dario33 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Witam, mam taki problem z Terrano 2 95r 2.4 Pb + LPG. Jak go kupiłem miał starą instalację gazową na jedną śrubę, ale nie szło na tym jechać - szarpał, strzelał w tłumik ale w miarę chodził na benzynie ( w miarę tzn. raz zdarzyło mu się szarpać ale był chyba z 2tyg nieruszany więc zgoniłem na to, pojezdziłem trochę i minęło). Następnie zostały wymienione świece na NGK, przewody Bosch, filtry. Dalej na gazie nie chciał chodzić więc wymieniłem mu instalację na sekwencję. Teraz na gazie chodzi idealnie a na benzynie szarpie, dopóki się nie przełączy na gaz to muszę leciutko dawać gaz bo przy większym naciśnieciu pedału szarpie niemiłosiernie, a gdy się przełączy na LPG jak ręką odjął, płynna praca. Gazownik mówi, że to może być pompka paliwa ale zanim się za to zabiorę chciałem dopytać co jeszcze ewentualnie może być przyczyną? Dodam, że samochód przeważnie (bo czasami nie w ogóle nie widać dymku) kopci na biało co mnie martwi i skłania do myślenia o UPG... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 A zakrecales butlę do testów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario33 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 nie, nie zakręcałem, a co wówczas powinno się dziać ? wieczorem po urodzinach będę mógł sprawdzić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 Wyeliminujesz jeden system zasilania i zobaczysz czy na Pb jest ok czy nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario33 Opublikowano 28 Stycznia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 sprawdzone - przy zakręconym zaworze szarpie tak samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DINO Opublikowano 28 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia 2017 a pojeździłeś na PB?? czy tylko zakręciłeś?? jak tak to masz wyeliminowane LPG sprawdź ciśnienie PB na listwie ukłąd zapłonowy jest OK bo gaz jest bardziej wymagający, szukaj w zasilaniu paliwem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mariah Opublikowano 29 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2017 Tak jak pisze DINO, sprawdź ciśnienie między filtrem a wtryskami, z regulatorem ciśnienia paliwa powinno być 2,3 bara bez niego 3 bary i jeśli będzie ok to zostają wtryski. Ale po Twoim opisie stawiam na pompę, pierwsza generacja lpg to prawdopodobnie poprzednik benzyny nie używał w ogóle (odpalał od razu na gazie) więc pompka się przytarła. Jeszcze taka mała uwaga, sprawdź wężyk czy jest szczelny od regulatora ciśnienia do kolektora. Co do upg, to jeśli płynu nie ubywa, temperatura też ok, a w tym białym dymku nie czujesz zapachu płynu to pewnie to para wodna co jest częstym i żadnym nadzwyczajnym zjawiskiem przy jeździe na lpg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario33 Opublikowano 9 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 (edytowane) a jakiej firmy moglibyście polecić pompkę paliwa? Bo ceny wahają się od 50zł do prawie 800zł (Bosch) *EDIT - Kurcze lipa pompka wymieniona na włoskiej firmy- MEAT & DORIA, niestety dalej te same objawy Podjade na kompa zobaczyć czy jakieś błędy pokazuje, oraz sprawdzę ten wężyk i ciśnienie. Edytowane 9 Lutego 2017 przez dario33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
łysy Opublikowano 9 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2017 A nie masz przytartego któregoś wtrysku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario33 Opublikowano 18 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2017 (edytowane) Szarpanie usunięte - zostawiłem auto u mechanika, ten pożyczył skądś kompa i sprawdził błędy, jak to bywa - błędów oczywiście brak oraz oraz miał sprawdzić ewentualnie ciśnienie na cylindrach ale najpierw zajrzał do przepustnicy/przepływomierza i go wyczyścił bo ponoć mega zasyfione i auto już na benzynie już nie szarpie Jednak pojawił się inny problem - nierówne obroty na biegu jałowym... Wyczytałem na forum, że należy dokonać adaptacji przepustnicy - http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/79976-terrano-24-z-1998r-szarpie-d%C5%82awi-podczas-jazdy-na-wolnych-obrotach/?hl=przep%C5%82ywomierz&do=findComment&comment=908146 Nie wiem czy pomoże ale pewnie nie zaszkodzi - pytanie, gdzie jest ów czujnik położenia przepustnicy ? któryś pod tą osłoną ze zdjęć? *edit - Dobra rozebrałem to by sprawdzić która wtyczka jest od czego, przeprowadziłem adaptację wg tego co znalazłem na forum kluczyk w pozycje ON na 1 sekkluczyk w pozycje OFF na 9 sekrozgrzałem silnik do normalnej temperatury pracy ( wskazówka w połowie skali )kluczyk w pozycje off na 9 sekodpalić auto na około 28 sekodpiąć czujnik położenia przepustnicy i podpiąć ponownie przez 5 sekpoczekać 20 - 40 seki to by było na tyle ....u mnie po tym zabiegu ustabilizowała się praca silnika na wolnych obrotach ale nadal obroty na biegu jałowym są nierówne. Zasugerowano mi, że może łapać lewe powietrze ale obejrzałem wężyki podciśnienia - wyglądają na całe, jeden od EGR wymieniłem. Opsikałem plakiem dookoła ale bez efektu. Chcę jeszcze sprawdzić miernikiem czujnik położenia przepustnicy, Co jeszcze może mieć winę ? Albo ewentualnie gdzieś zna ktoś mechanika, który ogarnia motor KA24E ? Edytowane 18 Marca 2017 przez dario33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ingeen Opublikowano 19 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2018 (edytowane) Witam serdecznie, czy udało się rozwiązać ten problem. Mam tak samo:( Edytowane 19 Stycznia 2018 przez ingeen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dario33 Opublikowano 20 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2018 (edytowane) Udało się, pomogło czyszczenie przepływomierza. Ściągnij tę puchę i wyczyść, zerknij też w przepustnicę Edytowane 20 Stycznia 2018 przez dario33 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.