić w przepływce. U mnie śmiesznie, bo po nocnym postoju auto jeździ OK, dopiero jak się zagrzeje to czasami przydusi podczas jazdy lub zwiększania obrotów, ale nie ma reguły. Jakby coś zaczynało szwankować, ale nie mogło się zdecydować hih Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kusik Opublikowano 2 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Marca 2017 Witam jestem świeżym forumowieczem u jednoczesnie uzytkownikiem primery p12 z silnikiem 1.8. Podpinam sie pod temat jednocześnie szukam osoby która zdiagnozowałaby problem w moim nissanie.Mianowicie chodzi o ,,zbadanie" przepływmierza oraz sondy. Obajawia się to w ten sposób, że auto dużo pali (10-12)i jest słabe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 7 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2017 (edytowane) Podpinam sie pod temat jednocześnie szukam osoby która zdiagnozowałaby problem w moim nissanie.Mianowicie chodzi o ,,zbadanie" przepływmierza oraz sondy. Obajawia się to w ten sposób, że auto dużo pali (10-12)i jest słabe. Napewno odradzam ci gościa z firmy Carsclic Krasne,Jechałem tam wczoraj z problemem awarii AIRBAG 70km z dzieciakami na dwa auta ponad 2 godziny i gość już nie odbierał telefonu 25 minut przed zamknieciem(do 16 godz),mówię do poczty,że stoję w korku. Na miejscu okazało się ,że nikogo nie ma,żadnej informacji,telefony wyłączone(umawiałem się i potwierdzałem i dzwoniłemm już dwa tygodnie) Słyszeliście aby ktoś kiedyś tak potraktował klienta?Jakby miał zakład za karę. Napociłem się w moich tematach aby zostało dla kolejnych osób wystarczy popatrzeć i zrobić samemu test. Na dzień dziesiejszy zamykam temat z nissanem zaczyna się wiosna i są inne tematy. Ciśnienie paliwa jest idealne. Spala 1.5-2l mniej. Na różnych forach poruszałem temat ale nic z tego. Na paliwie idzie chwilę na ubogo podczaspałowania a na gazie jest wporządku-idzie cały czas na bogato. Lepiej idzie na gazie niż na paliwie. Gaz ma dodatkowo Map do korekcji. Jak myślałem po tym ,że auta zaczęło spalać 2 litry mniej to zaraz będzie CHECK. Zakupiłem wcześniej tulejkę i check wyskoczył to założyłem i jest ok. Wrzucam wykres jak różni się druga sonda po tym zabiegu. Druga sonda teraz na niebiesko. Edytowane 7 Marca 2017 przez Fryc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mironig Opublikowano 20 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2017 Sytuacja wygląda nastepująco: Klemy rozpięte na kilka minut i podmiana wkładu przepływki od silnika 2.0 Jest znaczna poprawa testowanie przepływek bez odpowiedniego testu i programu mija się z celem. Test w tym przypadkuto bieg nr 3 i pełna piz*a do odcinki -ja robiłem te testy do lekkiej górki Na wykresach gołym okiem widać poprawę w przebiegu przepływki ale ma także jakieś zatrzymanie koło 3 tyśków. Auto ma jeszcze trochę muła poniżej 2-3 tyśków ale w miarę jazdy sie poprawiło. Korekta długoterminowa wzrosła.W czasie stałego utrzymywania 2500 wygląda ,że stabilizuje sie i lata wkoło zera.Po gazowaniu idzie na minus ale sukcesywnie się to poprawiało.Ostatnio szło do -9 na początku -15. Z obserwacji przepustnica do adapatacji(na początku szarpało) po jezdżeniu lepiej ale za wolno obroty spadają itp. To pierwszy test na paliwie gdzie dlugotermninowa jeszcze była duzo na minusie: To na gazie korekta już jest bardziej na plus Martwi mnie dlaczego przy pałowaniu na paliwie jest ubogo a powinno byc bogato.Na kolejnych dwóch testach było lepiej ale prawidłowo to jest na gazie.Auto ogólnie teraz jedzie lepiej na gazie niż na paliwie. Z tego miejsca wielkie podziękowania dla kolegi Kolbek za szybką wysyłkę gratów i pomoc w rozkminianiu tego ciężkiego tematu. Dawka w pętli otwartej (czyli przy wysokim obciążeniu i obrotach) jest obliczana nie tylko na podstawie odczytów przepływomierza ale również na podstawie korekt z zakresu średnich obciążeń. Jeżeli masz zbyt bogata dawkę gazu w przedziale 4-8 ms może mieć to wpływ na korekty w pętli otwartej również na benzynie dopóki ecu nie zbierze nowych korekt dla benzyny. I to jest właśnie ta zagwozdka Bo teoretycznie po odpięciu pierwszej sondy korekta długoterminowa też nie powinna się już zmieniać?Bo jak się zmienia to na jakiej podstawie? Ja mam Bosh to lipa ale ogólnie nie wiem co z tą regeneracją -niby nie pisze że regenerowany a jeśli nawet to ciekawe czy wymieniają cały wkład czy co oni tam robią?Ale też ogólnie towar jakiś niefirmowy nie wiem czy warto kupować jak ludziom oszukują te wszystkie czujniki przepływki noname i zaraz trzeba kupować firmowe. Z ostatnich obserwacji: błąd uszkodzony obwód sensor 2 bank 2 chyba p037 o ile dobrze pamiętam. Skutek: napięcie na wszystkich trzech pozostałych (dwie przed katem jedna za) sondach zawyżone o 0,3 co za tym idzie znacznie zubożona mieszania. Ecu do pewnego momentu drastycznie obniża korekty krótkie, w następstwie tego długie. Do momentu aż wykrywa anomalie i całkowicie zeruje korekty. W momencie zubożona auto nie ma siły, szarpie. Po odpięciu uszkodzonej drugiej sondy za katem wszystko wraca do normy. Najlepsze jest to, że pomimo zawyżania napięcia na wszystkich sondach ecu potrafi nie zgłosić błędu przez dwa tygodnie czyli ok 1500 km ciągle obniżając korekty:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fryc Opublikowano 21 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2017 No jakiś wpływ ma to na długoteminową w OL bo dawniej było -16 teraz jest -9. Może dlatego jest ubogo ale auto nie jeździło na gazie wtedy,prawidło jest dobre bo w miarę jeżdżenia się zmniejszył ten dółek na sondzie.Widziałem to wtedy i dlatego jeżdziłem trochę dłużej na PB aby podstawa do ustawienia gazu była dobra. Powyżej -9 na OL nigdy nie wskoczyło.Nie wiem narazie przerwa. Co do sond i map i trybu awaryjnego ja mam tylko dwie sondy.I napięcie na drugiej po odłączeniu regulacujnej pracowało normalnie że tak to ujmę. I nie miało to żadnego wpływu na długoterminową.Odwrotnie nie próbowałem,zresztą dałem tulejkę jak każdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.