Skocz do zawartości
Części Nissana - iParts.pl

Przepływomierz, czy aby na pewno?


Aragorn
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzem masz racje, ale miernikiem mozesz zmierzyc gdyby awaria trwala caly czas. Mialem problem z czujnikiem walka (auto gaslo podczas jazdy) opornosc na czujniku wzorcowa ale gdy nim potrzaslem dopiiero sie zmieniala. Mmimo wszystko na kompie zapisywal sie blad czyjnika walu i walka tj. 11 i 47 a ze w zexelu jest tylo ten drugi to tylko on mogl byc uszk. Kasowalem bledy kilkakrotnie i caly czas migalo 11 i 47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik położenia wału to już inna historia. Tam nie może być sytuacji że słabo wskazuje, tam masz albo prawidłwą wartość położenia albo nie i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze mnie nurtuje, czy nie może to być za przyczyną uszkodzonego podciśnienia, czy takie objawy by pasowały? Może EGR szwankuje w związku z tym? Mechanik sprawdzał go ręczna pompką i twierdzi, że test ok. Podciśnienie na serwo około 1 bara. Ale może okresowo vacum niedomaga?

 

Nie wiem, jak dokładnie nazywa się ten zawór sterowany podciśnieniem, umiejscowiony już za intercoolerem i jaka jest jego rola. Czasami jest otwarty, czasami zamknięty. Mechanik nazwał go "klapą gaszącą". Na próbę zaślepił mi przewód podciśnieniowy, ale to nie przyniosło żadnych zmian.

 

Jeszcze jedna wskazówka, ale może tak jest też w Waszych Tyrkach. Gdy na postoju wprowadzę go na obroty, np. do około 3tys. i trzymam pedał gazy nieruchomo, a potem wcisnę dodatkowo hamulec, nawet lekko, to obroty spadną mi do 0,8tys. Gdy puszczę hamulec, obroty wracają do 3tys. Tak powinno być???

Edytowane przez Aragorn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małe pytanie w temacie.

 

Kupiłem auto z zaślepionymi przewodami podciśnienia idącymi do EGR i klapy gaszacza.

 

Gdy je podłączyłem auto przestało mulić na zimnym (wcześniej nie miało przejścia).

 

Od poprzedniego właściciela mam kwity na regenerację pompy i turbosprężarki i podobno EGR i Gaszacz były odpięte i zaślepione podciśnienia dlatego, że całość miała się poukładać. 

Ktoś coś z tego rozumie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W terrano przepustnica na dolocie nie słuzy do gaszenia silnika....z tego co sie orientuję.

 

Hmmmm...w sumie po to się zaślepia EGR lub odcina podciśnienie z niego i przepustnicy żeby efekt był odwrotny niż opisałeś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dżem - wiem, dlatego zgłupiałem :/ 

 

Czy pompa i reszta moze być aż tak źle poustawiana, że te sprawy mu pomagają?

 

Pali dobrze (chyba, że grzanie świec strzeli focha), spalanie w mieście zimą 10 - 12 przy krótkich dystansach, nie wiem, czy go grzebać :)

Edytowane przez Zolwik_Tuptus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

No i sprawa się wyjaśniła. Tyrek śmiga jak trzeba :) Nie pisałem wcześnie, bo chciałem się upewnić, czy to aby na pewno było to.

 

Winny był (jest) EGR. Odłączyłem przewód podciśnienia z pompki EGR i zaślepiłem go. Teraz auto śmiga jak nigdy. Od 2 tygodni nie zamulił się ani razu. Sam zawór prawdopodobnie jest sprawny, bo po podłączeniu do niego na krótko w czasie jazdy podciśnienia, auto zamula się od razu. Ożywa po odpięciu podciśnienia. Stawiam na sterownik podciśnienia (ten pod filtrem powietrza).

 

Czy w takim przypadku jest sens zaślepiania EGR??? Zawór jest przecież zamknięty.

 

Czy warto szukać tego sterownika podcisnień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...