kaciu_wroc Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Witam ! Od stycznia jestem szczęśliwym posiadaczem Xtraila z 2006 z silnikiem 2.2dCi -135 KM przebieg sprawdzony - 151 tys. km Niepokoi mnie dźwięk wydobywający się z silnika w zakresie 1800-2050 rpm Przypomina to takie grzechotanie.. Na zimnym silniku hałasuje jak to diesel. Natomiast po rozgrzaniu w określonym zakresie. Na początku sądziłem, że może luźny łańcuch i przy schodzeniu z obrotów gdzieś zaczyna hałasować.... Test pomidorowy - wkręcenie i utrzymywanie stałych obrotów określając od kiedy zaczyna i kiedy się kończy grzechot - wyszedł przedział 1800-2050 rpm Opinie lokalnych mechaników są całkowicie skrajne: 1. szklanki 2. łańcuch 3. zapieczone wtryski ... Sądzę, że pasjonaci i użytkownicy będą mieli jednak większe doświadczenie w interpretacji usterki ....bądź wskazówki do jakiego czarodzieja w okolicach Wrocławia się umawiać na naprawę.... Pozdrowienia kaciu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezm Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 (edytowane) Najmniej roboty i najtaniej będzie z wymianą szklanek - jedź do tego mechanika co to zdiagnozował i każ mu zlikwidować "grzechotania". Po wymianie szklanek - sprawdzasz - problem ustał (płacisz i się cieszysz) lub nie - czyli grzechota dalej - wtedy ładnie dziękujesz i jedziesz do następnego - tego od wtrysków - powtarzasz procedurę. Jeśli nie pomogło - jedziesz do tego od rozrządu (a masz już nowe szklanki i wtryski za free). Jeśli po rozrządzie nie przestanie - szukasz kolejnego mechanika. Edytowane 21 Lutego 2017 przez Bartezm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thunder Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Nagraj filmik. Posłuchamy, może coś więcej do głowy przyjdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaciu_wroc Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Najmniej roboty i najtaniej będzie z wymianą szklanek - jedź do tego mechanika co to zdiagnozował i każ mu zlikwidować "grzechotania". Po wymianie szklanek - sprawdzasz - problem ustał (płacisz i się cieszysz) lub nie - czyli grzechota dalej - wtedy ładnie dziękujesz i jedziesz do następnego - tego od wtrysków - powtarzasz procedurę. Jeśli nie pomogło - jedziesz do tego od rozrządu (a masz już nowe szklanki i wtryski za free). Jeśli po rozrządzie nie przestanie - szukasz kolejnego mechanika. Chłop twierdzi, że połowę silnika trzeba rozbierać..... prawda Ci to czy ściema ?? Jak w tym silniku jest z dojściem do szklanek ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 21 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Ja mialem u siebie bardzo podobnie. Najwyrazniej bylo we wskazanym przez Ciebie zakresie obrotow przy hamowaniu silnikiem. O dziwo, dzwiek juz troche ustal po sciagnieciu intercoolera w ramach testu. Mechanik powymienial troche uszczelek na silniku (nie pamietam ktore, ale sporo tego bylo bo ok 200pln na rachunku bylo), ale spokojnie, operacja bardziej od gory silnika wiec duzo rozbebeszania nie bylo i ostatecznie dzwieku juz nie mam Sent from my LG-D855 using Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaciu_wroc Opublikowano 21 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2017 Ja mialem u siebie bardzo podobnie. Najwyrazniej bylo we wskazanym przez Ciebie zakresie obrotow przy hamowaniu silnikiem. O dziwo, dzwiek juz troche ustal po sciagnieciu intercoolera w ramach testu. Mechanik powymienial troche uszczelek na silniku (nie pamietam ktore, ale sporo tego bylo bo ok 200pln na rachunku bylo), ale spokojnie, operacja bardziej od gory silnika wiec duzo rozbebeszania nie bylo i ostatecznie dzwieku juz nie mam Sent from my LG-D855 using Tapatalk Robił szklanki + uszczelki czy tylko powymieniał uszczelki i sprawa ucichła ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Robił szklanki + uszczelki czy tylko powymieniał uszczelki i sprawa ucichła ???Na 80% tylko uszczelki. Nie skroil mnie jakos tragicznie wiec domniemam ze grubszej roboty nie bylo. Jak na zlosc wtedy nie mialem czasu zeby z nim gadac o calej robocie i zalezalo mi tylko na wyeliminowaniu problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
berater Opublikowano 22 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2017 Nie sądzę, żeby przy tym przebiegu (jeśli jest rzeczywiście realny) były szklanki do roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaciu_wroc Opublikowano 23 Lutego 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 Dziękuję wszystkim za pomoc i porady....) Przyczna oczywiście była prozaiczna... Rozpoczynając akcję rozbierania/uzdrawiania okazało się, że pod intercoolerem jakaś śruba była poluzowana i stąd te dziwne grzechotanie - wpadała w wibracje przy określonej częstotliwości drgań silnika.. Mam jeszcze jedno pytanie.. Pod silnikiem nie mam żadnej osłony. Szukając na allegro znalazłem wystawione jako: osłona silnika - 2 niewielkie plastikowe podłużne elementy a w innym jest wystawiona płyta osłonowa silnika .... Jak powinno być to prawidłowo zabudowane ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chudson Opublikowano 23 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2017 W t30 nie było całościowej osłony pod silnik, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ckycky Opublikowano 26 Lutego 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2017 Dziękuję wszystkim za pomoc i porady....) Przyczna oczywiście była prozaiczna... Rozpoczynając akcję rozbierania/uzdrawiania okazało się, że pod intercoolerem jakaś śruba była poluzowana i stąd te dziwne grzechotanie - wpadała w wibracje przy określonej częstotliwości drgań silnika.. Mam jeszcze jedno pytanie.. Pod silnikiem nie mam żadnej osłony. Szukając na allegro znalazłem wystawione jako: osłona silnika - 2 niewielkie plastikowe podłużne elementy a w innym jest wystawiona płyta osłonowa silnika .... Jak powinno być to prawidłowo zabudowane ? Fajnie, ze sobie poradziles Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.