servis33505 Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 (edytowane) Witam. Jestem nowy na forum i chciałbym serdecznie się przywitać. A więc zacznijmy od początku: Zakupiłem Nissana Almerę N16 z silnikiem 1,5dci. Przy zakupie była mowa o uszkodzonym wtryskiwaczu i rzeczywiście wszystko na to wskazywało. Delikatne drgania na biegu jałowym. Po zakupie jakiś czas jeździłem tym samochodem nie naprawiając tego. Odpalał, lecz troszkę nierówno chodził, ale nie było tragedii. Kilka dni temu zrobiłem siedmiominutowy test przelewowy wtryskiwaczy i tutaj delikatne zdziwienie. Wszystkie wtryskiwacze mają praktycznie po równo paliwa. Dwa z wtrysków miały po 60 ml, a dwa 50ml. Moim zdaniem to nie jest nic tragicznego. Po tym zabiegu jeździłem samochodem kilka dni, aż do dzisiaj. Postanowiłem wyciągnąć wtryskiwacze i je wyczyścić. Jak postanowiłem tak zrobiłem. Kolejno pierwszy wtrysk (od strony skrzyni) i zauważyłem że podkładka miedziana była w tragicznym stanie, lecz i tak miałem cztery nowe już przygotowane. Rozkręciłem wtryskiwacz, wymyłem w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchałem sprężonym powietrzem i w tym momencie wyjechał maleńki trzpień z wtryskiwacza. Włożyłem z powrotem nie wiedząc którą stroną ją włożyć. Włożyłem go losowo myśląc, że jak będzie coś nie tak to ponownie rozkręcę i odwrócę. Skręciłem, włożyłem do silnika z nową podkładką. Pomyślałem że zapalę samochód po przeczyszczeniu pierwszego wtrysku i tutaj zaczął się problem. Zapalił, lecz zachowuje się jakby chodził na trzy cylindry. Rozkręciłem wtrysk, obróciłem trzpień lecz nadal to samo. Wypiąłem wtyczkę od tego wtrysku i nie dało to żadnych zmian. W drugim wtrysku jak wypnę to zaczyna bardziej drgać, a na pierwszym żadnej reakcji. Macie na to jakąś radę? Dodam iż nie posiadam żadnego komputera do tego samochodu. Edytowane 16 Lutego 2017 przez Thunder Nie piszemy przy użyciu CAPS LOCK!!! Ortografia i interpunkcja, ogólnie nieczytelne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Kto w ten sposób naprawia wtryski??? Zepsułeś bardzo delikatną część i teraz musisz kupić nowe! http://allegro.pl/listing?string=Wtryski%20Wtryskiwacze%20Delphi%20Renault%201.5%20dci&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-5-1025 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
servis33505 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Kto w ten sposób naprawia wtryski??? Zepsułeś bardzo delikatną część i teraz musisz kupić nowe! http://allegro.pl/listing?string=Wtryski%20Wtryskiwacze%20Delphi%20Renault%201.5%20dci&bmatch=base-relevance-floki-5-aut-1-5-1025 Czy Jesteś Pewny ze wtrysk zostal uszkodzony ?? Mogę w jakis sposób to sprawdzic naprzyklad podmieniajac wtryski ?? Kolejną sprawą jest pytanie czy gdy zakupie nowy wtrysk czy musze go w jakis sposob kogowac ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Czy Jesteś Pewny ze wtrysk zostal uszkodzony ?? Mogę w jakis sposób to sprawdzic naprzyklad podmieniajac wtryski ?? Kolejną sprawą jest pytanie czy gdy zakupie nowy wtrysk czy musze go w jakis sposob kogowac ?? Na pewno go uszkodziłeś. To jest delikatny element. Podmienić wtrysk z innego auta, ale nie wiem czy i tak nie będzie potrzebna adaptacja. To nie Ursus, gdzie wymienia się końcówki wtrysków, które i tak trzeba później zbadać w specjalistycznym warsztacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
servis33505 Opublikowano 16 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 Na pewno go uszkodziłeś. To jest delikatny element. Podmienić wtrysk z innego auta, ale nie wiem czy i tak nie będzie potrzebna adaptacja. To nie Ursus, gdzie wymienia się końcówki wtrysków, które i tak trzeba później zbadać w specjalistycznym warsztacie. w takim przypadku konieczna jest wymiana wtrysku czy wystarczy regeneracja wymiana koncowki itp?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 16 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2017 w takim przypadku konieczna jest wymiana wtrysku czy wystarczy regeneracja wymiana koncowki itp?? Raczej wymiana, ale niech ktoś znający temat się jeszcze wypowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
servis33505 Opublikowano 3 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2017 Dziękuję własnie wymieniłem wtrysk wszystko wróciło do punku wyjscia wszystko chodzi jak nalezy po za tym ze nadal jest problem z odpaleniem samochodu a gdy juz odpali jest wszystko ok nie ma spadku mocy, nie dymi nadmiernie jedynym minusem jest problem z odpaleniem jak na cieplym tak i na zimnym silniku nawet gdy go zgasze po zagrzaniu i ponownie po kilku sekundach chce odpalic jest ten sam problem dodam im po przekroczeniu 3500 obr pojawia sie komunikat bład który po chwili znika ciagle on sie pojawia po przekroczeniu 3500 obr i gaznie zaraz po osiagnieciu wyzszych obrotów badz po spadku obrotów nizej. Czy ma ktoś jakiś pomysł na rozwiazanie tego problemu bądz mial ktos taki juz problem i go rozwiazał ?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 4 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 Ciężkie zapalanie-filtr paliwa zapchny, lub cofające się paliwo do baku przez nieszczelność w układzie. Komunikat, jaki? Właśnie robię kawę i powróżę z fusów Masz tam VNT przy turbinie? Może przeładowuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
servis33505 Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2017 Ciężkie zapalanie-filtr paliwa zapchny, lub cofające się paliwo do baku przez nieszczelność w układzie. Komunikat, jaki? Właśnie robię kawę i powróżę z fusów Masz tam VNT przy turbinie? Może przeładowuje? założony zawór zwrotny bez efektów kolejna sprawa przy okolo 3500 obr pojawia sie check po za tym brak komunikatow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin3006 Opublikowano 31 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2017 Miałem podobnie w Note 2007r. Auto na ciepłym silniku nie odpalało. Udałem się do ASO Wrocław, stwierdzili uszkodzenie wtryskiwaczy. 2 wtryskiwacze zostały zregenerowane, 2 tylko wyczyszczone i dopuszczone do dalszego użytku. Dodatkowo została zregenerowana pompa paliwowa, która opiłkowała i został wyczyszczony układ paliwowy. Wszystko cacy, gdy po ok 2000km pojawiła się kontrolka silnika przy ok. 4000 obrotów. Po odjeciu gazu zgasla. Kontrolka ta zaczęła się zapalac coraz prędzej na coraz to niższych obrotach. Udałem się do serwisu, w którym zostały regenerowane wtryskiwacze. Wymienili filtr paliwa przewody paliwowe. Ostatecznie stwierdzili, że 2 wtryski wymagają regeneracji a pompa była zabrudzona. Pomogło, lecz po przejechaniu ok 100 000 km problem powrócił. Tym razem samochód nie traci mocy a wciskając gaz do końca kontrolka się nie zapalała. Niestety stan ten z czasem uległ zmianie i podobnie jak poprzednim razem "Check Engine" pojawia się już teraz coraz prędzej. Nadał szukam pomocy w rozwiązaniu problemu. Tankuje od dawna paliwo V-Power a zmiany oleju i filtrów są regularne. Ostatnio pojawił się kolejny pomysł aby wyczyścić zawór EGR choć auto nie traci mocy ani nie kopci. Dowiedziałem się także od serwisanta ASO, że te silniki mają częste problemy z padajacymi panewkami. W moim wypadku - pora zmienić samochód. Wysłane z mojego HTC One przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.