Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Instalacja LSD dla DE w HR (stub axle?)


GodISmE
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam OS Giken 1.5 do zalozenia ale jest to wersja dla DE. Podobno potrzebuje tylko inny "output shaft/stub axle" zeby to weszlo. Jak to sie po polsku nazywa?

https://www.z1motorsports.com/rear-differential/nissan/oem-350zg35-output-shaftstub-axle-rear-p-4623.html

 

Coobcio, Jarek - wy to macie obcykane takie sprawy! :) doradcie - moge to np. kupic uzywane na allegro z DE? Czy przy okazji tej roboty warto wymienic np. lozyska?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba mnie nie zrozumiałeś :P Z tego co pamiętam to posiadasz HR'a a tam jest elektroszepra. Masz Gikena dla wersji DE więc czy to problem kupić szperę z DE wsadzić tam Gikena i zamontować wywalając ten szajs jakim jest elektroszpera

Edytowane przez filipm87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O k.... stary, ja w ogole nie wiem o czym ty piszesz lol Gadasz z mechnicznym laikiem! Czytam cos teraz o tym ale dalej nic nie rozumiem. Cos i zjadanych klockach z tylu ... nic takiego nie mam. Jedyne co mam to mielenie kola wewnetrznego w zakrecie (przy wylaczonym TC i ESC) i brak trakcji przy wyjsciu.

Caly czas zakladalem ze moje auto ma to tzw. VLSD (to ta elektroszpera?) i ze wystarczy wymienic to co w srodku tej "kopuly" z tylu. Kto mi to moze wytlumaczyc jak 6-latkowi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kup dyfer z DE (nie wiedziałem, że są inne, ale ok, chyba tylko są różnice szpera/bez szpery i pewnie masz bez), włóż tam szperę i przykręć do samochodu, a swój dyfer sprzedaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1? A z drugiej strony? No chyba że są jakieś asymetryczne i tylko 1 trzeba wymienić. Rób jak chcesz w końcu to Twoje auto ja tylko zaproponowałem łatwiejsze i pewnie tańsze wyjście :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie wiem na razie, dlatego pytam i szukam faktow ... wtedy ocenie za i przeciw i co sie najbardziej oplaca. W ogole wczesniej nie bralem pod uwage uzywanego dyfra z DE (ile by taki kosztowal?). Caly czas czytalem tylko ze do HR-a z VLSD potrzeba jednej (chyba) tej stub axle i na stronie OS GIKEN kosztuje to dodatkowe 160 $. Ale jesli sa jakies inne opcje - np. kupno uzywanej lub powiekszenie tego wyzlobienia, to tez rozwaze. 

 

Na razie probuje sie dowiedziec ktory ten stub axle potrzebuje i gdzie to kupic i czy mozna uzywane.

 

EDIT: WIem cos wiecej. Tu jest czesc - chodzi o te z plaskimi glowkami, te potrzebuje, Teraz nie wiem tylko czy w moim sa obydwie z tymi czubkowatymi czy tylko jedna. Podobno nie jest to tak oczywiste i moze byc roznie. Jesli musialbym wymienic obydwie, to rzeczywiscie lepiej chyba caly dyfer z DE kupic. 

http://osgiken.net/file/16425-LSD+Side+Flange+Compatibility.bin

EDIT2. Chyba jedna jest dluga po stronie pasazera, wiec ja wystarczy wymienic na krotka.

 

PS. h8r, o ktorym mowisz ze  nie bedzie mial zeberek chlodzacych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma podziału czy 350Z czy 370Z czy DE czy HR...

Tylko czy ma szperę czy jej nie ma - różnica w średnicy mechanizmu różnicowego.

Sprawdz czy kupiłeś szperę do dyfra który miał wiskoze czy był otwarty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dzwonie do ASO to ani w czesciach, ani w serwisie skur...le nie chca udzielic takiej informacji. Nawet numeru czesci nie podadza!

Jedyne co powiedzieli ze nowa przekladnia to 22,000 zl. lol

Moje auto to HR wyprodukowany w 2008, wiec ma VLSD z tego co wiem.

 

A jesli pytasz do jakiego dyfra kupilem szpere, to na 100% do otwartego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do szukania numerów części polecam stronę http://nissan-europe.epc-data.com/

 

350Z HR jest 5 wersji, więc polecam sprawdzić po VIN, którą masz dokładnie.

 

Część, której szukasz (w pierwszym lepszym modelu HR) to chyba to:

http://nissan-europe.epc-data.com/350z/z33/313-vq35hr/power_train/380/38220/

 

Wklepanie part numberu w google grafika też jest dobrym pomysłem, bo może się okazać, że to tylko zawleczka czy podkładka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, to juz wiem ze potrzebuje, jesli mam VSLD - raczej watpie ze w 2008 HR wersja EU dali otwarty. Nie jezdzi to auto tak jakby go mialo. Te 20% spiecia to raczej bardziej prawdopodobne.

W OS Giken mi powiedzieli ze potrzebuje ten Side Flange i ze jest to po stronie pasazera, jest to w tym pdf-ie.

 

Moj to:

Frame / Series Z33 BODY C (COUPE) ENGINE VQ35HR (VQ35HR TYPE ENGINE) GRADE 350ZPACK (350Z PACK TYPE) Production month 12.2007 TRANS MT (MANUAL TRANSMISSION) AREA EUR.C     Interior color G Body color K51 Spec code TELV5YEAR8

 

I badz tu madry - no ale chyba potwierdza to ze sa dwie rozne u mnie:

38220 - FLANGE ASSY-SIDE

38220+A - FLANGE ASSY-SIDE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnieś tył i zakręć kołem.

Jeżeli drugie obraca się w tę samą stronę to masz szperę, jeżeli w przeciwną to masz otwarty dyfer. Ewentualnie podnieś jedną stronę i jak koło nie obraca się lekko to masz szperę.

Ja w HR 2008 mam LSD ale nie wiem czy wyszedł tak z fabryki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To juz ustalone :)

Teraz tylko ten side flange / stub axle / half shaft (dalej nie wiem jak po polsku sie to nazywa) musze potwierdzic. Nie wiem na 100% czy Nissan zawsze w HR-ach montowal je tak samo, np. jedna dluzsza, jedna krotsza? W OS Giken mowia ze nie maja takiej pewnosci - mowia ze "typowo" jest to tylko jedna strona do wymiany.


......................

 

Panowie mechanicy - o co chodzi z tym miernikiem / zegarem (piąte zdjęcie od góry)?

 

http://www.motoiq.com/MagazineArticles/ID/1937/PageID/3059/Project-Nissan-350Z-Part-One-Installing-an-ACT-Clutch-and-a-Nismo-LSD.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanikiem samochodowym nie jestem, ale coś tam na studiach mnie nauczyli, więc podzielę się wiedzą. Mam nadzieję, że trochę pomoże, a jak się pomylę to proszę skorygować.

 

Koła zębate, aby prawidłowo współpracowały muszą być względem siebie prawidłowo spozycjonowane.

Patrząc na rysunek poglądowy poniżej, to "pinion" czyli te małe koło zębate połączone z wałem napędowym można względem dużego koła (ring gear) przesuwać góra/dół, lewo/prawo, przód/tył (odchylenia kątowe pomijam).

W instrukcji, którą podałeś mierzony jest luz międzyzębny (backlash), czyli "pinion" unieruchamiasz względem obudowy i sprawdzasz o ile duże koło może się obrócić. Z tego co piszą wartość ta jest katalogowa.

Druga rzecz, którą sprawdza (za pomocą farby) to miejsce kontaktu zębów. 

Obie te rzeczy reguluje się za pomocą podkładek pod oprawkami łożysk "piniona", ale nie jestem sobie teraz w stanie przypomnieć, przesunięcie w którą stronę odpowiada za co.

Sprocket35b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie kreca sie w dwie rozne strony. Czy mam sie z tym czuc zle? :(

Edit: Serio pytam, bo troszke bardzo glupi jestem z tego.

 

A drugie pytanko, co nam da wrzucenie dyfra z 370z? Tak na chlopski rozum :D

Edytowane przez dieselLPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

" W instrukcji, którą podałeś mierzony jest luz międzyzębny (backlash), czyli "pinion" unieruchamiasz względem obudowy i sprawdzasz o ile duże koło może się obrócić. Z tego co piszą wartość ta jest katalogowa." - czyli dokładnie to mierzy ten zegar? Jest to konieczne i bez tego się nie da?

 

diesel - ty masz wiec otwarty dyfer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez dokładnego ustawienia kół ryzykujesz głośną pracę dyferencjału, szybsze zużycie lub nawet błyskawiczne uszkodzenie. Nie wiem jak to wygląda ze strony praktycznej mechanika samochodowego, ale może być tak że dobry fachowiec będzie to w stanie ustawić "na czuja".

Z drugiej strony czujnik zegarowy ze statywem można kupić za mniej niż 100zł (http://allegro.pl/zestaw-czujnik-zegarowy-statyw-magnetyczny-pro-i6529040859.html)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie lepiej po prostu kupić dyfer z DE i wsadzić tam giken'a?

Są to takie same dyfry przecież z rodziny R200.

Dzielą się tylko na otwarte i ze szperą wiskotyczną.

 

Ostatnio świeży dyfer z HR przekładałem do DE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...