Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

[350z] jakie hamulce lepsze Brembo czy org.Akebono z 370z


Surmik
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wlasnie, jaki swap hamulcow jest najsensowniejszy zeby lekkie byly a mimo to wieksza tarcza i klocki? I niedrogie! Duzo rzezbienia z tym swapem z e90, co dokladnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

324x30 vs 355x32 przody, osadzenia te same, ale zacisk potrzebuje adaptera, przypuszczam, że to może być blisko maksa co wejdzie w nasze felgi, bo myślałem jeszcze o gtrowych 

322x22 vs 350x20 tył, pasuje p&p

nie jest to kosmiczna różnica, ale swap jest w rozsądnej kasie, bo różnica w cenie zacisków niewielka i tylko adapter trzeba dokupić, a tarcze i klocki wedle uznania

liczba tłoczków ta sama, masa zacisków pewnie też podobna - tu nie mam danych 

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wieksza tarcza po prostu, wiec powinno byc lepsze rozprowadzenie ciepla, tak? Jakie plywajace tarcze sa dostepne do tego?

 A klocki do tego tez wieksze niz do Brembo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki są nieco większe 5-10%, oczywiście ramie siły też jest większe, ale zwykłym brembo nie brakuje siły hamowania jak dla mnie, ale pojemność i rozprowadzanie ciepła. Tarcze pływające są od stoptecha albo noname na dobrej tarczy :)

porównanie klocków przód:

2_cdfbda8f420d.jpg

2_26a95707d383.jpg

Myślałem o kicie stoptecha na przód, 6 tłoczków + tarcza 355mm, ale koszt rzędu 12k (za sam przód i to bez sprowadzenia) trochę odpycha.... Sasza miał w swojej 350Z taki kit i nic ponad to na pewno nie potrzeba. 

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi najbardziej przeszkadza przegrzewanie sie tych Brembo i mieknacy hamulec na torze. Jeszcze nie mam na 100% zdiagnozowane czy to ten tzw. "brake fade" o ktorym duzo ludzi pisze nt. tych Brembo, czy problem z pompa, czy tzw. knock back, z ktorego tez slynie to Brembo! Fakt jest taki ze jak je podpompuje na prostej lewa noga to jest ok, inaczej miekki pedal sie pojawia - nie od razu, po kilku sesjach.

 

Na razie zakladam ds3000 z nowiutkim calym plynem rbf660 i zobacze. Jak skoncze te tarcze to wtedy zdecyduje co wleci zamiast tych Brembo!

 

PS. Jeszcze AP Racing pakuja do tych Zetek na tor. Jak to sie ma do Akebono i jak cenowo wypada?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cenowo widzę, że podobnie, choć większe możliwości konfiguracji i tarcze j-hook, które zawsze chciałem mieć :)

 

No jak masz słabe ciśnienie to nieszczelny układ albo pompa... ja mam tak czasami, że hamuję, pedał sztywny, ale auto zwalnia bardzo słabo - to jest dla mnie sygnał, że czas na okrążenie chłodzące. To może być spowodowane przez gładkie tarcze... ale też po prostu przegrzane hamulce. 

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To twoje to jest chyba ten tzw. brake fade - cisnienie ok ale hamowanie sie pogarsza. U mnie jest na odwrot ale tylko po mocnym roz(prze)grzaniu, czyli cisnienie mi slabnie i pedal wpada do polowy (chyba ze lekko podpompuje na prostej) i dopiero wtedy hamuje ale hamuje dalej dobrze!

 

Jesli mialbym nieszczelny uklad lub pompe a nawet powietrze gdzies w systemie, to dlaczego wszystko jest ok normalnie jezdzac i to nawet szybko po autostradzie i miescie z mocnymi hamowaniami? Nawet Coobcio mowil ze calkiem twardy mam pedal hamulca w porownaniu z jego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, wynikałoby z tego, że albo pompa nie daje rady albo któryś przewód Ci puchnie pod wpływem temperatury. Aaa i uważaj z tym rbfem, bo podobno bardzo szybko się starzeje. 

Edytowane przez Batman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo plyn zagotowuje po za mocno hamuje a te gownia ie brembo gotuja plyn. Wymienie teraz caly na rt700, odpowietrze i zostawie ds2500 na razie z przodu, z tylu mam chyba dalej ds performance.

Jakbym te ds 3000 wrzucil to bym pewnie jeszcze bardziej pogorszyl sprawe z przegrzewaniem!

Pozostaje jedynie w przyszlym sezonie wywalic to gowno brembo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...