ethayer Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 (edytowane) Witam Wsadziłem do mojej micry 1.3 inny silnik ( z automatu) 97r. Jednak w nowym silniku nie mam dziury żeby wkręcić zaworek którego zdjęcie daje w załączniku. Ktoś się orientuje od czego on jest ? Kolega mówi że coś z podciśnieniami. Wchodziły do niego dwa wężyki, jednak miejsce gdzie powinien być przymocowany jeden się urwało. Pozdrawiam Edytowane 25 Stycznia 2017 przez ethayer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
camello Opublikowano 25 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2017 Znalazłem w sieci coś podobnego https://9.allegroimg.com/original/01aee1/92a84a45487a8c64804182850c49 Opisane jest jako Czujnik zawór podciśnienia i nic więcej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Pewnie w nowym silniku masz taki jak ten; http://allegro.pl/note-micra-k12-czujnik-podcisnienia-k5t48474-i5290120165.html 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ethayer Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Nic takiego nie widziałem. Ale dziura żeby to wkręcić chyba jest. Gorzej bo nie ma wtyczki elektrycznej. Może to mieć wpływ na spalanie? Bo póki co jeżdżę bez tego i mam wrażenie że wzrosło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Zdaje się że to jest podciśnieniowy regulator, ale tu mylić się mogę, zapłonu a jeśli mam rację to spalanie mogło wzrosnąć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ethayer Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) Zdaje się że to jest podciśnieniowy regulator, ale tu mylić się mogę, zapłonu a jeśli mam rację to spalanie mogło wzrosnąć. Jesteś w stanie określić szacunkowy wzrost ? Porównam go sobie z moim faktycznym spalaniem, kiedy już będę wiedział więcej - póki co koszt silnika zjadł mnie finansowo, to z jazdą będzie gorzej EDIT: Wpadłem na pomysł zakupu tego: http://allegro.pl/note-micra-k12-czujnik-podcisnienia-k5t48474-i5290120165.html Podłącze go do akumulatora przez przycisk który zamontuje w kabinie, czy jeśli będę sterował tym zaworkiem w sposób 0/1 to będzie miało jakiś sens ? Np kilka km przejadę na włączonym a później na resztę na wyłączonym. Oczywiście pasuje tylko stestować które pozycje włącznika będą za co odpowiadać, ale to wyjdzie w praniu. Co myślicie ? Edytowane 26 Stycznia 2017 przez ethayer Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Podłączenie i sterowanie nim samemu, jeśli jest to o czym pisałem wyżej, że myślę że jest, to nic nie da bo zaworem tym steruje w przypadku tego starego podciśnienie wytwarzane w silniku a w tym drugim elektronika. Wzrostu spalania, wybacz, nie jestem w stanie Ci wyliczyć. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ethayer Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Podłączenie i sterowanie nim samemu, jeśli jest to o czym pisałem wyżej, że myślę że jest, to nic nie da bo zaworem tym steruje w przypadku tego starego podciśnienie wytwarzane w silniku a w tym drugim elektronika. Wzrostu spalania, wybacz, nie jestem w stanie Ci wyliczyć. Mhm. Otóż nie jestem pewien czy tym starym steruje podciśnienie, myślałem że temperatura, i powyżej pewnej wartości by się on otwierał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Temperatura otwiera bądź zamyka sterując zaworkiem który przy wyższej temperaturze zmniejsza wyprzedzenie zapłonu co powinno zapobiegać tzw spalaniu stukowemu i jednocześnie kompensuje skład mieszanki podając dodatkową porcję powietrza. Zaworek powinien otwierać się w temp. ok. 50 stopni przy niższej temperaturze powinien być zamknięty. Jakoś tak to działać powinno o ile jest to to właśnie. Może w tym starym zaworek brał temperaturę z silnika a ten drugi ma podawany impuls otwarcia z odrębnego czujnika stąd ten wtyk w nim. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ethayer Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Może w tym starym zaworek brał temperaturę z silnika a ten drugi ma podawany impuls otwarcia z odrębnego czujnika stąd ten wtyk w nim. Dokładnie o tym samym pomyślałem. Dlatego będę symulował działanie tego czujnika. Po kilku km jazdy go otworzę i zobaczymy jak to wpłynie na prace silnika. Póki co dzięki, update wrzucę już po montażu Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Ogólny zarys działania podałem Ci więc można pokombinować a nawet jak już mniej więcej ogarniesz go to jakiś bimetal na silnik można było by zastosować by otwierał go w odpowiedniej (mniej więcej) temperaturze. Trzymam kciuki za powodzenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ethayer Opublikowano 26 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 (edytowane) Ogólny zarys działania podałem Ci więc można pokombinować a nawet jak już mniej więcej ogarniesz go to jakiś bimetal na silnik można było by zastosować by otwierał go w odpowiedniej (mniej więcej) temperaturze. Trzymam kciuki za powodzenie. Niepotrzebny mi bimetal, gdybym chciał zrobić automatyczne załączanie dokonał bym pomiaru przez DS18B20, a w jakimś mikroprocku zawarłbym warunki sterowania zaworem. Miałbym wtedy sterowanie automatyczne, w dodatku z w miarę dokładnym pomiarem temperatury. EDIT: W sumie to chyba tak zrobię, nie chce mi się pamiętać o tym przełączniku Edytowane 26 Stycznia 2017 przez ethayer 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 26 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2017 Brawo TY, tak trzymaj a ja życzę powodzenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.