szmolik Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 Mam możliwość zakupienia audio wersja z nawigacją. Obecnie mam fabrykę ze zmieniarką 6 płyt i bluetooth. Czy robiliście już takie "podmianki", w grę wchodzi pewnie zakup oryginalnej ramki (nie ma w zestawie który chcę kupić). Zależy mi na tym, żeby fabryczny zestaw głośnomówiący dalej działał z odbieraniem w kierownicy itd. Czy trzeba robić jakieś przeróbki czy tylko plug&play ? Z góry dziękuje za odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
karibox1 Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 jest już wątek o tym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 18 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2017 (edytowane) Mam nadzieję, że wziąłeś pod uwagę ceny kart do navi wbudowanych. Dodatkowo podpowiem, że aktualizacje 1 x /rok, baza POI mniej niż uboga, do tej pory nie wyczyścili jeszcze z bazy fotopstryków atrap, po których już nie ma nawet śladu przy drogach. Jedyny plus, to dobry routing, ale to akurat i wiele więcej można mieć przyklejając do szyby jakiegoś TT, który na starcie będzie o wiele tańszy, aktualizację map będzie miał dożywotnią i to za friko, a jakby tego było mało, to ma wbudowaną kartę SIM, do pobierania on-line informacji o korkach itp. Wszystko w jednorazowej cenie. Proponuję przemyśleć sprawę. Edytowane 18 Lutego 2017 przez Andrzej G Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Pójdę dalej i stwierdzam, że kupno jakiejkolwiek nawigacji sprzętowej typu Tomtom, Lark, etc. nie ma obecnie żadnego sensu, bo na telefon jest tyle świetnych (w tym darmowych) programów z natychmiastową aktualizacją map, że wystarczy 5" smartfon z niższej półki i sprawa załatwiona, a w dodatku można na nim uruchomić janosika, audiobooki i internet. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TESTER 1956 Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Potwierdzam powyższe w całej rozciągłości. Nie aktualizuję map w NC bo korzystam z Yanosika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
borge Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 spotkalem sie z opinia ze dlugotrwale podpiecie smartfona do ladowarki samochodowej, spowoduje realne obnizenie sprawnosci baterii w nim nie mam na mysli trasy z Bieszczad nad morze tylko tygodnie lub miesiace smartfona pod taka ladowarka zauwazylem zreszta na swoim telefonie, ze kiedy zapomnialem go rozlaczyc z ladowarka sieciowa we wlasciwym czasie (zamiast wieczorem, rano), program monitorujacy proces ladowania wskazal stan kondycji baterii '2' zamiast zwyczajowych '5' pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 To bajeczki, ponieważ telefony posiadają akumulatorki litowe, a taki typ wymaga stosowanie układu zabezpieczającego przed przeładowaniem. Po osiągnięciu przez ogniwo napięcia w okolicach 4,2 V układ ładujący przełącza się w tryb podtrzymania, tj. sprawdza czy napięcie w baterii spada i doładowuje go w razie konieczności do 4.2 V. "Przeładowanie" akumulatora litowego oznacza gwałtowne fajerwerki z dodatkami w postaci utraty samochodu/domu/zdrowia, ale to bardzo rzadkie przypadki ze względu na stosowane zabezpieczenia w układach ładujących, jak i w akumulatorach. Nie przejmowałbym się spadkiem sprawności akumulatora w telefonie, ale telefon kupiłbym jednak z możliwością wymiany baterii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qzynka Edyta Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 (edytowane) Czytałem (chwalipięta) ze zrozumieniem (mega chwalipięta), że najlepiej utrzymywać baKterię w srajfonie między 20 a 80% naładowania. Nie należy rozładowywać do zera ani trzymać na ładowarce gdy osiągnie już 100%. Ciekawe, że znajomy ęformatyk to samo mówi o bateriach w laptokach. Ot, opinie. spotkalem sie z opinia ze dlugotrwale podpiecie smartfona do ladowarki samochodowej, spowoduje realne obnizenie sprawnosci baterii w nim nie mam na mysli trasy z Bieszczad nad morze tylko tygodnie lub miesiace smartfona pod taka ladowarka zauwazylem zreszta na swoim telefonie, ze kiedy zapomnialem go rozlaczyc z ladowarka sieciowa we wlasciwym czasie (zamiast wieczorem, rano), program monitorujacy proces ladowania wskazal stan kondycji baterii '2' zamiast zwyczajowych '5' dlatego warto odłączać ładowarkę w aucie i pozwalać baKterii srajfona się roładować do np. 20% i wtedy podłączać na nowo. A odnośnie nawigacji, to ideałem byłoby mieć w navi samochodu MapsGoogle (i w tle Yanosika), czyli skrzyżowanie telefonu przy szybie (mapy google) z nawigacją wbudowaną, która z założenia jest droższa, wolniejsza, trudniej obsługiwalna i często z problemową aktualizacją. Widziałem różne wbudowane, w wypasionych autach i nieco tańszych - żadna nie jest nawet w połowie tak dobra jak "gugl". Minus że trza przyssać się do szyby z telefonem. Polecam w tle włączać Yanosika (ale nie nawigować na nim) a nawigować w "gugl". Idealny zestaw. Edytowane 19 Lutego 2017 przez Qzynka Edyta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 (edytowane) Minus że trza przyssać się do szyby z telefonem. Polecam w tle włączać Yanosika (ale nie nawigować na nim) a nawigować w "gugl". Idealny zestaw. Nie zawsze trza przyssać . Niebawem zakończę pewien projekt i się pochwalę. Edytowane 19 Lutego 2017 przez berater Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Erdol Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 Akumulatorów litowo-jonowych nie należy ani nadmiernie rozładowywać (bezpowrotne uszkodzenie ogniwa) ani ich przeładowywać (wybuch). O jedno i drugie jest ciężko nawet przy rzadkim używaniu urządzenia: rozładowują się bardzo wolno, a jak się rozładują do "zera" użytkowego (~3V), to przed dalszym rozładowaniem chroni układ zabezpieczający, tak aby można je było bezpiecznie ponownie naładować. Przy używaniu renomowanych ładowarek i baterii o tragedię naprawdę trudno. Używanie akumulatorów lion w zakresie 20-80% to jakaś miejska legenda. Można je ładować kiedy się chce i ile się chce. Oprócz wody bardzo nie lubią upału i tutaj może być problem w samochodzie, choć 99% telefonów ma również zabezpieczenie termiczne - odłącza zasilanie, ale jak dalej bateria sobie poradzi, to tylko producent wie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Andrzej G Opublikowano 19 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2017 ... z nawigacją wbudowaną, która z założenia jest droższa, wolniejsza, trudniej obsługiwalna i często z problemową aktualizacją. droższa - tak wolniejsza - zdecydowanie nie. Navi w NC2/NC3 szybciutko się uruchamia, błyskawicznie łapie fixa, działa płynnie i nie gubi sygnału trudniej obsługiwalna - obsługa NC2/NC3 jest prosta jak cep ... przynajmniej dla mnie problemowa aktualizacja - zgoda ... cena, aktualizacie na nalepce, a zawartość karty b/z, uboga baza POI, nieaktualna baza fotoradarów, no i cena z Marsa. ============== Proponuję wrócić do tematu, bo kol. szmolik nie prosił o porady w kwestii ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szmolik Opublikowano 20 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2017 Dzięki @Andrzej G za zwrócenie uwagi :-) Przynajmniej dowiedziałem się czegoś nowego nt. żywotności smartfonów To jak, robił ktoś taką "podmiankę" ? Załączam foto oryginalnej Navi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysiek-S Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Jeżeli naprawdę dużo jeździsz to rozglądaj się za dedykowaną do X-Traila stacją multimedialną 2 DIN. Stacje dedykowane będą mały identyczne podpięcie jak nasze radio lub odpowiednie przejściówki. Na pewno będzie w nim działo sterowanie z kierownicy po zaprogramowaniu. W zależności od tego co dana stacja ma na pokładzie będzie zależała jej cena. Na rynku są stacje z Windowsem CE 5.0 lub 6.0 lub androidem od 4.0 do 5.1. Nie potrzeba do wymiany żadnej ramki, podważasz maskownicę panelu środkowego, odpinasz przewody od klimatyzacji z ramki, odkręcasz 2 śrubki i wysuwasz radio. Co będę się rozpisywał, zobacz sobie https://www.youtube.com/results?search_query=x-trail+t31+2din Patrz przy wyborze stacji na taktowanie procesora, ilość pamięci RAM, wielkość ekranu dotykowego oraz aby był matowy, reszta zależy od zasobności portfela i co się komu podoba. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.