Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[K11] 1.3 dziwny zawór wkręcany w silnik (identyfikacja - funkcja)


ethayer
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Wsadziłem do mojej micry 1.3 inny silnik ( z automatu) 97r. Jednak w nowym silniku nie mam dziury żeby wkręcić zaworek którego zdjęcie daje w załączniku. Ktoś się orientuje od czego on jest ? Kolega mówi że coś z podciśnieniami. Wchodziły do niego dwa wężyki, jednak miejsce gdzie powinien być przymocowany jeden się urwało.

 

Pozdrawiam

post-101155-0-47864600-1485351554_thumb.jpg

Edytowane przez ethayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic takiego nie widziałem. Ale dziura żeby to wkręcić chyba jest. Gorzej bo nie ma wtyczki elektrycznej. Może to mieć wpływ na spalanie? Bo póki co jeżdżę bez tego i mam wrażenie że wzrosło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że to jest podciśnieniowy regulator, ale tu mylić się mogę, zapłonu a jeśli mam rację to spalanie mogło wzrosnąć.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że to jest podciśnieniowy regulator, ale tu mylić się mogę, zapłonu a jeśli mam rację to spalanie mogło wzrosnąć.

Jesteś w stanie określić szacunkowy wzrost ? Porównam go sobie z moim faktycznym spalaniem, kiedy już będę wiedział więcej - póki co koszt silnika zjadł mnie finansowo, to z jazdą będzie gorzej :)

 

EDIT:

 

Wpadłem na pomysł zakupu tego: http://allegro.pl/note-micra-k12-czujnik-podcisnienia-k5t48474-i5290120165.html

 

 

Podłącze go do akumulatora przez przycisk który zamontuje w kabinie, czy jeśli będę sterował tym zaworkiem w sposób 0/1 to będzie miało jakiś sens ? Np kilka km przejadę na włączonym a później na resztę na wyłączonym. Oczywiście pasuje tylko stestować które pozycje włącznika będą za co odpowiadać, ale to wyjdzie w praniu. 

 

Co myślicie ?

Edytowane przez ethayer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie i sterowanie nim samemu, jeśli jest to o czym pisałem wyżej, że myślę że jest, to nic nie da bo zaworem tym steruje w przypadku tego starego podciśnienie wytwarzane w silniku a w tym drugim elektronika. Wzrostu spalania, wybacz, nie jestem w stanie Ci wyliczyć.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączenie i sterowanie nim samemu, jeśli jest to o czym pisałem wyżej, że myślę że jest, to nic nie da bo zaworem tym steruje w przypadku tego starego podciśnienie wytwarzane w silniku a w tym drugim elektronika. Wzrostu spalania, wybacz, nie jestem w stanie Ci wyliczyć.

Mhm. Otóż nie jestem pewien czy tym starym steruje podciśnienie, myślałem że temperatura, i powyżej pewnej wartości by się on otwierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura otwiera bądź zamyka sterując zaworkiem który przy wyższej temperaturze zmniejsza wyprzedzenie zapłonu co powinno zapobiegać tzw spalaniu stukowemu i jednocześnie kompensuje skład mieszanki podając dodatkową porcję powietrza. Zaworek powinien otwierać się w temp. ok. 50 stopni przy niższej temperaturze powinien być zamknięty. Jakoś tak to działać powinno o ile jest to to właśnie.


Może w tym starym zaworek brał temperaturę z silnika a ten drugi ma podawany impuls otwarcia z odrębnego czujnika stąd ten wtyk w nim.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może w tym starym zaworek brał temperaturę z silnika a ten drugi ma podawany impuls otwarcia z odrębnego czujnika stąd ten wtyk w nim.

 

Dokładnie o tym samym pomyślałem. Dlatego będę symulował działanie tego czujnika. Po kilku km jazdy go otworzę i zobaczymy jak to wpłynie na prace silnika. Póki co dzięki, update wrzucę już po montażu :) 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólny zarys działania podałem Ci więc można pokombinować a nawet jak już mniej więcej ogarniesz go to jakiś bimetal na silnik można było by zastosować by otwierał go w odpowiedniej (mniej więcej) temperaturze. Trzymam kciuki za powodzenie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólny zarys działania podałem Ci więc można pokombinować a nawet jak już mniej więcej ogarniesz go to jakiś bimetal na silnik można było by zastosować by otwierał go w odpowiedniej (mniej więcej) temperaturze. Trzymam kciuki za powodzenie.

 

Niepotrzebny mi bimetal, gdybym chciał zrobić automatyczne załączanie dokonał bym pomiaru przez DS18B20, a w jakimś mikroprocku zawarłbym warunki sterowania zaworem. Miałbym wtedy sterowanie automatyczne, w dodatku z w miarę dokładnym pomiarem temperatury.

 

EDIT: W sumie to chyba tak zrobię, nie chce mi się pamiętać o tym przełączniku :D

Edytowane przez ethayer
  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...