Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Tylne zawieszenie


michal771
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam forumowiczów,macie jakiś patent lub pomysł jak wzmocnić,utwardzic tylne zawieszenie w xtrailu?

auto ma uciąg na haku do 1350 kilo mam przyczepe kempingową która warzy 1050 kilo i niby mam jeszcze 300 kilo zapasu ale gdy mam podpiętą przyczepe tył auta jest bardzo obniżony.przy jezdzie po drogach nie asfaltowych boje sie zeby coś mi sie nie stało z zawieszeniem lub żeby gdzieś nie obcierało.

albo zostaje zamiana auta na cos większego lub zamiana przyczepy na lżejszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A napisz jaki masz nacisk na kulę haka / gdy przyczepa jest załadowana do drogi/  bo może ta wartość jest zbyt wysoka? Bo sama masa przyczepy nie jest w tej kwestii istotna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ja mam ten nacisk na kule zmierzyc?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o zawieszenie i holowanie częste to na pewno trzeba je najpierw wyremontować. Na pewno amortyzatory, stabilizator bo inaczej pasażerowie mogą rzygać. Jeśli to nie problem to można to olać.  Sprawdź/dokręć osłonę alu nad tłumikiem, lubi odpaść po holu. Tę 100 czy 110 da się po autostradzie lecieć z taką budą na spokojnie. Ja mam też tonę ale w środku są graty, 5 rowerów więc też dobiję do 1100. Jeśli nie znasz historii haka to sprawdź jak jest zamontowany, wczołgaj się i obejrzyj. Przeczytaj tabliczkę. Powinno być Nissan/Westfalia, Steinchoff. Nacisk na kulę tu będzie nieistotny. Auto jest dobre do holowania. Raczej niech Ci diagnosta zmierzy obwód kuli 50mm. Możesz też zrobić to suwmiarką. Chodzi o sprawdzenie użycia kuli. Jeśli zużyta to taką kulę kupisz na allegro.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ja mam ten nacisk na kule zmierzyc?

 

Jak masz przyczepę to warto zakupić coś co się nazywa "waga kempingowa" i kosztuje poniżej 50zł.

 

Nacisk możesz zmierzyć zwykłą wagą łazienkową. Stawiasz wagę pod dyszlem, na wadze stawiasz klocek, na klocku opierasz dyszel, odczytujesz wskazanie z wagi i odejmujesz od wskazania masę klocka.

O ile pamiętam to nacisk nie powinien być większy jak 100 kg. Jak jest większy to należy poprzestawiać graty w przyczepie.

Dodatkowo w ważeniu ważne jest to, aby wysokość wagi i klocka dobrać tak aby opierający się dyszel był w poziomie.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega gkowal napisał. Max na haku to faktycznie 100 kg. Myślę że 70 kg to opcjonalny nacisk , nie powinien być mniejszy niż 50 kg i jest to bardzo ważne dla prowadzenia przyczepy i bezpieczeństwa./ chodzi o przyczepę jednoosiową/

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok,coś pokombinuje po weekendzie,teraz mam przyczepe zawaloną sniegiem ale we wtorek musze zabrać do przechowalni to potem na spokojnie zmierze naciśk na hak.moge wsadzić w sprężyny poduszki powietrzne ale z australi nie wysyłają do europy więc bede musiał cos wymyslić jak to ogarnąć.

 

dzięki za sugestie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak masz przyczepę to warto zakupić coś co się nazywa "waga kempingowa" i kosztuje poniżej 50zł.

 

 

Dzisiaj w Kauflandzie zakupiłem na wyprzedaży w cenie 20 zł wagę jak na złączonych obrazkach.

 

post-20227-0-88754500-1486324666_thumb.jpg

post-20227-0-54714300-1486324667_thumb.jpg

post-20227-0-09649100-1486324669_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pomiary?

 

Jeśli to pytanie do mnie, to pomiarów brak. To była raczej inwestycja na przyszłość, bo dopiero przymierzam się do przyczepy kempingowej.

Załączone przeze mnie zdjęcie przyczepy kempingowej jest zdjęciem z internetu. Na posiadanej przyczepie towarowej nie będę sprawdzał bo i tak jest za lekka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i większość kempingowych też będzie lekka. Żadna przyczepa europejska kempingowa z jedną osią nie przekroczy żadnych dopuszczalnych wartości. Nie wiem co to miało być takie ciężkie. Chyba holender albo amerykaniec. A to wtedy inny sprzęg. Ciężarowy.

 

 

Kowal kupujesz rozumiem knaus/hobby? Jeśli tak to polecam Ci jak największą się da bo i tak się je w końcu stawia na stałe. A cena postawienia dużej czy małej jest niewielka. To z doświadczenia. Jednak komfort użytkowania na dłużej jest najważniejszy. Ja mam sudwinda firmy knaus ale model średni. Od razu zanim cokolwiek zrobisz musisz wymienić uszczelnienie wokół wszystkich okien dachowych. Nie ma innej drogi. Zrobisz to sam.

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo łatwo przekroczyć nawet lekką przyczepą dopuszczalny nacisk na kulę haka, wystarczy że masz pełńą butlę w bakiście i dwa rowery na dyszlu i w bocznych bakistach przedsionek. Ale również bardzo niebezpieczne jest niedociążenie dyszla. Dlatego pomiar nacisku na kulę haka jest bardzo istotny. Ci którzy tego nie robią mogą się kiedyś nieprzyjemnie zdziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kowal kupujesz rozumiem knaus/hobby? Jeśli tak to polecam Ci jak największą się da bo i tak się je w końcu stawia na stałe. A cena postawienia dużej czy małej jest niewielka. To z doświadczenia. Jednak komfort użytkowania na dłużej jest najważniejszy. Ja mam sudwinda firmy knaus ale model średni. Od razu zanim cokolwiek zrobisz musisz wymienić uszczelnienie wokół wszystkich okien dachowych. Nie ma innej drogi. Zrobisz to sam.

 

Interesuje mnie tylko któraś z wersji T@B 320. Dzieciaki wyrosły więc na 99% będzie to mała 2-osobówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd, a jak przyjdą wieczorem młode studentki? I spadnie deszcz?

Edytowane przez karibox1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

błąd, a jak przyjdą wieczorem młode studentki? I spadnie deszcz?

 

twardy argument, bierz większą

Edytowane przez Qzynka Edyta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

no i problem rozwiązany.kupiłem poduszki powieetrzne do sprężyn,i nowe amory bo stare były już nieco zużyte.

de0du8.jpg

33nxgso.jpg

3096jj7.jpg

mkvwjk.jpg

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego napis gdzie kupiłeś, ile kosztowały i jak się to montuje, czy są przeznaczone do konkretnego modelu czy uniwersalne w pewnym zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na ebay-u,pod konkretny pojazd.

koszt poduszek z wysyłka do islandi i podatek wyszło mnie na złotówki około 1700 zeta.

może do polski będzie taniej.

wysyłka jest z australii.

http://www.ebay.com/itm/Nissan-X-Trail-T31-T32-FIRESTONE-COILRITE-Poly-Air-Bag-Kit-/191799611875?hash=item2ca825d1e3:g:5e0AAOSwoydWtB~w&vxp=mtr

poduszki nie są do podniesienia zawieszenia tylko do usztywnienia.

trzeba napisać wiadomość do sprzedającego czy wyśle do polski.


montarz jest prosty,nie trzeba demontować sprężyn.poduszki są dość elastyczne i dają sie zgiąć i wsadzić między zwoje sprężyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...