NOmaro Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Dzem masz racje, ale miernikiem mozesz zmierzyc gdyby awaria trwala caly czas. Mialem problem z czujnikiem walka (auto gaslo podczas jazdy) opornosc na czujniku wzorcowa ale gdy nim potrzaslem dopiiero sie zmieniala. Mmimo wszystko na kompie zapisywal sie blad czyjnika walu i walka tj. 11 i 47 a ze w zexelu jest tylo ten drugi to tylko on mogl byc uszk. Kasowalem bledy kilkakrotnie i caly czas migalo 11 i 47 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Czujnik położenia wału to już inna historia. Tam nie może być sytuacji że słabo wskazuje, tam masz albo prawidłwą wartość położenia albo nie i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aragorn Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 (edytowane) Jeszcze mnie nurtuje, czy nie może to być za przyczyną uszkodzonego podciśnienia, czy takie objawy by pasowały? Może EGR szwankuje w związku z tym? Mechanik sprawdzał go ręczna pompką i twierdzi, że test ok. Podciśnienie na serwo około 1 bara. Ale może okresowo vacum niedomaga? Nie wiem, jak dokładnie nazywa się ten zawór sterowany podciśnieniem, umiejscowiony już za intercoolerem i jaka jest jego rola. Czasami jest otwarty, czasami zamknięty. Mechanik nazwał go "klapą gaszącą". Na próbę zaślepił mi przewód podciśnieniowy, ale to nie przyniosło żadnych zmian. Jeszcze jedna wskazówka, ale może tak jest też w Waszych Tyrkach. Gdy na postoju wprowadzę go na obroty, np. do około 3tys. i trzymam pedał gazy nieruchomo, a potem wcisnę dodatkowo hamulec, nawet lekko, to obroty spadną mi do 0,8tys. Gdy puszczę hamulec, obroty wracają do 3tys. Tak powinno być??? Edytowane 20 Lutego 2017 przez Aragorn Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 20 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 A weś że se zdejmij podciśnienie z zaworu EGR i przepustnicy i nie drąż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Małe pytanie w temacie. Kupiłem auto z zaślepionymi przewodami podciśnienia idącymi do EGR i klapy gaszacza. Gdy je podłączyłem auto przestało mulić na zimnym (wcześniej nie miało przejścia). Od poprzedniego właściciela mam kwity na regenerację pompy i turbosprężarki i podobno EGR i Gaszacz były odpięte i zaślepione podciśnienia dlatego, że całość miała się poukładać. Ktoś coś z tego rozumie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dżem Opublikowano 25 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2017 W terrano przepustnica na dolocie nie słuzy do gaszenia silnika....z tego co sie orientuję. Hmmmm...w sumie po to się zaślepia EGR lub odcina podciśnienie z niego i przepustnicy żeby efekt był odwrotny niż opisałeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zolwik_Tuptus Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 (edytowane) Dżem - wiem, dlatego zgłupiałem :/ Czy pompa i reszta moze być aż tak źle poustawiana, że te sprawy mu pomagają? Pali dobrze (chyba, że grzanie świec strzeli focha), spalanie w mieście zimą 10 - 12 przy krótkich dystansach, nie wiem, czy go grzebać Edytowane 26 Lutego 2017 przez Zolwik_Tuptus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aragorn Opublikowano 22 Marca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2017 No i sprawa się wyjaśniła. Tyrek śmiga jak trzeba Nie pisałem wcześnie, bo chciałem się upewnić, czy to aby na pewno było to. Winny był (jest) EGR. Odłączyłem przewód podciśnienia z pompki EGR i zaślepiłem go. Teraz auto śmiga jak nigdy. Od 2 tygodni nie zamulił się ani razu. Sam zawór prawdopodobnie jest sprawny, bo po podłączeniu do niego na krótko w czasie jazdy podciśnienia, auto zamula się od razu. Ożywa po odpięciu podciśnienia. Stawiam na sterownik podciśnienia (ten pod filtrem powietrza). Czy w takim przypadku jest sens zaślepiania EGR??? Zawór jest przecież zamknięty. Czy warto szukać tego sterownika podcisnień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.