vag32 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 Witam! Posiadam Primerę P11 z silnikiem GA16DE+LPG sekwencja(od 26tys. km), silnik ma przejechane 180000km. Przedwczoraj przejechałem ok. 6km i zauważyłem, że auto nagle straciło ogrzewanie. Zatrzymałem się na parkingu, otworzyłem maskę, górny wąż od chłodnicy gorący, dolny zimny(oba miękkie). Tak samo górny wąż nagrzewnicy, gorący i twardy, dolny letni i miękki(wskaźnik temperatury cały czas w poziomie). Wywaliło mi płyn do zbiorniczka wyrównawczego. Myślałem, że to termostat, wymieniłem na nowy, odpowietrzyłem obieg i znów to samo, po ok. 2km jazdy padło ogrzewanie. Dałem furę do znajomego, bo myślałem że nowy termostat uszkodzony, ale on sprawdził go w garnku z wodą i jest ok. Nagrzewnica i chłodnica czyste. Pompa wody wymieniona 11 miesięcy temu na SKF - 20 tys najechane. Płynu chłodniczego nigdy nie ubywało, w płynie nie ma oleju, spalin, olej też czysty. Mechanik podejrzewa wadliwą pompę wody. Co wy o tym sądzicie? Edit: wentylatory na postoju się załączają po jakimś czasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
palash21 Opublikowano 7 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2017 miałem kiedyś tak w sunnym n14, okazało się, że pumpa... dojście do niej nie jest chyba aż tak kiepskie z tego co pamiętam i odkręcania też nie za dużo. wykręć i zobacz łopatki pompy, może nie dają rady i obieg jest zbyt słaby żeby Cię ugrzać w kabinie i zbyt słaby żeby wychłodzić w chłodnicy. wentylatory się załączą bo czujnik temperatury widzi ją i daję sygnał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vag32 Opublikowano 24 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2017 Dzięki za info, tak myślałem, że felerna pompa mi się trafiła. Dostęp w miarę jest, ale trzeba odkręcić łapę silnika, ja nie mam na to siły i czasu. Zawiozę auto do mechanika i dam znać, jak się z tym uporam. Najgorsze jest to, że zgubiłem gdzieś paragon za pompę, ale trudno. Tak poza tematem, jest gdzieś w okolicach Oławy/Brzegu mechanik, który dobrze zna się na Primerach? Padła uszczelka pod głowicą. Ciśnienie dmuchało na termostat i dlatego nie otwierał. Spala płyn chłodniczy. W poniedziałek oddaję auto na robotę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.