Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Pilna pomoc. Cieknie paliwo.


fred77
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj nagle zaczęło kapać paliwo. I to dość mocno podczas pracy silnika.

Silnik pracuje bez problemów, odpala bez problemów, normalnie pracuje podczas jazdy, nie kopci. Normalna eksploatacja.

Tylko to paliwo dzisiaj zaczęło kapać.

Wieczór, ciemno i tylko latarką sobie świeciłem.

Wyciek jest gdzieś przy wtryskiwaczach. Tylna część bloku z prawej strony, tam gdzie jest rozrusznik, jest mokra.

Jutro czeka mnie grzebanie i gdyby mógł ktoś podpowiedzieć gdzie mam szukać ewentualnej przyczyny.

Wyciek pojawił się nagle, dzisiaj i najprawdopodobniej cieknie tylko podczas pracy silnika.

Muszę zdjąć chłodnicę powietrza żeby dokładniej się przyjrzeć tej okolicy silnika. Dużo z tym roboty? Na coś zwrócić uwagę?

Moje przypuszczenie to przewód przelewowy ale czy na pewno?

 

Potrzebuję pilnej porady, bo jutro z rana muszę to naprawić, a jak nie dam rady to muszę jechać do mechanika, bo samochód pilnie potrzebny, a tu awaria.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno przelew. Inaczej motor by "kasłał" :D

Daj znać z rańca co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno przelew.

Oby to było to, bo niedawno mechanik naprawiał samochód od żony, a teraz jeszcze od szwagierki, bo obiecałem jej, że załatwię jej naprawę. Gdybym jeszcze musiał Terano dać do naprawy to finansowo bym łapał zadyszkę.

 

Daj znać z rańca co i jak.

Ewentualnie po południu lub wieczorem dam znać. Najgorsze jest to, że muszę to robić pod chmurą, a zimno jest.

Nie dłubałem jeszcze nic przy silniku dlatego pytam czy aby zdemontować chłodnicę powietrza doładowanego to dużo roboty i czy na coś muszę uważać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nie dłubałem jeszcze nic przy silniku dlatego pytam czy aby zdemontować chłodnicę powietrza doładowanego to dużo roboty i czy na coś muszę uważać.

Tego Ci nie powiem, choć mam icka na silniku jak u Ciebie, ale to inny motor.

Raczej nic nie powinieneś zepsuć, ewentualnie demontowany element ;)

Zwróć uwagę na kable, przewody podciśnienia itp. Zapisz sobie gdzie były wpięte, w razie gdybyś był zmuszony je odłączyć.

Sam przelew to może być sprawa zwykłego przewodu gumowego, bądź z materiału podobnego. Pęka na mrozie i problem gotowy.

 

 

 

Ewentualnie po południu lub wieczorem dam znać. Najgorsze jest to, że muszę to robić pod chmurą, a zimno jest.

 

Do tej pory ktoś bardziej obeznany w temacie tego modelu na pewno da znać ;)

A zimno faktycznie jest, więc i przyczyna wycieku może być trafnie przeze mnie opisana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba udało się problem zażegnać, bo już tak nie cieknie. Są jeszcze jakieś krople ale to chyba resztki, które muszą sobie skapnąć.

Tak jak przypuszczałem i tak jak mi tu sugerowano to wężyk przelewowy paliwa.

Głównym winowajcą był chyba mały, zaślepiony wężyk na ostatnim - licząc od przodu - wtryskiwaczu.

Po obraniu go z oplotu wyglądał on tak.

110atfb.jpg

 

Wymieniłem wszystkie wężyki na nowe, bo wszystkie były wilgotne. Czy były popękane to nie wiem, bo nie chciało mi się obierać ich z otuliny. Na pewno końcówki były twarde jak plastik.

 

Po zdjęciu chłodnicy powietrza doładowanego okazało się, że jeden z przewodów doprowadzający chłodziwo do nagrzewnicy ocierał się o jeden z tych wężyków przelewowych.

2ik33mg.jpg

 

A ponieważ otulina wspomnianych wężyków była nasączona olejem napędowym to dało się to we znaki grubemu wężowi do nagrzewnicy, którego guma się rozwarstwiła i zrobiła się w tym miejscu miękka i osłabiona. Wyciąłem osłabione miejsce i wstawiłem aluminiowy łącznik, na który naciągnąłem połówki węża i zacisnąłem cybantami.

1405xh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym wymienić również przewód powrotny od pierwszego wtrysku do pompy jeśli tego nie zrobiłeś.

Też jest wymieniony.

Póki co wciąż nic nie cieknie. I oby tak było dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Też jest wymieniony.

Póki co wciąż nic nie cieknie. I oby tak było dalej.

 

jaka średnica wężyka jest potrzebna?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to 4,2mm.

 

tak się rozglądałem i popularny wymiar to 3,2mm, no nic pomierzę, chciałem kupić na szybko w ciemno ;)

 

PS. potwierdzam info dla potomnych, na wężyki przelewowe wtrysków nadaje się wężyk 3,2

post-64712-0-87586400-1499545578_thumb.png

Edytowane przez rs77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...