Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Terrano 2 - szarpie na benzynie


dario33
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam taki problem z Terrano 2 95r 2.4 Pb + LPG. Jak go kupiłem miał starą instalację gazową na jedną śrubę, ale nie szło na tym jechać - szarpał, strzelał w tłumik ale w miarę chodził na benzynie ( w miarę tzn. raz zdarzyło mu się szarpać ale był chyba z 2tyg nieruszany więc zgoniłem na to, pojezdziłem trochę i minęło). Następnie zostały wymienione świece na NGK, przewody Bosch, filtry. Dalej na gazie nie chciał chodzić więc wymieniłem mu instalację na sekwencję. Teraz na gazie chodzi idealnie a na benzynie szarpie, dopóki się nie przełączy na gaz to muszę leciutko dawać gaz bo przy większym naciśnieciu pedału szarpie niemiłosiernie, a gdy się przełączy na LPG jak ręką odjął, płynna praca. Gazownik mówi, że to może być pompka paliwa ale zanim się za to zabiorę chciałem dopytać co jeszcze ewentualnie może być przyczyną?  Dodam, że samochód przeważnie (bo czasami nie w ogóle nie widać dymku) kopci na biało co mnie martwi i skłania do myślenia o UPG...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a pojeździłeś na PB?? czy tylko zakręciłeś?? jak tak to masz wyeliminowane LPG sprawdź ciśnienie PB na listwie ukłąd zapłonowy jest OK bo gaz jest bardziej wymagający, szukaj w zasilaniu paliwem 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisze DINO, sprawdź ciśnienie między filtrem a wtryskami, z regulatorem ciśnienia paliwa powinno być 2,3 bara bez niego 3 bary i jeśli będzie ok to zostają wtryski. Ale po Twoim opisie stawiam na pompę, pierwsza generacja lpg to prawdopodobnie poprzednik benzyny nie używał w ogóle (odpalał od razu na gazie) więc pompka się przytarła. Jeszcze taka mała uwaga, sprawdź wężyk czy jest szczelny od regulatora ciśnienia do kolektora.

 

Co do upg, to jeśli płynu nie ubywa, temperatura też ok, a w tym białym dymku nie czujesz zapachu płynu to pewnie to para wodna co jest częstym i żadnym nadzwyczajnym zjawiskiem przy jeździe na lpg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

a jakiej firmy moglibyście polecić pompkę paliwa? Bo ceny wahają się od 50zł do prawie 800zł (Bosch) :)


*EDIT - Kurcze lipa pompka wymieniona na włoskiej firmy-  MEAT & DORIA, niestety dalej te same objawy :( Podjade na kompa zobaczyć czy jakieś błędy pokazuje, oraz sprawdzę ten wężyk i ciśnienie.

Edytowane przez dario33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szarpanie usunięte - zostawiłem auto u mechanika, ten pożyczył skądś kompa i sprawdził błędy, jak to bywa - błędów oczywiście brak oraz oraz miał sprawdzić ewentualnie ciśnienie na cylindrach ale najpierw zajrzał do przepustnicy/przepływomierza i go wyczyścił bo ponoć mega zasyfione i auto już na benzynie już nie szarpie :) Jednak pojawił się inny problem - nierówne obroty na biegu jałowym...

Wyczytałem na forum, że należy dokonać adaptacji przepustnicy - http://forum.nissanklub.pl/index.php/topic/79976-terrano-24-z-1998r-szarpie-d%C5%82awi-podczas-jazdy-na-wolnych-obrotach/?hl=przep%C5%82ywomierz&do=findComment&comment=908146

Nie wiem czy pomoże ale pewnie nie zaszkodzi - pytanie, gdzie jest ów czujnik położenia przepustnicy ? któryś pod tą osłoną ze zdjęć? a1baf2aa2bf1e6e7.jpg


 

 

*edit - Dobra rozebrałem to by sprawdzić która wtyczka jest od czego, przeprowadziłem adaptację wg tego co znalazłem na forum

 

 

kluczyk w pozycje ON na 1 sek
kluczyk w pozycje OFF na 9 sek
rozgrzałem silnik do normalnej temperatury pracy ( wskazówka w połowie skali )
kluczyk w pozycje off na 9 sek
odpalić auto na około 28 sek
odpiąć czujnik położenia przepustnicy i podpiąć ponownie przez 5 sek
poczekać 20 - 40 sek
i to by było na tyle ....
u mnie po tym zabiegu ustabilizowała się praca silnika na wolnych obrotach

 

ale nadal obroty na biegu jałowym są nierówne. Zasugerowano mi, że może łapać lewe powietrze ale obejrzałem wężyki podciśnienia - wyglądają na całe, jeden od EGR wymieniłem. Opsikałem plakiem dookoła ale bez efektu. Chcę jeszcze sprawdzić miernikiem czujnik położenia przepustnicy, Co jeszcze może mieć winę ? Albo ewentualnie gdzieś zna ktoś mechanika, który ogarnia motor KA24E ?

Edytowane przez dario33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

 

Witam serdecznie,

czy udało się rozwiązać ten problem. Mam tak samo:(

Edytowane przez ingeen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się, pomogło czyszczenie przepływomierza. Ściągnij tę puchę i wyczyść, zerknij też w przepustnicę

Edytowane przez dario33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...