Kabu123 Opublikowano 31 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2017 Witam. Jestem zainteresowany Pulsarem z silnikiem 1.2 DIG-T, ale przed zakupem chciałbym poznać wszystkie niespodzianki związane z eksploatacją. Jedną z rzeczy eksploatacyjnych jest sprzęgło i ewentualne koło dwumasowe. Pytanie brzmi czy Pulsar 1.2 DIG-T 6MT takie posiada? Jedne serwisy twierdzą, że nie ma a drugie że ma i nawet podają numer części 1233100QAB i cenę około 3500 PLN. Pytanie tylko czy ten numer to rzeczywiście dwumasa? Google podpowiada, że to "PLATE ASSY DRIV" (cokolwiek to jest) i nigdzie nie pada sformułowanie "dual mass flywheel". Patrząc na zdjęcia wygląda jakby dwumasa, ale dlaczego tak dziwnie się nazywa? Dodam tylko, że serwis Renault twierdzi, że w Clio 1.2 TCE 120 6MT (po liftingu) nie ma koła dwumasowego (tylko z jednym się kontaktowałem), a to chyba podobny silnik do tego w Pulsarze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
polonus Opublikowano 1 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Witam. Jestem zainteresowany Pulsarem z silnikiem 1.2 DIG-T, ale przed zakupem chciałbym poznać wszystkie niespodzianki związane z eksploatacją. Jedną z rzeczy eksploatacyjnych jest sprzęgło i ewentualne koło dwumasowe. Pytanie brzmi czy Pulsar 1.2 DIG-T 6MT takie posiada? Jedne serwisy twierdzą, że nie ma a drugie że ma i nawet podają numer części 1233100QAB i cenę około 3500 PLN. Pytanie tylko czy ten numer to rzeczywiście dwumasa? Google podpowiada, że to "PLATE ASSY DRIV" (cokolwiek to jest) i nigdzie nie pada sformułowanie "dual mass flywheel". Patrząc na zdjęcia wygląda jakby dwumasa, ale dlaczego tak dziwnie się nazywa? Dodam tylko, że serwis Renault twierdzi, że w Clio 1.2 TCE 120 6MT (po liftingu) nie ma koła dwumasowego (tylko z jednym się kontaktowałem), a to chyba podobny silnik do tego w Pulsarze?A dlaczego miałbyś się bać dwumasy. Jakoś o masowych jej padach przy silnikach benzynowych nie słychać. Sam 1.2digt ma nie znowuż tak nisko max. moment obrotowy, poza tym nie są to duże wartości. O ile oczywiście Pulsar w ogóle ma DMF Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kabu123 Opublikowano 1 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2017 Niestety w turbobenzynach też nie jest tak różowo pod względem trwałości kół dwumasowych i zdarzają się awarie. Również czasami są jakieś wady i ta część po prostu się psuje (chociaż to z reguły na gwarancji jest wymieniane w takich przypadkach). Oczywiście nie mówię tutaj o Pulsarze tylko generalnie. Poza tym chciałbym uniknąć zastanawiania się, czy przy okazji wymiany sprzęgła wymieniać na zapas koło dwumasowe (o ile byłoby jeszcze dobre). Aż w końcu: jak nie ma to się nie zepsuje Decydując się na samochód nowy wiązałbym się z nim na lata i wiele tysięcy kilometrów i podejrzewam, że wymiana koła dwumasowego by mnie nie ominęła, a powiem szczerze że nie chciałbym dodatkowo dokładać 3500 PLN. W moim obecnym samochodzie jest koło dwumasowe i mimo niskiego przebiegu już się powoli odzywa (a według opinii jest uznawane za pancerne i niezniszczalne) i też kwestia tego, czy samochód posiada dwuams czy nie jest kwestią komfortu psychicznego. Niestety prawda jest taka, że teraz mało który samochód nie ma dwumasy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.